[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:33

gave foto's !!!

heb ook alweer zin om eens ergens mee te doen.
maar eerst deze week doorkomen en de week hierna.
komende week vool voorbereidingen van verjaardag manlief die we de 29ste vieren,
de vakantie die de 30ste van start gaat (al is maar midweekje, peerd gaat mee, dus toch nog wel extra werk eraan)

vandaag eerst nog radio voor wspa en brooke en dan 2 verjaardagen langs,
dag is dan alweer om ook..

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:37

nice pics tine
succes vandaag ngtje met alles. Zijn hier af en toe kadootjes voor je manlief aan het aanvullen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:38

VHU veeeeeel succes en veel plezier vandaag !!!
Tine..gave foto's hoor !!
Bicci druk met de voorbereidingen..super, een midweekje weg, heerlijk !
Gem, gefeliciteerd met je mentrailer, is echt superhandig !
Janouk..met een meeloper op haar rug....zie het zo voor me.. :D

Dat treinongeluk....vreselijk..bizar..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:41

thx :)
voorbereidingen enzo lukt wel, alleen btje minder bokttyd zo.haha

trein ongeluk, hoe is het toch mogelijk zou je zeggen, tjah..
in klein hoekje blijkt maar weer :-(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:42

Een hele goede morgen allemaal. De lammetjes hebben allemaal de eerste nacht buiten goed doorstaan. Ik vind dat altijd zo'n grote stap voor die kleintjes (al vindt de schapenboer hier dat ik een stadse muts ben :D en mijn schapen behoren tot de meest verwende schapen van de wereld :D ). Klopt ook wel, want zodra er 1 spetter regen valt rennen ze alle 15 naar het schuilhok en gaan daar wachten tot de regen voorbij is. :j Nee hoor ze zijn niet verwend. En als het erg warm is, plaats ik ook een parasol tegen de zon, vinden ze fijn. Maar de boeren hier in de buurt lachen me uit :( haha alsof ik daar mee zit.

Wij hebben straks Familiedag op de club. Dan staan er allemaal andere zaken dan normaal op de agenda. Tandem rijden, rijden met de aanspanning van andere leden, vaardigheidsparcours voor de lol, etc. Wij nemen de Fjord mee om daar voor het eerst voor de koets te gaan. Wij zijn toch met veel menners met ervaring, dat is altijd fijn bij de eerste keer inspannen. Als dat goed gaat, gaat hij meteen naast Janouk in het span.
Dus allemaal spannende dingen.

Veel plezier allemaal vandaag! :j
Laatst bijgewerkt door janouk op 22-04-12 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:43

hihi, je schaapjes hebben t idd allemaal niet nodig hoor, haha
maar als ze gebruik van maken, prima toch !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:44

Mijn schapen vinden anders dat ze het wel nodig hebben O:)
Ze zijn bijna allemaal in huis opgegroeid, dus eigenlijk is het afzien voor ze buiten zonder centrale verwarming. Ze zijn als lam gewend bij Michael op de zitzak voor de tv te zitten, terwijl Michael aan het gamen is. O:) in de eerste 3 weken van hun leven, daarna gaan ze zo snel mogelijk in de groep naar buiten om schaap te worden in plaats van hond.

Officieel hebben wij jaarlijks de paplammeren in de stal bij de paarden, maar als Paul naar zijn werk is, komen de lammeren stiekem binnen hahaha Gelukkig leest Paul geen bokt.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:51

leuk eej die lammetjes, hier in najaar altijd schapen lopen, gaan eind het jaar de wei weer af richting eigen weides.
breda aten paarden in najaar van handelstal ons gras kort, nu kleigrond, nu mogen de schaapjes dat doen :j
@janouk, gelukkig wat je zegt leest hij geen bokt
veel plezier met familiedag.
Hier tourtocht met autovereniging.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:00

ik snap um helemaal janouk :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:07

:') Janouk ik vind je geweldig met je schapen :P Film 't eens als ze allemaal wegrennen voor de regen? _O-
Bij ons op de wei ook. Paardlief staat met een haflingertje (babypaard nog) en een dravermerrie. Draafmerrie loopt onder een regendeken.
Komt er een hoosbui, draver spurt de schuilstal in en die andere 2 blijven buiten staan.
Kom je aanlopen, dravermerrie met kurkdroge regendeken, en 2 uitwringbare paarden >;) :+

