[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:16

@ baudyh was niet eenmalig. Komt dus weer.. dit jaar in coevorden

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:30

lanouska schreef:
@ baudyh was niet eenmalig. Komt dus weer.. dit jaar in coevorden

Top!!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:48

Zo lekker weer hier al vanaf een uur of 10 zon. Ben nu lekker thuis even wat eten en
dan richting pony's. Kijken of het zwembad in de bak al wat verdwenen is dan kan ik
longeren en miss nog even rijden.

Ben aan het rondkijken voor een bruin tuig. Iemand hier ervaring met arden tuig?
Vind het er wel mooi uit zien maar weet niet hoe het in gebruik is?

Afbeelding

VHU lekker een geldbedrag altijd handig.
Janouk ja had het ook gelezen echt vreselijk.
Thijs Gefeliciteerd *\o/*
Tine succes met de bak !!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:53

@maisie; prachtig tuig! Mooi gevormd borstblad..
Zal wel prijzig zijn gok ik zo aan hoe het eruit ziet? :o

Laptop nogsteeds overspannen...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:54

proficiat thijs!!!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:00

Jup aks behoorlijk prijzig 870 :$ dat is net iets goedkoper dan mijn zilco tuig.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:04

*droomt verder van leuke brieven op de deurmat*
;) :))

maar, het is wél een prachtig tuig!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:17

ja ik kreeg een brief dat ik mijn zorgtoeslag terug mag betalen. Zulke brieven krijg ik dan
weer liever niet. Maar ik verkoop eerst mijn andere tuig voordat ik iets nieuws ga kopen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:24

Maisie mooi tuig! Ik ken het merk verder niet.
VHU leuke post gehad!
Bicci weer druk bezig geweest met trailteam.

Gwin en Maheera staan in de loopstal! :D Nog wel met draadje ervoor zodat ze niet naar buiten kunnen, want buiten is nog spekglad. Ze vinden het enorm spannend en ze weten niet echt wat ze moeten doen. Hopelijk kunnen ze snel wennen.
Ben zelf heel moe en huis is een bende, is geen handige combinatie... Zo eerst maar stofzuigen en schoonmaken en opruimen en was opvouwen...
Dan weer naar stal even kijken bij ze voor ik zo ga werken.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:14

Zo zeg, kopje koffie doet een mens goed :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:20

thijs van harte gefeliciteerd,leuke kado's gekregen?
maisie: mooi tuig,ook al bij van rijs tuigenmaker gekeken? die heeft mooie tuigen hangen :j
VHU: dat is mooi meegenomen zo'n envelop wil ik ook wel.......dus kan er bij je sulky ook nog wel een mooie marathonwagen :j (staat er hier nog een mooie op stal van stalgenootje maat Dpony')
tine aan het strontscheppen pfff
ik heb maar snel een baal kuil naar binnen gedaan (plak voor plak door smal deurtje) straks weer water van al het ontdooide sneeuw/ijs
spekglad hier maar....ik zie wel weer groen gras *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:03

Frensie opgeknapt van koffie ik ben aardig opgeknapt van naar de poowns gaan. Moet nog wel veel aan school doen maar goed, dat wordt dan maar nachtwerk.

@HT nou mijn eigen wagen moet echt eerst weg of ingeruild hoor voordat ik andere wagen koop, denk dat mijn man gek wordt (sulky kreeg ik er nog net door :') ).
@Tine ongelovelijk he wat die beesten wegpoepen als je het een paar dagen niet doet }:0
@Frensie Gwin helemaal van haar a propos in haar villa, wat leuk dat ze een maatje heeft :j let je een beetje op jezelf :(:)
@Maisie lijkt op foto prachtig tuig. Wat is dat spul toch duur :oo
@Aks hoe is de stand van je lenzen-gewenning?

Zoonlief had vandaag spreekbeurt over een werkstuk wat hij heeft gemaakt over vliegtuigen. Mannetje had er zooooo z'n best voor gedaan. Ging vanochtend beladen met boeken, uitgeprintte plaatjes, modelletjes om uit te delen en zijn hele werkstuk :list: op pad. Hoop toch zo dat het goed is gegaan.

Olympia weer hele tuig opgedaan. En leren dat ze (overal) 100% stil moet staan en dus ook met op- en aftuigen ook al staat ze niet vast (is nog project op zich := ). Ze vond de staartriem/culeron al stuk normaler. Durfde er nu ook echt achter te lopen dus niet alleen opzij :+ Heb alleen het gewone hoofdstelletje er nog bij. Vraag me af of ze oogkleppen moet of niet. Eigenlijk heb ik altijd zo iets van oogkleppen ja natuurlijk, maar omdat ze nergens van op of om kijkt en gewoon recht loopt weet ik het nog niet. Heb eigenlijk nog nooit een paard / pony gehad die en nergens van opkijkt en gewoon rechtuit loopt zonder oogkleppen :7

Ment er hier iemand zonder oogkleppen?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 28-01-13 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:04

Net nog 2 kruiwagens uit de wei gehaald. Geloof dat hij nu weer soort van schoon is.
En de beide bakken gesleept. Alleen allerbovenste laag is ontdooid/dus ijs, maar goed, heb even leuk gespeeld....
Bakken zijn helaas dus nog niet bruikbaar, ja die volte die ik heb gestrooid, maar kan geen longeerlijn meer zien. Bleh.

Vanavond met Thabor naar dressuurles en morgen met de 2 grote maar weer naar de binnenbak, want er staat veel te veel water om te gaan mennen.

Zag heeeeel mooi tuig. Is qua prijs dan toch ongeveer hetzelfde als Ideal, of zit ik nu helemaal mis met de prijzen.

