[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:03

Even terug op HDR, als je camera een 'bracket-functie' heeft gaat het het makkelijkst.

Paar oude voorbeeldjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Statief is erg fijn om echt drie dezelfde beelden te krijgen, hoewel ik deze allemaal uit de hand heb genomen. De laatste is duidelijk ook bewogen, maar wel apart daardoor.

Ik ga er straks in Spanje echt meer mee doen, heb er al helemaal zin in, in die oude smalle straatjes enzo.

Susanne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:15

Bij die onderste krijg ik echt een heel zomers gevoel!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:30

super gave foto's heb geen idee of die van mij dat ook kan ??

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:43

Ik werk voor HDR met het programma Photomatix Light. Kostte me 39 dollar, maar erg leuk en simpel:

http://www.hdrsoft.com/order.php

Officieel heet HDR ook 'Tone Mapping', misschien een keer op googlen, ik ben niet zo goed in het uitleggen ...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:44

zo die onderste foto is mooi!

zo ik ben goed bezig, heel de dag al aan het water, tussen de middag, een salade van tomaten, komkommer en feta, en vanavond ook een salade. en nu maar hopen dat het helpt...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:55

jee jullie gaan echt veeeeeel te snel!!! :D

ik zag een tandem voorbij komen, gaaf zeg!

enorm stoere auto van Monique en andere mooie foto's!

monique, niet het knuffelpaard weg gooien he... 8-)

vanavond weer zeiknat geregend en een kapot hoofdstel, was een goed dagje dus... :+
wilde Fifi nog even longeren, maar ze was al een beetje gespannen en het begon precies weer te gieten, loopt ze eerst naar voren en dan ineens terug en daarbij gaat ze op de lijn staan, paniek, en knap zegt mijn Passier hoofdstel... ;(
en een bang paard...
boel aan elkaar geknoopt en nog wel gelongeerd, maar ze bleef wat gespannen en het ging alleen maar harder gieten...
niet echt een succesvolle avond dus... :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:02

Oeps, Ellis, ik heb het knuffelpaard aan het dochtertje van vrienden gegeven vorige week .... Dacht dat jouw project allang voorbij was inmiddels.

Sorry!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:16

Zo Maisie, dat ziet er leuk uit! En zo knap van de pony's en jou ;)
Monique creatief & zwaar aan de opruiming +:)+
Marianne aan de snoeischaar, weet je zeker dat je daar mag snoeien :+
en volgens mij aan de slanke lijn? Meid ik moet me te pletter eten om niet af te vallen :Y)
Fief trekt van de stress het peperdure hoofdstel aan gort :$ tja, het is een paard van de zon he, die moet je niet in de regen zetten.

Morgen krijgt Snuit nieuwe ijzers, Alwyn krijgt voor het eerst ijzertjes voor en Freddy wordt ook onder handen genomen. Die hoefsmid kan zijn hart ophalen :7

Ik ben mijn bril kwijt, hopeloos, want zonder bril kan ik ook niet goed zoeken B-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:22

vhu, dat ik daar nou niet aan had gedacht, stom... :+

monique, prima, ook een hele goeie bestemming!
bij mij zou 'ie eerst nog op zolder moeten tot het volgende project... :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 22:25

Leuke tandem foto's gezien van Maisie. Stoer hoor.

TIne die nog druk is geweest en Amerigo nog heeft gemend. Ga met plezier mee. Is gezellig en kan er altijd weer wat van leren. Ben benieuwd hoe het gaat volgende week en zodra ik een zadel heb doen we het een keer ohz.

Monigue en naaltje leuke auto en monique leuke foto's.

Vhu die haar bril kwijt is en daardoor ook niet goed kan zoeken :-) en haar pony's krijgen nikes.

Ik zou vanavond les hebben maar ik heb afgebeld. Het regende hier zo hard, en had in de buitenbak les. Na de les nog een uur terug rijden. Had ik niet zo'n zin in.

