[AR] SGMW 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:18

haarlem schreef:
BD start je?

Duh, wie kwam er hier met de startlijst... O:) 8)7 :D

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:22

die :list: spit ik niet tot de laatste deelnemer uit, in de hoop dat te onthouden :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:03

Heeft er trouwens ook nog iemand enig idee wie er in Uden (half mei) foto's heeft gemaakt? Daar mis ik nog wat plaatjes van......

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:57

Gem schreef:
Heeft er trouwens ook nog iemand enig idee wie er in Uden (half mei) foto's heeft gemaakt? Daar mis ik nog wat plaatjes van......

Jurgen Soffers! :j http://www.oypo.nl/pixxer.asp?path=o62g ... gensoffers
Ik heb daar een cd'tje met foto's van hem gekocht, goede fotograaf! :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:33

Vergeet niet dat velen hun kalender al helemaal vol hadden voordat bekend was waar de dv oost zouden worden gehouden..
Wij kunnen in onze planning en met uitvallers in de rekenkamer het dus beslist niet invullen
Als we niet zouden invallen voor onze collega's hebben jullie geen rekenkamers op wedstrijden, dat is voor ons belangrjker dan een dv

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:20

hafjelinger schreef:
Gem schreef:

Hmmmm, ik zie alleen Heukelom en Tilburg onder zijn naam (maar Heukelom had ik ook nog nodig).
Nog andere fotografen die in Uden geweest zijn?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:16

hafjelinger schreef:
Gem schreef:

Hmmmm, ik zie alleen Heukelom en Tilburg onder zijn naam (maar Heukelom had ik ook nog nodig).
Nog andere fotografen die in Uden geweest zijn?[/quote]

Ochja... Jurgen is van Heukelom :P Sorry!

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 07:57

Echwel schreef:
Vergeet niet dat velen hun kalender al helemaal vol hadden voordat bekend was waar de dv oost zouden worden gehouden..
Wij kunnen in onze planning en met uitvallers in de rekenkamer het dus beslist niet invullen
Als we niet zouden invallen voor onze collega's hebben jullie geen rekenkamers op wedstrijden, dat is voor ons belangrjker dan een dv

Klopt, zoals de laatste jaren wel vaker, was de bekendmaking van de data voor Oost weer als mostert na de maaltijd voor de meeste rijders. het (nieuwe) bestuur beloofd beterschap. Men is nu al in overleg met diverse organiserende verenigingen voor seizoen 2013 is mij gezegd.

Ik denk ook dat menig rijder Oldenzaal te ver vindt, persoonlijk vindt ik het wel een goede wedstrijd. Royaal terrein alles op één veld en de hindernissen liggen mooi bij elkaar, vorig jaar zat de vaardigheid goed in elkaar. Kortom een wedstrijd die de moeite waard is om aan mee te doen.

Echwel

Re: SGMW 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:19

Nou te ver niet, afgelopen weekend naar Schijndel gereden dus dan is Oldenzaal maar een huppie...
Nee paste niet in het schema...jammer het is idd een prachtige wedstrijd

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:02

Echwel schreef:
Nou te ver niet, afgelopen weekend naar Schijndel gereden dus dan is Oldenzaal maar een huppie...
Nee paste niet in het schema...jammer het is idd een prachtige wedstrijd

Voor sommige te ver, dus in het algemeen! maar dat is slechts een veronderstelling van mijn zijde.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:08

Denk echt dat het komt doordat Oldenzaal zelf ook erg laat op de kalender stond, niemand wist tijdens het plannen of hij wel doorging...en je toen al je planning had gemaakt
Trouwens wat voor toegevoegde waarde heeft een dk vind het zelf veel beter als je je kwalificeert tijdens alle wedstrijden...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:35

Ik vind het idd wel apart dat je geen selecties ervoor hoeft te rijden.. maar DK is dus wel 3 provincies, dus dan wel weer grote afstand, zoals bij het Eventing heb je echt Gelderse Kampioenschappen en Utrechtse Kampioenschappen enz enz. :j

Ik had ook mn planning al, maar had die nog optijd afgezegd, SGMW is altijd leuk en mn ouders stemden ermee in om te gaan dus dan laat ik het niet schieten haha.

Ik zie wel hoe het gaat, word pas m'n 3e sgmw. Lekker nog even dressuur oefenen deze week.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:38

Echwel schreef:
Denk echt dat het komt doordat Oldenzaal zelf ook erg laat op de kalender stond, niemand wist tijdens het plannen of hij wel doorging...en je toen al je planning had gemaakt
Trouwens wat voor toegevoegde waarde heeft een dk vind het zelf veel beter als je je kwalificeert tijdens alle wedstrijden...

