[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:52

Die fiets staat idd in de wei. :+ Niet als ik er niet ben hoor. Omdat het zo nat is, fiets ik liever naar de paddock. Was eigelijk niet de bedoeling dat de pony's op de wei gingen. Pippa kan alleen soms wat dominant zijn als ze mee d'r eten bezig is en die fiets kende ze nog niet, dus moest ze ff laten weten dat ze de baas was. :')

:+
Afbeelding

Ollie, fijn dat je weer eventjes hebt kunnen mennen! :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:06

@thijs, het is ook echt een dametje....even laten dat ze 'stalen ros' de baas is :')

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:20

Oh, wat fijn dat je weer voorzichtig met bruutje hebt kunnen mennen, haha wat een gave foto met alle voetjes van de vloer. Poeltje en zoon van Tine goed gepresteerd.

Vandaag is de keuken geschilderd, heel verschil, foto's van de kleur hebben waarschijnlijk geen zin en de omschrijving klinkt lelijk, hahaha. Cakepops en dan met name de candymelts waren nog best lastig, heb een gedeelte in de witte chocolade gedoopt, dat ging super. Vanavond lekker wezen eten, nu nog even bedenken ik de paardjes naar binnen haal niet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:29

Hahaha die Pippa wat een heerlijk figuur zeg :')
Ollie heerlijk gemend, wat zul jij je goed voelen nu zeg, helemaal top. En Bruutje ook blij :D
Avaluna into allerlei cake-dingen :9

@Ollie groom en ik zijn aardig op elkaar ingespeeld .... denk eigenlijk dat het met Blondie echt geen enkel probleem zal zijn, dus dat zie ik wel zitten met groom. We hebben het toen ook met z'n tweeen gedaan bij Alwyn. Olympia ken ik nog niet zo goed natuurlijk. Degene die bij Onder de Kastanje instructie gaf toen het nog Onder de Kastanje heette geeft les aan menners bij ons op stal (als het weer mooier weer is :7 ), ik zou hem ook kunnen vragen paar keer te helpen. Dan hoef ik niet weer met de pony aan de sjouw. Olympia is natuurlijk net verhuisd, zou ze weer een paar weken ergens anders moeten staan vind ik dan zo'n gedoe voor zo'n dier. Maar bij haar heb ik er ook een goed gevoel bij hoor ze komt aardig nuchter over (nu had ik ook wel een enorme teutebel := ). **klopt af op hout je zult net zien dat het een drama wordt hahaha**
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 27-01-13 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:32

VanHuisUit schreef:
@Ollie groom en ik zijn aardig op elkaar ingespeeld .... denk eigenlijk dat het met Blondie echt geen enkel probleem zal zijn, dus dat zie ik wel zitten met groom. Olympia ken ik nog niet zo goed natuurlijk. Degene die bij Onder de Kastanje instructie gaf toen het nog Onder de Kastanje heette geeft les aan menners bij ons op stal (als het weer mooier weer is :7 ), ik zou hem ook kunnen vragen paar keer te helpen. Dan hoef ik niet weer met de pony aan de sjouw. Olympia is natuurlijk net verhuisd, zou ze weer een paar weken ergens anders moeten staan vind ik dan zo'n gedoe voor zo'n dier. Maar bij haar heb ik er ook een goed gevoel bij hoor. **klopt af op hout je zult net zien dat het een drama wordt hahaha**

Als ik denk dat je bedoelt wie ik denk dan heeft hij Gwin beleerd voor de wagen en ik had altijd privéles van hem. Een aanrader!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:33

Wito? Zo heet hij toch. Stevige vent met krulletjes. Heeft me ook geholpen toen ik met Rizanta mendurance reed bij OdK. Groot voordeel bij Olympia vind ik dat ze prima te sturen is aan de lange lijnen althans. Bij Blondie is het soms nog wat slingerend B-) maar daar kun je een kanon achter afsteken die trekt zich nergens wat van aan van wat er aan/onder/naast haar hangt zeg maar. Van Olympia weet ik dat nog niet.

