[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:34

zeg anwb-meneer,

mn ijzer sta plat....

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:12

:)) en is er al iemand langs geweest :))

Wat fijn Baudyh dat je verkoudheid/ellende wat is gezakt. Dus wel wedstrijd?

Denk dat ik gewoon maar weer tonnen en pionnen neerzet en dan crossen, ben ikzelf weer dapperder en Ollie vindt het leuk. En dan voor de zekerheid slagriem eromheen ~~}>

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:22

Bicci: die paal staat wel op een vreemde plaats :+ . Lijkt wel een tuin.
Baudy: fijn dat je je wat beter voelt. Waar heb je wedstrijd?
VHU; gaat lekker in galop
Bianca: hoe gaat ie daar? Nog iets gehoord ivm huis?
Ips: spoiler? ik zie een zwarte balk meer niet.

Ik weet niet meer wat ik met dat hoofd moet. Afhakken is ook zo rigoreus, maar ben ik wel van de hoofdpijn af....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:51

Tine,..wachten duurd zooooo lang.....ik duim nog steeds.
Vhi goed idee.
Tine..beterschap,..niets zaan zo, maar weinig aan te doen.
Ht schitterende trailer !
Verder ben ik het even kwijt....

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:25

Tine, je moet even op het zwarte balkje klikken, dat helpt! Niet tegen de hoofdpijn trouwens. Bij afhakken heb je inderdaad geen hoofdpijn meer, maar andere dingen gaan dan wel weer lastiger..

Doet Ollie onder het zadel wel eens raar tijdens de galop dan? Ik vind het ook spannend voor de wagen, Tea heeft er al geen aanleg voor, dus die deed nog wel eens een hupje. Oefende ik dan wel op een heel groot vlak stuk land, mooi rechtuit. Moet je dan wel durven, tot die tijd lekker in de bak gaan oefenen.
Maar als je het leuk kunt maken met de pionnen zou ik zeggen: Doen!

Wat is DB voor een paard Baudyh? Geen tuiger neem ik aan?

Echt Ips? Waar schort het aan dan bij de menners?

Ik heb er geen ruimte bij, lever wel behoorlijk in qua ruimte. Maar het grote verschil is dat het van ons zelf is en ik het niet meer hoef te huren. Voor het huurgeld zal ik nu kuil bij moeten kopen denk ik, hihi..
Helaas is mijn vader geen paardenman, hij regelt wel alles er omheen, dat vind hij geen probleem en doet hij super, maar paarden zelf vindt hij niets aan. Als het aan hem lag waren ze er niet.
Jeskim wordt steeds vrolijker, kan echt merken dat de wei haar goed doet!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:04

Hihihihi bicci, die foto,....geweldig !

AnneloesF

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:51

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:01

Wauw, heel mooie foto's royaltjuh !
Hij doet het goed hé !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:34

Bicci :') _O-

VHU: je moet jezelf niet voorspiegelen dat je gaat galopperen. Gewoon niet aanzetten in galop, maar Ollie laten draven en daarin het tempo wat opvoeren. En dan nog een beetje meer, en nog een beetje meer.... op een gegeven moment gaat ze het zelf makkelijker vinden om in galop te vallen, dan is het geen vlucht of baldigheid meer, maar een natuurlijke reactie omdat het sneller/makkelijker is. En met die snelheid gaat ze echt niet ook nog een keer bokken.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:48

{:}
dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn pipo-paardje :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:59

bic: geweldig plat ijzer.... +:)+
royaltjuh: zo mooi dier,kan die niet voor de wagen? O:)
VHU: met schakelen word je vanzelf zekerder van jezelf (sprak de muts met controle verlies die in otterloo heeeel hard met de groep mee ging in rengalop) :))
Yes trailer is er,wat is die leuk (wel weer jammer dat het me niet lukt om foto te plaatsen) ^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:12

Jort *D voor de wagen, ik stem voor :j
HT je hebt een super super gave trailer zeg, dat wordt concurrentie voor de menners in Noord-Holland :P
Lijkt me toch wel erg lekker Jeskim echt van je zelf. En wat fijn dat jouw oudere dame er zo van opknapt op de wei.
Tine je hoofd.... aaargh lijkt me zo erg. Ik doe wel eens massage bij mezelf dan, dat helpt enigszins / soms (drukpunten opzoeken op je hoofd en dan masseren) bij migraine. Je bent allergisch toch? Is er nu iets waar je extra allergisch voor bent? Het pollenniveau schijnt trouwens waanzinnig te zijn momenteel (berken vooral).

