[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:20

@Eefielover: wat een leuk idee met dat kistje <3 . Hahaha, was hier laatst de poetskist vergeten op te ruimen en zaten ze de haren uit de borstels te plukken.

@VHU: wat bijzonder Han als wel heel bijzondere verrassing <3.

@Janouk: hier probeerde de man eronder uit te komen, werd wel beter gelukkig :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:47

Even heel kort, want moet zo zoon op pony laten rijden en kijken of dat voor pony te doen is (vanmorgen liep hij goed!!)

Wat is die marathon ongelooflijk leuk. De clinic was super goed op gezet. Eerst alles samen verkennen. Daarna om de beurt de vaardigheid rijden en dan feedback van de instructeurs en nog een keer parcours. Toen pauze en na de pauze in twee groepen de marathonhindernissen (in totaal 4) rijden. Rembrand deed het heel erg goed en vond het erg leuk. Een instructeur was erg onder de indruk van hem hahaha. We hebben na afloop allemaal een certificaat gekregen. Het weer viel erg mee. Af en toe wel flinke hoosbui en veel wind (alle hindernissen plat), maar daarna ook weer zon. Ik heb echt enorm genoten en ga nu uitzoeken hoe ik een startpas moet regelen en in welke klasse ik het beste kan gaan starten (moet ik even overleggen met instructeurs). De nieuwe groom was er ook bijna hele dag bij, erg leuk!!!!

Ga nu snel pony vangen, zoon laten rijden als dat kan en dan pony wassen en vlechten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:19

@Tine: wat ontzettend leuk dat het zo goed bevallen is en ze zo onder de indruk waren van Rembrand! Super dat de pony ook alweer goed lijkt te lopen *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:03

vhu..Han was echt een wonder voor jullie, geweldig !! *\o/* wel erg dat ze je dossier 3 maanden kwijt waren lekker slordig zeg.. }>
Tine..wat superfijn dat je zo genoten hebt van de clinic ! het weer is een beetje vreemd idd...zon regen zon regen...wind..
Zijn er nog foto's gemaakt ? lijkt me leuk om te zien !! :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:26

Hoe moeilijk het ook is, toch maar het belang van de pony gekozen, en dat moet natuurlijk ook. Zoonlief is wel teleurgesteld, maar gezondheid van pony gaat voor. Het is wel een echte bikkel, want hij loopt wel goed, maar wel minder enthousiast. In de overgang van draf naar stap viel hij steeds erg terug. Linksachter is beentje ook wat dik en de bal van zijn voet is kapot en daar is hij bij aanraking erg gevoelig op. Dus helaas helaas, morgen nog geen echte wedstrijd voor zoonlief.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:38

@Tine: jammer voor je zoontje :(:) .

Hier heb ik dochter ziek, flink koorts, spierpijn en houdt niks binnen en die heeft morgen dus voltigewedstrijd, hebben met z'n allen maandenlang keihard getraind op de nieuwe kür en dit zou de eerste keer zijn dat ze die doen...
Ze zou ook nog de oefeningen doen van iemand die uitgevallen is...
Geen idee, kleine kinderen hebben zo flinke koorts en zijn zo ook weer beter, veelal, maar ja, het zijn wel kunsten o.a. op een galopperend paard...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:38

@tine
klinkt goed je marathon test. Met de nieuwe startpas mag je D/V starten en samengesteld. Je moet alleen een wagennummer aanvragen.
Volgens mij tenminste, maar ik ben geen KNHS.

Zonde voor je zoon, maar inderdaad de pony gaat voor. Maar jammer is het wel.

Hier lekker gereden met Janouk onder het zadel. Ze was lekker nagevelijk en goed te buigen. Schouderbinnenwaarts lukt steeds beter om dat goed vol te houden. Paul wilde na het rijden er toch ook eens op %) Arme Janouk; 95 kg en 1.95m op je rug. Ik had een hele depressieve scene van mevrouw verwacht, maar nee hoor, ze stapte vrolijk rond, alleen viel ze steeds naar binnen haha Paul had alle moeite om haar op de hoefslag te houden. Maar als je knie bijna onder het zadel uitkomt en de rest van je been onder het paard hangt en geen contact maakt, valt het niet mee om beenhulpen te geven. haha Komisch gezicht.

Net de lammetjes naar huis gehaald, die extra aandacht nodig hebben. 3 Mamma's met 5 lammetjes. Michael heeft ze geweldige namen gegeven: Lucky Star en Lucky Comet (moeder Lucky), Lucky Shot (moeder Lucky Call ook een kind van Lucky) en Seadra en Narwall (moeder Sharkie).

Die Lucky Comet is prachtig. Zo'n mooi schattig hoofd met hele grote zwarte ogen met hele lange wimpers. Echt een dametje.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:50

Goeienavond!

Eefje: wat een goed idee zeg!

Janouk: ik neem aan dat die startpas voor D+V en samengesteld geldt voor 1 combinatie? Of mag je voor de SGMW ook een ander paard pakken? Leuk, Fjord + Haf voor de wagen. Ik hoop hier ook nog eens op Forest + Haf , paddockgenootje van Ster. Ze gaan inmiddels goed met elkaar in de paddock, oftewel, Haf weet wanneer ze de benen moet nemen }> .

