[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:04

Ik heb inderdaad gekeken of hij goed geent was met mijn moeder maar toch verkeerd gekeken. Ach het is geen ramp normaal wel elk jaar netjes gedaan ;) In januari maar een basis weer geven!

Tine: veel plezier bij de dierentuin.

Marianne: Lastig.. je zou eventueel de da kunnen bellen voor advies?

VHU: paardjes krijgen mooie ijzertjes en een mooi boompje voor simba! :D

Maisie: Stoer hoor die tandem foto's

Ivy: Ik zou je gewoon opgeven :)

Gisteren de mannetjes maar laten rennen in de bak. De spier van riv was niet meer zo hard en het bewegen ging ook al wat soepeler. Mannetjes waren ook erg knuffelig die dag dus kon het ook niet laten om een half uur lang in de bak met ze te kroelen :D

Ik heb uiteindelijk toch medicijnen gehad voor mijn blaas.. echt een blaasontsteking durfde ze het niet te noemen maar wel verhoogt iets waardoor ik toch een kuur moet nemen.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:08

Marrianne: misschien dan toch even bellen..? Heb zelf geen ervaring met mok. Ja, van jaren terug maar daar durf ik eigenlijk niets over te zeggen doordat ik het niet allemaal meer weet.

IT: zoals al eerder gezegd: gewoon meedoen. Persoonlijk zou ik dan in de eerste les gaan. Niet in de laatste les, want dan komen die mensen ook weer uit de baan. Wordt het ook alleen maar drukker. Het is dan pas rustig als de les is afgelopen. Als ie na de eerste les nog druk wordt dan is het geen probleem meer, dan heb je iig al gereden.

Maisie: ook al tandem :P Ziet er goed uit hoor!
Wat een gave foto's Monique!
Balen van je hoofdstel Nouvel.. Toch maar niet meer in de regen trainen ;)
Tine veel plezier in de dierentuin. Leuk dat jij en Tallechie nu samen kunnen rijden.
Tallechie balen dat je les niet doorging. Hoewel ik het denk ik ook had afgezegd... Hou niet zo van regen :=
Jenkins die films wilde ik ook nog een keer zien (zoals wel meer trouwens)
Naaltje sterkte met je rug en nek. Doe je voorzichtig?
Maaike die de hoefsmid krijgt.. Ik hoop het ook te redden voor Bussloo. Denk dat dat nog wel gaat lukken, maar dan zal het daarna ook echt weer nodig zijn. Jenna heeft hele mooie hoeven. De ijzers liggen er altijd nog net zo onder als dat de smid ze eronder heeft gedaan: de hoeven groeien alleen maar langer, als een Hackney. Alleen als ik veel over de weg heb gereden worden die nagels natuurlijk ook dunner waardoor ze los gaan zitten. Is nu niet aan de orde.
Heb je je bril al weer? ;)

Ben bezig met kijken of ik in kan vlechten met naald en draad. Vind het zo gaaf maar het wil nog niet helemaal lukken :)

Ben helemaal blij en kan nu niet meer wachten: gister een reclame gezien van Grey's Anatomy, dat het vanaf 30 augustus weer op tv komt :):)

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:09

Goed zo Laura :D Eindelijk naar de HA geweest! :D Nu wordt het snel minder hoor!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:25

Ik was donderdag er al :P.. maar dacht dat hun mij zouden bellen voor de uitslag :P.. gister moest ik voor mijn maandelijkse bezoekje en toen vroeg ik er maar na :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:20

ik heb even de eigenaresse van Voice gebeld en die het verhaal voorgelegd, die zei zet em maar op de wei, als het na een paar uur niet minder is da bellen, dus ik ga om een uurtje of 3 ff checken.

laura, fijn dat je een kuur gekregen hebt, wel balen want nu blijf je waarschijnlijk gevoelig voor een blaasontsteking.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:46

laura goed zo dat je toch naar de dokter bent geweest!

Marrianne, hopenlijk knapt voice snel op

Ik heb weer lekker met wobbe gereden :D
stiekem wil ik toch wel meedoen aan de clinic.
dus ga van de week even met de staleigenaar praten of die me dan wil brengen.
wil wobbe dus wel een beetje conditie op laten bouwen zodat hij ook echt die 3 kwartier clinic kan lopen.
vandaag 3 kwartier gereden, uiteraard ook gestapt tussendoor.
en hij liep weer lekker door.
na een half uurtje zijn we even een stukje de dijk op geweest.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:51

@ yvestoeter, gaat niet over Voice hoor;)

gewoon doen he die clinic!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:52

ow ok dacht dat het wel over voice ging hihi

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:04

Nou ik heb me opgegeven voor de menclinic.
heb er toch wel zin in.
het geld is ook al overgemaakt, dus nu nog wachten op bevestiging van de inschrijving.
Ik heb in een e-mailtje gevraagd of het mogelijk is dat ik in de eerste les kom.
zodat ik voor mezelf wat meer rust heb (in mijn hoofd, en op het terrein)
Ik ben benieuwd!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:56

Top dat jeje hebt ingeschreven IT!!