Citaat:
Doet Ollie onder het zadel wel eens raar tijdens de galop dan?
yep zo braaf als ze is kan ze wel flink bokken of met 4 beentjes de lucht in, boeit me niet zo erg hoor, ohz dan neem ik haar terug (gaat ook altijd prima) en dan ga ik weer verder (ze is geen doorbokker of bok/steiger/bok dat soort ongein of dat ze overal op bokt of springt of maar doorgaat), of ik geef haar een por en dan gaat ze ook weer verder maar haar beentjes kunnen alle kanten op zeg maar (elastisch type :+ ). Ze bokt altijd wel minstens een paar keer als ik haar rij. Maar op een of andere manier vind ik dat met rijden geen probleem gewoon omdat ik haar niet gemeen vind. Als ik zeg stop of gewoon een por geef gaat ze weer in standje normaal.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 01:09

Ik heb zaterdag wedstrijd in Hardenberg Tine. De eerste keer L dus.
Nou ze zeggen altijd dat de generale slecht moet gaan. Poe Poe ik had mijn handen vol aan hem tussen de tuigers vanavond. Hij wilde slecht ontspannen. Uiteindelijk zeiknat van het zweet. Maar stukjes die goed gingen.

We hebben hier elke donderdag voor 8 weken lang zeg maar een tuigpaarden trainings curses. Meestal een een paar longeren en daarna een paar rijden. Leendert veerman is er dit jaar. Bijna niemand doet het goed. Bij mij zei hij niks alleen dat ik een mooi paard heb en dat ik wel wist hoe ik moest sturen. Ha ha.

Db is een halve tuiger jeskim. Zijn vader is de dressuurhengst Uphill en zijn moeder was een volle tuiger van graaf Wouter.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:06

_/-\o_ :D Bicci
Goede foto

Goedemorgen allemaal.
Hier nieuwe ronde nieuwe kansen: nieuwe cd's gebrand: wij gaan vanavond opnieuw proberen op de club de muziek installatie vol open te draaien voor de Kur op Muziek

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:57

Goddemorgen allemaal !
Janouk leuk, ik hoop dat het nu wel gaat lukken met de muziek !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:57

Goedemorgen

Ik zit erg te twijfelen of ik verder moet gaan met de kur van Amerigo. Ik heb voor 5 april namelijk maar 3 deelnemers in de kur, zou ik heeeeeel snel moeten omspannen.

Hoofdpijn komt door de ontsteking en door mijn nek. Osteopaat heeft gisteren weer behandeld, maar effect is nog niet optimaal zeg maar.

Janouk: hopelijk werkt het vanavond wel
Baudy: komt helemaal goed in de L, de oefeningen komen wat sneller achter elkaar, waardoor je je paard juist alerter kunt houden. Kan me voorstellen dat ie druk was tussen e tuigers... al dat gestamp.

Nou, eens kijken wat we vandaag uit onze handen kunnen krijgen.
Heb nu al honger... net ontbeten, 3 stuks fruit (is op advies van osteopaat)

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:27

Tine, balen zeg. Enig idee wanneer de behandeling van de osteopaat moet gaan werken?

Janouk, ik duim voor je!

Baudyh, op die manier. Wel leuk zo'n cursus. En dat hij niets zei, was dat omdat het goed ging of omdat het een hopeloze zaak was. :+

VHU, dan snap ik helemaal dat je er wat huiverig voor bent. Hoeft van het paard niet verkeerd bedoelt te zijn, maar als ze toch een keer over het lamoen schieten met een been en daar vervolgens van schikken..
Bij Fjella vind ik het niet zo eng meer, die wupt een keer met het kontje, maar haar hoeven blijven wel naar beneden, die slaat niet uit ofzo. Tea ook niet trouwens.

HP een nieuwe trailer, ben wel benieuwd, wat gaat er mis bij de foto?

Royaltjuh, wauw!! Wat een leuk dier!! Ik ben ook voor om die eens voor de wagen te zien!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:38

[VN] De paarden van de koning op Paleis Het Loo

Zullen wij hier een meeting houden? Kunnen wij ook lekker lunchen.
Maar ik kan ook een rondleiding op stal in den haag asnvragen.alleen is het voor de noordelingen een heel eind naar den haag. Apeldoorn is meer centraal.

