[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:58

Goeienavond!

Ik lees van leuke brieven op de deurmat! Zulke mogen er bij mij ook wel eens in mijn postbusje vallen :j !

Vhu ziekjes :(:)
Maisie heeft een mooi bruin maar wel duur tuig gezien. Ik heb nooit van het merk gehoord :o
Thijs is jarig, gefeliciteerd!
HT ziet alweer groen, dat gaat snel! Zaterdag lag er bij jullie nog écht veel sneeuw. :brr: !

Ik heb voor komende dagen een bezichtiging gepland dicht bij huis, in Weert! Een 6 jarige die al onder het zadel is, mee gesprongen is, en óók betuigd is. Ik moet wel al wat concessies doen: hij (ja, das al de eerste) is groter dan bedacht (das de tweede), afstamming onbekend (de derde) en al beleerd (de vierde, maar heeft ook zijn voordelen ;) )

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:02

*zwaait naar de Koningin*
30 april aftreden.
Zal een hoop feest zijn, en geld kosten ^)

*zapt weg*

@gem; hoop concessies, maar wie weet! :) Ik heb ook niks met fjorden ;) :))

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:06

Koningin heeft haar pensioen wel verdiend. Ja zal wel feest worden.

@ gem klinkt wel als een leuk paard haha. Totaal niet wat je zoekt maar wel leuk dat je
gaat kijken.

Ja tuig is wel mooi. Ze verkopen het bij de lemerij die ook wagens levert.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:09

Maisie: Tis dichtbij, dus waarom zou ik niet gaan :)) . Zet ik vriendin Loes er eerst op, daarna ga ik zelf een rondje hobbelen als het er betrouwbaar uitziet, en dan een rondje koetsen :) . Ik hoop alleen dat er niet gejokt wordt w.b. de leeftijd.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:10

@Akshay: Hopen dat de hoofdpijn nu minder word! Of had je al een bril? Ik heb zelf -1,5 maar merk het al...
@Gem: Spannundddd! Wel fijn dat hij al betuigd is! Ben benieuwd of het wat word!

Nou, zoals het nu lijkt heb ik binnenkort een menwagen! Gaat om een kleine jachtwagen (ponymaat), moet alleen nog geschuurd word en een lak erover. De staleigenaar heeft er 2 bijgekocht, dus ik kan er 1 over kopen. En laat de huisbazin nou net een garagebedrijf hebben waar ze het zouden kunnen schuren en lakken!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:14

@juangi; jawel had al bril :) al sinds mijn 2e :)) Maar een hoop gedoe mee gehad laatste jaar. Strontbeu :D

Leuk dat je een menwagen op 't oog hebt!! Fijn hoor! :j

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:15

Het gaat om dit type wagen! (Alleen is hij nu zwart, wit)

Afbeelding

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:16

Maar goed, voordat hij helemaal klaar is, wil ik eerst nog menlessen of een mencursus.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:41

Arden, is superfijn spul, ik kende iemand met meerdere arden tuigen....supermooi ! soepel en past mooi.
Zelf nog ik dubio gestaan of ik zilco of arden zou kopen.
Zilco gekocht, want die lag hier in de winkel, arden moest ik 4 weken op wachten.

verder..moet ik nog bijlezen..solly...

idd Beatrix met pensioen...dat mag ook wel, heeft ze dik verdient, ik hoop dat ze er nog van kan genieten..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:02

Ja vhu dat is echt ziek. Bij mij is het weg dus ik ben beter. Wel gelijk weer een koortslip, flauw hoor

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:16

Zo, net met manlief nog even bij Gwin en Maheera gekeken, ze stonden er rustig bij. Nog wel erg vreemd voor ze, maar ze stonden lekker kuil te eten.
Hopelijk is het morgen niet zo glad meer en kunnen ze ook naar buiten, heb ze nu in de stal gehouden.

Juangi handig zo'n staleigenaar!
Gem weer paard kijken, klinkt veelbelovend ookal is het totaal niet waar je naar op zoek bent.
VHU beterschap!
Biancacoo jij zal wel balen dat de sneeuw en vorst weg zijn!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:55

Koningin met pensioen. Wel een gek idee. Ik gun het haar van harte en gezien haar gezondheid zal ze er vast ook nog van kunnen genieten. Maar ik vind het ook wel jammer. Ik vind dat ze het heel goed doet/heeft gedaan. Maar goed, nieuwe generatie, nieuwe kansen.

