[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:43

Ons tochtje was 1 uur en 3 kwartier geloof ik.
Lekker rustigaan gedaan. Dids heeft al aardig wat wintervacht. En hij liep zo ontzettend lekker :9

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:51

Wat leuk! :)

even vraagje voor iedereen;
Hoe verdelen jullie de menrit eigenlijk? (bedoel van stap/draf/galop)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:53

ik zal m'n ritgegevens eens uploaden.
Meestal ga ik vrij gauw vanaf stal even draven. Eventjes mood-peilen :D
Daarna wissel ik het meestal af, afhankelijk van de verkeerssituatie. Als ik weet dat ik een stuk over een 80km weg zal gaan, dan zorg ik dat ik dat hele stuk kan draven, en stap ik dus tevoren even een stukje
Galopje reken ik niet mee in de gangen. Doe het wel eens een paar passen, maar niet ver :)
Verder kijk ik naar wat paardlief aangeeft :)
Uitstappen doe ik vaak een metertje of 400 :)

En vandaag na de rit dids lekker afgespoten met koud water en in de bak laten rollen :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:12

Ulyse (schrijf ik het goed, anders sorry) welkom, wat een leuke combinatie *D
Komt even ego postje hoor :o

:D hier ben ik weer na een werkelijk super men-dagje :D
Afbeelding
Zie hier een relaxte Bente aan de vrachtwagen :D
Zeker als je bedenkt dat dit echt een 'echte' wedstrijd was incl omroeper, harde muziek, frietkot, vlaggen, spandoeken, twee vaardigheidsparcoursen, waarvan een ook met hindernissen voor mensen die van de recreatierit onder het zadel meededen, recreatierit die over het terrein denderde ook nog mensen onder het zadel, klein inrijterrein en dressuurringen wederom direct naast de vaardigheid en de weg waar de recreanten dus ook overheen denderden :D
Zie hier een indruk, inrijterrein
Afbeelding
Afbeelding
Oftewel maar goed dat ik dat niet van tevoren wist hahaha.
Bente was fijn te rijden heeft zich erg goed gedragen. Heb ook maar gedaan alsof het allemaal heel normaal was en dat hielp. De omroeper voor de vaardigheid zei spontaan dat 'deze combinatie nog nieuw was in de regio en een verschrikkelijk mooi paard voor de wagen heeft staan' , nou dat vond ik toch wel een geweldig compliment 8-)
Na afloop kwamen nog twee mensen naar me toe die vroegen wat haar afstamming was en hoe lang ik er mee bezig was enz. Vonden haar dus ook helemaal geweldig (waren menners die ook met de wedstrijd meededen, geen idee wie, ken het daar nog niet :o? ).
Ze liep in de dressuur ook lekker, we hadden 176 en 177 punten, dus het begint ergens op te lijken. Bepaalde onderdelen doe ik gewoon nog niet echt goed (halsstrekken, dat lukte nog niet, ze was zo aan het kijken) en de staponderdelen moeten nog wat beter, maar als dat ietsje beter gaat en dan nog wat puntjes hier en daar bijpakken omdat ik nog meer durf te rijden zijn we er al helemaal weer bij.

Met vaardigheid deed ze het weer heel goed, ik reed paar bochtjes niet goed, paar ballen en ben 2x door Start/Finish gegaan, die was niet geneutraliseerd, dus ik werd gediskwalificeerd. Maar wel alles gereden in goede volgorde, moet zeggen dat ik dat toch van mezelf ook wel een megaprestatie vind *\o/*

Ik was vooral zo blij omdat ze van vorige week echt veel heeft geleerd en het dus niet zo was dat ze toen ze van de vrachtwagen afkwam helemaal stapel werd, zo van o jee weer een wedstrijd, maar het was juist andersom, even kijken en toen had ze zoiets van OK dat is de bedoeling vandaag.

Oftewel genoten.