Geweldig goed geslapen, en gruwelijk last van de rug.. :\ Maarja, 2,5 uur op m'n paard zitten.. :') (je bent eigenwijs of niet he..)
Strakjes even kijken, als er droge plekken blijven dan ga ik lekker met de fiets naar stal. Bak slepen (als ie leeg is) en ook nog even rijden :)
En als het regent moet ik nog beslissen of ik wel ga :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:12

http://www.youtube.com/watch?v=CSvaIkRVaFA
dit waren 2 flessenkinderen van vorig jaar. Inmiddels 2 grote dames schaap
Anivia was levenloos te wereld gekomen en het lukte slecht haar de eerste uren op gang te houden. Daarom hadden wij haar mee naar huis genomen. En kijk een dagje later stuiter ze al rond. Zo leuk werk.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:18

:+: Ik wil later schaapjes :P

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:22

Goedenmiddag....

Door een 'over het hoofd gezien mailtje van Happytime' waarin ik beloofde haar foto's te plaatsen :o
Dus bij deze en nogmaals excuses :j

happytime schreef:
ik heb vandaag beide ponys gereden onder het zadel,sunrise weer super hengstig zodat mijn kleine kwpnhengst er ook graag op wilde rijden ;)
wel leuke foto"s van op mijn kleine sun en tiamo(wel handig als je klein bent en weinig weegt :j )(kan ze allen niet plaatsen hier

Op sunrise,even voelen wat ponyrijden weer is...
Afbeelding

Tiamo zadelmak maken
Afbeelding

Ik lees vanavond even bij, daar ik even terug kom van een clinic van Berry van de Bosch (waar Nouvel regelmatig naar toe gaat) . Weer ontzettend veel dingetjes geleerd.. oftewel 'meer met minder' ... ;)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:49

dank je wel ollie *\o/* (kan-iedereen-weer-zien-wie-wij-ook-al-weer-zijn) :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 14:21

@ tine bronneger is een 2daagse wedstrijd, zaterdags dressuur en vaardigheid en zondags marathon als je wat wil leren van het marathon rijden zou ik op zondag komen kijken, ik zou dan wel een fiets mee nemen, hoewel de hindernissen dicht bij mekaar liggen is het met de fiets beter te doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:34

Is een tweedaagse juist fijner of juist niet? Gaan jullie 's avonds dan gewoon naar huis terug? ALs het 2 dagen is, is dan het verkennen van de marathon op de 1e dag? Sorry, heb nog heel veel vragen....

Wat zijn jullie tijden voor beide dagen?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 15:25

@ tine een 2 daagse is fijner je hebt het minder druk... Vanuit bronneger gaan we weer naar huis. Verkennen is dan inderdaad op de eerste dag, maar misschien gaan we vrijdag al verkennnen, heben we vorig jaar wel gedaan maar weet niet of harry dat dit jaar ook wil.

Tijden zijn nog niet bekend maar 4 span paard rijdt meestal aan het eind van de dag.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:53

Tine Bronneger is echt zooooo gaaf om te zien, de hindernissen echt mooi centraal, vorig jaar heb ik ook wat hindernissen mee verkent.. :Y) voor de fun !
is erg leerzaam en superstoer om te doen, ben nog met Bettepet en Oot meegeweest achterop de kar in een hindernis...in een les na de wedstrijd..man wat is dat gaaaaf, en bettepet kan echt wel sturen, Oot die mega meedenkt, perfect !!
*\o/*
Leuk dat je met Rembrand de clinic hebt gedaan..ga je ook starten met hem af en toe in de marathon ? stoer hoor.

Happytime..supermooie paardjes....al ben je wel lang voor ze..haha. :j

ben erg benieuwd hoe het vhu en bente vergaat...en snuitje in 4-span....
en alle andere wedstrijdgangers..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:17

Ik heb wedstrijdkalender bekeken en de data van oefenparcoursen komen allemaal heel slecht uit. Van manlief moet ik maar gewoon echt starten dan. Heb 2 wedstrijden op het oog (Delfzijl en Leek), de rest kan ik ook allemaal niet. Jammer, jammer, maar goed, maakt verder ook neit uit, we doen het echt voor de fun, niet om punten of iets te rijden. Is gewoon leuk samen bezig zijn. Wat zou jullie advies zijn, om in welke klasse te starten? Volgens de reglementen mag ik klasse 3 starten. Lijkt me gezien de dressuurproef wat interessanter voor Rembrand (en mijzelf ;) ) Voor de marathon maakt het toch niet uit, hindernissen blijven hetzelfde, tijdstrafpunten maak ik toch wel hahahah.

