[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 12:26

Leuke activiteit Biancacoo. Leuk om samen te doen.

VHU, oeps foutje van Ber.

Gezellig Ava.

Vanmorgen Bruno onder de man gereden. Lekker gewerkt. Vandaag maar goed aan het oprekken van mijn eigen lijf werken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:12

Vhu. Auw. ..hopelijk snel minder beurs..
Ava bezoek en mooi weer. ..gezellig !
Bruno gereden, super.
Vandaag hebben man en zoon de speelden voor de honden nog iets groter gemaakt, weer 20 vierkante meter extra..super blij mee

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 00:07

Fijn dat je lekker met Bruno hebt kunnen werken, Belker.

Zoon- en manlief van Bisncaoo zijn flink aan de slag zo samen.

Bezoek was gezellig; kleintjes hebben zich ook geweldig geamuseerd.
Nu wel ff passen op de plaats; beetje verkeerde kant op, maar ik denk nog steeds dat ik het ga leren. Morgen al een vroege start met ergo, mast ook weer ff het wekelijkse rechtzetten, voor zover dat dit nu alweer kan en mag. Zal hopelijk ook weer wat schelen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:49

Ava heeft fijn bezoek gehad. Hie gaat het nu? weer een terug val of deze keer iets minder? Ergo nog wat voor je kunnen doen?
Bianca,s honden krijgen grotere speelren en zoonlief was creatief
Belker heeft fijngereden en vhu is omver gelopen. Lompe pony

Hier nog steeds slechte nachten en dat zal ook zo blijven. Ondanks oordoppen hoor ik de boer iedere ochtend. Vandaag naar oikos geweest. Een (klein ) park met wolven (echte ) en draken (niet echte ) Honden mochten ook mee. bizar om het verschil in reactie te zien van de wolven op onze honden. De hudsonwolven doken weg toen de honden in beeld kwamen. Zodra ze achter bosje stonden kwamen de wolven weer tevoorschijn. De euraziatische wolven reageerden niet op Mowgli, en hij niet op hen. Masr bij Lika was er van beide kanten reactie. Het lijkt erop (gevaarlijk om te roepen ) dat we vandaag onze eerste (en waarschijnlijk enige ) droge dag hebben

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:23

Ava, vanmorgen al ergo op bezoek; hoop dat die iets heeft kunnen betekenen voor je.
Tine, naar park oikos geweest.
Hoe gaat Mowgli nu?

Honden oké, ren is fantastisch.
Hier :x morgen weer een dag....nu eerst niks...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:29

Zijn conditie is flut. Snel hijgen. Maar wel normaal en niet buiten adem. Verder heel vrolijk en speels. Helaas eet hij voor een zieke mug.is altijd een slechte eter, maar met dit voer leek het redelijk te gaan. Ook blikvoer wordt nauwelijks aangeraakt. lastige hond

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:09

Bijzonder Tine. Wat voor honden heb je?

Vandaag rondje gemend. Lekker het bos in. Bruno was merendeel fijn ontspannen en had er zin in. Alleen in galop wat stress, maar niks bijzonders verder. Hij was goed bij me te houden en heeft een lang stuk gegalopeerd. Het vertrouwen opbouwen gaat lekker.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:29

Leonberger van 9,5 en Amerikaanse Akita inu van bijna 3.

Vandaag heerlijke rit op IJsco's gemaakt van 3 uur. Helaas in begin enorme hoosbui dus doorweekt en koud. Nu weer regen. Gisteren was enige droge dag van onze vakantie. Wordt leuk inpakken later deze week. -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:42

Even een zwaai vanuit Denemarken :evaw: alles prima hier.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 01:35

Wat heerlijk, Belker; genieten!

Balen van het weer, Tine; echt vreselijk jammer.

En Vhu ook vanuit Denemarken; heel veel plezier!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 01:38

Even een dikke knuffel voor jou, Biancao!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 06:56

Genieten vhu.
Ava knuffel terug.
Tine veel regen...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 08:44

tine: zonde van je vakantie,zoveel regendagen.
belker: fijne vakantie daar in denemarken
VHU met ber aan het rijden,leuk hoor
ava alles goed daar thuis?
Ik ben maar weer sun aan het oppakken met dressuur,vorige week weer privéles gehad(motivatie was foetsie) veel longeerwerk gedaan tussen de buien,gisteren maar wat overgangen getraind voor de wagen,nog ff volhouden tot zaterdag 20 aug.(nk)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 08:48

Nog even vol houden, dus, hopelijk ook beter weer; gemakkelijker te motiveren; succes, vhu.

Hier even prut, thuis is dan ook erg lastig; altijd wat te zeuren; zoveel uitval in hele lijf dat we wss vandaag maar helemaal plat blijven.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:46

Ht weer met Sun aan de slag. .goed voorbereid voor de wedstrijd straks.
Avaluna vandaag plat .....energie sparen..
Tine, wanneer gaan jullie terug naar huis.
Belker met Bruno aan de slag geweest
Baudyh. Ik zag dat er een veulen verkocht is, lijkt me heel dubbel..
Ik zou moeilijk afscheid kunnen nemen..hahaha

Vandaag weer wat beter, even korte wandeling bij een meertje..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:58

Bianca fijn dat het weer iets beter gaat. Wij gaan vrijdagochtend weer naar huis. Gaat hier vannacht frisjes worden. 5 graden. Brrrr

Vhu lekker op vakantie
Ht weer aan het trainen
Ava hopelijk viel je dag toch een beetje mee

Grr heel verhaal getypt ter aanvulling alles weg door slechte verbinding.