Heb dus zelf maar even in de bak gereden. Ging weer super.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:25

oei, bril kwijt is niet prettig nee...
sterkte met zoeken!

tallechie fijn gereden, super!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:40

nouvel vervelend dat je hoofdstel kapot is.
dat word dus een nieuwe kopen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:41

ga eerst nog proberen om 'm te laten maken...
riempje voor het bakstuk is van het kopstuk afgescheurd...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:09

Kan weer eens niet slapen. Niet zo handig als ik voor mijn doen toch al een drukke week heb. Echt hopeloos.

Naaltje heeft druk gewerkt (wel afwisselend zo te zien)
Monique is druk aan het opruimen. Zou ik ook weer eens moeten doen, creeert weer wat ruimte ;(
Maisie: honden kunnen hier helaas niet op de kar. Maatje groot (Leonberger en kruising Rottweiler/Boxer). Heb de Leo in het verleden wel mee laten lopen, maar dat vond hij toch wel erg vermoeiend. De andere is al een oudje. Hij rent nog goed mee in de bak, maar op buitenrit wil ik hem niet aandoen.
Gave foto's gezien.
Nouvel: balen van je hoofdstel. Hopelijk kan het gerepareerd worden. Het werk hoofdstel van Rembrand bestaat inmiddels geloof ik wel uit 4 verschillende hoofdstellen. Voor de wedstrijden heb ik een Kieffer, die blijft op deze manier lekker netjes.

Hoefsmid komt hier in principe pas over 4 weken, maar ijzers van Rembrand gaan door vele buitenrijden nu wel heel hard. Ze moeten over 2 weken nog wel heel goed zitten, dus ik hou het even goed in de gaten. Anders moet smid maar even eerder komen.

Tallechie: jammer dat je les niet doorging. Heb je nog gevraagd of hij ook bij jou kan komen? Fijn dat het rijden goed ging. Belooft veel goeds.

Nou, ik ga zo nog maar een slaappoging wagen. Wilde eigenlijk morgenochtend (nou ja, straks zeg maar) nog even fietsen met pony en Rembrand kort onder het zadel rijden voor we naar dierentuin gaan (omdat er donderdag door ziekenhuis wsl ook niets van werken komt), maar ik vrees dat dit niet gaat lukken als ik niet heel snel in slaap val.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 11-08-10 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 00:14

Ik had zelf afgezegd. Hij was les aan het geven dus bel morgen nog weer.
Veel plezier on de dierentuin

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:32

Tine veel plezier in de dierentuin! En succes nog met proberen te slapen!

Ik heb vandaag Shrek 3 en Knocked Up gekeken :) Allebei leuke films!
Eind september is er bij mij in de buurt Ringsteken.. en daar wil ik graag aan mee doen met sil :D als hij tegen die tijd er klaar voor is iig :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 06:53

@monique; wauw! :oo
die bracket functie ''3 fotos met verschillende belichting''? :)
een statief heb ik al liggen hier :j alleen geen tijd om fotos te maken, maar dat komt nog wel :P

ik mag weer gaan.. := lag m half 10 op bed gisteren, m'n nek en rug doen zeer.. dus ik was blij dat ik kon liggen..

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:53

Monique: knappe foto's
Tine veel plezier in de dierentuin
Nouvel moet het hoofdstel repareren
Monique ruimt op
Romeo gaat op wandel
Maisie rijdt tandem
En voor de rest veel werkende mensen en pony's

Pony's die klok kunnen lezen: ik probeer vaste voertijden te vermijden, maar omdat ik ga werken, sluit er toch enige regelmaat in. In het weekend moeten ze natuurlijk langer wachten.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:19

Jenkins, leuk als je daar aan mee gaat doen!

Nouvel, als je een beetje goede zadelmaker hebt dan kunnen ze dat vast wel maken toch?