Zo zit ik nou ook te twijfelen over het ringsteken :P
Maar nu is het voor mij meer afwachten of sil wel genoeg conditie heeft voor die dag. En hoelang hij dan precies moet lopen.
Moet er namelijk ook nog komen, en t is niet heel ver, maar gok wel half uur stappen denk ik.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:53

Met het 'mok' paard zou ik niet wachten, gewoon DA bellen. Zeker als hij al op medicatie staat. Als het een bloedvergiftiging wordt of einschuss ben je echt zo ongelovelijk het haasje.
Heb sinds we onze eigen wei hebben nooit meer pony's / paarden met mok. HEb dus een keer een paard gehad waarmee ik dus te lang wachtte, wist ik veel, dik been, stappen, been werd dunner enz. stond ook al op medicatie (corticozalf en had al AB kuur gehad) mooi wel dat het bloedvergiftiging werd. Bleek het dier allergisch voor betadinescrub en daar maakte ik dus steeds het been mee schoon (op aanraden van DA hoor). Dan mag je juist helemaal niet meer bewegen, mijn uitgangspunt was altijd bij paarden met dikke benen die moeten bewegen. Dus zo'n fout maak je ook maar een keer. Been is nooit meer echt goed geworden, is stalbeen gebleven en voordat het over was waren we 2 maanden, veel DA bezoek verder. Enige wat toen trouwens hielp was prednison en pakkings met animalintex |(

Goed even vrolijker nieuws. Bril is er dus weer :+ , Snoet staat voor op mooie nieuwe ijzers, achter had smid niet de goede maat bij zich, dus die worden besteld en zal volgende week dan wel eronder komen. Alwyn heeft volgens hem zulke harde hoeven dat hij nog niet op ijzers hoeft, heeft hem een beetje bijgewerkt that's all. En zelfs Freddy heeft zich goed gedragen ;) staat weer keurig op zijn beentjes.

Over meedoen met clinics, zou gewoon meedoen en in je achterhoofd houden dat je daar juist clinics voor hebt ;) En als je na een half uurtje denkt het gaat niet meer, stop je toch gewoon. Zet je hem stil in het midden en ga je om je heen kijken, ook leuk :+ en ook leerzaam voor Wobbe ;)
Over ringsteken, geen idee, vind het altijd nogal een gedoe eerlijk gezegd maar wel heel leuk als je pony het leuk vindt. Simba vond het geweldig, wij hebben het nooit met hem gedaan maar zijn vorige baasjes wel. Was er ook echt zo'n type voor.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:22

IvysToeter; dapper dat je je hebt opgegeven! :) heb je niet een ''relaxed persoon'' met ervaring in je omgeving? :) dat je die meeneemt, om jou rustig tehouden ;)?

marrianne; oei, das balen van 't mokpaardje

bril weer terecht, paardjes nieuwe schoentjes en goed gedrag :D

pfoei, vandaag weer 'n inspannend dagje gehad.. klikos met de hand leeggegooid in de container... dus optillen en over 't randje kiepen
stuk of 16..
autsj :')

op stal wat uitgemest en gauw naar huis om te zitten :=
morgen hopelijk puf genoeg voor wat mennen in de bak :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:24

mijn moeder gaat met me mee.
Die houdt me wel rustig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:36

Ben ik weer. Dierentuinbezoek was erg leuk (Dierenpark Emmen). Ben nu wel helemaal kapot moe. Paarden krijgen dus verder vrij. Vrees morgen ook. Maar goed, zien we morgen wel weer. Gelukkig lopen ze 24/7 buiten.

Heb wel alles gelezen, maar even geen puf meer om te reageren. Duik zo mijn bedje in.
Hopelijk tot morgen :Z :Z :Z

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:28

Zo zeg een herrie in de straat.... komt de Rotterdamse Skeeleravond of hoe dat ook heet hier langs :# :)) Denk dat ze hier rondskaten want ik dacht dat het net afgelopen was maar nu komt het deze kant weer op....
Gelukkig slaapt zoonlief overal door heen <3

@Tine (die nu denk ik ook slaapt ;) ) dierentuin uitstapjes zijn bij ons ook echt favoriet. We hebben een abonnement op Blijdorp en gaan ook wel eens naar Dierentuin Amersfoort of Burgers Zoo (vriendin van me woont in Arnhem). Dierentuin Amersfoort heeft ook een Dino-bos, met allemaal soort beelden van Dino's }:0

@IvysToeter...fijn he, die moeders ;)

ff opgezocht, dit is het wat langs ons huis trok http://www.wednesdaynightskate.nl/

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:49

Kim goede keuze, lijkt me ook erg leuk zo'n clinic!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:11

@vhu toen ik vorig jaar met een vriendinnetje naar rotterdam ging om een biosje te pakken, was dat ook bezig vond het echt een supergaaf iets

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:21

Ja leuk he, ik word er ook altijd helemaal vrolijk van :D Het waren dus 7000 skaters echt niet normaal hoeveel mensen dat zijn. Heel veel uitgedost en die muziek erbij 8-) *D

Zijn van die leuke dingen van in de stad wonen. Heel anders maar bijv de marathon is ook geweldig. Of straks Bavaria City Race. Er is dan vaak een sfeertje in de stad die heel gezellig is. We gaan bij de marathon natuurlijk altijd kijken en aanmoedigen, bij de Bavaria City Race niet, is veel te duur, maar het gedoe eromheen heeft ook wel wat. En zo heb je natuurlijk van alles, straks weer de Wereldhavendagen, ook zo leuk.

