Tine hoe is de wedstrijd van je zoontje gegaan? Tallechie fijn weer wat van je te horen! Leuk dat Alwyn het zo super doet!
Dat pakketje zou ik ook terugsturen, ga het niet 'stiekem' houden ookal is het een fout van het bedrijf.
Ik ben vanochtend even lekker op stal geweest. Gwin gelongeerd aan de dubbele longe. Ging goed, niet superfantastischgeweldiggoed maar gewoon goed. Daarna nog even doorgereden naar Onder de Kastanje, daar hadden ze een KNHS menwedstrijd dus heb even gekeken. Nu moe thuis. Zo eerst even slapen en dan wandelen. Voor de revalidatie moet ik nu 5 dagen lopen/wandelen en bijhouden hoe lang ik kan lopen en waarom ik dan stop en niet verder ga. Dan krijgen ze een idee van mijn 'basis-kunnen' en kunnen proberen om het verder op te bouwen. Zo gaan we ook de vermoedheid proberen aan te pakken. En voor mijn polsen heb ik een serie oefeningen gekregen om mee aan de gang te gaan.
IngridM
Geplaatst: 24-09-11 13:10
Nee, pakketje niet houden nee. Niet netjes !
Frensie druk met de revalidatie, denk je dat je er wat aan gaat hebben ?
Vanmiddag nog even een afspraak met een menster hier uit de buurt die met shets ment. Daar even kennismaken en kijken of we wat voor elkaar kunnen betekenen. Straks uiteindelijk keus uit 3, maar er spelen ook nog andere dingen mee. Even lastig keuzes maken hihi.
Hoefbevangen kan door zoveel oorzaken komen; mensen denken altijd gelijk aan vet gras maar dat hoeft helemaal niet...
Idd, hoeft helemaal niet. Ik heb er nu 4 hoefbevangen staan. 2 vol in training op een niet te vol weiland, beide netjes op gewicht (die ene moest zelfs aankomen voor de keuring). Nummer 3 met 2 uurtjes gras verder in het dieet van de bevangen pony's mee en nummer 4 in een volledig bevangen pony-dieet. De eerste 2 waarschijnlijk door suikerschommelingen in het gras. Nummer 3 (die wel mollig was) waarschijnlijk door het enten en nummer 4 geen idee (is zelfs nog maar een 2 jarige).
Maar vandaag met alle 4 gewandeld . En ze hadden er zin in.
VHU, dat is denk ik nog niet eens verkeerd gedacht van het bevangen worden van de medicijnen van fifi
Wobbe is kaal. en volgens mij was/is hij er wel blij mee. hij was (weer) zo onwijs braaf met scheren. ik heb hem aan de stal vast gezet en mijn moeder heeft hem alleen maar staan kriebelen. en met de 'cruciale' stukjes (oren, rond de ogen, langs de manen etc.) heeft ze hem een beetje vast gehouden. hij stond gewoon te slapen, dus hij is vast blij dat ik hem verlost heb van die dikke vacht. ben foto's aan het uploaden, maar ik ga eerst even eten.
Had vandaag 2 meiden mee. Maar doe het ook wel in m'n eentje met alle 4 tegelijk. Een lompe ruin, een zijkerige merrie, een suf dieseltje en stuiterige 4jarige. Maar alle 4 eerlijk . Sta ik eerst een tijdje voorschoenen aan te trekken, dan wandelen, alles thuis aan het hek binden, krijgen ze een emmer met 3 kruimels muslie en medicijnen en kan ik weer een half uur schoenen uit trekken . Ben langer met die schoenen bezig dan met het wandelen .
Ik snapte het even niet Dennis, maar je bedoelt denk ik schoenen voor de ponies?
Leuk IM dat je wat te kiezen hebt vwb het mennen!
Ik heb vanmiddag eerst een poos flink geslapen en daarna mijn tuig gepoetst. Ik heb het via marktplaats gekocht, maar was echt nog nooit gebruikt. Dus nog vrij stug. Lekker alles in het vet gezet. Heerlijk buiten op het gras gezeten. Hondjes om me heen, trouwe beesjes zijn het toch.
