[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:07

Groom toch maar afgebeld vanochtend want het regende, waaide en was vies en koud -O- Vrijdag gaan we in de herkansing. Wil dan rondje lange lijnen doen buiten met Blondie en als het kan ook met Ollie.
Vanochtend 't spul na het voeren buiten gezet, nou dat vonden ze totaal geen succes, watjes :+ ze stonden echt te kleumen voor het hek, wilden ook gewoon niet lekker sprintjes gaan trekken, ze vonden het he-le-maal niets.

Verder heb ik al 2x heel verhaal getypt maar het is steeds weg dus ik hou er snel mee op. Alleen Tallechie, met tweespan mag je alleen met 1.25 breed of bredere wagen, ook al heb je A'tjes en je mag met kleinere wagen enkelspan ook geen SGMW.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:51

@ tallechie.. dit vondt ik in het knhs regelement
Voor alle A-pony aanspanningen geldt dat de minimale spoorbreedte van het rijtuig 110cm. moet zijn tijdens Vaardigheidwedstrijden. Voor alle overige aanspanningen geldt dat de spoorbreedte van het rijtuig tenminste 125cm. moet zijn tijdens Vaardigheidwedstrijden. De spoorbreedte wordt gemeten vanaf de grond bij de achterwielen.

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:55

lanouska dat had ik ook gevonden, maar er staat dus niks over dubbelspan en smw bij.
Beetje onduidelijk dus.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:58

@VHU; hopelijk gauw wagen verkocht :j
En wbt auto's wassen, da's niet koud, staan binnen en daar is verwarming aan (een graad of 8-10) maar tanken buiten was brrr!! Het sneeuwde vol onder de pomp-overkapping door :P

@biancacoo; hopelijk zoontje weer wat beter :(:)

@baudyh; Ook jij goed uitzieken :(:)

@tine; stom misschien, maar welke periode gaat het over? :o
Ik moet afstudeer-opdrachten, maar als ik internet heb kan dat overal ;)

@happytime; oeeeeh, gem kwam kijken bij jouw superkwijlpaard? :D

@biancacoo; die is gaaf, zo'n koe mag op mijn motorkap ook wel :D Hij is écht leuk!
*edit* scrollt naar beneden en ziet het 2e plaatje, goed, die vind ik nóg gaver!!

@ollie; mondklem binnen, wel handig ook denk ik, kun je zelf alles in de gaten houden, ook in de toekomst :)

@frensie; fijn wedstrijd gereden, en meteen 3e ook. Super! En een kadaverstaaf :') ??

@tallechie; :(:) voor jou én Daan!

@tine; nog gauw kattenredster gespeeld! Top! :)

@VHU; het ís ook onwijs goor weer :o :=
Ik heb maar bedacht vandaag veel voor school/stage te doen. Zodat ik van de week een willekeurig droog-prettig moment gewoon m'n biezen kan pakken en naar stal kan O:)

Verder gaat het hier maar zo-zo := Die lenzen gaat best goed denk ik. maar ik was gisteravond zo moe, moe van 't alles ''zien'' leek het wel :\
Verder gisteren op het werk ontzettend druk. De demo-auto was in elkaar gereden op een andere vestiging, die mocht ik ''even'' gaan halen en naar de schadewerkplaats gaan brengen.. 3 kwartier rijden.. Ding zat op linksvoor finaal in elkaar, het weggedrag laat zich raden natuurlijk ;) En dat in de gladheid en sneeuwbuien.. *zucht*.
En nu gruwelijke hoofdpijn ^) Maar, de eerste pilletjes zitten erin, dus hopelijk zo hartstikke productief! :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:32

Heftig Aks!

Zo ik ben blij :D net de Sulky Oxer besteld en dan kunnen we eindelijk weer wat opbouwends gaan doen. Zo'n zin in *\%/*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:33

Aks mooie samenvatting :D Sterkte met je hoofdpijn!
Kadaverstaaf = frikandel, met dank aan Tineke Schouten ;)

Heb vanochtend foto's gemaakt van de loopstal, nu even aan het uploaden.
Morgen gaan Gwin en Maheera erin (Maheera is paard van stalgenootje die goed met Gwin overweg kan).

