[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:01

Allereerst : Ollie : Heel veel sterkte vandaag !!! petje af voor je !!!

VHU, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik wens je een fijne dag toe !!

Welkom Ulyse... supergave pony, Dartmoor ?? en een zeer mooie wagen heb je !! mooie combi !!
Lacuna, hey, daar ben je weer even !! hier ook een dipje hoor...

Hoe doet iedereen dat toch, om voor de buitenwereld overal blij over te blijven ??? tip's welkom.

Verder moet ik nog bijlezen sorry, ik kan het niet meer bijhouden, kruip maar weer terug onder mijn steen. :j :o :+

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:06

Goeiemorgen! Na een druk weekje met de paarden, ben ik er weer! Jullie gaan zo snel dat ik het amper nog kan bijhouden, hihi.

@Naaltje: Wat een leuke verzorgster heb je daar. Dids vindt het volgens mij wel erg leuk!
@IT: Leuke foto’s.
@Ulyse: Welkom. Wat een mooie combinatie heb je daar!
@VHU: Klinkt als een leuk dagje met leuke dressuurpunten.
@Rhine, goed gedaan.
@Ollie: Fijn dat je dan even je gedachten op 0 kunt zetten met de pony’s. Heel veel sterkte..
@Nouvel: Mooie foto.

Wij hebben dus dat ene paard verkocht vorige week en Kokkie is naar de tandarts geweest.
Had weer wat haken. Verder nog wat nieuwe paarden gekocht. Een 2 jarige Cardento x Chin Chin en een 3,5 jarige Indoctro.
Verder nog een paar, maar ik weet niet meer wat voor papier daarachter zat. Vandaag komen de eerste twee en zondag de andere twee.
Ook heeft er gisteren voor het eerst iemand op onze 4 jarige ruin gezeten. Hij gaf niet zoveel om been, dus maar een zweepje erbij gepakt.
Dat kon hem ook niet zoveel schelen. := >;)

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:16

great ^) d'r zit hier een hond de flat bij elkaar te brullen ^)

Hihi, paardje verkocht, en er komen er een boel voor terug :P

@nouvel;'had je berichtje gemist, wat een gave foto van jou en je zwarte spookje :D

@ollie; heel veel sterkte vandaag! :*

Nou, ik ga m'n spulletjes maar bij elkaar graaien.. We krijgen vandaag uitleg over de afstudeeropdracht.. Beetje jammer dat ik vorige week dus weer te horen kreeg dat ik daar eigenlijk niet eens bij mag zijn omdat ik nog geen beoordeling heb gehad op mijn stage... >;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:17

beetje bijgelezen ...
Ingrid M, heftig filmpje....
die ene fries heeft geen hoofdstel meer om...ja om zijn hals...lijkt me vreselijk maar wat is die bruine tuiger braaaaaaf !!!!
Poeltje komt langs met mooie samenvatting...en een paar nieuwe paarden...indoctro's zijn leuk !!!
Nouvel, wat een gave foto van jou en je zwarte kanjer !!
Rhine en Lanouska hadden goede wedstrijdresultaten, en lanouska....wagen overeind gehouden op 4 wielen afgelopen weekeinde ??
Tine's zoontje heeft de smaak te pakken, zo leuk als die kids er zo veel plezier aan hebben.
Prinsjeh,....heeft een modderboel en een boze buuf !!...
VHU is zoooooo blij met Bente en mag met recht heeul trots op Bente zijn, wat leuk dat je zulk positief commentaar gekregen hebt op de wedstrijd !! maar Bente is ook heeeeel gaaf !!!
Naaltje is goed bezig geweest en heeft een mooi tijdoverzichtje van de buitenrit, handig met trainen !!
en baalt van die muggen ,... ben je allergie's voor muggenbeten ??? er waren hier in het bos ook veel muggen en helaas, .... in ons huis ook... en verzorgstertje vermaakt zich zo te zien erg goed met Didd's !
en naaltje, succes vandaag....
Ingrid m heeft een paardenweekeinde gehad.
Zie nog gekke vakantiefoto's van IT en Wobbe kaal !!!! ziet er keurig uit !! wat een leukerd is het toch !