Even een vraagje aan hondenmensen hier. Wie gebruikt tuig ipv riem? Wat zijn de voor'/nadelen? Lika liep hier met gentleleader maar kreeg kale plek. Zou tuig iets zijn? Mowgli loopt nu ivm keel aan tuig maar die trekt niet. Lika wil nog wel reageren op andere honden. Niet uitvallen hoor, maar ze wil er wel naar toe en dat wil ik niet.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:27

Mijn honden hebben een tuigje om ala ze moeten speuren.daar kunnen ze beter in de trek. Aan de gewone halsband mogen ze niet trekken.
Als je hond niet echt gehoorzaam is en naar een andere hond trekt, kan je hem niet evht houden, want een tuigje is nu eenmaal gemaakt om te trekken.
Maar voor Mowgli zal het nu wel fijn zijn

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:50

Wat Janouk zegt is ook mijn ervaring.
Aan een halsband kun je ze veel makkelijker sturen dan aan een tuig. Ik heb bij Guus wel eens de combinatie halsband-tuig om. Dat is dan als we op pad gaan naar Schiermonnikoog bijvoorbeeld. Het tuig om hem te kunnen optillen de boot in (en eventueel om hem even vast te leggen ergens) en de halsband om hem beter te kunnen sturen in mensenmassa's.

In het tuig kunnen ze echt hun gewicht erin werpen en dan hou je er met een grote hond niks aan. Met een halsband kun je ze dan nog eens corrigeren,

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:14

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:13

Interessant om te lezen, maar ik blijf toch bij de halsband (ze lopen trouwens zelden aan de riem).
De rukken die de schrijfster bedoelt komen imo alleen voor bij de oude-martin-gaus-types en bij jonge ongeleide projectiel-types.
Heb je een opgevoede hond dan zie ik het probleem niet zo. Sterker nog, dan heb ik liever gewoon wat te zeggen in geval van nood.
Ik zie het als een hulpmiddel net als een slof. Bij juist gebruik geen probleem ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 06:22

Goedemorgen.
Tine. Ben het ook met janouk eens .. om te speuren zij tuigen super..Halsband schadelijk ? Denk het niet. ...ik geloof daar niet zo in...al die duizenden honden die tot nu toe met halsband zijn opgevoed en zonder problemen oud geworden.
Tuigjes zijn mode verschijnselen.....Ze zijn gemaakt van oorsprong om te trekken...
Je kunt een wandel/fiets tuig gebruiken..maar zou zeker de halsband omlaten voor noodgevallen, om haar aan vast te pakken als ze uitvalt.
Het trekken kun je niet corrigeren met een tuigje.
Van een niet goed passend tuig krijgen ze ook kale plekken, net als een paard moet een tuig goed passen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:00

Goedemorgen dames,
Onze hond hebben we een tijd een I lead tuig geloof ik van martin gaus om gehad. Maar dat is nu niet meer nodig. Ze heeft nu een hals band met een stukje ketting erin. Want ALS ze weg wilt om wat voor reden dan ook, dan glipt ze gewoon uit de halsband anders :P

Even een vraagje hier. Ik heb van de week mijn kar weggebracht voor wat reparaties, maar ik ben zo ongelovelijk ontevreden over hoe het gegaan is. Ik heb gister netjes meteen betaald, maar sjong jonge. Van zo'n bedrijf valt het me zo bizar tegen. Ze hebben dingen vervangen waar ik niet om heb gevraagd, maar ze hebben er ook niet over gebeld (kosten 275 euro). Ik had een bout van mijn lamoen afgebroken (hout in Ermelo geeft niet mee haha), gevraagd of ze deze eruit willen halen. Daar niet gezien, maar thuis zag ik dat ze gewoon een ander onderstuk op mijn wagen hebben gezet. Die wijkt dus af van de andere. Tevens heb ik nieuwe lamoenuiteindes gekocht, beweren ze nu dat ik 150 inruil heb gekregen voor de mijne, maar een aantal maanden terug heb ik om een prijs gevraagd en toen kostten ze 100 euro minder. De baas van het bedrijf is op vakantie. Ik heb contact gehad met zijn vader en de monteur heeft mijn wagen gemaakt. Maar ik ben eigenlijk wel heel erg teleurgesteld in het geheel.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:57

Ips, ik zou het zwart op wit zetten, meteen emaillen of opsturen en kopie opslaan.. dan kun je de baas erop wijzen, kan me niet voorstellen dat de eigenaar van de zaak blij ik met deze actie....balen zeg...
Hoop dat het netjes opgelost word. .

Vanmorgen zo fris hier 9 graden...zoontje met zijn husky lekker kort rondje zelf getraind met de step...Hij helemaal trots..fijn dat hij het leuk vind..dan kan er in ieder geval eentje regelmatig trainen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:46

Super dat je zoontje het zo leuk vind. Heerlijk!

Ik ben inderdaad een mail aan het maken naar het bedrijf met foto's en alles erbij. Maar ik ga toch ook even op zoek naar een regel over consumentenrecht. Of er niet ergens een regel is dat je meerwerk moet melden ofzo.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:38

Volgens mij moet je opdracht geven. ..en anders moeten ze je eerst informeren over extra kosten e.d
Maar weet niet of dat ergens zwart op wit staat...