Gwin krijgt toch weer wat korstjes op haar been van de mok. Weet niet goed wat ik ermee moet. Donderdag was het been erg vies door de zalf en door stof. Heb het hele been toen goed gewassen met betadine en korstjes geprobeerd te verwijderen. Daarna klein beetje zalf op de aangetaste plekken gesmeerd. Gister en vandaag maar niks aan gedaan. Het is niet dik en schoon, zitten alleen weer korstjes. Eén plekje met natte mok en één plekje met droge korstjes. Weet even niet wat te doen nu. Ze staat nog niet in de wei. Hoop dat de zon ook een beetje werkt.
Jups, m'n eigen schoenen heb ik meestal al wel aan als ik naar de pony's ga .
Met pony's die net bevangen geweest zijn is wandelen over het harde zonder schoenen nog niet ideaal. Vandaar dat ze die aan krijgen als we de weg op gaan . Zodra ze aan het werk gaan rondom, met wandelen alleen voor (zeker als ik met alle 4 te gelijk wandel, heb maar 8 schoenen ).
@ Dennis: goh, heb jij schoenen aan als je naar pony's gaat @ Frensie: beentjes dus nog niet helemaal goed @IT: lekker geschoren. Zal hij wel blij mee zijn met deze temperaturen overdag @ Ingrid: inderdaad heftig. Vind dat vosje wel superbraaf. Je ziet hem paar keer steigeren, bijna vallen, maar kar blijft keurig op de plaats. En een luxeprobleem, teveel keuze met mennen. @ Tallechie: ik had Alwyn al op de startlijsten zien staan. Stoer hoor!! Maar je doet dus ook al weer met Veale mee? Ik had begrepen dat ie paar weken vakantie kreeg, maar is blijkbaar alweer weken geleden die vierdaagse. Kan het allemaal niet meer bijhouden geloof ik. Ik word te oud @ SCW: Pakketje terugsturen. Had vorig jaar een bestelling van een winterdeken bij Paardendrogist. Was er verkeerd ingepakt, kreeg ik 2 dekens thuis gestuurd. Zou toch wat zijn als ik dat dan maar zou houden. Heb netjes even gebeld en gevraagd hoe het teruggestuurd moest worden. @ VHU: ik ben ook nooit boktmoe helaas. Zou manlief wel wat vinden geloof ik.
Zoonlief deed het super. Heel nette proef gereden. Er waren nog 3 deelnemers met eigen pony. Helaas deed onze zoon niet mee in de prijzen, omdat hij geen lid is van de manegevereniging (beetje flauw, want ze mogen van manege ook meedoen met onderlinge van de rijvereniging, maar goed). Als hij mee had gedaan, was hij 2e geworden met 76 punten (maximaal is er 84 punten te halen). Bij het zadelen hele zwermen meiden om pony heen die hem allemaal zo schattig vonden. Belangrijkste is dat ze het saampjes heel goed hebben gedaan.
Nou, ik ga Thabor nog even uit de wei vissen om zijn hoef in de soda te weken. Hoeveel dagen zou het duren voor hij weer mag lopen?
Tine vierdaagse is ondertussen bijna 2 weken geleden. Ik wilde hem 2 weken op rust zetten, dan kan ik hem daarna weer oppakken. Ik ga heen voor de ervaring, ik verwacht geen punten, meer als trainingsritje. Eerste keer L voor hem, dus verwacht niks. Ik pak hem na het weekend weer aan de longe, aan het einde van de week onder het zadel en dan volgende week nog weer voor de wagen. Omdat dit 'maar' een L proef is en Veale dit gewoon aan kan doe ik het zo.
Super van P. Tine volgens mij na een paar dagen alweer. Gewoon kijken wanneer hij weer goed loopt en dan voorzichtig opbouwen.
En is inderdaad luxe, zoveel keus. Mag ook wel vind ik zelf, ons leven is verder momenteel nogal zwaar namelijk.....
tine10
Geplaatst: 24-09-11 20:26
Tallechie, je was toch al L gestart? Om te kijken of het dan beter ging? Toch? Jeetje, de tijd vliegt dus echt, als dat alweer 2 weken geleden is. Ben dus echt te oud geworden om het allemaal nog bij te benen. Oef.