Ooeps, moet alweer naar school

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:20

@VHU; lacuna ment zonder kleppen :)
ik heb het met Dids wel eens gedaan. Maar die was zo afgeleid :')

gwin in d'r villa, gaaf hee :) hopelijk gauw niet meer glad dat ze ook buiten kan :)

wat betreft lenzen, gaat redelijk :) Zaterdag halverwege 't werken (naja, halverwege.. om kwart over 4 :') ) uit gedaan, en savonds nog een paar uurtjes in :)
Gisteren tot 10u savonds in gehad
En nu dus vanaf 8u tot hopelijk vanavond een uurtje of 8 :) Merk wel dat ik wat drogere ogen heb. Maar zit natuurlijk ook de hele dag naar een pc scherm te turen, in een verwarmde ruimte..

Verder echt méga druk.. Ik wil ook echt drastisch graag naar stal.. Ik hoop maar dat morgenmiddag de regen meevalt, dan fiets ik nog gauw even naar stal... Mis paardebeestje... :\

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:25

Gaat dus best wel goed dat is fijn Aks.
Weet je wat het is, als ze nou bang was voor verkeer of enge dingen die veel sneller weg zijn met kleppen :+ (zoals Bente) of dus half blind waardoor ze steeds opzij kijken (Rizanta) of bang voor dingen die achter ze zitten (Snuitje) of slingeren (Alwyn) of het gewoon zo gewend zijn ....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:27

ik kijk vanuit mijn kantoor op de wei waar onze shet bennie en ted lekker neus aan neus grazen.Altijd een mooi gezicht.

Net toch maar even een Mail gestuurd aan de kwpn.Ben er niet echt over te spreken dat je wel 208 euro kan dokken om je hengst aan de keuring te krijgen en niet eens een keuringsrapoort opgestuurd krijgt.
Lijkt mij dat dat wel kan voor dat geld......

Heb weer even de bankzaken gedaan.Ga nu ff ted en db hun stallen doen.db maar niet gelongeerd hij was zo gek als een deur dan heb ik alleen maar ruzie.Hij loopt nu lekker buiten in het bakje en is aan het uitrazen.Morgen mag hij weer aan de bak.Vanavond ook geen les.Ben nog niet helemaal fit.Maar ff rustig aan doen.En na twee weken bijna niks doen weer een uur lessen vind ik ook sneu.

Oh ja en mijn inschrijving is binnen voor Tolbert.Mijn eerste kampioenschap voor het echie ooit.Nu flink oefenen.ha ha

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:29

VanHuisUit schreef:
Gaat dus best wel goed dat is fijn Aks.
Weet je wat het is, als ze nou bang was voor verkeer of enge dingen die veel sneller weg zijn met kleppen :+ (zoals Bente) of dus half blind waardoor ze steeds opzij kijken (Rizanta) of bang voor dingen die achter ze zitten (Snuitje) of slingeren (Alwyn) of het gewoon zo gewend zijn ....

of je hebt zo'n diddle, die bij bij tijden zelfs een zandkorrel boeiender vindt om mee te kletsen dan te luisteren naar de baas... -O- :')
Dat laatste was mijn reden om voor mét kleppen te gaan :) eigenlijk met redenering erachter ''hij doet 't met ook goed, dus ik wil 't niet opzoeken :o ''

blijf watje he :o :')

@baudyh; wat raar dat je geen keuringsrapport krijgt?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:33

Nee je krijgt alleen zijn papier terug waar ze een vergeten witte vlek op zijn kont hebben bijgeschreven meer niet.Schandalig bijna.Zomers een merrie aan de keuring is ongeveer 60 euro en een hengst 208 euro.Snap het verschil niet zo goed......

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:13

Misschien echt tijd voor een nieuw menpaardenstamboek Baudyh net als ze jaaaren geleden hebben gedaan met het Europees sportpaarden stamboek, weet je nog wel.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren en of je uberhaupt je scorepapier krijgt.... (neem aan dat ze bij tuigpaarden ook werken met zo'n puntensysteem als bij de rijpaarden?) kan ook kwestie zijn geweest dat ze gewoon niets hebben ingevuld maar gewoon een x erbij zo van die motten we niet ~~}> zou toch wat zijn zeg.

Ik heb trouwens ondertussen koorts.... partij warm pffff maar ik heb dan altijd zoiets van OK ben dus echt ziek :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:13

~~}> vhu....nu dus tijd om uit te zieken he ?!!!!! uitrusten jij ! ~~}>

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:15

Ik kruip ook maar weer onder mn steen! Heb op de een of andere manier het stipje van het topic weggeklikt. := En ik maar denken dat jullie helemaal stil waren gevallen!

@Maisie; Jeeeetje! Wat een super gaaf tuig zeg! Wauw!
VHU: Beterschap! Verder nergens last van?
Baudy: Jeeetje! Wat een prijzen! En wat een verschil!
Akshay: Bevallen de lenzen een beetje? Heb je een grote sterkte?
Bicci: Leuk georganiseerd! Jammer dat het wat ver voor mij is!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:55

staat je bureaustoel zo ver weg dan?
hihi

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:04

Jaaa in Leeuwarden! Haha! Een paar jaar terug waren jullie ook in Den Helder met het trailteam toch? Was wel super om te zien!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:32

Juangi schreef:
Jaaa in Leeuwarden! Haha! Een paar jaar terug waren jullie ook in Den Helder met het trailteam toch? Was wel super om te zien!

daar hoort dit plaatje bij :D

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:44

@juangi; lenzen zitten op sterkte 5,75 geloof ik :) in de plus :)
Best ''de moeite'' dus :D

Nou, thuis en weer gauw aan de slag voor school :)