Beiden kan. Zeg maar wat jullie voorkeur heeft. Ik heb onze instructeur gewaarschuwd voor onzd beppenclub, maar we waren welkom hahah daar kan hij nog wel eens spijt van krijgen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:31

Janouk, dat is wel heel gaaf..maar ik rijd op dit moment niet zo ver auto..houd ik nog niet vol..balen....en bovendien krijg ik dan veul te veul heimwee naar de paardensport..... :=
maar t'is wel schitterend om te zien denk ik..... :roll: * in dubio.....

ik heb net heerlijk gefietst..met aiya en kootje...kootje katootje die dacht dat het een goed plan was om vol gas...ergens linksaf te slaan...we gingen 30 km per uur....ze zitten vast aan mijn voorvork van mijn fiets..klinkt gek, maar zo werkt dat, ik kon nog net alles rechtop houden...whaaaaaaaaaaa en het commando voor rechts geven....en gelukkig deden ze dat..haha..lag ik bijna op mijn snuit... =:) =:) =:)

Tine,..volgens mij is het wel heel leuk om eens met amerigo een kur te doen..denk dat er meer in die pony zit dan je verwacht..t'is zo'n leuk ding ! maar ja..dat omspannen en snelsnelsnel..is niets waard..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:33

tis wel gaaf hoor biancacoo...
ben er paar jaar geleden geweest, egt kei vet..
en dat tuig dat er hangt...

*kwijllllll*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:34

Als ik je kan overhalen................aaaaaaaaaaaaa please.................kom ik je wel halen bij het treinstation. ** kijkt heel lief**

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:39

Goeiemorgen!

Janouk: lijkt me erg leuk :j . Het is echter het tweede weekend van de meivakantie, weet nog niet waar ik dan uithang ivm varen.

Baudy, Db is nog jong toch? Heeft nog een boel ervaring op te doen. Voer je magnesium bij? Heb ik ook als advies gekregen van mijn instructie, ga ik maar eens halen.

Jort is prachtig <3 !

Gisterenmiddag even tussen het varen door thuis geweest. Moest zoon ophalen (was terug van zijn vakantie), poezels alvast thuis gebracht en 'smiddags naar Moos, boodschappen doen en weer terug naar Merksem.
Moos stond weer zonder halster in de paddock :( , maar liet zich dit keer in één keer pakken. Gelongeerd, viel me niet tegen. Dinsdag komt de osteopaat voor Moos en de Anda. Beide paarden eens goed checken en losmaken voor het wedstrijdseizoen begint. De Anda gaat 30 maart van start in Heesch.
Zondag hoop ik bij Ster (voor de nieuwelingen, mijn vorige pony) te gaan kijken tijdens de impulswedstrijd in Ysselsteyn :) .

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:06

Janouk lijkt me leuk! Wij organiseren dat weekend waarschijnlijk een vaardigheids/marathon clinic op de club dus moet ff kijken hoe het uit komt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:23

@Jeskim Ollie haalt gelukkig (meestal, tot nu toe een keer meegemaakt voor de wagen en toen kwam ze tegen de wagen, ze schrok zich gelukkig rot <<) ) ook niet uit, het zijn echt bokkesprongen (zie topic :') ). Ze is gewoon een stuiterballetje dan (poing poing) volgens mijn instructeur moet ik haar zo aan het werk hebben dat ze daar geen tijd voor heeft :7

Die Moos lekker ding is het. Ik had nooit wat met osteo's maar onze Ol is er zo enorm van opgeknapt. In combinatie met die drainagekuur.
Wat leuk Ster weer in IJsselsteijn, was ze daar ook niet vorig jaar? Wij zijn daar dus zaterdag.
Tine al dat gehaast is niets maar ... anders geen Rembrandt en alleen Amerigo?
Janouk lijkt me super leuk, 9e mei geef ik college hele dag (onze meivakantie is maar een week, alleen die week daarvoor), het weekend daarvoor (4e mei) heb ik d/v met Ollie dan vrees ik dat het weekend van 10/11 ik er echt wel moet zijn voor ons gezin, plus dat mijn broer dan jarig is :7 (en die krijg ik niet mee naar zoiets / dan moeten we richting Eindhoven -O- ) dus Y;(
Biancocoo wat raaaazend spannend met de kijkers, en Dakota in de bocht :):)

Nou hier mijn schoolwerk vrijwel af (is toch nooit helemaal af dus :+ ) nu naar stal, alles klaarzetten voor morgen en als het goed is is straks mijn jogcart verkocht.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:56

VHU, ik duim voor je dat de jogcart (ik typ steeds dogcar :o ) verkocht is. Osteo's, ik heb Jori Wester aan het werk gezien bij de Oldenburger van vriendin. Die is er ook erg van opgeknapt. Moos houdt naar mijn idee zijn rug teveel vast als het tempo omlaag moet, dus daar wil ik eens goed naar laten kijken.
Ster was vorig jaar idd ook in Ysselsteyn. De eigenaresse vroeg of ik nog langs kwam en een zalfje wilde meenemen dat bij haar niet te koop is. Jammer dat je er niet zondag bent, hadden we eens kunnen meeten.