We hebben (nou ja, manlief) Thabor even in het sopje laten weken. En nu weer watje met betadine in het gat gedaan, om te voorkomen dat er vuil in komt. Gelukkig is het deze week droog, dus het blijft goed zitten.
Nou, ik ga even bankhangen en op tijd naar bed (heb vanmiddag ook al 3 uur op bed gelegen )
VanHuisUit
Geplaatst: 24-09-11 20:43
Fijn voor je IngridM je hebt genoeg zorgen aan je hoofd dan is een keer een luxeprobleem toch wel prettig Gewoon doen waar je je het prettigste bij voelt en wat je het leukste vindt. Vind zelf nogal een verschil zitten in beleving van het mennen, als met een paard of met pony bezig bent (niet meer of minder, maar anders). IT wat heerlijk dat haar er af! Geweldig gedaan van zoonlief Tine (heb je zelf nog cadeautje voor hem gekocht, of lintje van jezelf kun je ook geven, vindt hij misschien ook leuk?). Volgens mij als peerd rad loopt mag je er gewoon weer op met een hoefzweer.... tenminste de paar keer dat ik dat heb meegemaakt met paarden heb ik dat wel gedaan
Vandaag had ik Snuitje na een stop van 2 weken ivm vastloper weer voor de wagen. Mannetje stond al te zweten op stal, en wat was hij blij dat hij weer voor de wagen mocht. Echt zo schattig, hij was echt helemaal vrolijk. Had ook een stuk mijn handen aan hem vol, maar goed, het is hem vergeven voor deze keer. Maar drie kwartier gemend ofzo en ook gestapt tussendoor, geen zin in toestanden met spiertjes. Zoonlief stond stoer achterop de wagen, hij vond het ook weer fijn mee te gaan (zo horen we het graag natuurlijk).
Daarna Bente voor de wagen gezet, alles zelf gedaan ze liep erg fijn, dat wil zeggen volgens mij is het of net B waardig of nog net niet (halthouden, wegstappen en stappen op zich vind ze nog erg moeilijk af en toe) maar ik voel me steeds vertrouwder met haar en dat is zo ontzettend fijn. Wedstrijd van vorige week heeft daar flink in geholpen. Ben ook heel benieuwd hoe ze morgen is of ze al wat rustiger is er wat meer vertrouwen in heeft zeg maar (omdat ik dat wel heb, tenminste, dat denk ik ).
Toen wagen, tuig schoongemaakt en peerd gewassen & vlochten en nu dus errrrrug moe. Fijne avond verder
Tine klopt in Roden toen buiten, maar dat ging toen voor geen meter. Ik vind het niet eerlijk tegenover veale om punten van hem te verwachten, had ik maar meer moeten trainen
Succes vhu
Daan heeft al 2 tandjes. Ik ga zo naar bed, ben ziekjes en vriendlief is op stap
Ik ben morgen weer een -onder het zadel M2 dressuurgroom- Zin in met dit mooie weer!
tine10
Geplaatst: 24-09-11 22:35
Zo Tallechie, al 2 tandjes. Hij heeft de vaart erin . Gewoon Tolbert zien als oefening. Ben heel benieuwd. Als ik tijd heb zal ik filmen (moet nog steeds je film op dvd zetten )
VHU: heel veel plezier morgen. Je hebt er super weer bij. Komt helemaal goed. Wij hadden inderdaad al kadootje mee. Doosje lego met ridders, dus was helemaal goed. En een oranje lintje gekregen. En oma was komen kijken en had ook een kadootje voor hem.
Mijn vader krijgt een drukke dag. 2 keer met de wagens rijden en 2 keer met paard en pony.
Maar gelukkig zit er genoeg tijd tussen.
We zijn vandaag weer weg geweest en Daan is gelijk onrustig. Hij is daar zo gevoelig voor. We zouden morgen ook naar het dorp gaan, maar vriendlief moet maar alleen gaan.
(voor de opvallenden, ben bezig met studieontwijkend gedrag dus weer op bokt)