[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:31

Hahaha :')

Ja Anne word steeds braver.. Ze blijft wel miepen af en toe.. Maar ik merk wel dat op de momenten dat het nodig is, dat ze er voor me is zeg maar..
Soms zooo stom.. Loopt ze heel de tijd te zeiken en heen en weer te springen.. Komt er een auto voorbij, loopt ze keurig netjes aan de kant.. En daarna gaat ze verder zeuren en doen :')

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:38

Dank je wel allemaal voor de mooie woorden en teksten.

Jimmy heeft zijn hele leven te veel da's gezien en er dus een hekel aan, dus de eerste spuit was nog al moeilijk, met 3 man een mini stil houden en een vloekende da. Toen werd het mij echt te veel en heb ik hem gesmeekt het te laten, gelukkig liet de da mij inzien dat dat geen optie is. De schat stond vanmiddag op 3 benen hijgend op stal, met Billy als trouwe vriend aan zijn zij. Hij is daarna heel snel en vredig heen gegaan, op de eigen weide, op dezelfde plek als Sonja in oktober. De da stelde ter plekke vast dat hij sinds kort aan een oog volledig blind was, dus pupil testen konden niet. Arme knul, wat hij allemaal gehad zal hebben zullen we nooit weten, maar dat oog zag er een paar weken geleden echt nog niet zo uit. Ik zit inderdaad in een achtbaan emotioneel. Billy mist zijn vriendje heel erg, de rest heeft er weinig blijk van gegeven.
Wat kun je gehecht zijn aan een dier, hoe kon ik hier overheen, dat vraag ik me echt af momenteel.

Over grooms, ik heb 2 shetten sinds vorige week bij mij gestald staan met als deal ik groom bij haar en zij bij mij, en als ze goed gaan, gaan onze merries samen in tweespan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:38

yep... zo doet dat konijn van mij het ook :j
heel de tijd niet terug willen komen bijvoorbeeld, en dan krijg je zo'n ''weldoordachte actie van de niet paardenminded medeweggebruiker met haast'' waardoor je binnen 1 meter stil moet staan, dan zeg je ho en moet je nog uitkijken dat je niet van de kar vliegt zo snel staat hij stil :+

ze denken wel mee, maar moeten wel optijd hun lolletje hebben denk ik dan maar :+

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:41

sonjim schreef:
Dank je wel allemaal voor de mooie woorden en teksten.

Jimmy heeft zijn hele leven te veel da's gezien en er dus een hekel aan, dus de eerste spuit was nog al moeilijk, met 3 man een mini stil houden en een vloekende da. Toen werd het mij echt te veel en heb ik hem gesmeekt het te laten, gelukkig liet de da mij inzien dat dat geen optie is. De schat stond vanmiddag op 3 benen hijgend op stal, met Billy als trouwe vriend aan zijn zij. Hij is daarna heel snel en vredig heen gegaan, op de eigen weide, op dezelfde plek als Sonja in oktober. De da stelde ter plekke vast dat hij sinds kort aan een oog volledig blind was, dus pupil testen konden niet. Arme knul, wat hij allemaal gehad zal hebben zullen we nooit weten, maar dat oog zag er een paar weken geleden echt nog niet zo uit. Ik zit inderdaad in een achtbaan emotioneel. Billy mist zijn vriendje heel erg, de rest heeft er weinig blijk van gegeven.
Wat kun je gehecht zijn aan een dier, hoe kon ik hier overheen, dat vraag ik me echt af momenteel.

Over grooms, ik heb 2 shetten sinds vorige week bij mij gestald staan met als deal ik groom bij haar en zij bij mij, en als ze goed gaan, gaan onze merries samen in tweespan.

Jeetje het is en blijft verschrikkelijk.. *pinkt traantjes weg*
Je weet dat het voor hem beter is en dat je de juiste (en waarschijnlijk enige) beslissing hebt genomen, maar het is en blijft op z'n zachtst gezegd kl*te! :(:)
Ik hoop dat Billy snel een nieuw vriendje vind in de weide!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:56

Sonjim...
je bent er tot het laatst voor hem geweest, dat weet hij
vind het een heel dappere en krachtige beslissing van je..
heel veel sterkte :(:)
;(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:44

Wat erg Sandra, heel veel verdriet voor jou, maar het eerlijkst voor je kleine man :(:) .
Heel veel sterkte!