Ik heb lekker afgelopen weekeinde in het bos gewandeld met pupjes...zoon en man, super dus !

vanmiddag proberen om melody met de oude arabier samen te zetten...lopen nu naast elkaar en gaat prima, dus bij elkaar zou erg mooi zijn voor ze..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:20

hopelijk gaat dat goed, heeft melody lekker knuffelmaatje :D
lekker boswandeling gemaakt, was ook heerlijk weer!

Ik zou niet weten wanneer ik gestoken ben... Op de zogenoemde ''bosmuggen'' reageer ik wel vaker heel heftig.. Maar ik kan me niet indenken wanneer die mij zo massaal te grazen hebben genomen...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:25

ja. is nu zo zielig,...ze willen wel elkaar krabben, maar kan niet want er staat stroom tussen.... ~~}>

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:52

:wave:
Zo, geweldige samenvattingen van IngridM en Biancacoo :D Thnx!!!
Hele gave foto van zwarte spook idd bij Nouvel <3
VHU is jarig hoera hoera *\o/* Geniet ervan!!!
Bij Poeltje verandert de veestapel tamelijk /3 /3 /3
Naatje is heeeeel lekker vinden de muggen :+

Net al bij Har geweest, die gaat 's morgens echt wat minder lekker (pijnstilling uitgewerkt denk ik maar zo) dan 's avonds dag ervoor... maar hij kwam toch redelijk uit z'n box, dus dat viel niet tegen.

Nu even relaxen (vaatwasser al weer gedraaid en uitgeruimd, 2e was zit al in het machine, Har is al gepoetst/medicijnen gekregen en tien minuten gestapt, toiletten al schoon en nu ff op internet alle contacten/mails en toestanden bijhouden :D )

Vanmiddag met vriendinnetje naar paardje toe en bij de boerderijwinkel verse groenten halen en vanavond met vriendlief weer naar paardje... Als we niet uitkijken, gaat ie nog wennen aan al die aandacht en moet ik straks stoppen met werken :=

Fijne dag allemaal!!!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:26

Ik ga met alle samenvattingen mee. Zit te wachten op fysio.

VHU gefeliciteerd!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:59

IT: Wat fijn dat hij lekker kaal is en dat hij zo braaf was :D.

Tine: Wat goed van je zoon zeg :D.

VHU: Lekker bezig geweest met de 2 beestjes voor de wagen :D.

ulyse: Welkom :D. Leuke pony :D.

Naalt: Die lekker lang heeft gereden met Dids en de wagen :D.

VHU: Die super heeft gereden :D.

Nouvel: Mooie foto van de grote kleine man :D.

Zooo goede morgen allemaal :D.

Ik ben heel het weekend en nu nog steeds ziekkig :+. Echt niet lekker :roll:.
Zaterdag toch even wezen wandelen met de pony's en een vriendin, was weer super leuk en lekker, zijn ruim een uur weg geweest :D. Verder dood op de bank gelegen en beestjes verzorgd :).

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:07

Frensie succes bij fysio

en Tassie, aaaahhhh beterschappies voor jou !!! :(:) Gelukkig wel mooie wandeling kunnen maken met dat mooie weertje zaterdag, nu maar lekker uitrusten en beter worden! Op de bank gelegen en Voice of Holland gekeken gisteren??? :j Was zooooooo'n goeie auditie van Guy!!!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:17

Nee, ik heb The Notebook gekeken :+:.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:25

Mijn stoere vent op wandeling :+:.

