[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:03

Ips, super gaaf gefeliciteerd.
Keet...is wennen....Zo zonder paardje :(:)
Avaluna, :(:) knuffel... Hoop dat je snel wat opknapt..
Assie weer gemend. Wauw dat is snel.
Tine weer thuis hoop dat alles snel droogt.

We zijn thuis van reis naar de Ardennen, 25 graden of warmer overdag, zon, tent is perfect,.. We zijn naar de grotten van Han geweest, was erg mooi en indrukwekkend.
Nu weer terug thuis....en weer verder met proberen fitter te worden.. .

Fijne dag allemaal

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:04

Oh, jullie waren dicht bij ons, Biancao.
Hoop dat jullie het onda ja alles fijn gehad hebben en je nu toch eindelijk eens verder mag opknappen; dikke knuffel!
Tent is dus helemaal goedgekeurd; wens jullie nog waanzinnig veel mooie trips ermee.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:36

Hallo allemaal :wave:

Iedereen staat hier lekker in vakantiemodus.

VHU in Denemarken
Biancacoo net terug met haar tent uit de Ardennen

Verder zie ik met regelmaat dat Patrick van Tine het erg goed doet op de wedstrijden *\o/*
Ips mag lekker naar Chardon en neemt Det mee *\o/*
Gem heeft inmiddels ook een nieuwe uitdaging op stal <3

Avaluna heeft een dappere beslissing genomen en heeft haar baan opgezegt. Diep respect ava :(:)

Keet is al haar paardenspulletjes aan het opruimen, het zal wennen zijn.

Belker weet ik niet of ik die al meegemaakt heb, maar een leuk paard heb je :j

Verder zal ik nog wel veel vergeten zijn Y;(

Ik ben een behoorlijke tijd afwezig geweest hier in het topic, nog wel met enige regelmaat meegelezen, maar had niet echt de behoefte om wat in het topic te plaatsen wat betreft onze paarden.

Onze laatste nieuwe aanwinst viel van het ene probleem in het andere, we hadden duidelijk geen klik, ik niet met hem en hij niet met mij/ons.
Een week of 5 geleden was ik met hem op buitenrit gegaan en is allemaal gelukkig goed afgelopen, maar dat was de druppel die de emmer deed overlopen en hebben we besloten om hem in te ruilen.
Hij heeft van mij een angstige en onzekere ruiter gemaakt.

Sinds een anderhalve week heb ik een lieve Spanjaard van 4 jaar, die erg zachtaardig, meewerkend en dapper is. Een ongecompliceerd paard, waar ik nog heel erg aan moet wennen :')
Hij is nog erg jong dus we gaan lekker spelenderwijs aan de slag zodat we goed vertrouwen in elkaar krijgen en houden. Dit uiteraard onder goede begeleiding.

Ons tuigpaard doet het wel heel goed en is inmiddels beleerd voor de wagen, maar mag nu weer lekker freeweelen op de wei en in de paddock om het allemaal is een plekje te geven en af toe is even aan de longe, maar niks overhaast :D

Mijn Pown is gelukkig altijd wel stabiel en genieten we lekker van ontspannen rondjes door de polder. Niks moet en alles kan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:46

Ava. ..ik heb eroverheen gelezen geloof ik....baan opgezegd.. dat is best een grote stap.. :(:)

Dingetje. .jammer dat je zo'n vervelende tijd hebt gehad met je paardje.. ik hoop dat deze aanwinst de juiste is en jullie samen zullen groeien tot een stabiel team.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:09

Dat heb ik toch ergens gelezen of heb ik het mis? Twijfel nu aan mezelf hoor

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:14

Ik heb een tijdje terug zitten lezen, maar kan het niet zo vinden

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:15

Ik ook al aan het zoeken geweest en kan het ook niet meer vinden %) ben ik toch echt wel abuis geweest denk ik..... Y;(

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:31

Ze heeft het wel over ontslag gehad, maar dat ging volgens mij over het ziekenhuis ;) . Als ik het zo even uit mijn hoofd terughaal.

Heftig hoor Dingetje dat je zo onzeker en angstig bent geworden. Jammer dat het dan zo loopt. Hopelijk gaat het met je nieuwe spanjaard de goede kant op. Wil je hem ook gaan mennen? Of alleen rijden?

Bianca lekker terug van vakantie. Klinkt als een prima vakantie. Nu weer uitgerust? Of nu toe aan een nieuwe vakantie :P ?

Wij gaan vanavond een poging tot mennen doen met de Haf van mijn lief. Ze heeft er alweer bijna een jaar niet voor gestaan. Ze is vorig jaar april beleerd, maar nooit echt doorgereden omdat ze gewoon niet genoeg rust in haar lijf had. Voor ons als beginners was dat heel lastig omdat je de rust er niet in kreeg. Nu is ze helemaal losgemaakt door de osteo en is ze in alles 100x rustiger. Onder het zadel, aan de hand, maar ook al in de lange lijnen met oogkleppen. Nu gaat mijn lief het dus weer proberen. Uiteraard onder begeleiding. In een bak. Ik ben heel benieuwd!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:48

WoW, dingetje veel veranderd! Eerst ff recht zetten; ik heb helaas geen baan, maar ben zelfstandig, opzeggen zou ik nooit doen tijdens ziekte. Ach ja, nu heeft een ander mijn baan op de zaak.

Ontslag zal idd zh zijn, laatste keer heb ik dat idd vrijwillig genomen.