Leuk dat je straks tweespan kunt gaan rijden, hahaha, maar de eerste keer was met mijn spannetje ;) .
Aan de ene kant wel jammer, want voor jou geen reden meer om mij nog eens te komen opzoeken ;) :o

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:13

reden genoeg, je hebt een leuk span.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:35

@Sonjim: hoe gaat het met je :(:) ?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:01

Ik lees hier al wat langer mee. Sonjim, sterkte met het verlies. Ik kan me voorstellen dat je even niet weet hoe je het hebt :-(.

Zelf heb ik op dit moment twee bonte shetten op een beleerstal in Rimburg staan. Eentje ervan wordt beleerd en het gaat nu zo goed dat ik regelmatig zelf mag mennen. Max is een ontstellende lieverd en werken hoef je hem niet te leren. Die werkt zich letterlijk dood als je het hem vraagt. De ander is dik twee jaar maar nog te speels in het kopje om al te werken, die mag dus nog een jaartje of twee veulen spelen. We hebben geen haast.

Als ik zeker genoeg ben om zonder prof. te mennen mogen ze weer naar huis komen. Je mist de gekke beesten in de tuin wel heel erg. Gelukkig lees ik hier op het forum dat meer mensen een extra steuntje in de rug nodig hebben om zekerder te worden. Dat geeft me moed :-).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:44

@Yougster: fijn dat het zo goed gaat bij Herman! Zal idd fijn zijn als ze weer lekker thuis staan.
Super dat je pony zo graag werkt! Ik zal gauw weer eens op bezoek komen en jouw pony's eens goed komen bewonderen!

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:38

Avaluna, dat lijkt me erg gezellig! Vandaag zijn we echt door- en doornat geworden op ons tripje. Maar ach, als je eenmaal nat bent is het niet erg meer. Zaterdag mogen we weer.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:08

Oei, vanmorgen was het idd bar en boos.
Ik hoop dat het in het weekend beter is, dan gaan we lekker met het tweespan op pad!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:12

het wordt weer slecht als ik de meteox radar moet geloven...

ik ga vanavond met dids eerst de bak helemaal perfect slepen, en daarna pascale zadelen denk ik :D

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:15

Hier heeft het ook de hele morgen geregend. Was net op stal om mijn paard te rijden, maar de bak was nog erg nat. Dus paard een dagje vrij gegeven en met de pony een rondje gemaakt aan de lange lijnen.

Vind het leuk om te zien dat er steeds meer mensen met shetlanders gaan mennen!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:28

shetters zijn gaaf :D

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:41

Haha dat vind ik ook.
Een kennis van mij heeft twee friezen voor de wagen. Maar hij fokt ook met shetlanders. Dus we gaan ook regelmatig met een tweespan shetten op pad. Echt geweldig hoe hard die beestjes voor je willen werken.
Nu is hij zelfs bezig ze in een vierspan te zetten. Lijkt me echt geweldig vier van de shetjes voor de wagen!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:42

eigenwijsheid x4 :D

vind ze super :) houd wel van karaktertjes
beestje van mij is gewoon een shet met een verkeerd kleurtje :j

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:32

Ik heb sinds vandaag een verzorgshetje! :+:
Ze heet Joy en ze is helemaal te gaaf :))
Ze gaat binnenkort ook voor de kar! :D

Ik vind de shetten-gangen zo gaaf :)) Die korte pasjes, maar toch zijn ze heel snel en fanatiek :))

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:18

Yougster, geef Pepper een knuffel van me als je wilt en Lady. Pepper is mijn paardje geweest als veulen en Lady van mijn ouders.

Ik voel nu een wazige rust en vrede ermee die ik niet heb gehad sinds Sonja weg is, zo erg dat ik nu bang ben voor een barstende bom.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:16

:(:) sonjim

leuk jasia!! :D

ik ben vanavond met de hond naar stal geweest, ouders moesten ook weg en anders zat hij maar alleen :P
Hondje is 11, en bang voor paarden _O- (joh duh, dit was zijn 3e keer op stal ever...)
we hebben samen de bak gesleept, hondje liep los naast me mee terwijl dids werkte :D
dids niet bang, hondje ook minder aan het eind :D
trots op allebei de kerels :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:51

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:54

Wat een schatje!

Gaaf dat ie Dids niet meer eng vond :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:55

op 3 meter afstand ging het hoor :P verder wilde hij erlangs lopen, maar dat was alleen als ik hem riep :P

maargoed.. pascale vertrouw ik er niet mee, en winny al helemaal niet (die ging hem achterna jagen in de wei := )

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:57

Haha :')

Nou je zou hem ook mee kunnen nemen naar Ans, die vind honden ge-wel-dig :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:58

:D in de zin van ''jeej voetballen''
of kusjes geven? :P
laatste wil dids ook altijd :j alleen kruipt die hond dan in elkaar _O-