Als ik kon had ik me dus ook gewoon opgegeven voor Bronneger, maar ja, sociale verplichtingen he... Maar ik kom gewoon zaterdagochtend een poosje kijken en zondag en Ik ga proberen om voor mezelf de marathon dan te verkennen. Om het alvast een beetje te leren.

Manlief heeft op internet al naar kleren voor de marathon gekeken, haha, straks wordt hij ook nog fanatiek bij het mennen, moet niet gekker worden.

Ben ook heel benieuwd hoe het met vhu gaat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:10

Hier VHU :D

Het ging zooooo goed! Wat ben ik trots en tevreden met 'ons' als team, Bente, groom Tamara en mezelf plus onze fans aan de zijlijn, wat was het leuk.

Bente heeft zich super gedragen met af en toe best wel hele spannende stukken erbij waar ze het heeeel eng vond maar ze bleef eraan trekken en heeft me nergens laten zitten. We hebben alles gedaan en (op een poortje na) ook in de goede volgorde en we gaan dit ook beslist vaker doen. Da's toch geweldig met een wegtraject, 6 marathonhindernissen met elk At/mF poort plus een vaardigheid van 20 poortjes :D
Plus nog een paar kilometer op de heen- en terugweg en dan toch nog helder en fris aankomen. Geen enkele keer het gevoel gehad dat het niet meer ging of dat ik geen controle had :D
Even een actiefoto <3
Afbeelding

En hier ben ik zo trots op... want dat had ik echt niet gedacht een paar maanden geleden toen ze echt met geen mogelijkheid door het water te krijgen was :7 vol vertrouwen de waterbak in <3
Afbeelding

Er komt vast nog wel een topicje, maar nu even bijkomen :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:17

Gaaf hoor!!!!!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:19

@VHU, jullie zijn toppertjes! Stoer hoor *\o/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:22

ow wauw, allemaal leuke paardendagje hier, en ik moet de myne alweer vor de 2de dag missen door al die verjaardagen, pff, morgen weer dan, iemand die mee wil op de kikkerkar, hihi

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:29

VHU, super om te zien, je hebt het ook wel verdient, je steekt zoveel tijd in Bente ! en pakt alles aan, petje af !! respect hoor !! _/-\o_

bicci...maak je een filmpje morgen :)* , dan rijd ik later virtueel met je mee...kan ik toch mee wat anders niet lukt ivm de afstand -O- ..hahaha..veel plezier morgen !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:34

Tine: gave actiefoto's!
Ollie op een pony gezien; je hoeft nog niet mee te lopen :D
VHU: ik kan me voorstellen dat je apetrots bent op Bente! Wat is het toch een stoer, werkwillig paard. En die waterbak, zelfs Ster gaat inmiddels door een regenplasje heen, dus ik hou hoop voor de toekomst :Y) .

Janouk: mijn stalbaas (vader van) vroeg me pas geleden waarom Ster nog een deken op heeft. Ik dacht: "OMG, krijgen we zo'n preek over de werking van de vacht" :( . Antwoordde: "Omdat IK het koud heb, krijgt ZIJ een deken op." Daar moest hij over denken, en kon geen antwoord vinden.... dus als de sjapiesboertjes vragen waarom jouw sjapies een parasol hebben??? :+ :D :Y) :j

De mentrailer is opgehaald en naar stal gebracht! Ben er zo blij mee.... zelfs mijn hubby vindt hem prachtig (en kolossaal :') ). Daar ga ik heel veel plezier aan beleven :j .
Ster d'r pootje meteen weer gekoeld, gestapt, gekoeld en daarna ingesmeerd met coolinggel. Ik kon een pot lenen van bokker Marloes_R, die in de buurt woont _/-\o_ . Superlief!