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:42

benieuwd frensie!! :)

@VHU; gaaf! :) Ik bied me aan om 's te komen groomen! O:)

Ben nog niet heel productief, de mollenteller staat op 4 nu, lijkt beter te gaan :')

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:42

Afbeelding
Uitloop buiten, draden aan de achterkant kunnen nog open voor meer uitloop.

Afbeelding
Binnenkant; staldeur staat in principe altijd open maar kan dicht als ze een keer binnen moeten blijven.

Afbeelding
Slowfeeder.

Afbeelding
Potstal gedeelte.

Afbeelding
Binnenkant

De schuur is ongeveer 14x5 meter, ruimte genoeg dus :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:13

dat ziet er mooi uit,lekker de ruimte voor ze.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:40

Dat ziet er mooi uit, Frensie, super voor ze. Vhu kan ook weer bijna op pad.

Hier niet naar de springles ben zelf doodop, manlief is nog aan het schilderen, ook hier vies weer, regen en veel wind, de sneeuw is al ver weg.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:23

vraagje: waar kan ik zo'n stukje bestellen voor een sperriem op mijn idealneusriem ,werd door mijn instructie aangeraden om met sperriem te gaan mennen,zoek me rot op internet ^) kan het niet vinden

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:24

misschien gewoon erop laten stikken door een zadelmaker?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:26

@happytime; zelf knutselen met een stukje leer?

*start paint op voor een plaatje*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:26

:)* thanks bici

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:30

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:45

Jeetje Frensie een heel landhuis voor Gwin, geweldig zeg 8-)

Citaat:
@VHU; gaaf! Ik bied me aan om 's te komen groomen!
*\o/*
Handig die link had ook nooit idee waar je van die losse tussenstukjes zou kunnen kopen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:45

@Biancailona: Wat een lieve foto, die twee worden een mooie combinatie!
@Tine: Jammer dat je zoon wil stoppen. Zal misschien wel komen doordat hij zo moe is inderdaad.
@Frensie: Fijn dat je lekker gereden hebt! Gefeliciteerd met je derde plek! +:)+
@Janouk: Toppie!! *\o/*
@VHU: Lieve groom, zulke mensen moet je ook hebben.

Gisteren marathon gehad in Houten, was weer een laaaaaaaange dag.
Kwart over 6 's ochtends vertrokken van huis, 's nachts weer thuis.
Mocht finale rijden met Peppie en ben uiteindelijk 7de geworden.
Nummer 1 en 2 reden 118.. en ik 119, maar helaas reed ik een bal, dus zakte ik gelijk heel wat plekjes.
Pony heeft echt super gelopen, wat een kanjer is het toch. Zo'n minimusje tegen al die grote D pony's. :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:52

Gaaf poeltje. Zag het al op de uitslagen. Jammer van je balletje idd.

Die sperriem lusjes kan je idd los kopen. Hebben wij ook gedaan maar ik gebruik geen sperriem
meer.

Net een rondje met ferro gedaan heerlijk in het zonnetje. Alle sneeuw is bijna verdwenen. Alleen
hij was wel een beetje fris. Morgen nog maar een rondje denk ik.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:55

Poeltje: goede wedstrijd gehad.
Aks: je hebt pb
HT: ik heb het laten maken, kan niet tekenen, maar is zeg maar van leer 2 rondjes op elkaar, met 2 gleufjes erin, waar sperriem door kan. aan 1 kant zitten de rondjes (of eigenlijk meer druppels) vast, dus uit een stuk gesneden. Had destijds bij divoza verbindingsstukje gekocht van Ideal, maar pastte helemaal niet om neusriem (van Ideal!!!). Kan je gewoon aan schoenmaker vragen.
Ava: wordt het schilderwerk naar je zin?
Frensie: wat een prachtig stukje. Weet natuurlijk niet hoe ze eerst stond, maar zou haar hier denk ik altijd laten staan, ook na revalidatie.
VHU: sulky besteld. Heb ik gemist dat je je andere wagen al verkocht hebt? Wow, lekker snel gedaan.