Nou ga nu .... pizza eten :Y)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 25-09-11 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:15

Super VHU! :) geweldig gedaan dus :)
fijn dat bente er zoveel van heeft geleerd :j :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:30

@Naaltje wat heerlijk zeg dat je zo'n lekkere rit hebt gedaan vandaag, het was ook zulk lekker weer! Jullie zijn goed bezig, wat een leuke bijrijder heb je er trouwens bij :j
:o denk dat ik vorige week en vandaag trouwens ook weer veel heb geleerd, o.a. vertrouwen op mijn paardje, ze deed het echt heel goed <3 :o

@S_L ook al zo'n eind gemend knap zeg. Heeft Romeo ook al zo'n vacht?

Citaat:
even vraagje voor iedereen;
Hoe verdelen jullie de menrit eigenlijk? (bedoel van stap/draf/galop)

Heel erg goed letten op je paard, maar stelregel hier is wel eerste en laatste stuk goed stappen, zodat ze op adem weer thuiskomen en weten dat ze rustig naar huis moeten. Met Snuitje draaf ik heel veel met af en toe stukken galop, maar niet teveel want anders wil hij steeds in galop (en is het echt niet meer ontspannen mennen). Op vaste stukken stap ik altijd met Snuitje, en tussendoor ook zo af en toe eventjes of even halthouden, dan blijft hij weten wat stap en halt is :+ Met Bente heb ik nog maar paar keer ritje buiten gedaan. Dan draven we vooral met ook af en toe even voor het idee stukje stappen, of zomaar eens halthouden, puur voor het 'leereffect'. Ben nu met Bente wel standaard bezig minstens een minuut of 10 / 15 per keer te stappen omdat haar stap haar minste stuk is (doe ik zowel onder het zadel als voor de wagen).

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:31

Super VHU!!

Ik had dit weekend mijn eerste volledige SGMW en we hebben hem volledig uitgereden. Dressuur liep niet helemaal zoals ik wilde, vaardigheden + speel u spel foutloos maar te traag. Marathon een poortje fout + 1x klem rond een paal (is papa moeten afstapen). En ik denk ook te traag. Maar ik ben zeer tevreden van mijn pony :+:

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:42

Gefeliciteerd met jullie prestaties VHU en Rhine!

Hier een lekker relaxed dagje. Weinig bijzonderheden te vermelden dus.
Morgen weer naar de revalidatie en 's avonds ga ik een paar uurtjes helpen op het werk.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:48

Ik kom ook even snel :wave:

@VHU, wat heb je toch weer een super peerd gekocht +:)+
@Tine, wat leuk dat het zo goed ging bij je zoontje met rijden. Met recht een kanjer. Wel jammer dat ze bij de kinderen onderscheid maken of ze wel of niet lid zijn... beetje jammer!
@Ulyse, welkom. Leuke pony!

En voor de rest hebben er een hoop genoten van het mooie weer. Ik ook... sinds 8 weken Simba weer eens ingespannen voor de wagen voor een buitenritje en het was alsof hij gisteren nog voor de wagen had gelopen... wat is het toch een braaf ding. Daarna even zinnen verzet en met de hond en Brutus een boscrossrondje gedaan. Heerlijk na deze afgelopen weken even proberen mijn hoofd leeg te maken.
Gisteren ondanks alle omstandigheden nog geslaagd voor mijn tweespan-examen. Morgen de begrafenis... zie er wel tegenop... ik heb net mijn toespraak gemaakt en ik hoop dat ik het kan.... :o

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:50

Ollie met zo'n soort toespraak gaat het er niet om hoe perfect het voorgedragen wordt. Als het maar uit je hart komt, en al is het dan stotterend en sniffend, dat is echt niet erg. Heel veel sterkte! En je kan het!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:54

:(:) ollie. heel veel sterkte voor morgen, en alle dagen die gaan komen

wel toch gefeliciteerd met je 2spanbewijs!