Nou goed, ik werk dus niet bij de VVV maar woon gewoon in een leuke stad :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:46

Kay is vandaag voorzien van ijzers en dat ging niet echt zonder slag of stoot :') Vanavond heb ik nog even met m gewandelt en toen gedroeg hij zich keurig, zelfs toen de merrie hiernaast begon te roepen naar hem! Brave Kay :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:26

Allemaal weer paardjes met mooie voetjes!

Marianne: Ik heb vroeger vaker last gehad van blaasontstekingen, heb na die ene dag niet echt veel last gehad enkel dat ik moeilijk kan ophouden.

Brave kay :D :D

Ivy: Super, leuk dat je moeder mee gaat.

Vandaag hadden mijn mannetjes van mij vrij al weet ik dat (oud/nieuw stalgenootje ze flink aan het werk gezet heeft :D)
Morgen miss voor de kar samen :D

Ik zit nu ook lekker dicht bij de stad, zou eigelijk naar de film gaan maar is er al weer niet van gekomen :P...
Ik ga nu even hier naar beneden zit zo ongezellig alleen boven en de mensen zitten allemaal beneden :P Kon het niet laten toen ik een laptop zag even een berichtje te plaatsen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 06:02

oh VHU een collega van de HEMA deed daar altijd aan mee :D die liep er ook dagen om te stuiteren :D (vrouw van in de 50 :)) )

over hoefjes gesproken, ik heb gisteren die van dids nog eens bekeken (niet uitgerabd, maar gewoon gevoeld zegmaar) en die zijn helemaal niet afgebrokkeld ofzo. Wel een beetje uitwijkende onderrandjes, maar verder niks!
Ziet er netjes uit nu, nu dus wachten tot ze gaan groeien :')

zo, ik ga weer richting roosendaal :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 07:00

Kay braaf? Daar denkt mijn lijf anders over :+.

Morgen weer wedstrijd met Whitney. Heb er zin in, maar heb haar al 1,5 week niet in het enkelspan gehad.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:09

Pony's met bijgewerkte hoefjes, Ivystoeter heeft besloten meetedoen aan de clinic, vanhuisuit heeft haar bril terug, Tine is naar de dierentuin geweest,...

Ik heb gisteren Petra gelongeerd. Ze gaat echt super vooruit. Ze loopt nu (bijgezet met touwtjes) vaak met haar neus ter hoogte van haar knieën en soms zelfs nog lager en ze sprong telkens correct aan in galop (vroeger deed ze geen linkergalop). Daarna zijn we nog een uurtje gaan wandelen (aan de hand) in het bos. Een nieuw pad ontdekt, alleen nog even uitzoeken of we dit in onze menpaden kunnen meenemen.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:43

Goeiemorgen allemaal!

Fijn zeg, al die samenvattingen!
IT wat goed dat je je hebt aangemeld. Het voordeel van zo'n clinic is dat als Wobbe dus inderdaad druk doet, je iemand in het midden hebt staan die je kan helpen :)

Haha, Dennis, jij stond aan het andere eind van Kay zn benen? ;)

Tjee, wat een ellende zeg met die dekentjes. Ik heb nu voor mn beide paardjes een halsterset, een transporbeschermerset, maar ik heb nu maar 1 dekentje. Dekentje is niet meer leverbaar. Heb bij alle winkels uit de buurt gezocht en gevraagd, maar ze hebben m niet meer liggen. Straks dan nog even naar de winkels die verder uit de buurt liggen bellen, maar mn hoop is klein.
Dus ben op zoek naar alternatieven:
Ik heb een heel leuke (fleece)deken gevonden, donkerblauw met lichtblauw, maar deze is wel met hals. Het dekentje wil ik hebben voor transport en voor tijdens de stops op de menritten. Nu heb ik helemaal geen dekens met hals, maar als ik er eens over nadenk lijkt het me eigenlijk niet eens zo gek. Als ze m niet nodig hebben kan ik de hals natuurlijk terugslaan, maar als ze wel flink bezweet zijn op de hals, zeker als ze swinters de hals half geschoren hebben, is het misschien wel prettig.
Wat denken jullie?

Straks weer lekker naar Stormpje. Maar eens zien wat we gaan doen, want het giet hier behoorlijk. |(

Groetjes, Lacuna

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:01

murning,

hihi arme dennis;)

@ lacuna, ik ken het probleem, daarom als ik iets koop wil ik het met 3 tegelijk en anders bestel ik bij (A)

nou vanochtend naar de praktijk gebeld, dat ik even telefonisch overleg wil over het paard, dus hij gaat me als het goed is straks terugbellen.