Avaluna: aiiii dat komt ff slecht uit :(:) , zowel voor je dochter als voor het team niet leuk!

Tine: gezondheid gaat voor, dat zal ook je zoontje moeten leren :) . Lijkt me erg leuk om te doen, zo'n clinic :j .

VHU: spannend hoor, Snuitje in het vierspan!

Vandaag ben ik de mentrailer gaan bezichtigen :) . Mooie trailer, viel niks tegen, ben er heel erg blij mee! Flinke aanbetaling gedaan, de rest komt morgen wanneer we hem gaan halen met de "grote" auto *\o/* .
Vanmiddag kleine tegenvaller: Ster is l.a. een beetje dik vlak boven de kogel, en een tikkie onregelmatig in draf. Heb het been op aanraden van stalhouder 10 minuten gekoeld met de tuinslang, daarna 5 minuten stappen en vervolgens weer 10 minuten gekoeld met water. Hopelijk is het morgen beter of iig niet dikker :\ .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:52

@Gem: :(:) , hopelijk valt het mee met Ster.
Wat gaaf van je mentrailer *\o/* .

Heb net maar gebeld zodat de trainster iig een plan B kan bedenken, mocht het niet gaan lukken, morgen...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:58

:wave:
*zwaait even vanuit meeleesmodus onder steen*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:01

gem in de gloria met haar nieuwe mentrailer....dat word touren en wedstrijden afrijden :j
aks: hoe is het met je sportschoenen? slijten ze al goed? :=
janouk heeft eigen ontharingssalon
tine: jammer dat de pony ff niet kon,morgen weer een dag en hopelijk minder last
snuit mag het 4-span weer in,werken jongen ~~}>
verder alles kwijt
Y;( duik net als nouvel weer onder de steen en lees braaf mee :j )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:13

Ha Nouvel, wordt gezellig daar onder die steen :+
Ster in de lappenmand -O-
Las nog dat Eefielover lekker bezig is , veel plezier morgen!
Avaluna's dochter ook in de lappenmand, ach dat is wel heel sneu zo met de voltige :(:)

Wat sneu Tine voor de pony en voor zoonlief natuurlijk -O- maar wat leuk dat de hindernissen rijden zo goed ging :D heb je bij jullie niet soort 'niet KNHS' wedstrijdjes? Dan kun je er een beetje aan wennen en is het niet direct een officiele SGMW (met eventueel verliespunten mocht er iets gewoon niet lukken). Naar zoiets ga ik morgen dus ook, we hebben wegtraject van 10.5 km, dan 6 hindernissen en dan nog vaardigheid. Doen maar liefst 90 combinaties aan mee, van enkelspan t/m vierspannen, echt flinke wedstrijd maar dus geen KNHS. Hoef je dus geen gedoe te doen met wagennummer of na te denken in wat voor klasse je rijdt want iedereen doet gewoon mee in 'een' klassement.

Snuit is inderdaad spannend in het 4-span maar goed mijn instructeur kan echt heel goed mennen natuurlijk dus dat komt vast wel goed.... persoonlijk vind ik ons debuut met Bente nog spannender := om niet te zeggen eigenlijk zo spannend dat ik niet eens weet of ik er zenuwachtig voor ben of dat ik er gewoon ongelovelijk veel zin in heb :D

Ben blij dat we eerst wegtraject hebben kan ik ff ontspannen en Bente dus ook. Dan de hindernissen, 1e hindernis zijn ingepakte strobalen, met plastic :wow: dat vindt ze eng, want ze vind van die zwarte kuilpakken ook altijd bijzonder spannend. Dan komt de waterhindernis <<) geen idee hoe ze die gaat doen (groom heeft nieuwe laarzen gekocht _O- ), dan een hele 'technische' hindernis met hele lastige doorgangen (steed met bochten) en aan weerszijden van die enorme aardappelkratten, dan een op een heuveltje, en dan twee die er niet zo eng uitzien maar die qua poortjes nogal ingewikkeld :o?
Duszzz.
En daarna moeten we nog vaardigheid.

En dan op huus an hahaha.

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:14

Maisie, voor jou nog heel veel sterkte gewenst :(:)

en Gem, alvast succes voor maandag en gaaf de koetstrailer!

en ikke ook weer onder steen (hallo HT en Nouvel :D )

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:21

VHU: ja, dat vergat ik, dat je zelf ook met Bente de ring in gaat :D ! Gezonde wedstrijdspanning noemen ze dat :x . Toen ik met de Anda het vaardigheidsparcoursje had gedaan was ik misselijk van de adrenaline, en het ging nb nergens om :D . Erg he.... en dat moet dan op wedstrijd willen -O- .

Prinsje: dank je wel :) ! De druk wordt nu wel hoog om het te gaan halen, met zo'n megatrailer voor je deur :o

Als ik hem thuis op stal heb, zal ik er een foto van maken *-:) .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:22

Klinkt gaaf VHU! Wie maakt er fotos?

