[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:35

Heb vanmorgen soort van geoefend met Amerigo en ik ga toch maar gewoon ook met hem de kur rijden, als ik tenminste op tijd de muziek voor elkaar krijg :+ Maar volgens mij heb ik een leuke proef in elkaar gezet. Nu een paar keer zien te oefenen en dan filmen en timen.

Ik zet Amerigo op de wedstrijd dan gewoon met tuig al om op de zadelplaats, mag iemand anders even Rembrand uitstappen. Amerigo heeft al (met zoon) gelopen, dus dan maar even kort losrijden. Hoef ook niet te winnen met hem, maar ik heb zo'n leuk idee voor de muziek, wil ik toch wel laten zien :o

Nu even lunchen en slapen. Straks zadel en hoofstel poetsen voor de onderlinge van morgen. En nu maar hopen dat pony bij het springen een beetje mee wil werken.

Manlief is nu met de nieuwe wagen van Rembrand naar de verkoper. Om het opstapje aan te laten passen. En gelijk maar even naar hele wagen te laten kijken voor de zekerheid. Ik hoop dat ze hem meteen kunnen repareren zodat hij gelijk weer mee naar huis kan. Anders krijg ik wel een leenwagen, maar ja, is toch weer anders natuurlijk.

Vanavond in mijn uppie naar het theater, naar voorstelling van Sandra van NIeuwland. Manlief vindt dat maar niks, dus ga ik alleen.

NdV74

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:28

Hoop voor je dat de verkoop door gaat VHU.

Hier nog twijffels mbt zondag. Wil eigenlijk wel gaan kijken in Ysselstein maar ben er nog niet helemaal aan uit. Het is niet bepaald naast de deur.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:35

Vhu, start je morgen je endurance met ollie ??.....spannend, en heeeeel erg leuk !! :):)
ik hoop dat je jogcart verkocht word, t'is een gaaf ding !

Tine, leuk dat je amerigo toch de kur doet, is toch leuk !

Moos die zich goed liet pakken, braverd..leert het wel !!

zo..ik ben toch moe... :z :z snap niet hoe dat komt..vreselijk vervelend.. >;) moet nog van alles doen..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:01

Bianca :(:) Heb helaas geen tip voor je, alleen maar herkenning
VHU: morgen endurance? Wat spannend. Alvast heel veel plezier!

Menkar is alweer onderweg naar huis. Ze hebben hem daar gelijk aangepast. Hopelijk gaat het nu goed. En er wordt een nieuw onderstel voor de stoel besteld, want die staat toch best wel scheef. Maar dat zou niet zo heel duur zijn. Nu nog beter worden en een hand die het eindelijk eens echt gaat doen, dan kunnen we roepen: we komen eraan hoor, kampioenschappen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:54

*\o/* jogcart verkocht.
En morgen inderdaad endurance starten :):) enorm veel zin in. Ollie even gelongeerd, die was erg fris :):)
Hero was relaxed, die heeft gisteren zowaar aantal rondjes gedraafd voor de wagen B-)

Nu snel nog naar winkel, wil nog ander shirtje kopen en wellicht jasje voor morgen. Het is opeens voorjaar, en wil iets blauws, uiteraard :+

Biancocoo misschien heb je astma/hooikoorts had je toch ook last van? Het is enorm pollerig schijnt het.
ML kan me voorstellen dat je twijfelt, het is een flink eind rijden naar IJsselsteijn. Ik weet niet hoeveel er mee doen met mendurance? Daar wel 1e keer met experiment sulky, ben heel benieuwd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:59

Vhu..nee geen hooikoorts/astma...
Wel wat verkouden....zal daar wel van zijn...
Er is niets op tv....

Morgen weer een dag... Vhu, heel veel plezier morgen !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 00:57

Super janouk liep top in de kur. 3x gereden en het liep super. Applaus van de omstanders en de instructeur zei: wat was jij goed vrouwtje! Haha hij was blij met Nouka. Ze deed het dan ook super op de muziek. Ze ging marcheren. Dat zouden wij in de gewone proef ook moeten hebben. Gratis impuls, en uitgestrekte galop voor een 9.
Helemaal vrolijk slapen, want de muziek blijft goed op de boxen op 10. Alle stukken waren even hard. Geslaagde generale repetitie

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 08:03

Goedemorgen,
Janouk wat super gaaaaf ! Ik ben heel benieuwd ! Super dat de muziek nu past ! Leuk.