Oja Aks langelijnen dressuurles deed Nouvel volgens mij, zij had af en toe les van / clinics bij Piet Bakker? Als je haar pb't of via facebook kan ze je vast wel wat over vertellen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:53

Jup Wito!
Toen hij Gwin ging beleren voor de wagen waren er mensen die aan hem vroegen of hij soms dood wilde ;) Maar is helemaal goed gekomen en als Gwin over paar maanden weer hersteld is, ga ik hem weer vragen met les.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:59

Dat moet dezelfde zijn :+ Nou als het met Gwin is gelukt moet het met mijn dames toch ook helemaal goedkomen lijkt me.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:06

VHU: druk aan het plannen voor het beleren. Leuk, weer een nieuwe stap.
Thijs: wat een figuur, die Pippa, de baas spelen over een fiets. Hilarisch
Ollie: wat een geweldig nieuws dat je even gemend hebt. Helemaal top!!!!
AVa: fijn dat het schilderwerk mooi wordt! Heb hier ook even getwijfeld over paarden weer buiten laten, maar bestrate deel was hier erg glad (opgevroren) dus maar even geen risico genomen en de boel op stal gezet. Hopelijk kunnen ze morgennacht weer buiten blijven.

Nou, ik ga lekker slapen... althans dat hoop ik. :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 06:59

Akshay schreef:
Zijn er hier mensen die lange teugelwerk doen, dressuurmatig? :) Dus vanaf de grond?
Heb dat idee in mijn hoofd om met Dids op te pakken :) Maar zoek afkijkmateriaal, en ervarings-materiaal :D

Ja, we trainen Janouk academisch http://www.paardenbegrijpen.nl/gymnastiek (gewone teugel ernaast lopend bij de schouder) en aan de lange lijnen (https://www.google.nl/search?q=lange+li ... 80&bih=899) .
Allebei fijn en we wisselen af.

@Ollie wat super om te lezen dat Brutus het weer zo goed doet. haha al heb ik daar nooit aan getwijfeld. Het is zo'n bikkel.
@ Thijs; zalig die Pippa zelfs de fiets moet weten wie er de baas is.

Hier ben ik echt gisteren de hele dag van de leg geweest. Ik werd al vroeg gebeld door een vriendinnetje dat 3 paardjes van een forumgenootje 2 uur ervoor in een brand waren omgekomen |( . Zo dat hakt erin. Hoe machteloos, hoe angstig als je je dat voorstelt. Het is mijn grootste nachtmerrie: brand :n
[VN] Drie paarden overleden door brand in Friese schuur

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:20

Goedemorgen

Thijs: van harte

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:25

Janouk wat een vreselijk bericht !daar draait mijn maag een keer van om vreselijk !

Thijs jarig ? Van harte gefeliciteerd..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:43

Goedemorgen
Janouk ik had het gezien hier op Bokt, echt verschrikkelijk!!

Thijs gefeliciteerd, en een geweldige foto van Pippa versus fiets!
Ollie weer lekker beetje gemend! Top!
Avaluna lekker uit eten geweest?

Ik ben gemoderniseerd! Heb sinds gisteren facebook!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:13

@Anouk: dat is verschrikkelijk, ben de hapjes laatst nog tegengekomen in itp.... zo verdrietig en gewoon onvoorstelbaar.
Als tiener ben ik getuige geweest van een brand en reddingsactie bij ons in het dorp, plfffff.

Freddie is weerhelemaal hip, hier heeft het vannacht een beetje gevroren, maar het zonnetje schijnt en derijbak is prima, dus hopelijk straks nog rijden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:44

Hier is rijbak helaas totaal onbruikbaar. Blijkbaar toch flink gevroren. Kan ook de wei niet uitmesten, want daar zit ook alles vast.

Hopelijk vanmiddag nog even tijd om nieuwe bak te slepen, maar dan moet het wel nu gaan dooien. Heb begrepen dat er komende week heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel regen gaat vallen en dat het daarna weer gaat vriezen :? |o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:47

@avaluna; typen gaat al beter op de tablet? ;)

@frensie; helemaal bij de tijd met facebook :))

@janouk; ja, ik las het ook gisteren.. Eerder in de week in Belgie ook al.. :\

:):) happy bday voor T_hijs :)

Hier alweer braaf op kantoor. 1 na laatste week :\ *stress/zenuw/hyper/helpppp :') *

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:04

*\o/* T_hijs gefeliciteerd *\o/*
@Janouk als ik dan de foto zie in het topic .... het lijkt me zo vreselijk |(

Wat een ellende buiten zeg, kan amper de honden normaal uitlaten hier want de voetpaden zijn echt een grote glijpartij .... maar het zonnetje gaat hier schijnen dus hoop dat alles zsm weg is. Hier vanacht ook weer erg veel regen. Hoop echt dat als het toch weer moet gaan vriezen eerst even alle sneeuw weggaat.

