[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:20

Pavo koek gaf ik vorig jaar niet en toen schuurde ze evenveel als dit jaar.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:07

sunrise krijgt maar 1x per dag een kopje natural the best van PAVO en veel voordroog(zo droog dat het gewoon hooi is,en ja voordroog is niet goed voor eczemers,maar ik bleef balen hooi halen met de trailer en zo"n grote baal is dan wel handiger) ;)
de wei bemest ik licht met kunstmest van stimulan(PAVO) speciaal voor paardenwei,langzame groei en weinig fructaan wat vrij komt .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:08

Bij mij jeukte ze vorig jaar ook (toen waren ze niet geschoren) en nu wel dus ik denk dat ze toen last hadden van het verharen. Verder voer ik momenteel ook geen brok ofzo, alleen de merrie omdat die werkt, en jelle krijgt een handje na het werk.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:09

ik heb een boek gekregen van die stichting.. over exceempaarden en wat je kan doen enzo.. al die paarden zijn zowat exceem vrij ;) Vind het een fijn en intressant boek. Gelukkig geen jeukende paarden!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:16

hoe heet dat boek? is het ook gewoon te koop?
baal van die eczeemdeken, doet goed zijn werk, maar als je hem af doet met mennen en er komt een vlieg op haar huid...zo snel geirriteerd,
was ook blij dat ik maandag voor 10 uur s"morgens moest rijden...minder vliegen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:39

zal vandaag op stal kijken daar ligt hij. ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:19

Pff net een tekening op A2 formaat gemaakt van de blaas van een vrouw, leuk joh opdrachten voor school :+ hij is best mooi geworden haha :7

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:26

Ik heb Romeo net maar van de wei gehaald, het is hier al de ganse dag ongelofelijk hard aan het regenen. Ik heb mijn rijlaarzen moeten aandoen, anders raakte ik niet eens aan de weide, ik liep tot mijn enkels in het water! Romeo stond ocharm helemaal doorweekt op de weide, enorm hard aan het bibberen.
Nu staat hij op stal, heb de regendeken afgenomen en een fleece deken opgelegd. Arm beestje, zo heb ik hem nog nooit zien bibberen! :(:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:31

het is hier nog wel een beetje zonnig :) Ga Dora vanavond haar regendekentje maar weer op doen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:58

Hier is het nu gedaan met regenen. Normaal zou ik vanavond gaan rijden, maar eerst maar eens afwachten wat het weer doet. Ik men niet graag met regen.

Ben me in mijn omgeving weer aan het ergeren.

Een meisje dat ik ken is een shetlander aan het opleren. Het vreeemde hierbij is dat ze niet weet hoe ze een longe moet vasthouden, geen hoeven kan uitkrabben, niet kan rijden,... Haar reactie was, het is toch MAAR een shetlander. Ik liet haar die van mij even longeren, en het werd haar meteen duidelijk dat MAAR een shetlander nog steeds sterker was dan haar. Maar natuurlijk gaat ze gewoon rustig door met beleren.

Een buurjongetje wil graag een pony, mama koopt gewoon een pony: een volwassen hengst notabene. Zetten hem ergens neer (een bos), maar kennen er niks van. Daar verwacht ik ook nog ongelukken.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:21

Mijn bus stond net lekker in de vlammen(niet hele bus maar de motor en alles wel), je zal echt veel rook en vlammen uit de uitlaat komen!.. man wat een happening zeg.. dood eng!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:27

Buck krijgt pavo explosive. Handje s'ochtends en handje s'avonds.

Lizzy heeft ook een regendekentje op gekregen vanmorgen, staat fris wind en is maar 11 graden vergeleken met gisteren een heel verschil. En gezien ze nog maar net kaal is even beschermen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:30

Dora is kaal sinds 29 april. Staat wel al sinds vorige donderdag zonder dekentje omdat het weer zo mooi is. Maar slaat nu wel om.
Het is veel te wisselachtig voor een dekentje :x

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:44

L_Rivaldo schreef:
Mijn bus stond net lekker in de vlammen(niet hele bus maar de motor en alles wel), je zal echt veel rook en vlammen uit de uitlaat komen!.. man wat een happening zeg.. dood eng!

Wow echt? Heb ik ook eens gehad, hoor het wel vaker, idd heel bijzonder _O-

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 15:49

Heel bericht getypt en nu is ie weg :-( en het gaat al zo snel met een hand. Heb alles bijgelezen.

Veale schuurt ook, alleen zijn staart. Vorig jaar deed hij het ook rond deze tijd. Had zalfje van de da maar dit werkt niet meer voldoende. Heb nu een vliegendeken met staartflap in de hoop dat het voldoende werkt.

Vanochtend weer naar het ziekenhuis geweest. Moet nog 2 weken in het gips. 10 juni weer heen.

Ik heb er nu alleen ook griep bij, gaat lekker dus

laura, spannend hoor

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:00

balen tallechie nog 2 weken gips en griep!

@ Rivaldo, heftig, zou ik ook van schrikken hoor!