Tis zo lekker koud vanmorgen....nog maar een kort rondje trainen voordat het voorjaar er echt is..
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 08-03-14 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 08:46

Goedemorgen

Janouk: fijn dat het goed ging. Ik heb hier al zitten denken aan oordopjes voor de paarden die ik aan mp3 speler vastzet in de gewone kur. Die swing die ze hebben bij de kur wil ik ook in de gewone proeven :j Ze genieten er echt van he?

Nou, zometeen Rembrand nog longeren, Thabor vlechten en naar de onderlinge.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:33

Hi! :wave: Wat gaan jullie weer snel!

Allemaal mooie verhalen: jeskim paarden bij huis, hoe fijn! Trainingen die wel en niet goed verlopen: de aanhouder wint. Succes voor de wedstrijdgangers vandaag. Pablo die zijn medicijnen op smult (beter dat dan anders). baudy heeft last van haar eigen gezondheid, maar Diantha begint weer de goede kant op te gaan gelukkig. Bianca mooie foto's met haar hondjes. VHU toffe avatar en mooi fototopic. Royaltjuh ook een mooi fototopic gedeeld met ons. :) Kur op muziek perikelen... en nog veel meer!

Galopperen in een bak van 60x60 lijkt mij ruim genoeg ;) ik zou verder lekker een lange lijn proberen en op de korte zijde overgang terugrijden als je het te hard vindt gaan. Galop is iets waar je aan moet wennen inderdaad. Ik vind het zelf makkelijker met pionnen in de bak dan gewoon los. Maar dat komt omdat Sam heel makkelijk bij pionnen vertrekt, terwijl ik zonder een tikje zweep moet geven omdat ie soms gaat harddraven i.p.v. galopperen.

Ook nog een meeting geopperd: ik ga sowieso dat weekend met de hele fam naar Apeldoorn. Het lijkt mij heel tof om het te zien. Het is op die zondag moederdag dus we willen eigenlijk mijn oma daar als verrassing meenemen. Ik weet dus niet of ik kan oversteken naar een meet (en of ik wel op dezelfde dag er ben als jullie).

Een rondleiding in de koninklijke stallen in Den Haag zou ik heel tof vinden, maar dat wist Janouk al ;) Dus dat een keertje doen met zijn allen in de zomermaanden of in het najaar lijkt mij ook heel gezellig!

Verder weinig paardennieuws bij mij. Pony krijgt langzamerhand het voorjaar in zijn bolletje. Aan de longeerlijn hupt ie lekker met de beentjes in de lucht ;) Vanmiddag mag de kleine draak weer voor de wagen. Kijken of we weer aan het serieuzere werk kunnen beginnen. Ik ben nog heel erg aan het zoeken om werk, klusjes thuis, mennen en 'niets doen' te bolwerken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 14:37

;( ........heb uurtje geleden gehoord dat medemusher die ik wel af en toe eens sprak en contact mee had..zelf uit het leven is gestapt....erg confronterend...bah...zo triest voor de 2 dochtertjes....

heftig hoor....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 14:48

Oh, wat vreselijk :(:) :(:) :(:) , tjee, Biancao...., zijn dingen daar zijn geen woorden voor :(:) |(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 14:57

Heftig Bianca, dikke knuffel :(:)

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 15:12

Wat naar Bianca! :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 17:05

Jeetje daar ben je altijd even stil van.
Sterkte Bianca

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 17:08

Mijn eerste L dressuur wedstrijd is een feit. Alles wat ik nog moeilijk vond ging ook nog niet echt. Grote volte met een hand ging drie kwart aardig. Zucht. En ja hij ging achterwaarts maar ja ook wanneer het niet moest. Maar de andere onderdelen gingen goed. Dus onze eerste WP is een feit. 181 punten. Blij mee en veel om te oefenen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:01

biancacoo: sterkte met het verlies
BaudyH: goed gedaan *\o/* ....ik doe mijn 1ste L wedstrijd 30 maart,het gaat heerlijk snel achter elkaar,maar inderdaad die 1 hand op de volte.....pffff en in draf halsstrekken(sun strekt naar voren dan ipv naar beneden) :=
janouk die gaat swingen *\%/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:38

Sterkte biancacoo...
vreselijk zoiets..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:42

Meeting lijkt me leuk alleen kan ik dat weekend niet -O-

Biancacoo sterkte!! schrikken zoiets lijkt me.