Dat is een feit, een constante lijn waardoor men zich kwalificeert is wel fair.

Maar een kampioenschap per regio is i.m.o. niks mis mee, je ziet het ook OHZ en in een grijs verleden had je dan voor ohz de Levade in Apeldoorn als kampioenschap. Het principe bestaat al decennia, maar als men in het algemeen vindt dat de kwalificering voor het NK via een DK niet reëel is dan zijn de districtsvergadering het platform om het aanhangig te maken en te pleiten voor een ander systeem.

Voor mij is het geen doel op zich. Het is gewoon leuk, dat beetje extra aan een wedstrijd. Kwalificering voor het NK is niet het doel op zich, maar eerlijk is eerlijk, mocht het zo zijn dat ik eerste wordt in mijn rubriek, ga ik het NK niet uit de weg.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:46

Op zich is de kwalificatie via de 3 beste wedstrijden, zoals die al jaren bestaat, meer objectief dan de kwalificatie via een districtskampioenschap. Waarbij je met het winnen van 1 wedstrijd, ineens afgevaardigd wordt naar een KNHS Kampioenschap. Terwijl dat dus mogelijk is door slechts 1 wedstrijd te starten in dat seizoen.
Gelukkig blijkt dat bijna alle districtskampioenen zich ook op de 'normale' manier gekwalificeerd hadden. Maar dit is dan ook meteen weer een kritiekpunt; want wat is dan de extra waarde? Voor de menners heeft het DK dus blijkbaar al geen extra waarde, gezien de lage inschrijving. Ook in West is de deelname ieder jaar laag, waarbij veel rubrieken samengevoegd worden en mensen uit het district op andere wedstrijden starten. Dit geeft ook een signaal af! Menners vinden het DK zelf dus ook blijkbaar niet zo waardevol. Moeten we er dan wel in blijven investeren?

Ik vind trouwens niet dat je dit kunt vergelijken met kampioenschappen ohz! Waarbij je begint met 3 kringselecties, waarvan de beste doorgaan naar regionale finales en waarvan daarvan weer de beste worden doorgestuurd naar de Hippiade. Deze selectie is dan dus ook gebaseerd op 4 wedstrijden.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:18

Echwel schreef:

Dat was bij ons ook het geval. De planning gaat er begin januari al uit en dan passen we dat eigenlijk ook niet meer aan. En we rijden meerdere wedstrijden waarbij ik me hoop te kwalificeren, want vind het onzin dat als je het DK wint (en verder (bijna) niet rijd) je na het NK mag, maar dat is mijn mening. Ik gun het de rijders wel, maar als je 1x geluk heb mag je er misschien wel rijden terwijl je er op andere wedstrijden misschien niks van maakt..

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:48

Als de rubrieken normaal gevuld zijn komen zoals Sjonniej zegt de vaste mensen toch bovenaan.
We hebben in Oost toch veel menners en het zou een goeie wedstrijd moeten kunnen worden, maar ja, het leeft niet echt. Organisaties waren niet enthousiast maar hopelijk dat dit veranderd met het nieuwe bestuur.
Veel wedstrijden rijden of niet: we gaan er toch even voor dit weekend. ;)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:38

Maar het DK is nu al voor het 3e of 4e jaar een selectiemogelijkheid voor het KNHS kampioenschap.
En het leeft nog steeds niet onder menners. Volgens mij is geen van de districten.

Heeft het dan wel zin om hierin te blijven investeren?
Het kost de districten toch een paar honderd euro aan prijzen etc. terwijl dat geld dan misschien beter aan andere dingen besteed kan worden?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:30

Sjonniej schreef:
Het kost de districten toch een paar honderd euro aan prijzen etc. terwijl dat geld dan misschien beter aan andere dingen besteed kan worden?
Zoals?
Naar verhouding met het aantal rijders valt het best wel mee met de extra kosten. En zeker in het grote MDO zou het toch zeker moeten kunnen leven met de kampen uit de Veluwe, Betuwe, Twente en de Achterhoek.
Volgend jaar de organisatie uit Hellendoorn maar aanwijzen? *\o/*

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:37

In jullie grote district is iets meer geld in omloop dan bijvoorbeeld in west, daar zijn niet zoveel rijders.
Leuke clinic of lezing tijdens een vergadering lijkt me ook niet verkeerd! Lijkt me leuker en zinvoller dan dat kampioenschap, waar alle rubrieken moeten worden samengevoegd om er genoeg te hebben. En waar dus erg weinig animo voor is. Of misschien kun je het besteden aan het d/v kampioenschap, wat dus wel een serieuze waarde heeft omdat het je enige selectiemogelijkheid is voor de Hippiade.
En het bestuur heeft vast nog wel een aantal andere dingen wat ze graag zouden willen doen met wat extra geld.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:41

Dat geld is besteed aan een materiaalwagen van 15.000 euro die een paar keer per jaar verhuurd word. Bijna elke vereniging die een wedstrijd organiseerd heeft die spullen voorhanden en is best geneigd deze aan een buurtvereniging uit te lenen. Nee, men weet dus niet waar men met het geld naar toe moet. :Y)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:40

Persoonlijk zou ik het echt zonde vinden als er geen districtkampioenschappen meer zouden zijn... Bedoel, is toch een leuk extra tintje aan zo'n wedstrijd.

Meer aandacht erop leggen zou wel helpen denk ik, idd dus eerder wedstrijd bekend maken, maar daar zijn ze dus al mee bezig, en het wat bijzonder-der maken (al weet ik nog niet hoe :') )

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 06:17

Melanie sorry dat ik het zeg, maar zeker voor de klasse 1 heeft het totaal geen toegevoegde waarde, je kunt toch niet naar het kampioenschap..
Hellendoorn heeft meer dan zat deelnemers, dus totaal geen behoefte eraan....Betuwe/Veluwe rijden niet op zondag dus die komen allemaal al niet eens...
Op het nk mogen overigens maar 90 deelnemers mogen rijden omdat het dan genoeg is zegt de knhs maar nu wel zo een 30 klasse 4 rijders extra mogen starten,,,

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:44

Je zou denken dat ieder voor zich bepaalt welke waarde je hecht aan welke wedstrijd dan ook? Nog los van, of een wedstrijd een "toegevoegde" waarde heeft. als een distictskampioenschap al als niks wordt aangemerkt, wat blijft er dan nog over van locale/clubkampioenschappen. waarom moeite doen?

wat ik wil zeggen; Het is toch een beleveng een gevoel. We doen het toch allemaal om een leuke zinvolle vrijetijd besteding te hebben, elkaar te treffen en je aan anderen te meten. Voor prijzengeld hoeven we het niet te doen, ook niet voor een deken of een zak voer, het kost alleen maar centen _/-\o_ ik bedoel door er een naam aan te hangen als kampioen van district..... dat kietelt toch? geeft dat een beetje meer op andere wedstrijden.

Maar het schort aan publiciteit, als men districten en het KNHS er meer van maken door hun best te doen om mensen te intresseren voor het DK het zgn op leuken

De koppeling van een DK aan het NK voor KLII en III rijders daar kun je wat van vinden, die discussie kan ik mij wel voorstellen, als dat gevoel leeft dan moet men er iets mee doen, aanhangig maken bijvoorbeeld?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:03

Echwel schreef:
Melanie sorry dat ik het zeg, maar zeker voor de klasse 1 heeft het totaal geen toegevoegde waarde, je kunt toch niet naar het kampioenschap..

Zal niet mn hele leven in klasse 1 rijden :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:19

Haarlem wij vinden het rijden op iedere wedstrijd gewoon geweldig, gezelligheid idd en daarbij jezelf verbeteren is de waar we van uitgaan
Dat het kaartje dk eraan hangt is niet belangrijk, puur omdat je er toch niets mee kan, mensen die het hele jaar niet rijden kunnen zich daar kwalificeren voor het nk en dan dus maar 1 wedstrijd per jaar rijden, daar klopt dus iets niet...
Wat is dus de toegevoegde waarde??? niet om Oldenzaal hoor wat een mooie wedstrijd is, maar stel idd dat het ergens anders wordt gehouden op een wedstrijd die 1 januari bomvol zit en pas in feb is bekend dat het daar wordt gehouden, moet de wedstrijd dan alle mensen uit andere delen van het land voor het hoofd stoten omdat de district mensen voorgaan?

Edit, miss eroverheen gelezen, maar knhs vindt dat er op een kampieoenschap maar plek is voor 90 deelnemers, terwijl er datzelfde weekend nog klasse 4 rijders zo een 30 mogen starten, waarom dan niet gewoon 120 2/3 deelnemers, als je het toch kunt verwerken??