[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:36

goeiemorgen allemaal

Naaltje lekker veilig op pad met auto zonder remmen...
@PrinsjeH, metacam is een pijnstiller en ontstekingsremmer :)
Nouvel, beterschap voor fief, hoop dat de metacam voor haar snel verlichting geeft.
ga zo ff het topic van vhu kijken :) Ben heel benieuwd!!

Gisteren weer op onze pleegmama gereden. Blijft toch wel heul groot hoor, zo'n paard ;) Gelukkig is ze wel heel erg lief en doet ze braaf wat je van haar vraagt. En stiekem ga ik het zelf ook steeds leuker vinden om terug op het paard te klimmen.
Daarna voor Zoë een vaardigheidje opgezet, vond zij (en mn vriendin) hartstikke leuk. En toen met Stormpje nog een rondje de hoort op gegaan :)

groetjes, lacuna

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:37

tine die zomaar 'zwart' heeft gereden in de bus hihi :D En veel plezier vandaag!
Tallechie gebroken nachtje... sterkte vandaag met de vermoeidheid en bij de huisarts (toch? voor je hand?)
Naaltje riskeert groot gevaar in dangerous car... Doe voorzichtig joh!
Lanouska lekker gereden gisteren en gaat dit weekend op wedstrijd, toitoi
Avaluna surft af en toe even langs, leest goed bij :j

Hier komt dadelijk 'de hulp', komt nu zeker goed uit, teen gaat prima hoor, maar als je op knietjes gaat zitten komt er natuurlijk wel veel druk op tenen en dat wil nog ff niet... En vanmiddag mag ik met VHU mee met de kar, zo'n zin in !!! *\o/*
Ik mis pony |( Maandag voor 't laatst gezien en al twee dagen niets met hem gedaan... daar baal ik altijd van. Hebben jullie dat nou ook???

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:40

goedemorgen :)

ik ga mee met de samenvatting hierboven, moet zo maar eens opstaan en de honden gaan uitlaten....

ik probeer wel altijd iedere dag even langs te gaan, anders doet m nmoeder het.... we moeten em zelf voeren. Baal er wel van als ik een paar dagen alleen tijd heb om te voerne en cerder niets...hoewle ik nu ook niet veel met em doe, mn zadels liggen beroerd en woensdag komt de zadelmaker, dus besloten niets te rijden totdat hij geweest is...

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:11

Nou, ik heb meer het tegenovergestelde, zie op het moment zoveel paarden dat ik nauwelijks meer zin heb om óók die van mijzelf nog te moeten doen.
Aan de andere kant, Sun heeft wel een heel bijzonder plekje, en ik heb hem dinsdag voor het laatst gezien en nu kriebelt het wel weer heel erg hoor, ga straks weer ff naar hem toe ;)

Heb trouwens nog een topicje met rijfoto's van mij op de friese pleegmama :) Gouden paard, voedt nu twee veulens op en helpt mij ook nog terug het plezier in rijden te vinden... <3
Lacuna @ [RIJ-ITP] Friese pleegmama helpt mij terug in het zadel

Groetjes, lacuna

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:13

VanHuisUit schreef:
@Evelli wanneer gaan jouw dames weer in het span?

Als Keet zich weer normaal gedraagd voor de wagen :) en ik een fijne groom heb :)
Maar zal wel einde augustus worden ivm vakanties e.d. :) Eerst doortje maar in het enkelspan voor een rondje dit weekend :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:26

Avaluna klopt ideaal. Ik zou eerst vanavond heen gaan, dan is mijn vriend thuis, maar mijn vader belde gisteren dat hij wilde komen. Dan kan mijn moeder oppassen.