@tine; jammer voor zoontje, maar heel eerlijk besluit!
En super dat je marathon zo leuk vindt!!!

janouk heeft moeten sjouwen :P

zo, ben net thuis. Naar stal gegaan, JKK gestoken in de weides. Toen paard gevangen en gelongeerd kort (wilde hem loswerken zonder halvezool op z'n rug) Toen een half uur/3kwartier geschuild... ^) En daarna nog erop, wilde in de bak gaan rijden, maar 2 stalgenootjes gingen naar buiten!!
En vanaf toen in een giga hoosbui gereden :')
Nog een fikse schijnbeweging op het nippertje overleefd :+

En net warm gedoucht :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:41

@Akshay Renate van stal maakt foto's geloof ik. Zou toch handig zijn als je een tegengestelde schijnbeweging zou hebben die de boel even goed neerzet :7 JKK steken wat een zwaar rotwerk vond ik dat toch altijd. Wat regent het he >;)
@Gem ja ik weet ook niet waarom ik het zo graag wil :+ ol wief met 'n peerd :))

Vandaag ook weer op Wyona gereden, zo dat paard heeft zoveel kwaliteiten toch wel speciaal om daarop te rijden hoor. Vandaag zowaar galopje meegepakt, ging ook weer zo 'easy'. Ze heeft nog niet zoveel conditie dus na zo'n 20/30 minuten stort ze in elkaar, wordt hangerig en heel sterk / sjouwerig (dan kan ik er dus niet veel meer mee en gaan we wat oefeningen doen in stap) maar die tijd dat ze nu goed loopt wow.

En ook nog op Bente gereden, zat er net zo'n half uurtje op werd het helemaal donker en rommelen. Dus toen toch maar snel eraf gegaan. Wel nog door waterbak gegaan, deed ze nu zonder twijfelen in draf en galop erdoorheen denderen <3

En nu probeer ik te gaan 'chillen' zodat ik vanacht wel kan slapen :):)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:17

VHU: hier nog zo eentje.... zei vrijdag nog tegen vriendin: "waarom kwam dit nou niet 20 jaar eerder op mijn pad, dan had ik nog een leuke carrière in het verschiet gehad!" :')

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:33

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:45

@Akshay ja heftig he... je zult er maar inzitten (of mensen die je na zijn)

@Gem :+

20 jaar geleden.... vond ik die mensen die menden altijd erg stoer want het leek me doodeng :P mijn paarden vonden wagentjes ook altijd ernstig vreselijk eng hahaha.... het is echt dankzij mijn waardeloze benen/bekken dat ik erachter ben gaan zitten in plaats van er bovenop hoor.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 21:52

@ tine leuk dat je het marathon rijden leuk vond. er is 5 en 6 mei in bronneger weer de jaarlijkse marathon met de hindernissen lekker dicht bij mekaar. is misschien wel leuk voor jou om te komen kijken als je met rembrandt toch misschien wil marathon gaan rijden

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:58

VHU: 20 jaar geleden haalde ik mijn koetsiersbewijs en wilde ik er absoluut mee verder gaan met de haffies van de manege (tweespan) en er waren plannen met een vierspan met de 4 schimmels. Helaas werd de manege al vrij snel daarna verkocht ;( .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 07:22

Goedemorgen
Heb een slechte nacht achter de rug, dus voel me brak.

Lanouska: weekend Bronneger moeten we op visite aan andere kant van het land, maar ik wil toch proberen even te komen kijken.

Heb al eens naar wedstrijdkalender gekeken, maar omdat ik maar 1 wedstrijd per maand mag rijden, wordt het erg lastig om d/v en marathon te gaan rijden Als ik d/v doe, kan ik pony ook mee nemen, als ik marathon doe staat pony qua wedstrijden helelmaal stil. Da's ook zo jammer he? Lastig allemaal.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:18

morgen :wave:
@tine, nooit fijn slechte nacht
keuzes, ook zeer lastig
@gem, dats balen, dat je plannen hebt en dan alles verkocht wordt
@akshay, je zou maar in de trein zitten, jeetje dats schrikken
balen van hoosbui tijdens het rijden, die douche maakt veel goed
@vhu, lekker gereden, ook nog lekker geslapen

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:20

Floris was logeren bij opa en oma, dus gisteren naar de japanner geweest. Eentje in de buurt, nou, ja toch nog stukkie, maar goed,
normaal gaan we naar oosterhout, maar zagen een tijd terug 1 in waalwijk, dachten proberen, nou niet slecht, maar oosterhout wint, besloten, volgende keer weer oud en vertrouwd maar stukkie verder te rijden naar oosterhout :')
nu manlief aan het helpen met koetjes melken deze ochtend, intussen paardenstallen gedaan en bokt en van alles tussendoor tuurlijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:29

Hier nog wat foto's. Helaas zijn man/groom vergeten bij de andere hindernissen ook foto's te maken. Maar er liep ook nog een fotograaf rond, dus wellicht kan ik later nog meer foto's plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding