Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ilooniloon schreef:Ik ga me hier ook maar eens melden....
Nieuw in de wereld van het mennen met onze leuke grote shetlander!
Inmiddels in het bezit van een HCA 19 inch en het biothane mentuig van Tjeu..
Ik heb nog wat kleine dingen aan te schaffen, vandaar dat ik graag jullie advies eens wil;
- Welke menzweep is fijn? Welke lengte? Lichtgewicht, korte slag graag.
- Is een driekhoek verplicht, of volstaat ook reflectietape op de achterkant van de sulky?
- Gebruiken jullie lange of korte strengen? Staaldraad of parakoord?
- Hebben jullie aan je broekriemen een sluiting, zo ja welke?
Ik heb nu lange strengen, met daarna staaldraad, maar ik vind het niet ideaal.
Hoe hebben jullie dit? Korte strengen? Of direct aan je borsttuig vastgemaakt?
En dan met parakoord of staaldraad?
Ik heb nu lange strengen, met daarna staaldraad, maar ik vind het niet ideaal.
Hoe hebben jullie dit? Korte strengen? Of direct aan je borsttuig vastgemaakt?
En dan met parakoord of staaldraad?
Twirre2006 schreef:Contact met Gerrit Jan van Boven gehad en hij bood mij het volgende model aan. 16 inch wielen en dubbele remmen. Kan voor enkel en dubbelspan. Heb nog gevraagd wat voor soort remmen ze bedoelen. Iemand ervaring met dit wagentje.
Eilatan schreef:Ik kom ook weer eens dit topic spammen
Ik heb vele (marathon) wagens gehad ook wel een paar sulky’s; hca, hca model van tjeu, een gig van lemerij/kraay voor verschillende maten pony’s;
Maar: ik heb nu een ranke pony (half aspc) van 1.08 zoiets, 0 spieren, en ik heb hem nu paar keer voor mijn Shetlander vierwieler gehad (trainingswagentje van van boven). Dat wagentje is ooit gekocht voor een andere pony en reed ik dressuurlessen mee en dat ging tóp.
Maar met huidige pony ben ik er minder blij mee, hij wil nog wel achteruit lopen en dan schaart ie, hij vind vertrekken zwaar en over gras vind ie ook zwaar, dus kan er niet echt lekker mee aan de gang. (Overigens heb ik nóg een vierwieler, een sportbuggy voor ooit tweespan, die blijft sowieso) Maar ik weet ook niet of het voor een sulky wel een succes is… grote twijfel! En welke sulky dan ??
Die Pien met vering onder de stoel klinkt goed. En ik zou wel zeggen 19inch, anders is het toch veel te klein!? Ik ben 1.75 en 70kg.
Maar mijn vorige tjeu hcamodel sulky was wel slecht in balans te krijgen, volgens mij ook een 19inxh en pony van 1.04 ofzoiets; misschien had die wel 16 inch gemoeten maar vond de zithoogte wel goed.
Dus testen zou wel fijn zijn maar dat kan volgens mij nergens ?
Twirre2006 schreef:Ik heb een 19 inch HCA look a like van tjeu. Die gebruik ik het meest voor een pony van 98 cm. Maar ook wel voor beleren gebruikt van 91 cm. En er loopt wel eens een pony voor van 105 cm. En geen enkele problemen met de balans.
Eilatan schreef:Twirre2006 schreef:Ik heb een 19 inch HCA look a like van tjeu. Die gebruik ik het meest voor een pony van 98 cm. Maar ook wel voor beleren gebruikt van 91 cm. En er loopt wel eens een pony voor van 105 cm. En geen enkele problemen met de balans.
Gelukkig!
Ik moet wel zeggen dat die tjeu sulky een “oudje” was, is ook al wat jaartjes terug. Ik heb wel eens begrepen dat ze daarna flink verbeterd zijn.
Ik ga eens kijken of ik ergens kan testen ! Als dat de oplossing is om toch lekker aan de gang te gaan zou dat wel leuk zijn.