Ik ben een peesontsteking rijker

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:35

OK! Goede groom, uberhaupt een groom is goud waard he.
En een goedemorgen.
Peesontsteking Tallechie, hoe kom je daar nu aan?
Hier lekker gezamenlijk aan de koffie na lekker te hebben uitgeslapen :D
Vanmiddag gezellig op pad met PrinsjeH en onze super-Snuit :j
Lacuna wat een leuk topic, je zit echt te genieten! En die merrie die straalt gewoon uit dat ze wil helpen, wat een geweldig paard.
Lanouska wat super cool van je moeder zeg dat ze mee mag doen met NK!
EmptyW zonder goed zadel is het inderdaad niet fijn rijden. Ik heb rij al jaaaaaaaren met Euroriding, ligt vrijwel op elk paard goed. Ik heb een veelzijdigheids- en een dressuurversie.
Fijne dag allemaal :)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 28-07-11 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:36

Balen Tallechie! Heb je er iets voor gekregen?
Ik heb standaard medicatie voor peesontstekingen in huis van de HA :+ heb ze zo vaak dat ik alleen maar hoef te bellen dan stuurt ie al een recept op naar de apotheek.

Ja, een goede groom is goud waard :j eerste keren wil ik mijn stalhouder mee. Gaf in het verleden ook menlessen en heeft veel 4span gereden enzo. Moet zelf minder zenuwachtig worden, dat neemt zij zo snel over....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:43

Nee niets voor gekregen, als het te erg wordt mocht ik ibropufen gaan gebruiken
Hoe ik er aan kom? Geen idee

Veel plezier vhu

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:44

Vaak komt het door overbelastig. Bij mij vaak door onverwachte bewegingen (heb het al eens gehad toen ik achteruit een stoepje afstapte, toen ik verkeerd de trein uit stapte, dat soort geintjes)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:58

ik had er zomaar opeens last van, kan me niet herinneren wat ik er (teveel) mee heb gedaan.
Maar moet met 2 weken over zijn en anders moet ik weer heen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:02

@Tallechie: :(:)

Paardjes missen heb ik niet, ook in pension moest ik elke dag gaan om te verzorgen. Nu staan ze thuis en zie ik ze een paar keer per dag, wat met ze doen, dat moet nog komen. We krijgen straks een logeetje, die ga ik ook maar op mijn paard zetten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:23

Avaluna zet de logees op de peerden, zowel logees, Avaluna als paardjes hebben dan plezier :+

@Tallechie het kan komen van het optillen van Daan, vooral als je hem voedt, optilt of ondersteunt, heb je ze in zo'n speciale houding eigenlijk, tegelijkertijd hou je met je hand wat naar binnen. Ik heb dat ook gehad en kreeg toen een brace, waardoor ik mijn hand minder boog. Ik had peesontstekingen bij mijn pink en ringvinger en dat trok door naar de elleboog. Omdat je straks ook stage gaat lopen waarbij je veel moet tillen even serieus aandacht aan besteden of anders je tilhouding/draaghouding veranderen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:45

balen tallechie! Hopelijk gauw over.
Ik ben weer terug,haha, op empty tank gereden,eng gevoel,maar gered.
Zie dids om de dag sowieso. Maar doe te weinig met hem. Tijdgebrek.. Vindt ie niet erg trouwens.
Zo,ik ga mn washok weer in!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:53

@Naaltje nou ik vind dat ze je betere auto's mee moeten geven hoor, lege tank, geen remmen :n

Het liefst zie ik de paarden elke dag...maar ja... :+
Afspraak hier is dat ik max 4x per week naar Breda afreis. Praktijk is dat dat meestal 5 a 6x per week is :x Als ik heel druk ben met het werk moet ik soms een paar dagen achter elkaar verzaken, word ik altijd erg chagarijnig van <<)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:48

Zo, even bijgelezen na een paar dagen weinig achter de pc te hebben gezeten.

Tine is lekker in Engeland. Geniet ervan!

Biancacoo, gecondoleerd met de oma van je man. Mooie leeftijd heeft ze bereikt.

IT heeft een bekeuring gehad, maar was aan het werk op dat moment.