Hier weer %) & vanacht :r dus denk toch dat ik soort van griep heb of zoiets.

Maar heb ondertussen ook zadel voor Ollie gescoord (Stubben vzh, moet volgens hoe ik er tegenaan kijk goed gaan liggen).

Ik heb een grote :$ meevaller.... het blijkt dat ik 'vroegah' toen ik nog maar 25 was een lijfrente of zoiets heb afgesloten. Ik weet me er (nu) weer iets van te herinneren, ik werkte toen bij een reclame bureau en daar kon je dat elk jaar kopen, want ze hadden verder geen secundaire arbeidsvoorwaarden ofzo. Maar ik was het dus totaal vergeten .... ook nooit overzichten van gehad wat het waard was of wat dan ook ... en nu kregen we zaterdag een brief dat het uitgekeerd wordt *\%/* En da's best een aardig bedrag. Voelt heel raar om opeens een flink bedrag te hebben .... maar niet vervelend hoor :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:14

@vhu kijk dat zijn nu eens leuke enveloppen op de deurmat!
Even overleggen met je boekhouder hoe je het bedrag fiscaal gunstig kan wegzetten, anders betaal je in één keer een vette blauwe aanslag.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:20

kijk VHU! Dat zijn de mooie brieven indd :)
En een zadel voor ollie :D Hmm, kom je nog een keertje pannenhoef-hobbelen? Met je poonie ;)?

Mijn laptop is oververhit aan het raken.. niet handig....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:42

hey....frensie en fb....even zoeken straks of ik je vinden kan...
vhu...wat een vervelende brief zeg !! wat zul je balen... :Y) zoiets gebeurd mij nou nooit.... ^) maar wie weet in de toekomst..haha...
en stubben vzh..zijn fijne zadels !!
ik heb net met de hondjes toch nog getraind vanmorgen..het was zo lekker koud voor ze.....nu nog wel...
ava straks nog rijden....hier heeft het nog flink gevroren..
Aks...zet je laptop even buiten...kan die afkoelen. :j
en verder...moet ik nu dringend aan de slag.... ~~}>

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:51

@Thijs: gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een leuke dag van.

@vhu: heerlijk zo'n onverwachte meevaller.

@Tine: balen van je bak. Regen mag nog even wegblijven, want als hetnu even droog blijft dan kunnen de wezen gesleept worden. Veel mest e.d. tevoorschijn gekomen onder de sneeuw.

Typen gaat idd wat beter, alleen nog af en toe wat vreemde correcties, hahaha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:17

@Janouk klopt, moeten we even uitzoeken / slim aanpakken :j
@Avaluna B-) +:)+

Zit hier enorm in de boeken, moet ook wel voorbereidingen voor college reeks volgende blok maar eigenlijk denk ik steeds ik wil naar de pony's, ik wil naar de pony's hopeloos :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:23

Avaluna gaat wezen slepen :wow:
VHU krijgt leuke post, maar is wel ziek
Blanco: lekker getraind met honden
Aks heeft overwerkte computer

Net toch maar wei uitgemest, althans een deel. Heb er nu 5 kruiwagens uit en was het helemaal zat. Hoop dat ik wel over de helft ben. Wat een poepbeesten zeg, niet normaal.

Nu even eten en slapen. Dan straks hoop ik nieuwe bak slepen. Als zonnetje nu een bovenste laagje ontdooit en de rest bevroren houdt, dan zak ik ook niet mega weg.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:53

Thijs gefeliciteerd.
Tine hier is ook nog alles hard buiten,maar de zon is er nu.Hopelijk wordt het beter.Ga straks db even longeren.
Ben nog niet helemaal top maar kan wel weer wat doen.

Ik heb me opgegeven voor de indoorkampioenschappen op 16 maart in Tolbert.Wordt gelijk mijn afsluiting van de B. *\o/*
Dan ga ik het van de zomer in de L proberen.Zal mij benieuwen.

Leuk vhu zo een brief,mag er bij mij ook wel in de bus vallen....

Ollie heeft weer een keertje gereden met brutus,fijn hoor dat het de goede kant opgaat.

Lanouska heb jij iets gehoord of er weer een dressuur en vaardigheid op het zuidenveld komt of was het eenmalig!!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:57

*\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding