[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:59

Trailer geladen. Tuig en kar weer voorzien van broek en broekriemen en driehoek. Pony gevlochten en geschoren. Man lief aangekeken zodat hij komt water gooien. Alles klaar denk ik. Alleen al een week of twee niet gement.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:19

Iedereen heel veel plezier en succes en ook wel sterkte met dit warme weer *\o/* {:}

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:36

*\o/* voldane dag gehad klasse 1 pony13.9 snelheid goed voor eerste plaats super hartslagen.nu zijn de pony.s wel moe en verdienen ook minimaal een week rust.zo blij met mijn toppers.helaas geen fotograaf gezien

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:03

Super gedaan Keona _/-\o_ *\o/*

NdV74

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:53

Op facebook had ik idd ook gelezen dat er een fotograaf zou komen. Ik heb alleen hier en daar een paar foto's gemaakt. Te druk met andere dingen om uitgebreid van iedereen foto's te maken.

Het was een mooie dag. De organisatie had goed hun best gedaan.
Het was al vroeg warm, daar hadden veel paarden toch moeite mee.
Doordat er gisterenavond nog veel regen gevallen was, viel de route hier en daar behoorlijk zwaar uit. Dat was ook aan de paarden te merken. De helft had een re-inspection.

Het was leuk om te horen dat een aantal menners, die dit vandaag voor het eerst deden, ook erg enthousiast waren en we die waarschijnlijk op andere wedstrijden terug gaan zien.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:25

Hier ook een prima wedstrijd gehad. Rekening gehouden met de warmte. Gelukkig was het na de start goed te doen en daarom in het eerste deel snelheid gepakt. Koelwater was goed aanwezig. Veel plassen. Water tot over mijn navel. Bij G1 mijn groom nergens te bekennen...die zat nog aan de koffie. Ik had ook een schema gegeven van 12 km/u en reed ruim 15. Laura sloot al snel bij me aan. Samen verder gereden en af en toe gestapt. G2 wel groom en alle tijd. Naar de finish eerst sukkelen want anders waren we te snel. Maar het duurde en duurde....waar is toch die finish? Fout gereden...en weer terug. Uiteindelijk met 13,6 km/u over de finish. Uitstappen ging netjes. Door het laatste sprintje hartslag eerst 140. Zakte al snel naar 90/80. Geen koeling want mijn groom had een lekke band gekregen met zijn auto. Dan maar mijn eigen waterflesje er nog over. Op het terrein stilgezet. Hartslag daalde direkt naar 72 en toen de meter uitgezet. Telling 60. Nakeuring bijna zelfde waardes als voor. Daar doe ik het dan wel voor. Ik had graag de best condition gehad. Wel eerste in de rubriek. Nick heeft het prima gedaan. Thuis eerst in cirkeltjes gedraafd met de kudde, al hinnikend. Dat was iets nieuws....

De auto is trouwens afgesleept en kunnen we morgen ophalen. Gelukkig was mijn vriend later gekomen met zijn eigen auto.

Alles staat weer schoon en wel in het schuurtje.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:37

Ja dat was wat hoor. Stonden we daar met een auto vol koelwater. Vond het wel erg vervelend om hem daar alleen achter te laten, wachtend op de ANWB. Maar het water (en de sleutels) moest toch echt jullie kant op. En ik begon zelf ook aardig oververhit te raken, kan slecht tegen de warmte.
Gelukkig waren jullie met twee auto's en kunnen jullie de andere auto morgen weer ophalen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:50

Jij ook bedankt voor het groomen Nicole. Ik heb hem verwent met een broodje worst en we hebben samen op de sleep gewacht. Ik kan ook heel slecht tegen de warmte.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:01

Wachten op de uitslagen. Jammer dat ze niet direkt waren in te zien en te checken waren

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 20:23

Hier ook heerlijk gereden, tum had er goed zin in. 3 min na nanda gestart wat ook super gezellig was toen we bij elkaar aansloten. Veel gelachen want natuurlijk had ik mijn telefoon niet in de hand toen ik nicky bijna zag verdwijnen in een plas! 4 min nadat de finish voor mij open was binnen gekomen. Helaas door fout rijden ben ik in galop gegaan en dit had ik niet moeten doen. Dit in combinatie met geen koelwater bij de finish werkte dit niet goed uit en had hij een te hoog hartslag (kan dan zo boos op mezelf zijn, ja ik weet het het is een spelletje maar dat duurt altijd even) Nicole bedankt voor het groomen en natuurlijk nanda haar vriend!

Je hoefde trouwens niet naar de schoonheidssalon, dat was tijdens de rit al geregeld!
Helaas vond mijn stopwatch het minder en die heeft de wedstrijd niet overleefd.
Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:50

Hahaha Laura, het zit tot in je gezicht! Had geen wedstrijd voor ons geweest, want met die plassen hadden we meteen rechtsomkeert kunnen maken. Daar is madam niet zo dol op :+

Ziet er uit als een lekkere wedstrijd!

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:26

Jeetje, wat een bagger! Ben blij dat wij Wateren hebben gereden en niet Someren. Pony en ik zijn niet hitte-proef. En natte en modderige stukken hebben we in ons thuis bos genoeg gehad.

Valt de mendurance Wateren en Someren altijd zo dicht na elkaar?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:40

Someren was voor het eerst dit jaar. Ik heb de eerste 5 jaar eind augustus georganiseerd en sinds 4 jaar laatste weekend van mei. Ik zal aankomen jaar kijken of we minimaal er een weekend tussen kunnen laten

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:16

Website weer bijgewerkt, uitslag van Someren staat er nu ook bij.
Ook nu weer het verzoek, wie wil er een verslagje schrijven? Foto's zijn niet nodig, die staan genoeg op FB ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:21

Top.effe snel gespiekt naar de uitslagen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:45

Net even water gebracht naar de wei.eneffe benen check gedaan bij de pony,s geen dikke of warme benen dus weer heel tevreden.want in een plas zakte mijn jongste pny ineens in diep gat. Maar ze zijn verder echt gewoon top.zag ook op de ujtslaglijst dat ik wel hard gereden heb alleen nanda had ook boven de 13km gereden rest van de pony,s en paarden hadden niet zo snel gereden maar toch hoop problemen met de hartslag

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:18

Ik ben altijd weer wat verwonderd over de gemiddelde snelheden die jullie rijden met best kleine pony's.

Als ik mijn fjord Coldy zelf het tempo laat kiezen loopt ze zo tussen de 11,5 en 12,5 gemiddeld. Dat houdt ze dan wel moeiteloos eindeloos vol trouwens.

Dat jullie dan zo'n afstand rijden met gemiddelde snelheid boven de 13... petje af voor die kleine pony's hoor! Zeker ook nog eens met warm weer en zware omstandigheden!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:28

Ik red dat ook niet hoor. Maar heb er ook helemaal niet op getraind.
Vorige week heb ik wat lopen lantefanteren (incl 5 minuten met een kennis staan teuten enzo) en gewoon Roos lekker haar rondje laten lopen. Toen kwam ik op 9 en een beetje uit.

Ik vind het echt jammer dat Someren nu al was, ik had graag weer gereden, maar Roos hoeft van mij niet 2 weekeinden achter elkaar. Voor ons word het alleen Teteringen nog, ook op ruim 2 uur van huis. Dus moet dan maar kijken of ik daar in de buurt een logeer adresje kan regelen (heb al ff op de kaart gekeken en er zit een collega fokker daar in de buurt).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:20

Wij gaan etten-leur en teteringen nog rijden. Ja pony,s doen het echt top terwijl ik noot veel train

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:41

Mijn pony heeft gewoon een enorme drive. Die wil alleen maar voorwaarts en gaan. Enigste wat ik hoef te doen is hem afremmen waar nodig. Hij lijkt altijd precies aan te voelen dat hij op wedstrijd is en gezien hij klasse 2 en 3 al heeft gelopen is dit natuurlijk maar een korte ronde dus mag de snelheid ook wat hoger. Qua temperatuur vond ik het in het bos reuze meevallen. Klein briesje en heel veel plassen. Zonder goed koelen kan je dit tempo ook niet rijden. De eerste 10 km zaten we rond de 17 km/u. Daarna handgalop en stukjes stappen tussendoor. Halve km extra doordat we de finish hadden gemist.
Ik denk dat er meer 12+ hadden gereden maar door een re inspectie een kwartier erbij kregen. Dan zakt je snelheid behoorlijk

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:29

Voor de liefhebbers, het eerste verslag staat op de website!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:03

Dennis schreef:
Ik vind het echt jammer dat Someren nu al was, ik had graag weer gereden, maar Roos hoeft van mij niet 2 weekeinden achter elkaar.

Dat gold inderdaad ook voor ons. Ik had het erg leuk gevonden om Someren weer mee te rijden. Vind het echt top dat ik als recreatieruiter begeleidend mee kan rijden met sakvis (die met haar shet ment) zonder dat daar moeilijk over wordt gedaan :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:47

Napie schreef:
Mijn pony heeft gewoon een enorme drive. Die wil alleen maar voorwaarts en gaan. Enigste wat ik hoef te doen is hem afremmen waar nodig. Hij lijkt altijd precies aan te voelen dat hij op wedstrijd is en gezien hij klasse 2 en 3 al heeft gelopen is dit natuurlijk maar een korte ronde dus mag de snelheid ook wat hoger. Qua temperatuur vond ik het in het bos reuze meevallen. Klein briesje en heel veel plassen. Zonder goed koelen kan je dit tempo ook niet rijden. De eerste 10 km zaten we rond de 17 km/u. Daarna handgalop en stukjes stappen tussendoor. Halve km extra doordat we de finish hadden gemist.
Ik denk dat er meer 12+ hadden gereden maar door een re inspectie een kwartier erbij kregen. Dan zakt je snelheid behoorlijk

Ja je kunt wl 12+rijden maar zonder goede hartslag heb je daar weinig aan he. En over dat koelen ja daar zijn meningen sterk over verdeelt en ligt het ook echt per paard of pony hoor

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:22

Nickey heeft altijd een slechte turgor en die heeft veel baat bij koelen omdat hij veel zweet. Ik heb ook heel veel klasse 1 wedstrijden gereden zonder koelen of alleen door koelen met een nevelspuit. Met dit soort temperaturen heb ik maar 1 keer een wedstrijd gereden. In het parcours is het snel wat koeler maar zodra je op de open vlakte komt word het venijnig. Vooral op het terein na de finish kan je er behoorlijk op verkijken. Vroeger had ik altijd nog een partytent mee voor schaduw.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:17

Ja maar belangrijkste is dan dat je je paard of pony leert kennen wat ze wel of niet nodig hebben