[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:33

Het moet van mezelf alrijd tip top geregeld zijn. Alles om iedereen een goede wedstrijd te geven. En dat is dus het probleem. En daarom doe ik alles zelf en leg ik veel druk erop.Volgens mij heb ik de langlopende wedstrijd dus daar ligt het niet aan.Het is lastig mij te zijn

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:42

Zo herkenbaar. Een wedstrijd organiseren is niet niks, er komt echt heel veel voorbereiding bij kijken. (vooral als je alles alleen doet) Veel deelnemers hebben dat niet in de gaten. De kans dat je iets over het hoofd ziet wil je gewoon niet, dus gezonde spanning blijft tot iedereen het terrein weer verlaten heeft :j

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:08

Komt goed Napie! We gaan er een mooie dag van maken.

Hoe zit het met prikbeesten in Wateren?
Is inpakken of goed inspuiten aan te raden?

Ik rij met een zomer eczemer, niet heftig, maar beestjes vind ze ook gewoon stom. Hier loopt ze alleen met een hals om, en als ik ga rijden bloot en dat is hier op de open vlakte prima.
Ik heb wel een men-vliegendeken al klaar liggen. Net als vliegenmiddel, en er gaat vanmiddag of morgen nog een streep chemische troep over haar rug die 2 weken werkt.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:17

Ik ken het, ik ben ook altijd op van de zenuwen. Altijd bang om iets te vergeten, dat soort dingen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:50

Ik heb ook een eczemer, maar afgelopen weekend was het heel rustig met de vliegenjes. En overdag heb je er zowiezo niet zoveel last van. Ik neem wel (eigenlijk altijd) de vliegendekens mee. En dazen heb ik nog niet gezien.

Napie, mag je ook een paddock maken?

Zenuwen heb ik niet meer voor wedstrijden. Ik zorg dat alles vrijdag klaar staat de gang. De kar staat al op de trailer. Emmers, wateremmer, water jerrycans staan gevuld klaar. En Oz blijft op stal (ik heb geen zin om hem zaterdagochtend nog uit het land te halen). Zaterdag rond half negen hoop ik in wateren te zijn.
Dan eerst na het secretariaat en dan de keuring en dan pas maak ik een paddock en haal ik de wagen van de trailer. Stel voor dat Oz wordt afgekeurd. Dan moet die wagen weer op de trailer.

Ik kijk er naar uit, heerlijk om weer een endurance te rijden.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:50

Lijstjes zijn zo fijn, elke keer perfectioneren en je vergeet weinig of niets.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:50

Paddocks zijn geen probleem. Bij voorkeur achter je trailer.
uitgeshopt. Alle prijsjes en give aways in de achterbak, voorraad poncho's want je weet maar nooit, lunchpakketten, aanhanger materialen . Nu energie opdoen en zo koffer pakken, computer en printer inpakken, alle administratie inpakken. Auto helemaal vil. Morgen naar het noorden . Vrijdag met de landrovermannen het bos in en hopen op een parcours zo glad als een dressuurbaan

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:57

Vandaag de bus ingeladen. Viel nog niet mee. We maken er gelijk een weekendje weg van... Dus drie baaltjes hooi, fietsen, , kar natuurlijk, noem maar op. Ineens was de best wel ruime bus ineens vol :)
Ook nog even de staarten en benen gewassen van de pony's. Was er lekker weer voor.
Morgenochtend een rondje mesten, trailer koppelen en we kunnen op weg naar het dfw!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:23

Lekker hoor!
Ik moet morgen gewoon werken. Morgen avond even staartje wassen, manen opnieuw vlechten en alles inladen. Alles ligt al op een grote hoop klaar. Hooi hangt al in de trailer enzo.
Ik hoop dat ik niets vergeet. Heb 3 dekens klaar liggen (fleeceje, vliegendeken en men-vliegendeken), poetsspullen, 2 voerbakken met grasbrok om te weken omdat Roos altijd slecht drinkt, bruinbiertje voor na afloop, hoefschoenen toch ook maar ingepakt, touwhalster voor onder haar hoofdstel, emmer voor water met jerrycan staan klaar. Papieren, kleren, geprint programmaboekje liggen op de keukentafel klaar.

Wat zijn nog meer handige dingen? Heb ook mn werkauto met zooi mee.

Vanavond nog even dressuurmatig met Roosje gespeeld. Alle knoppen zitten er nog op, zou zo weer ZZ kunnen starten als ik het in mn bol krijg.
Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:45

Paspoort! Zonder kan je weer naar huis (van de pony wel te verstaan)

Vanmiddag al aangekomen. Stukje route gecheckt en een alternatief moeten zoeken (bij secretariaat staat dit aangegeven) van wat ik heb gezien is de route goed. Secretariaat ingericht. Alle materialen uit de schuur gehaald. Lunchpakketten en tasjes voor de deelnemers klaar gemaakt. Morgen route uitzetten en inkopen voor de bbq doen. Nu mijn bedje hier maar eens gaan opzoeken. Genoeg keuze. Groepsaccomodatie voor mezelf alleen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:49

Roos haar papieren heb ik natuurlijk, die liggen bijna standaard in de auto ;).

Hihi, alle bedden voor jou alleen. Ook wel eens grappig.