Ik heb zojuist de ritstaat geupload.
Citaat:
14,06 kilometer hebben we gereden
In een tijd van 1 uur en 55 minuten
Onze maximale snelheid was 15,6 km/h (en dat was in galop, netjes rustig he :P )
Gemiddeld hebben we 7,2 km/h gereden gedurende de rit :)
Dan de tijden die de kilometers me hebben gekost:
1e km : 7:37 min
2e km : 5:34 min
3e km : 11:04 min
4e km : 7:10 min
5e km : 7:58 min
6e km : 6:56 min
7e km : 6:19 min
8e km : 7:51 min
9e km : 9:49 min
10e km : 8:53 min
11e km : 7:17 min
12e km : 11:52 min
13e km : 6:50 min
14e km: 11:46 min

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:03

Ach Ollie wat ben je toch dapper :(:) :(:) .
Heerlijk even ontspannen met je poowns, wat fijn dat Sim er weer is, top. En je tweespan gehaald super hoor.

@Rhine goed gedaan! En niet genoeg tempo, who cares :+
@Naaltje grappig zo'n overzicht, en jouw galopje was dan inderdaad echt keurig!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 21:05

@ ollie heul veel sterkte
@ vhu als jezelf lekker heb gereden en bente was rustig en je komt heelhuids thuis heb je voor jezelf al gewonnen toch ???

wij zijn weer terug uit heeten.
we zijn zaterdag middag vertrokken en om half 3 konden we net op het parkeerterein komen met de vrachtwagen. na alles op zijn plek gezet te hebben konden we gaan uitpakken en opbouwen, na 1.5 uur stond alles en hadden we veel bekijks met onze vrachtwagen, tent, caravan en uitschuifbare marktwagen :j. daarna zijn we op de fiets -:(- de hindernissen gaan verkennen dit waren erg mooie en ruime hindernissen alleen H2 was een beetje mal gat maar ook dat hebben we met succes afgelegt *\o/* .

toen eenmaal het stof opgetroken was bleek dat we in de dressuur 22 punten +:)+ los gereden hadden van het andere 4 span in de vaardigheid haald hij 3 punten in dus we gingen met 19 punten verschil in ons voordeel de marathon in. en na de marathon hadden we weer 10 punten los gereden dus uiteindelijk hebben we gewonnen met 29 punten verschil en hebben we 151 punten gereden en dat is weer goed voor 3 winstpunten _/-\o_

na de marathon hebben we weer alles opgeruimd en na de prijsuitreiking en toen het parkeerterrrein een beetje leeg was konden met net op 5cm :~ O:) langs een boom het parkeerterrein af en zijn we weer richting coevorden vertrokken

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:08

Heel veel sterkte ollie!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:09

:wave:

ik durf me hier bijna niet meer te vertonen, net weer thuis en ik kan het hier echt niet meer bijhouden... -O-

probeer het lezen bij te houden, maar reageren op iedereen gaat echt niet lukken, solly... Y;(

zag wel dat vhu met een dappere bente op wedstrijd is geweest! +:)+

en wil ollie nog even heel veel sterkte toewensen...

handige ritstaat van naaltje tegen gekomen...

nieuwkomer, welkom!

rhine eerste sgw gereden, knap hoor!

ik ga nu de was ophangen en douchen...
:evaw:

oja, kleine zwarte man vandaag met bezoekje vereerd toen we toch in de achterhoek waren... <3
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:10

mooie resultaten lanouska

Rhine ook al zo ontzettend stoer bezig geweest! :D Je hebt 't uitgereden, dat vind ik echt al superknap!! :D

@VHU; dids was zo ontzettend easy vandaag. Maar tegelijkertijd barstte hij van de energie _O-
Op de terugweg nog leuk testje gehad :j we werden achterop gereden door een ruiter. Maar we stapten beide, haar paard ging uiteraard sneller dan de mijne. Dus aan de kant gegaan zodat ze voorbij kon. Ze vroeg netjes of ze ook mocht gaan draven. En ik heb gewoon ja gezegd. Dus voor onze neus draafde ze weg
Dids spande zich opeens op, en krulde zich helemaal op :') en toen ademde hij uit en stapte gewoon verder :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:12