Ollie heeft weer getraind met Simba door de plassen.

Leuke foto’s, Naaltje.

Galop voor de wagen pak ik ook altijd even mee. Al is het maar een stukje.
Gelukkig reageren de pony’s goed op stem en zijn ze makkelijk terug te rijden.

Fifi loopt nog niet helemaal goed, maar er zit vooruitgang in.

S_L heeft de hoefsmid weer laten komen en Romeo heeft weer nieuwe schoenen.

Vhu heeft een fijne menles gehad.

Super, Tallechie, dat het zo goed gaat met Alwyn.

Lanouska haar moeder mag waarschijnlijk meedoen aan het NK.

Hier druk met werken en de paardjes. Heb gisteren voor de derde keer op de Indoctro gezeten en ik merk iedere keer weer vooruitgang. De broer van Pieter helpt me er mee en we zijn nu vooral bezig met de basis.
Voor mij een hele overgang van pony naar paard. Nu zelf netjes rechtop zitten, hakjes uitdrukken etc. :D
Zal strakjes ook weer naar stal en dan vanuit daar naar Driesum om parcour te verkennen.

Fijne dag iedereen! :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:32

:wave:
goeiemiddag alweer!

mooie samenvatting poeltje, ik heb steeds geluk de laatste dagen! :D
(met die mooie samenvattingen die net voor me zijn... 8-) )

tallechie, sterkte met je peesontsteking...
balen, maar wel prettig dat je nu weet wat het is...

poeltje, fijn dat de Indoctro goed gaat!
zijn meestal fijne paarden volgens mij! :j

vhu, ik ben ook het liefst elke dag bij de paarden, en omdat Fifi zo dichtbij staat lukt dat ook eigenlijk altijd wel, als ik vrij heb ben ik er meestal 2 tot 3x per dag... :D

Vanmorgen met Fifi naar de hoefsmid geweest.
Ze liep al wat beter door de pijnstillers en het beslaan ging goed, alleen 1 achterbeen vond ze even vervelend, maar daar heeft ze wel vaker last van...
Deze hoef was ook precies erg kort, dus misschien ook wel extra gevoelig met beslaan...
Het is geluk om er weer netjes 4 ijzertje onder te krijgen, binnenkanten uitgesmeed zodat ze niet op de zool drukken, en vast gezet met super dunne nageltjes om zo min mogelijk te beschadigen...
Nu wennen aan de schoentjes en als het goed blijft gaat kunnen we straks heel rustig in het zand weer een beetje onbelast werk gaan doen.
Ik hoop zo dat het goed gaat komen, ze heeft het zo verdiend na alle ellende!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:36

Nou ik heb alwyn vandaag 2 keer kunnen vangen.

Ik wilde hem even voor de wagen zetten om te kijken als het paste, maar hij was bij ijsco uit het land gesnapt en stond helemaal achter. Hij liet zich niet pakken, dus ben in de wei gaan zitten, toen kwam hij naar me toe. Toen tuig opgelegd en kar er achter, was wel wat onwennig maar wel braaf. Het lamoen is te lang, komt tegen zijn hals aan als ik een volte draai dus moet ik even wat aan doen. toen hem weer terug gezet bij ijsco. Ze gingen even klieren, maar Alwyn bleef rustig staan. Ik draai me om en zie nog net hoe hij onder 4!!! draden door gaat. Staat stroom op, maar hij gaat zo snel dat hij er niks van merkt. Hij ging naar alle paarden toe, maar hij ging richting hengst en toen hebben we hem de stal ingejaagd, want de hengst maakt hem kapot. Voorlopig mag hij dus alleen aan een touw naar buiten, anders komt het niet goed. Over twee weken proberen we het weer. Daarna geen puf meer om wat met Veale te doen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:42

_O- je bent er weer lekker zoet mee met zo'n klein ding! :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:46

