[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:41

20x40 bak gaat goed hoor, hierin rijden wij in de winter met de vereniging les.(met 3 aanspanningen tegelijk)
mijn eerste wedstrijd was ook in 20x40 bak.(laatste 2 wedstrijden in grote banen gereden..kwam niet uit met figuren...tja 20x40 gewent he?? :D )
ik beleerde sun in 18x18 op een rondje, anders had ik niet (wist toen niet dat mijn kar door het hek van de wei pastte ;) )
en vond het beetje eng om met een onbeleerde pony de weg op te gaan,erg druk hier .

die bloemkool....geweldig! geen rare dingen doen he??? iedereen weet wie je bent met die bloemkool ha ha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:45

@Naaltje: ik houd nooit de kilomters bij, maar ik weet zeker dat jouw Didds dat wel aan kan!
Wij maken, als we rijden, ook flink wat kilometers (moet ze echt eens gaan bijhouden :o en we hebben hier pittige stukken), pony's zijn toch nog fit bij terugkomst en wij rijden heel wat minder regelmatig dan jij.
Gewoon lekker doen!

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:56

www.afstandmeten.nl

ik ben mezelf aan het aanleren de menroutes daarin in te voeren :) kan ik voor mezzelf bestandje maken met waar ik allemaal langs kan enzo :D

ik ga pa vragen wanneer we het proberen :P
heb net uitgetekend, heb een keer onder het zadel rit van 35 km gemaakt.. toen was hij ook nog niet uitgesproken moe.. en dat was een rit incl loeiharde galop :o hij zal het wel kunnen :P

ga naar stal :wave: :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:06

met de juiste training kunnen ze dat best hoor.

Ik rijdt nooit echt heel ver is ook een beetje saai in mijn eentje. Ik draaf ook de meeste stukken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:08

die afstandmeten site is echt super :D
vind het alleen jammer dat het kaartje zo klein is :\

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:13

Gaaf die menroutes! Zal eens kijken wat er hier in de buurt is..

Mijn vriendin het zelf nog nooit gemend, wel vaak mee geweest met anderen. Ze kent Anneloes wel bijna net zo goed als ik, omdat ze toch wel zo'n 2 keer in de week mee gaat naar Anne en we dan veel samen doen.. Vooral buiten, maar ook op stal en in de bak.. Vaak het Anne bij haar dan ook wel zoiets van "oh het zit wel goed :j "..

Ik kijk vanmiddag wel eventjes hoe Loesje reageert.. We maken sowieso foto's van het droogmennen :))

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:26

Ik heb gebeld Jimmy wordt morgenmiddag ingeslapen, ook Someren geeft aan geen mogelijkheden te weten voor dit probleem (heb er wantrouwend als ik ben niet bij verteld dat het om een shet gaat).

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:43

Een ritje van 27 km moet elke pony met een normale basisconditie kunnen lopen. In de endurance wordt altijd gezegt: is not the distants but the speed that kills the horse. Met andere woorden: als je verantwoord rijd en de draf regelmatig afwisseld met de stap dan is het geen probleem.
Mijn vorige pony liep na drie weken beleerd te zijn al 30 km in het span zonder problemen.
Maar goed, ik ben dan wel een kilometervreter. Langste afstand op 1 dag was 60 km maar dat was met een aantal stops. Langste afstan in 1 keer: 50 km in de mendurance in iets meer als 4 uur.

Gisteren heerlijk gereden. lekker daasvrij. Als je er rekening mee houd, zijn ze er niet. Stond ik dan met mijn vliegendekens en stinkende hertshoornolie.
Even wat geschakeld in galop. Die had ik er sinds mijn vakantie uitgelaten omdat ze nogal heet zijn. Gisteren eerst een arbeidsgalopje, toen een tijdje verzameld en ze toen even laten gaan. Man o man, wat moest dat weer hard. Snot over de wangen en tranen in de ogen. Pony's in hazewindpony stand. Dat betekend 10 cm lager en 10 cm langer plat over de grond. 20 km gedaan (voor ons een kort rondje) Training weer aan het oppakken. In september rij ik nog een mendurance en drie dagen later begint de paardenvierdaagse (4 keer 20-25 km)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:45

sonjim schreef:
Ik heb gebeld Jimmy wordt morgenmiddag ingeslapen, ook Someren geeft aan geen mogelijkheden te weten voor dit probleem (heb er wantrouwend als ik ben niet bij verteld dat het om een shet gaat).