Vanavond met Thabor naar les geweest. Hij was erg bezig met zijn omgeving. Maar goed, was goede oefening, want hij deed ook zo bij de laatste wedstrijd. Kan het hem nu ook niet echt kwalijk nemen, heeft een hele week bijna niets gedaan.
Nu wachten tot hij droog is, dan kan ik naar bed. Ze blijven wel binnen vannacht, wat een takkeweer..... En ik hoor allerlei enge geluiden dat we nog heel strenge vorst gaan krijgen over ongeveer een week. Nou, dan kunnen we na al die regen die wordt voorspeld echt niets meer. Dan kunnen ze zelfs niet meer gewoon in de wei. Bah, geef mij maar zomer. :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:30

Tine, dat over die vorst (en dan bedoel ik het weer, niet de koning) meen je toch niet he... -O- . Ik heb er zóoo tabak van!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:33

Ik hoop echt van ganser harte dat het niet klopt. Het komt hier nu met bakken naar beneden. De komende dagen zal er bij elkaar tussen de 30-40 mm vallen. Als het dan gaat vriezen..... Moet je echt niet aan denken. Maar er zijn diverse sites die het wel voorspellen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:37

Voor hier houdt buienradar het op in elk geval 2 weken dooi
en hier is dan 't westen van Noord-Brabant..

Ik hoop wel met je mee tine. hoe fijn ik vorst ook vind, als het nu nog gaat vriezen is het puinhoop..

Ben nog bezig voor stage.. gekkenwerk eigenlijk... Achja..
Stiekem hoop ik dat het morgen om 3u droog wordt hier.. En dat ik alles netjes af heb wat af moet. Dan ga ik lekker naar stal. gun ik me 2 uurtjes vrij, die heb ik nu al wel extra gedraaid ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 07:07

Goedemorgen :O
Blijf lekker thuis vandaag.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 07:15

beterschap VHU-tje...
:(:)

ikke nu de taxi op...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 07:33

De weersverwachting voor Aruba: 28 gr overdag en 24 gr s nachts. mmmmmmmmmmmmmmmmmm zin in

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:35

Goedemorgen

Dit zegt KNMI
Citaat:
Vooruitzichten lange termijn
dinsdag 05 februari tot en met dinsdag 12 februari
Aanhoudend wisselvallig, maar wel een geleidelijk toenemende kans op een kouder weertype met enkele winterse buien en lichte vorst in de nachten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:35

Goedemorgen,
Voorspellingen van het weer zijn extreem overdag -20 kn nl volgens engelse geleerden,....
Brrrrrr afwachten en zorgen dat verwarming goed werkt.....ik hoop niet dat die geleerden gelijk krijgen,
Ik heb gisteren snel pellets voor onze bio kachel besteld, wil het volgende week niet koud krijgen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:55

Goedemorgen

Gelukkig zitten ze er qua voorspelling ook vaak naast. Laten we dat in dit geval zeker hopen!

24 graden snachts lijkt me nu ook niet heel fijn. :D

VHU beterschap

Ik blijf vandaag ook thuis. Zou menles hebben met Rembrand en daarna voor mezelf of mennen of ohz met Thabor. Maar heb zo slecht geslapen (weer), dat ik alles maar afgelast heb en straks na het uitmesten maar weer naar bed ga. Voel me heel rillerig, bah, heb geen tijd om ziek te worden.

Tallechie: hoe gaat het met je?
Ollie: nog weer gemend met Brutus?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:15

Owjee, vorig jaar hadden die engelse geleerden ook gelijk...
Bah zo geen zin in... Van mij mag het voorjaar wel beginnen :D

Zo, ontbijtje zit erin, even omkleden en dan kijken hoe Gwin en Maheera de nacht zijn doorgekomen en of ze vandaag ook naar buiten kunnen, dat was gisteren nog spekglad!
En vanmiddag lekker Bieb rijden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:28

@VHU; hoe was de spreekbeurt van Han gegaan? :)

@frensie; doe ze maar zwemvliezen aan? :=

Hier regent het warm water... dubbel bah.. Is warm, en nat ^)

Ik zit verzopen op stage, met van dat doodgeregende sliertenhaar wat drupt _O- niet echt eh.. charming :))

Ik hoop nog steeds op droog rond 3u.. Ik wil met Didsje spelen, knuffelen, rommelen. En ik gok dat die wel wat haar kwijt wil nu..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:58

Mogge,

@Tine, gisteren niet gemend omdat ik moest werken tot 17.00 uur... wel even gelongeerd gisterenavond en niet ziek worden hoor :(:)
@Aks, solliciteert naar een verzopen katje }>
@VHU, beterschap :(:) en Han een spreekbeurt ? zoonlief had gisteren ook een spreekbeurt en mams vond het spannender als hij geloof ik :D
@Gem, paardje kijken in de buurt, mooie leeftijd en al betuigd _/-\o_ ik ben benieuwd :j
@Maisie, ik heb nog nooit gehoord van een Arden tuig, ziet er goed uit ! Is het ook kunststof ?

Vandaag werken en vanavond even Joekel rijden....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:58

Ollie, heb je nog meer info gekregen over de kur in Ermelo?