Zoontje had vandaag wedstrijd. Hij wilde eerst niet, dus ik wilde het afbellen, maar dat mocht ook weer niet van hem. Dus maar gewoon gegaan vandaag. Heeft hij toch supernetjes gereden, had 74 en 78 punten (max is 84). Hij deed het echt heel netjes. Pony was wat sloompjes, zoals altijd, maar geen stap verkeerd gedaan. Ik snap er niets van, maar vind het wel best. Woensdag gewoon naar springles :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:02

Wagen nog niet weg hoor Tine. Zaterdag komen die mensen kijken, zouden deze zaterdag maar weer was bagger. Mocht ik wagen zelf niet verkopen wordt het inruil op ponywagen of op een trailer of... of.... raak wagen wel kwijt dat weet ik zeker. Maar de sulky stond al langer op de verlanglijst, wilde eigenlijk 2e handse alleen tja, dan weet je ook niet wat je koopt en de Oxer zie je niet zo vaak 2e hands. Vind 2-wielertje altijd zo super handig om erbij te hebben.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:05

Tine het is inderdaad de bedoeling dat ze daar altijd blijft staan.

Zit nu bij ouders op ipad, wat irritant...

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:55

Gave airbrush, Biancacoo.
Ollie1, Fijn dat 't zo wel goed gaat met die mondklem. :D
Ziet er gaaf uit Frensie!! :D
happytime, bij divoza hebben ze die; http://www.divoza.com/collectie/paard/m ... ouder.html

Hier is de sneeuw aan het smelten, alles is zeikes nat. :') Pony's zijn weer goed druk.. Maarja, veel te bang dat ze uitglijden als ik ze loslaat. Daarom maar gewoon even in de wei gezet en beetje op en neer gerent, dan komt Pippa zelf wel opgang. :+

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:01

HT: inderdaad de vorm die in het plaatje van divoza staat. Alleen paste deze bij mij dus niet om de neusriem van mijn menhoofdstel!! Terwijl het wel bij de menafdeling verkocht wordt.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:45

Heeft de fiets het overleefd T_hijs? ;)

Zijn er hier mensen die lange teugelwerk doen, dressuurmatig? :) Dus vanaf de grond?
Heb dat idee in mijn hoofd om met Dids op te pakken :) Maar zoek afkijkmateriaal, en ervarings-materiaal :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:47

@Poeltje super gereden....jullie waren allemaal aan elkaar gewaagd en dan is een balletje funnest -O-
@Tine, mooie prestatie van zoonlief...ondanks dat hij even niet meer zo'n zin heeft +:)+
@VHU, een Oxer besteld....super kun je dadelijk lekker aan de gang met de pony's...ga je het voor de wagen zetten zelf doen ?
@Maisie, ook lekker gereden *\o/*
@Thijs, staat die fiets nu in de wei of lijkt dat zo ?
@Frensie, mooie uitloopstal zeg +:)+ daar wordt menig paard blij van.....
@ Smickey, hoe is het nu met je ?
@Aks, volgens mij Cisca en Nouvel :D

Vanmiddag ging hier 't zonnetje schijnen en heb ik Brutus voorzichtig ingespannen en heb lekker een rondje gemend *\o/* , lang leidseltje, super terugkomen op mijn stemhulpen zodat ik niet in de mond hoefde te zitten....en hij liep lekker met zijn oortjes naar voren en gaf geen pijn aan...net weer bekkie gereinigd en dat gaat super met spuit en mondklem....hij staat super tevreden in zijn stalletje....en dar wordt ik dan weer wat positiever gestemd van.....
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 27-01-13 20:05, in het totaal 2 keer bewerkt