ok, volgens mij heb ik het hier al eens over gehad... maar wil het nog even een keer kwijt.
Ik twijfel zo enorm.
2 oktober word er bij de vereniging bij ons een clinic georganiseerd.
een clinic door Ad aarts...
en je mag als niet lid (ik dus) ook mee doen.
aan de ene kant wil ik met wobbe echt graag mee doen.
lijkt me gewoon leuk en eens kijken wat een ander ('professioneel') persoon ervan zegt.
maar ik zit nog met een paar dingetjes....
* het vervoer van pony en sulky....(staleigenaar zegt dat het vervoer wel goed komt als ik erheen wil.... maar ik wil voordat ik me inschrijf voor die clinic het vervoer regelen en niet eerst inschrijven en dan pas vervoer regelen)
* mijn eigen stress.....thuis is wobbe heel rustig en makkelijk in te spannen.
ik weet natuurlijk niet hoe hij op ander terrein is als er andere paarden (en karretjes) in de buurt zijn.
de laatste keer dat ik daar op de vereniging was, hadden we schriktraining.
hij was toen erg druk.
en ik zit er een beetje mee dat als hij zo druk is als ik naar die clinic ga dat ik dan beetje bang ben voor mijn eigen 'gemoedsrust' en hem heel moeilijk of alleen maar gestresst ingespannen krijg.
en dat hij dan met rijden heel erg het of wat dan ook is en ik juist misschien weer 'bang' word.

maar toch wil ik eigenlijk wel graag...
het eerste punt is natuurlijk wel wat op te vinden.
het 2e punt... zat er zelf al aan te denken om de trailer niet direct daar op het terrein te parkeren, maar op een weggetje er vlak langs (waar geen verkeer komt)
en dat ik hem daar dan wat rustiger in kan spannen...

pfff... wat een gedoe (ik maak er zelf zo'n gedoe van denk ik haha)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:26

Kim,
Ik zou gewoon inschrijven.
Dit is een ideale mogelijkheid voor jullie om op vreemd terrein te oefenen. Door vaker op vreemd terrein in te spannen, zal Wobbe ook rustiger worden. Laat aan enkele mensen weten dat je meedoet, en je zal minstens 1 iemand hebben die je wil helpen met het vervoer en met het inspannen.

Ik heb met Petra ook meegedaan met een clinic toen ze amper 7 keer voor de kar gestaan had. Deze clinic heeft ons een superboost in ons zelfvertrouwen gegeven. Ik kan het je alleen maar aanraden.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:28

@ ivystoeter denk idd dat het voornamelijk aan jezelf ligt. Robijn was ook best een druktemakertje stond te trillen op mn benen als ik m op vreemd terein moest inspannen. Maar is altijd prima gegaan. Gewoon zo neerzetten dat ie lekker rond zich kan kijken en degene die bij zn hoofd staat m ook een beetje losjes vasthoud zeg maar zodat ie niet geiriteerd raakt omdat ie ergens naar wil kijken maar niet kan. Of miss iets eerder inspannen voordat alle drukte begint zeg maar.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:34

ja het ligt ook aan mezelf...i know...
ik was al van plan om te vragen of dat ik dan misschien óf in de eerste groep óf in de laatste groep mag rijden.
zodat er zo min mogelijk paarden zijn en hij misschien zo rustig mogelijk is.
dan kan ik hem gewoon rustig aan de trailer vastzetten, aangezien ik hem thuis ook altijd vastzet en in mijn eentje inspan (wat super goed gaat)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:38

@ yvestoeter, ik zou me inschrijven, dan weet je tenminste wat hij doet op ander terein, er zijn daar vast ook genoeg mensen om je te helpen.

@ tine veel plezier in de dierentuin. trouwens hier loopt ook een Leonberger rond, maatje kalf zeg maar :+

pff ik zit met een klein dilemma, er staat hier dus een paard met mok, paard staat 's nachts binnen en krijgt ook medicatie, nu ging het eigenlijk de hele tijd goed, maar gisterochtend was het al flink dik, ik dacht even kijken hoe het eruit ziet als ik het vanavond binnenhaal, toen was het weer mooi dun, alleen heb ik dus net gevoerd, is het dus weer dik, ik ben nu echt in twijfel of ik de veearts moet bellen.....

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:40

bij ons hebben er wel vaker paarden gestaan die een (enorm) dik been hadden van de mok.
die mochten toen enkel nog wat stappen aan de hand (of in de molen)
en daarna goed droogwrijven ook al leek het niet nat.
en uiteraard de medicijnen en zalf erop smeren.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:43

dit paard heeft ook al 10 dagen op de kliniek gestaan vanwege die mok, ik ga niet zelf wat aanrommelen....