Sonjim: Wat een verschrikkelijk bericht :(:) Ben blij dat ik Jimmy heb mogen ontmoeten :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:52

:(:) voor sonjim..

@napie; hij heeft meer dan basisconditie :j ik ben niet van het snel-snel rijden ook (houd wel van een lekker galopje waar het kan, maar kan ook goed een kwartier stappen :P )
ik ga het pa vanavond zeggen dat ik dat wil doen :D

lekker joh, stukje laten gaan.. dids had ik gisteren ook laten gaan. leidsels naar voor en aanmoedigen..
en sputterde net een rustig galopje uit :') die is niet zo van het crossen blijkt :P

heb vandaag in het engels rijles gegeven aan een pools meisje :P handen en voetenwerk dus :P
heb haar op diddle nog meegenomen een blokje om :) aan de fiets voor de zekerheid, en onderweg poolse les gekregen :D hartstikke leuk :D

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:27

Jeetje wat een vervelend nieuws.. Heel veel sterkte! :(:)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:42

sonjim schreef:

Héél veel sterkte :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:05

@Sandra: :(:) wat erg :(:) . Echt heel veel sterkte! Is vreselijk als je dit besluit moet nemen, echt jammer dat er niks aan te doen is :(:) .

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:13

dankjewel allemaal.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:03

Sonjim sterkte.

Heb vanavond weer heerlijk gereden.
Was nog warm met rijden

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:17

Leuk dat het rijden zo fijn ging! :)

Anneloes heeft vanmiddag het tuig om gehad.. Heb wat droog gement, ze deed het super!
We zijn een uur en een kwartier bezig geweest met optuigen :')
Moesten allemaal gaatjes bij gemaakt worden, Anne was te slank! :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:28

Ben ik ook blij om De eerste maand toen ik hem had zag ik het echt even niet meer zitten.

Als het goed is van t weekend voor de eerste keer weer inspannen na een maand

Bij mij moeten er gaten bij in, omdat die te breed is

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:32

Haha, bij mij omdat ze te smal is.. Hoe is het mógelijk! Vorig jaar leek ze nog drachtig :=

Spannend, waarom is het een maand geleden? Geen tijd, of een speciale reden? :)

Dan is het helemaal gaaf dat het zo goed ging, als je het eerst niet durfde! Super! :D

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:33

Wat is Vaele een prachtpaardje zeg! Apart kleurtje, super mooi! :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:36

Ik had geen geschikte kar. De kar die ik er voor heb gehad was wat te ligt voor hem en gingen dus bijna om.

Heb nu een oud soort marathonwagen gekocht. Tijd ontbrak ook wel, maar kwam door wedstrijden. Ik ben een beginnend menner, heb net mijn koetsiersbewijs gehaald en heb dus hulp nodig van stal.

Nu ik mijn eigen wagen heb zal het wel wat makkelijker worden.

Veale is een kruising fjord x tuiger. Hij heet veale omdat hij vaal van kleur is

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:48

Haha grappig :D
Vind hem heel mooi! :j

Leuk dat je nu een ander/beter karretje hebt! Dan zal het inderdaad ook wel makkelijker zijn om weg te gaan! :) En als je wat meer weg bent geweest ben je natuurlijk ook niet meer zo afhankelijk van anderen.. :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:56

ja inderdaad. maar dan nog ga ik nooit met hem alleen bij de weg. Maar een groom vinden is denk ik niet zo moeilijk.
HIj gooit voor de kar zijn hoofd ook in de lucht dus eerst maar even een maandje in de bak trainen

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:38

Nee ik wil ook zeker niet alleen weg met Anne.. :)
Maar ik heb nu echt genoeg mensen die mee kunnen en willen.. :')
Dus voorlopig kan ik nog heeeeel vaak weg..
Ook twee mensen die echt wel vaker mee zouden willen, dus dat is fijn :D

Hoop dat jij ook snel een groom vind! :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:54

grooms zijn een hél :P
nee.. ik heb m'n pa en nu de stalbaas die het leuk vindt :D
vandaag waarschijnlijk met stalbaas en die 2 kleindochters een rondje.. :)

Pa zag het zitten om binnenkort de 25km te rijden :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:07

Mijn vader wil ook groom zijn, alleen die woont nu nog een uur weg. Hebben wel het huis te koop staan.

Leuk hoor zo'n lange tocht. Wil ik ook gaan doen