Iedereen gefeliciteerd met alle behaalde resultaten, al dan niet prijs goed gedaan *\o/*

Beterschap voor Har, sterkte met alle dipjes, zag nog solexrit, een heel geslaagd debuut voor Tines zoontje idd wel weer jammer qua organisatie, maar goed, weer goed gedaan van VHU, Alwyn gaat lekker, Daan al twee tandjes, nog werken aan de borstcrawl, veel mensen ff boktmoe, een nieuwelinge; welkom, SL wat leuk, helaas te laat gezien, hoe was de menrit, ook Rhine lekker met Tabloid, Simba weer lekker voor de wagen en wat dapper van je toespraak, alleen het feit dat je het wilt doen is al goed, sterkte iig.

Ik ben vast heel veel vergeten, sorry, maar ik ben wel weer bij.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:50

Ik sluit me even aan bij de samenvattingen. Iedereen gefeliciteerd met mooie wedstrijdresultaten, velen genoten van mooie ritten,

Ollie: heeeeeeeel veeeel sterkte!

Morgen krijgt zoonlief weer een privelesje. Hij weet het nog niet, is mooie verrassing voor hem.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 07:46

goedemorgen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:20

Ook goedemorgen Tine. Wij zijn echt verslaafd he :+
Wat is het weer heerlijk weer! Ga vandaag Snuitje even bij de borst / hals scheren, dan lekker mennen en rijden met Bente dus heb weer een fijne paardendag voor de boeg.
Iedereen werk ze, voor degenen die het kunnen gebruiken sterkte en degenen die net als ik gaan genieten, veel plezier!
:evaw:

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:21

Gelukkige verjaardag VHU!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:26

Geniet van je paardenverjaardag VHU! :D
Goed geregeld van je :D

Ik moet zo naar school..
Maar word eerst nog knettergek van m'n knieen.. Ik heb op mysterieuze wijze 13 muggenbulten, alleen op beide knietjes. Maar ze zijn echt mega groot, 2euromunt-size zegmaar... ik word echt gek :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:31

Ulyse, welkom; ik ben ook nog vrij nieuw hier :-)
Leuk beestje heb je ervoor staan !

PrinsjeH heeft een leuke buurvrouw 8-)

Lekkere lange ritten gereden lees ik, het was ook werkelijk PRACHTIG weer ook !!!

Wat leuk Maaike, zulke complimenten !!
En super leuke dag gehad met een brave Bente, dat is het allerbelangrijkste, toch ?!!

Leuk Rhine, een volledige start !

Ollie; heel veel sterkte vandaag !! Super dat je toch nog je menexamen 2span hebt gedaan en geslaagd bent !
En wat Frensie zegt; maakt niet uit hoe je het doet, het komt uit je hart ! Sterkte meid ! :(:)

Naaltje wat leuk zo'n overzichtje !

Lanouska, wat gaaf; gefeliciteerd ook !!

Ja Ellis, ik had het al gezegd op Facebook; super leuke foto !!

Hee Maaike is jarig; gefeliciteerd meid !!!

Ik heb fijn weekend gehad; lekker in de paarden :-)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:43

Goedemorgen,
@Maaike, van harte gefeliciteerd en geniet lekker van je 'paardendag'. :j
@Nouvel, wat een leuke foto en wat is het toch een lekker ding :~
@Naaltje, zooo jou hebben ze flink te pakken gehad... :oo ;)
@Lanouska en Rhine, gefeliciteerd met jullie wedstrijdresultaten.
@Tine, veel plezier met de verrassingsles van je zoontje :D

En bedankt voor jullie bemoedigende woorden... inderdaad het maakt niet zoveel uit wat je zegt als het maar uit je hart komt...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:53

@VHU: een heel fijn verjaardag, maar dat komt wel goed, geloof ik.

@Ollie: heel veel sterkte!