Ik ga nu even naar de paarden. Heb niet echt zin om wat te doen, moet waarschijnlijkvanavond weer naar het ziekenhuis en dat is om half 7 al dus heb ook niet zoveel tijd om wat te doen :(

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:06

Sun schuurt momenteel ook ietsjes. Ook alleen zn staart, en daar hij heel gevoelig is op suiker, wijt ik het daaraan. Hij krijgt momenteel niks bijgevoerd (ook geen klokhuis van een appeltje of een half worteltje ofzo, helemaal niks)
Ik spray hem in met jeukstop van Silverlinde, en dat werkt bij hem heel goed. :)

Beterschap Tallechie, het zit je niet mee.

Stormpje is vandaag bij de hoefsmid geweest. Hij heeft zn teen achter wat korter en ronder gevijld, in de hoop dat hij nu minder sleept met zn achterbenen. De laatste tijd gaat het wel wat beter, dus ik ga er nog altijd vanuit dat het betert zodra hij lekker aan het werk mag. Mja, tot die tijd toch maar even alles eraan doen om de symptomen te verminderen, die hoeven daar moet je gewoon voorzichtig mee zijn. Ik heb al een shet die niet goed op zn hoefjes staat, zo wil ik er liever niet nog een.

Nu lekker met mn woefje kroelen. Ze komt tot zaterdag logeren! :D

Groetjes, lacuna

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:14

Heb wel bijgelezen, maar weet het even niet meer.

Maak me best wel zorgen om Quincy. Loopt nog steeds heel beroerd. Zwalkt echt vreselijk en als hij stilstaat staat links heel raar opzij en rechts compleet onder de massa. Hoop zo dat hij wel weer hersteld, hij moet nog minstens 25 jaar mee!!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 16:19

Tine wat vervelend, heb je er al een da bijgehad? Quincy is al op leeftijd toch?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:16

maisie, vervelend dat ferro misschien zomerexceem heeft!

laura, brrr eng lijkt me dat zeg!

Buckje, ja het is zeker frisjes, dus regendekentje kan geen kwaad voor lizzy met haar nog hele korte haartjes.

Ivy krijgt 1 handje merriebrok van subli en een klein handje van dat 'gras' spul van pavo.
en dat 2x per daag.
Wobbe krijgt meestal een stuk wortel, maar zo af en toe een klein handje ponybrok van subli.

Vandaag weer gement.
heb wel in de bak gereden, maar het ging heel erg lekker!
Hebben vooral veel bochtjes gemaakt.
grote en iets kleinere, door een S van hand veranderen, gebroken lijnen.
gewoon lekker figuren gereden in draf en in stap.
Ook nog galopjes gemaakt beide kanten op.
weliswaar alleen de stukken rechtuit, want bochten is nog erg moeilijk in galop.
maar dat geeft niet, is ook een kwestie van oefenen!

Daarna nog Ivy haar staart gewassen, wat was die smerig zeg!
en toevallig was de dierenarts er.
dus heb hem heel eventjes naar de achterbeentje van rafiki laten kijken.
hij zegt dat het inderdaad 'slappe beentjes' zijn..
het peesje aan de voorkant van zijn achterbeentjes (buig of strek?) is te krot en daardoor 'zakt' hij als het ware door zijn beentjes heen.
Komt wel weer goed, maar hij zei dat als de hoefsmid weer komt die er wel eventjes naar moet kijken.
en dat er dan toch wel wat aan gedaan moet worden omdat hij juist nu no zo hard groeit(maar mocht b.w.v. ook over een paar weken)
dan moet er waarschijnlijk aan zowel linker als rechtervoetje een plakvoetje onder zodat hij wat 'rechter' gezet word.
Is wel een priegelwerk volgens de dierenarts, maar ja dan had de hoefsmid maar geen hoefsmid moeten worden hihi

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:27

logeerwoef bij lacuun, storm met geknipte nagels, en sun met jeukkont :)) ;)

rivaldos bus n de fik

tallechie nog steeds gips.. :(:)

las over voer; Dids krijgt structmix, elke dag een handje :))

ik wilde fotos gaan maken van onze hond (van m'n ouders dan).. Vriend zijn auto opgehaald, om daarmee de hond mee te nemen.. Rijden richting zandvlakte.. Auto werd een kerstboom.. alle lampjes gingen aan, en alle extras ging uit :') die hebben we dus gauw bij vriendje gebracht _O-
ma is nu net weg met de hond, die heeft zolang hie in de flat gewacht op m'n broer...

pff.. hopelijk niks ergs met auto aan de hand..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:40

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:27

Hallo allemaal,

Mag ik hier ook wat komen meelezen? Ik men zelf wel niet maar ben er toch wel vrij actief mee betrokken. Mijn vriend ment namelijk. Vorige jaar in augustus hebben we een haflingermerrie gekocht van vijf jaar. Ze was enkel zadelmak, kende verder vrij weinig. Ondertussen loopt ze in de koets, gaat het dressuur rijden ook al vrij vlot en is ze in topvorm (als we haar net kochten was ze beetje dik). We hopen haar dit jaar enkele keren te starten in dressuur en kegeltjes. En volgend jaar hopelijk in de marathon.
Aja zelf rij ik dus ook nog 2 Friezen in dressuur.
Als jullie nog meer vragen hebben, shoot...

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:51

Was het niet zwaar voor Wobbe in de bak te mennen ?

Ik ben vanmorgen met Buck naar de soesterduinen gemend verstand op 0 lekker uitwaaien!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:04