Op een kleine, houte bruggetje +:)+
Afbeelding

Hij probeert de grasje zover te krijgen dat die in zijn mond komen :+. Hij weet dat hij mag eten tijdens wandeling tenzij is zeg dat het mag op pauze :).
Afbeelding

Andere paardje gespot 8-)
Afbeelding

Blij koppie <3
Afbeelding

Tsja je moet wel laten zien wie je bent... Meneer de (ahum) hengst :roll:.
Afbeelding

Nog even omkijken...
Afbeelding

Nog meer paardjes
Afbeelding

Ze kwamen ook naar hem kijken :P.
Afbeelding

Happy puppy paard <3.
Afbeelding

En mijn Blondje weer lekker op de wei met vriendjes :+:.
Die kleine blauwe wandelende deken met vliegenmasker is Blondje :+.
Afbeelding

En wat vinden jullie van mijn puppy paard van 2 jaar en bijna 8 maanden? :D.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:02

Zo, wat een drukte hier ineens :D

Allereerst VHU: van harte gefeliciteerd. Een heel fijne dag gewenst
Tass: leuke foto's, sterkte met gezondheid
Naalt: je bent blijkbaar erg lekker. Waardeloze plek, alhoewel het overal waardeloos is.
Frensie: succes bij fysio
Poeltje: druk met aan- en verkoop
Prinsje: gaat het wel iets vooruit met Har?
Bianca: mooie oplossing om ze bij elkaar te zetten. Veel gezelliger. Ik wilde af en toe dat de buitenwereld zou zien hoe ik me voelde. Ze zeggen allemaal je ziet er goed uit, terwijl ik me hondsberoerd voel. Zagen ze maar eens hoe ik me voelde, dan begrepen ze het misschien wat beter. ;(
Ollie: was helemaal vergeten je te feliciteren met je 2-span bewijs
Avaluna: jouw dochter deed toch ook eerste keer bixie dit weekend? Hoe is dat gegaan?

Vanmorgen menles gehad met Amerigo (hij heeft het druk vandaag, vanmiddag priveles met zoon), ging weer heel erg goed. Toppertje. Thabor alleen maar voet geweekt en daarna weer naar de wei. Vanavond met Rembrand ohz naar les. Is heul lang geleden, gaat vast voor geen meter.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 26-09-11 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:09

Tass: puppypaard ziet er geweldig uit!!! <3
Tine: bij jou een heerlijke paardendag met menles en ohz-les, geniet ervan, valt vast wel mee vanavond!!! En met Har gaat het wel wat beter, maar niet goed, dus DA is weer benaderd, ik ben aan het wachten op bericht terug om vervolgstap te overleggen... Ik heb er namelijk een hard hoofd in dat dat beestje morgen zonder pijnstilling kan, zou jammer zijn als hij overmorgen terug bij af is zoals vrijdag. Hoeft natuurlijk niet, maar wil even overleg... Hier gisterenmiddag rondje stappen op het zachte

Afbeelding

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:11

Dank jullie wel :D.

Prinsje wat een leuke foto :D.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:12

Thnkxxxx Tassie... zo lijkt Har-in-de-war nog best grootjes :D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:13

Echt wel :)).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:40

kan geen fotos zien op mn telefoon. En kan ook niet binnen want ben mn sleutel vergeten. Zucht.. Vriendje doet zn best zo ff deur open te komen maken. De schat

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:15

leuke fotos tass! :)
pas je wel op met die bruggetjes? Staatsbos heeft niet echt bijster veel budget voor het vervangen van voorzieningen geloof ik. Dus het kan goed zijn dat zulke objecten wat rottig zijn.. Is naar als je paard daar achter moet komen ;)

ben binnen :):) Gauw omkleden, en nog naar stal. Uurtje later dan gepland alleen :+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:20

@ lottex: ik heb gisteren 37 km gedaan op 4,5 uur tijd, dus we halen een gemiddelde van ongeveer 8 km/uur. Hoe ik de menrit verdeel? Helemaal op het gevoel eigenlijk. We stappen eerst een klein stukje, dan is er een paar honderd meter draf tussen om te mood-peilen zoals Naaltje ook al zei :D , dan weer even stappen. Vanaf dan hangt het van de rit af die ik wil gaan doen. Als het een lange rit gaat worden, laat ik Romeo regelmatig op adem komen in stap. Ik laat hem zelf een klein beetje kiezen welke gang hij doet. Als hij het gevoel krijgt dat hij het niet getrokken krijgt, springt hij vanzelf in galop en dan laat ik hem dat ook doen.