Mijn instructrice gaat vandaag die kant op, die maakt zich erg druk over de route en wilde hem vandaag al gaan fietsen. Ik zei al dat het goed aangegeven word.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:08

Over de route hoef je je weinig zorgen te maken.ook het wassen van benen en staart is leuk maar als je veel plassen en modder stukken hebt is het gewassen gedeelte zo weg.paspoort tuig kar en pony en goede zin.lekker genieten ik heb morgen honden show

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:35

Rij met een vos-roan, dus benen doe ik niets aan ;). Maar staart is er wel weer eens aan toe, de hele week al, maar nu dus maar echt ff doen. Net als haar manen netjes in de vlecht. Fijn voor de warmte, maar ook omdat ze met halsdeken loopt met haar lange manen, los is dat geen doen (uit eindes van de vlechten steken er ook wel eens tussen uit nu).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:53

Leuk altijd de voorbereidingen *\o/* zou extra fleece / dekens of wat dan ook meenemen. Beter te veel dan te weinig. Als je een hoosbui hebt met de nakeuring of zoiets is alles zeiknat. En regenkleding / paar van die opvouwbare dingen voor jezelf. Plus plastic hoesje voor je kaart en spullen. Niets erger dan drijfnat moeten nakeuren / en al je papieren zooi die zeg maar verpulvert van de nattigheid.

**duim echt voor goed weer maar you never know**.

Roos rules =:)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:17

Pony's hier lopen altijd zonder deken, ook op wedstrijd zet ik ze vaak zonder deken op de trailer (uit de wind en droog) omdat ze anders gewoon gaan na zweten. Het is lang geleden dat Roos een fleeceje op gehad heeft ;) , maar beide wedstrijd dekentjes liggen klaar (ik ga normaal met 2 pony's op pad ;) ). Net als een gevoerde deken, heeft ze ook nooit op (wel regendekentje om haar netjes te houden).

Paddockje maken gaat ook geen succes worden voor Roos, thuis blijft ze netjes achter de draden, maar dan moet er genoeg stroom op staan. Dus mooi op de trailer waar ze los kan staan en naar buiten kan kijken, daar heeft ze zeker geen hekel aan (al staat ze natuurlijk liever in het land ;) ).

Plastic hoesje is wel een goed idee. Heb wel een waterdicht tasje, maar toch is dat wel handig voor extra.

Ik heb er zin in!
Wie weet vind ik het zo geweldig dat ik ook wel met het span ga mendurancen Enzo.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:31

Heerlijk al die voorbereidingen! Ben jaloers hoor! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:10

Oja is ook zo jij hebt zo'n fijne trailer waar ze lekker op kunnen staan, dat is wel super. En poown natuurlijk die nooit wat op heeft, sorry ben meer van de warmbloedjes as you know :+
Maar voor jezelf is het in ieder geval ook heel handig :j

Met span lijkt me superleuk mendurance te doen. En het helpt erg in de conditie opbouw dus je hebt er echt ook veel aan als je dressuurt, vaardigheid of SGMW doet.

Wanneer is Etten-Leur ook al weer? Lijkt me leuk om met de mendurance te komen kijken/vrijwilligen oid alhoewel ik met de B&B wel moet uitkomen allemaal.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:09

Dekens inderdaad nooit nodig

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:25

Ik gebruik normaal ook geen dekens maar ik heb wel eens gehad dat het een redelijke warme dag was in maart en het ging vervolgens in de tweede ronde regenen. Pony's waren hartstikke koud na de finish. Fleece gevoerde regendeken miste ik erg. Op de trailer is het vaak weer erg warm.Ik heb weinig schaduw op het veld. Stallen zijn wel te huur aan de bar.

Route hangt erin. Veld is gemaaid en klaar. Zo eerst even zelf met een pony het bos in en de route bekijken. Ik lig nu even af te koelen want het was loeiwarm op het land en ik had natuurlijk geen korte broek

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:41

Nou hier vandaag de laatste trainings km gemaakt.en dan volgende week op naar someren.80 km is een fijt in 4dagen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:26

Zo, morgen ochtend mn bed uit rollen, aankleden, pony pakken en op de trailer gooien en gaan met die banaan.
Alles is ingepakt. Roosje is netjes en staat onder regendekentje voor t geval het wel gaat regenen vanacht (of ze in de strond gaat liggen).

Ik heb er zin in!

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:09

Wij zijn er ook klaar voor. Pony's staan rustig op hun vakantieadresje.
Net nog een flink stuk met ze gelopen. Even de lange trailerrit eruit gelopen! Mooie omgeving hier! Totaal anders dan ons thuisbos. Ook nog even langs het wedstrijdterrein gereden met de auto. Ziet er goed uit.
Ben wel blij met ons adresje voor dit weekend Nu hoeven we morgen pas om 8 uur weg naar Wateren. Scheelt behoorlijk.
Iedereen, tot morgen! Wij zijn 'herkenbaar' aan een grote grijze bus en groene trailer met witte kap. En we rijden met de shet en de quarter ( onder het zadel) tegelijk dezelfde rit.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 06:32

Ik zit nu aan het ontbijt. Dan de auto inpakken. En naar stal. We hopen om 8.00 naar het DFW te rijden.
Aankomst 09.00. Je kunt ons herkennen ik heb een licht grijze mentrailer met een licht grijze pickup truck.
Ik hoop jullie na de wedstrijd te ontmoeten. Gezellie.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 06:51

Succes allemaal!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 07:53

heel veel plezier en succes allemaal!

Hier woensdag een 10 km ronde gemend. Voornamelijk alles in stap en hier en daar een drafje.

Gisteren op tempo draf en lange stukken galop een ronde van 20 km gemaakt.

Ik maak me alleen beetje zorgen om rivaldo, hij is in het begin (aan fe fiets naar huis draven over het harde) weer erg stijf. Gister begonnen meg vitamine e bij geven. Als hij eenmaal gesmeerd is loopt hij super, ben dus erg bang bij de voorkeuring...

Mocht hij afgekeurd worden mag ik dan wel enkelspan met tum verder gaan?