Fijn dat je nu een heel ander paard hebt en weer vertrouwen kunt opbouwen. Ben wel heel benieuwd naar een fotootje! Fijn dat Tuiger en pony ook lekker gijn blijven gaan.

Dat is zeker spannend, Assie.
Fijn dat ze zo goed behandeld is.
Ohz ging hier goed; allemaal na een jaar.
Zou graag beginnen pony van dochter er weer er eens voor te zetten, maar manlief heeft het erg druk.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:51

Heb ik het dan zo door de war gegooid met het ontslag in het ziekenhuis en een gesprek met haar casemanager, want dit kan ik wel terugvinden.%) SORRY SORRY SORRY Y;(

Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat hij voor de wagen gaat, maar eerst maar eens lekker spelen en paard worden......hij is in mei 4 geworden, dus absoluut geen haast.

Spannend Assie met de haflinger, ze vergeten het niet snel hoor, ook na een jaar niet, maar snap dat het ff spannen is, ben ook wel erg benieuwd, succes :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:52

Herkenbaar Dingetje, dat gevoel heb ik ook met die van mij door mijn ziekte en een ongeluk. In september gaan we op menvakantie en loopt hij in het tweespan en ik hoop dat dat weer rust en vertrouwen geeft. Hij is meerspan beleerd dus dat scheelt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:32

Ipsilonka schreef:
Ja echt mega gaaf!!!! Ik dacht ik probeer het gewoon een keer. Wel een heel uitgebreid antwoord ook. Superleuk.

Was geen makkelijke vraag om via een artikel te beantwoorden. Maar goed, we hebben toch wat leuks neer kunnen zetten!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:15

Gem schreef:
Ipsilonka schreef:
Ja echt mega gaaf!!!! Ik dacht ik probeer het gewoon een keer. Wel een heel uitgebreid antwoord ook. Superleuk.

Was geen makkelijke vraag om via een artikel te beantwoorden. Maar goed, we hebben toch wat leuks neer kunnen zetten!

Ik vond het wel goed gelukt hoor :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:27

Ik sluit me even aan bij alle bovenstaande samenvattingen, vragen, opmerkingen enzovoorts. :wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:13

Ik heb eigenlijk altijd vakantie. .mag niet klagen...thuismoeder. ...
Ehm, denk toch iets verkeerds gegeten %)
Ziek in bed vandaag...en ook eigenlijk te veel gedaan natuurlijk. ...hahaha. .hopelijk morgen beter.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:34

Biancacoo schreef:
Ik heb eigenlijk altijd vakantie. .mag niet klagen...thuismoeder. ...

Sorry, maar dit is een heel foute opmerking. Ook thuismoeders hebben genoeg werk te verzetten. Je doet jezelf echt tekort met deze opmerking!!! Bovendien ben je niet alleen thuismoeder, je hebt ook nog eens een lichaam dat niet fatsoenlijk meewerkt! Dus niet zoveel van jezelf verwachten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:56

Had een opmerking van mij kunnen zijn, Biancacoo.

Ik ervaar het nog steeds als luxe dat ik niet moet werken ongeacht hoe ik me voel. Dat ik me doodmoe voel en maar weinig kan vergeet ik dan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:03

The dame here :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:04

The same here :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:32

Het is een bewuste keus thuismoeder te zijn, vanwege dat lijf...maar zou graag willen werken. ...
Idd ook bergen werk die we thuis doen, maar ook een voorrecht, en omdat ik al mijn tijd zelf ik kan delen...vind ik dat vergeleken met de stress op alle werkvloeren echt vakantie, maar ieder zal dat anders ervaren.
Mijn lijf...tja is soms kleuren, maar mag vergeleken met anderen niet klagen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:02

hier een thuis ponymoeder _O- die maar 2x half dagje mag werken per week.
tja had het ook graag anders gezien,maar geniet van alle mooie momenten en dingen die ik wel kan doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:40

Haha ht is ponymoeder, is ook heerlijk
Manlief is net thuisgekomen met een inieminie houtkacheltje voor in de tent voor de winter, ziet er super uit.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:53

Ponymoeder klinkt ook wel goed :) .

Mennen gisteren was nog niet zo'n succes. Ze heeft er natuurlijk een jaar niet voorgestaan, dus we gaan weer kalm aan opbouwen. Ze vindt vooral het geluid heel spannend. Wel heel fijn kunnen afsluiten.

Met mijn eigenste merrie vandaag ging het mennen weer heerlijk. Ik blijf de bochten in galop doodeng vinden, ondanks dat ze heus heel goed gaan en merrie vreselijk braaf is. Maar angst is iets raars. Je kunt jezelf wel vertellen dat het goed gaat en dat je niet bang hoeft te zijn, maar het gevoel volgt nog niet helemaal.
Lekker mezelf uitgedaagd en geoefend met eenvoudige galopswissels. Dat had ik nog nooit gedaan en mijn merrie ook pas één keer eerder met instructeur. Maar ging gewoon goed. Netjes in de juiste galop aanspringen, paar galopsprongen, terug naar draf en aanspringen in de andere galop. :+: . Knap paard.
Nu alleen hopen dat het allemaal minder eng gaat worden

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:04

Assie, je angst is heel herkenbaar. Ik heb het ook en ik vraag me serieus af wat ik nog met paarden wil en wat mij dan zou passen en of Bruno daaraan voldoet.

Ze zijn bezig met de oude boom in de voortuin te ontmantelen ;( Hij is al bijna dood, zit vol zwammen, is meer dan 200 jaar oud, maar toch ;(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:05

Ik begrijp je angst volledig! Het is zo onbegrijpelijk voor anderen maar zo irritant