Bij korte ritten (+/- 15 km) kan het zijn dat Romeo een uur draaft en misschien zelfs een stukje rengalop erbij (vindt Romeo heerlijk), dat hangt af van de energie die hij heeft. Hij geeft zelf erg goed aan of hij zin heeft in een rengalopje of niet.
Je moet het echt zelf aanvoelen. Je mag er zware trainingen bij hebben, maar dan moet je dat ook compenseren met een relaxed ritje waarbij je pony nog met aardig wat energie thuis komt. Op die manier blijft hij het graag doen. Het is ook zoals Naaltje zei, je moet kijken naar de verkeerssituatie. Ik zit wel maar zelden in het verkeer (meestal enkel oversteken), maar het is zeker iets om rekening mee te houden. Galop zit bij mij wel in de gangen, soms heb ik er serieuze galoptrainingen tussen zitten, maar dat hangt ook wel af van de energie van Romeo.

Er zijn ook paarden/pony’s die hyper worden van galopperen en het dan niet meer aangenaam rijden is, bij Romeo is dat absoluut niet zo. Vandaar ook dat ik best veel galoppeer. Nog een reden is dat ik verzorgpaarden heb gehad die maar 1 minuut konden galopperen en dan stilvielen, ik train daarom met Romeo om soms echt lange stukken te galopperen.

@ VHU: allereerst een gelukkige verjaardag! Wedstrijd zag er leuk uit, wel jammer van de diskwalificatie.
Romeo heeft inderdaad al een aardige wintervacht, na 10 minuten draven begint hij al te zweten.

@ Rhine: gefeliciteerd met je prestatie!

@ Ollie: gefeliciteerd met je tweespan-examen! Veel sterkte vandaag, zal je wel kunnen gebruiken denk ik. :(:)

@ Naaltje: 15,6 maximale snelheid, dat is wel erg rustig :D Romeo zijn maximale snelheid voor de wagen is 32,7 km/h, maar dan gaan we echt wel voor de snelheid. :Y)

@ IngridM: leuk weekend gehad met de paarden

@ PrinsjeH: beterschap voor Har!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:23

@SL; het is niet zijn max-max snelheid hoor. Die heb ik geloof ik eens op een 38 km/h geklokt toen hij ervantussen peerde onder het zadel :')
Maar dat is gewoon zijn voor-de-wagen-galopje. En dat vind ik heerlijk :j Wij pakken de galop overigens niet zo veel mee ivm een zware, en stug geveerde wagen. Is niet comfortabel :)

zo, nu ga ik pony rijden :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:31

@ Naaltje: nee de max-snelheid kan dat volgens mij ook niet zijn :D De max-snelheid ohz zou ik dus niet weten van Romeo, er heeft nog nooit iemand op hem gegaloppeerd :D Voor de wagen denk ik dat hij met zijn 1.25m niet veel sneller meer gaat kunnen dan 32 km/h, dan loopt het voor hem ook niet meer comfortabel. Ik kan me inderdaad ook wel voorstellen dat het niet comfortabel is om met een zware en stug geveerde wagen te galopperen. Bij mijn wagen gaat dat wel vrij goed, en mijn vriend vindt het geweldig om door het bos te crossen tegen 30 km/h, dan kan hij gaan hangen aan de wagen :Y)
Veel plezier met rijden!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:38

Naalt: Ik denk niet dat we nog vaak daar langs gaan :+...
Maar thnx :j.

Succes en veel plezier bij ponypaard :D.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:39

noemde het ook alleen maar hoor :) bij ons in het bos (ook Staatsbos) is alles echt een beetje aan het vervallen... gewoon wegrotten. En gebeurt niks aan... >;)

nu ben ik écht weg :+

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:40

Hmmm... das balen...

Dit was in de pannehoef :).