Ollie-Het kwam omdat er ineens allemaal andere dingen in zijn eigen bak stonden,ergens anders geeft hij nergens om,daar is alles vreemd. Het was een goede ervaring,alleen had ik het niet verwacht,omdat hij altijd bombroof is,dat schud je weer even wakker.
Dacht dat dit topic over pony's en paardjes voor wagentjes ging? Of zit ik er nu naast .
Caadhola
Geplaatst: 07-03-11 09:41
Ja,en dat omdat ze nep waren,de echte vind hij helemaal niet eng
mirror666
Geplaatst: 07-03-11 09:42
schaduw schreef:
Ja,en dat omdat ze nep waren,de echte vind hij helemaal niet eng
makes sense!
soms zul je ze nooit helemaal snappen toch
tine10
Geplaatst: 07-03-11 10:23
Schaduw: gekke beesten zijn het toch he? Maar goed, wel een goede oefening. Inderdaad schrikken ze dan in hun eigen bak veel meer dan ergens anders. Lacuna: ook weer boven water, onder de rivieren.
Ik heb net weer wat sponsoren van de vereniging benaderd. Ze doen ook dit jaar weer mee . Deze kon ik telefonisch afhandelen. Wonen te ver weg en zijn op het land bezig dus sowieso onbereikbaar. De rest (nog zo'n 24) hoop ik deze week allemaal persoonlijk te kunnen benaderen. Rotklus, maar ja, levert veel centjes op voor de vereniging.
Een van de sponsoren is de loonwerker die de percelen van mijn buurman heeft overgenomen. We mogen gelukkig onze mest blijven uitrijden. Pfiew, dat probleem weer opgelost. Nu nog het perceel dat tussen onze percelen inligt zien te bemachtigen. Maar dat gaat voorlopig nog niet gebeuren. Loonwerker gaat het iig dit seizoen bebouwen. Daarna hebben we weer contact. Oke, nu heb ik met 4,5 ha niets te klagen, maar dit perceel (ruim 2 ha) ligt tussen onze eigen percelen in. Zeker als er nog 2 (evt 3) paardenbeesten bijkomen vind ik het wel lekker om zoveel wei te hebben. Dat nieuwe perceel van 2 ha zouden we dan als winterwei gaan houden, in de huidige winterwei van 0,5 ha wil ik dan een rijbak van 30x60 aan laten leggen. Luxeproblemen dus
sorry ik heb niet bijgelezen moest dan 12 pagina's lezen wat gaan ze hier toch hard zeg.
Tine fijn dat je je mest mag blijven uitrijden over zijn land. Zou wel erg lekker zijn als je dat perceel erbij kan krijgen.
lisanne wat een mooie foto's vooral die spring foto.
Ben gisteren de hele dag naar het tikibad geweest was erg gezellig. Zaterdag lekker met riv aan de slag geweest in enkelspan even wat geoefent voor 27 maart.
dennis, ja het gaat hier over pony's/paarden & wagentjes. maar af ent oe mag je wel eens afwijken
tallechie
Geplaatst: 07-03-11 11:26
Nouvel wat goed. Heb je haar ook alleen ingespannen. Dat durf ik met veale dus echt niet, die wil zo graag aan het werk dat hij gewoon ongeduldig is.
Tine doe maar lekker rustig aan. Paardjes lekker op de wei, scheelt ook weer, krijgen ze toch wel wat beweging. Lekker hoor vakantie. Rust maar goed uit daar.
Wij gaan in juni naar centerparcs, in zeewolde. De kleine is dan ongeveer een maand oud dus we gaan het gewoon proberen. Mijn ouders en zus en zwager gaan ook mee. Als het niet wil gaan wij weer weg en blijven zij met hun vieren. En ik wil proberen in oktober een weekendje of weekje weg te gaan met zijn drieen. Dan zijn we namelijk 5 jaar bij elkaar. Normaal doen we er niks aan, maar omdat we nu ook niet echt weg gaan met vakantie
Schaduw vervelend zeg, maar net wat je zegt je wordt wel weer wakker geschud. Veale is ook zo met de marathon, thuis niks aan de hand en zodra we ergens zijn is hij heel kijkerig. Hij loopt overal langs maar niet zo als het moet, mooi nageeflijk
Tine super dat de sponsoren zo meer werken, dat kan ook lastiger zijn. En fijn dat je het mest mag blijven uitrijden. En een luxe probleem met weiland en een 30 x 60 bak. Dan kom ik zeker een keer bij je oefenen Ikhad van de zomer een marathon bak uitgezet in de wei, 40 x 80. Stalgenoten onder zadel gingen er ook in rijden, hadden echt zo iets van jeej wat is dit ver
Naaltje succes met je les. Lacuna veel plezier bij naaltje en je eigen pony's Leuke foto''s Lisanne Laura lekker hoor tikibad, wil ik ooit ook nog heen. En lekker dat je gemend hebt
Ik heb weer een slechte nacht gehad. Heb gistermiddag niet geslapen dus was best wel moe, maar lag maar te draaien. Maar zien hoe ik de dag door kom. Vriendin zou langs komen maar die is ziek. Dinsdag naar het ziekenhuis, woensdag komt vrouw van staleigenaar even huishouding doen en donderdag komt er ook een vriendin langs. Mijn vriend is dinsdag en vrijdag thuis dus kom de week wel weer door
het ging wel aardig hij was behoorlijk fris en op de dijk lekker bezig maar niet vervelend vind het ook wel iets hebben.
Fijn dat je van meerdere kanten hulp hebt in huis chantal. Cp is erg leuk!
Vanavond heb ik een cursus van mijn werk ben dan pas rond 1 uur in bed en volgende dag weer vroeg op totaal geen zin in.
lanouska
Geplaatst: 07-03-11 12:22
ik ga mee met de samenvating van tallechie
ik ben vandaag vrij, normaal werk ik 5 dagen in de week deze week dus 4 morgen weer om 8 uur beginnen. en ik heb vanavond voor het eerst in zeer lange tijd weer rijles op een paard waar ik nog nooit op gezeten heb, heb er mega veel zin in
Mesthoop: de wei waar ik nu sta is toch te groot voor mijn pony's. Ik verspreid de mesthoop (die toch al gecomposteerd is) over de plekken waar ze nu al niet van eten. Als de hoop verspreid is, sleep ik de ganse wei. Maar ik ben dus nog niet echt ver gevorderd. Weet dus wat ik de rest van de week nog kan doen.
Veel sterkte voor Ollie en haar schoonmama en voor Laura en haar oom VHU gaat de pony's tijdelijk verhuizen (lijkt me een slimme beslissing, gezien de omstandigheden). Casper gaat al flink onder het zadel Buckje heeft een ban. Wobbe schrikt van aanhangers Naaltje en Lacuna zijn heerlijk gaan wandelen. Een huppelend konijn door de woonkamer met pintje bier in de voorpoten Lotte heeft een zadeltje voor Romeo en een drukke agenda Naaltje die vind dat ze na 9 jaar rijden nog steeds niet goed kan stappen (troost je, ik rijd ondertussen al bijna 18 jaar (met de nodige tussenstops) en heb nog steeds een slechte houding) mennende zoontjes. De foto's zijn superschattig Het huppelende konijn van Naaltje is ook op bokt opgedoken Bicci heeft een nieuwe thuis voor haar paardje gevonden En verder nog hele mooie foto's
Afvallen: dat is hier nog zo een ramp; Ik ben een echte jojoer. En natuurlijk eet ik veel te graag. Er zou bij mij ruim 15kilo afmogen. Is er ook ooit afgeweest, maar als je dan weer gaat eten als vroeger is het er snel weer bij.
zo, ik ben helemaal gaar nu zeg naar stal gefietst, dids gehaald en gezadeld en heerlijk gereden! Wat doet die kleine pluiseend toch zijn best We hebben vooral gestapt weer, maar Dids was helemaal aan.. toen hij in de wei was en wij terug voor is hij languit in de wei gaan liggen tukken
En net teruggefietst, een gemiddelde snelheid van 18,9 km/h want ik heb mijn kilometerteller op mijn fiets gebouwd Kwam nog een konijntje tegen onderweg (ja echt ) dus met de kreet ''konijntje aanranden!'' voor 'm gesprongen, hij mepte nog net niet
happytime
Geplaatst: 07-03-11 14:48
iedereen heerlijk genieten van de zon,zowel op de kar en op de fiets enz. naaltje heeft een konijnentik: rand ze nu al aan onderweg rivaldo: ga je de 27ste enkelspan of 2span rijden? ik ga straks ff trainen(werd wel weer eens tijd) talechie: lekker buiten in de zon(uit de wind) is ook lekker voor je zag mooie shetty-foto"s langs komen,schattig