VHU op wedstrijd met werkelijk heerlijk weertje erbij. Galop komt wel ik vind het ook spannend.
Maar robin galopeerd liever dan dat ie draaft dus dat gaat eigenlijk heel makkelijk.

Marjola moet nog even wennen aan het leven met baan. Maar gelukkig is sam weer opgeknapt.

Janouk gaat super met muziek erbij :D

baudyh gefeliciteerd met je punt!!!

Hier lekker rondje tandem gedaan. Vorige week marathon met robin ging heel goed. Ben echt trots op
die pony bleef lekker doorlopen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:13

Vooral voor de familie, en de dochters vind ik het heel erg...en ja..je schrikt wel van dit soort "nieuws"...
hij moet toch ook nog dromen gehad hebben....

maisie, wat fijn dat robin het zo goed doet !! ik vind het een gaaf paardje !!
en lekker tandem gereden, goed bezig.
Vhu..ik ben zo benieuwd hoe het vandaag gegaan is..
Baudyh, goed gedaan, gefeliciteerd met je 1e wp in de L.
Marjola..druk met werk, en Sam druk in zijn hoofd...

hier lekker hondjes in de tuin gehad..en van alles opgeruimd en schoongemaakt..
verder..is de dag al weer om.....tijd vliegt..

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 19:31

goedeavond

ga mee met de samenvatting van maisie
@ tine je doet mee in tolbert ?

ik zelf na de verkoudheid al dik anderhalve week aan het hoesten. slaap er ook slecht van, misschien maandag maar naar huisarts. al de huismiddeltjes tegen het hoesten helpen nog niet bar veel.

maandag het vraagprogramma ingediend voor het zuidenveld jawel het is gelukt na 2 x bellen met de knhs.
woensdag hadden we al de eerst aanmeldingen.. (indd lekker op tijd)

woensdag was ik al op tijd in coevorden eerst 2 paarden voor de kar gehad en daarna nog het trainingswagentje schoon gemaakt. jelmer heeft er 3 maanden over gedaan om hem vies te maken ik 1,5 uur om het wagentje schoon te maken. ~~}>

gistermiddag de pony's gelongeerd en de vrachtwagen naar de garage gebracht, moet even hydroliek olie bij en het waterpomp systeem moet gemaakt worden.

vanmiddag ook de pony's gelongeerd heerlijk in het zonnetje.
Afbeelding
cupido's heerlijke kopie
Afbeelding
morgen gaan we weer een buitenritje doen. moeders gaat met las vegas voor de kar, broertje gaat mee als groom en ik ga mee op cupido, beloofd heerlijk weer te worden heb er nu al zin in.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:48

Lanouska: ziet er goed uit zeg.
Bianca; wat een naar verhaal
VHU: hoe ging het
Maisie: goed bezig
Baudy: ook goed bezig. 1e wp binnen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:11

Ondanks mijn nog niet goed functionerende rechterhand toch mee gedaan bij de onderlinge dressuurwedstrijd in Onstwedde. Wat was Thabor braaf. Hij deed super zijn best, hield - ondanks een enge fotograaf die tijdens de proef steeds weer ergens anders stond - zijn aandacht keurig bij mij, ik heb echt genoten tijdens de proef. Zie hierbij de punten en het commentaar van de jury. Daar ben ik toch wel reuze trots op. Morgen mijn debuut in de echte L1. Dat kan haast alleen maar slechter gaan, maar goed, we dromen toch maar even verder .....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder heel trots op Patrick, die werd bij de dressuur 1e met 185 punten en is RESERVE KAMPIOEN PONYS 2014 geworden. Helaas was Amerigo bij het springen heel erg stout, door in het oefenrondje werkelijk iedere hindernis minstens 1x te weigeren. Daar wordt een mens toch soms wat moedeloos van.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:01

Wat afschuwelijk Biancocoo.... heel erg ;(

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:08

Biancacoo, dat zijn echt van die nare kippenvel momenten. := . Die man zal zich erg eenzaam gevoeld hebben.

BaudyH, de kop is eraf!

Tine, gefeliciteerd met je punten.

Ik heb vanmiddag echt heerlijk gekoetst. Zonder jas, Moos lekker aan de sjouw tussen de velden en bosrand. Had toch even lichte spijt dat ik me niet morgen voor de mendurance ingeschreven heb.

VHU, hoe ging je wedstrijd?