@Poeltje mooi samenvatting en ik 'lift er ook even op mee'.... :o , wat fijn dat het goed gaat met rijden met de Idoctro
@Tallechie, stoute Alwyn, kijk maar uit inderdaad met de hengst... wat bedoel je dat Alwyn alleen met een touw naar buiten mag ? is dat grazen aan de hand of komt hij vast te staan aan een touw ? Moet zeggen dat als het het laatste is ik persoonlijk daar niet zo van gecharmeerd ben :o
@Nouvel, Fief heeft weer nieuwe schoenen... nu maar hopen dat ze hiermee en met de Metacam zich wat prettiger gaat voelen en haar voetjes dadelijk weer pijnloos niet kan zetten, want dat heeft ze zeker verdiend. :(:) . Ik weet alleen een beetje hoe het voelt want met mijn paard heb ik ontzettend lang lopen tobben met nierbloedingen etc. en in 2008 moest ik hem nog in laten slapen omdat hij langere tijd stil gestaan had en het kraakbeen in zijn kootgewricht was verbeend en daardoor zoveel pijn had dat ik hem toch moest laten gaan... en dat terwijl we het 'andere' te boven waren......Ik wil je hier absoluut niet mee ontmoedigen, want dat hoeft bij Fifi helemaal niet het geval te zijn maar ik begrijp zo goed hoe je je voelt.. gaat het ene de betere kant op dan heb je weer zorgen van het andere :')

En ik zie mijn pony's soms meer dan me lief is nee hoor geintje... maar doordat ze aan huis staan krijgen wel veel aandacht en als ze het niet krijgen dan vragen ze het wel _O-

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:33

Lacuna : leuk topic idd een beetje op je handen letten.
Tallechie : vervelend van je peesontsteking. heb ik een jaar geleden ook gehad ik kreeg toen tabletten die ik dit keer wel nam omdat ik er erg veel last van had, normaal neem ik bijna nooit tabletten :o
het kan met longeren ook gebeuren als je een paard hebt die erg trekt ofzo.
Nouvel : Fief is naar de hoefsmid geweest

Ik kom meestal elke dag wel bij mijn paarden, en in de zomer/met mooi weer meestal wel 2x per dag.

Ik ben vandaag naar Asmiro gegaan en mee geweest op de kar, we deden een rondje van ongeveer een half uurtje.
Op de helft heb ik zelf en stuk gement en daarna even op een veldje gereden en het ging heel goed :))
Er zijn ook een paar foto's gemaakt die krijg ik als het goed is nog en dan komen ze in ons topic ;)
De volgende keer als ik mee ga mennen moet ik gelijk vanaf het begin mennen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:35

leuk, zo'n ding dat geen respect heeft voor t draad :+ maar goed, je hebt hem kunnen redden.
fief weer nieuwe schoenen, hopen dat je snel wat met haar kunt doen, ook lekker voor in haar koppie :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:35

@Nouvel: zeker verdiend dat het nu allemaal eens de goede kant op gaat :j .

@Poeltje: wat leuk *\o/* .

@Tallechie: oeh, typisch pony, alhoewel hier een paard van 1.80 dat tussen de draadjes door gaat }:0 en pony's die braaf blijven staan }:0 }:0 .
Paard daarentegen komt zo naar je toe en kun je pakken, pony's moeten echt gevangen worden, daar heb ik dus echt geen zin in, dus die doe ik wat in de voerbak en dan pak ik ze :') .

Hier ponykamp in het klein met de logé, ze hebben al voltige gedaan en Connors pony gereden en nu zijn ze elkaar aan het longeren :D <3

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:44

whaha :+ dat deed ik vroeger ook :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:12

Even snel, daan moet eten.

Hij komt inderdaad aan een ketting in eerste instantie, anders moet hij op stal. Ik kan helaas niet meerdere keren op een dag heen. We gaan het elke week even proberen als het dan wel goed gaat