[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:06

Nee, helaas niet. Ben (voor het eerst) opgelicht op MP.......
Dus Equilog gemaild voor een nieuwe maar die reageren niet. Dus zal het zonder moeten doen denk ik. Maandag wel nog ff bellen naar een paar webwinkels.

Roos kwam vorig jaar met een hartslag van 64 de marathon uit, en toen was ze minder in conditie.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:05

Opgelicht met een hartslagmeter? Heb je het wel gemeld op MP?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:16

Ja, 2 weken geleden zou hij op de post gegaan zijn. Heb geen tracking nummer gekregen en nog niets ontvangen. Nog niet gemeld, maar wil dat maandag doen. Ik heb het voor t weekeind nog via Facebook geprobeerd contact te krijgen, maar krijg geen contact meer.....
Heb afgelopen jaren van alles gekocht, maar nog niet eerder mee gemaakt.

Ik wil wel wat, maar niet al te veel geld uitgeven voor nu 1x mendurance (is ook wel leuk hoor, ook zonder mendurance, maar heb hem nog nooit gemist).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:04

Je kunt ook makkelijk zonder hoor.ik ben tot nu toe ook pas 1x de boot ingegaan was met een deken 25 euro gelukkig kom ik daar wel overheen.en anders moet ik het nieuw kopen of ophalen gebeurt me dit ook niet meer.mp doet hier verder niks mee hoor.is jammer dat er onbetrowbare mensen zijn.maar ik koop nog steeds via mp.

een vraagje ook nu weer lees ikdan dat er voor prijsjes gezocht ord voor endurance mendurance,maar waaromis in deze disepline niet gewoon ook prijzen geld.dan kun je fijn wat van de gemaakte kosten terug verdienen.dressuur spingen en eventing kun je toch leuk bedrag winnen vaak 1ste 50 2de 40 3de geloof 25

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:43

Had ik maar budget om 50 euro eerste prijs te doen. Ik heb vier rubrieken en een mini prijs. Zelfs rubrieken met maar 1 start. Prijzengeld wordt dan teveel

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:07

Bij het mennen is er volgens mij nergens prijzengeld. Ben het tenminste nog nergens tegengekomen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:23

Nee, meestal zakken voer, zak appels, bloembollen, dozen aardbeien of geraniums, of ruiterspullen waar je uit mag kiezen. Soms nog bekers en linten. (Mijn stalgenootje hoopt dat er eindelijk weer eens een beker uitgereikt wordt op D&V, heeft ze nog nooit gewonnen)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:15

Gisteren en stukje parcours gewandeld bij het "grote ven". Het parcours was daar mooi droog. Vanmiddag gaan we naar het noorden van het parcours.
We genieten altijd weer van het DFW. Gisteren hebben tijdens een avondwandelingtje nachtzwaluwen gehoord. We staan op dit moment op de camping van staatsbosbeheer "de oude willem".

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:00

Oke.snap het alleen jammer want zou mooi zijn natuurlijk als je iets terug kunt verdienen.maar bij mennen inderdaad nergens jammer.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:52

Ik heb 1 keer prijzengeld gekregen maar vond dat weinig aan. Voorgaande jaren had ik meestal bekers met een zak voer erbij bij de mendurance maar een beetje beker met graveren is ook niet erg goedkoop. Geef ik liever iets wat niet in een doos op zolder verdwijnt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:57

Napie schreef:
Ik heb 1 keer prijzengeld gekregen maar vond dat weinig aan. Voorgaande jaren had ik meestal bekers met een zak voer erbij bij de mendurance maar een beetje beker met graveren is ook niet erg goedkoop. Geef ik liever iets wat niet in een doos op zolder verdwijnt

Dat is waar bekers vind ik ook niks.zet dat nergens neer haha.in ette leur mooie halsters gewonnen was wel leuk.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:32

Mijn bekers staan anders nog steeds op het dressoir hoor, gewonnen bij mendurance DFW. Ik vind bekers en lintjes juist wel leuk. Sowieso is alles leuk wat je wint, de organisatie doet er zijn best voor.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:38

Barney1978 schreef:
Mijn bekers staan anders nog steeds op het dressoir hoor, gewonnen bij mendurance DFW. Ik vind bekers en lintjes juist wel leuk. Sowieso is alles leuk wat je wint, de organisatie doet er zijn best voor.

Lintjes wel maar bekers vind ik niks kunnen ze zich beter het geld sparen

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:44

Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:27

Ik heb ook wel eens halsters gewonnen....Mooie maat full. Mooi nylon tuig bij mijn pony's

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:45

Ik heb vandaag al weer 3 lintjes, een zoutblok en 2 halstertouwtjes gewonnen. Was uitzoeken van een tafel, mn zoutblokken voorraad begint nu aardig groot te worden, touwtjes voorraad werd wat minder, maar kan weer even voort ;) . Helaas geen vliegenspray of anti klit dit keer.
Ik had mn huis vol lintjes en bekers staan. Nu staan en hangen alleen de bijzondere er nog (districts kampioenschap, 1e premies op de keuring, winnen van competities).
Ik heb het liefst geld, gaat in een potje voor een nieuwe wagen. Rijk word je er niet van, 1e prijs is vaak je inschrijfgeld terug dus schiet niet op. Kadobonnen net zo, vaak ter waarde van je inschrijfgeld en dan ben je verplicht om naar die winkel te gaan.
Maar je zal me niet horen mopperen hoor, verenigingen hebben gewoon een heel beperkt budget dus doen wat hun het beste lijkt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:05

Dennis schreef:
Ik heb vandaag al weer 3 lintjes, een zoutblok en 2 halstertouwtjes gewonnen. Was uitzoeken van een tafel, mn zoutblokken voorraad begint nu aardig groot te worden, touwtjes voorraad werd wat minder, maar kan weer even voort ;) . Helaas geen vliegenspray of anti klit dit keer.
Ik had mn huis vol lintjes en bekers staan. Nu staan en hangen alleen de bijzondere er nog (districts kampioenschap, 1e premies op de keuring, winnen van competities).
Ik heb het liefst geld, gaat in een potje voor een nieuwe wagen. Rijk word je er niet van, 1e prijs is vaak je inschrijfgeld terug dus schiet niet op. Kadobonnen net zo, vaak ter waarde van je inschrijfgeld en dan ben je verplicht om naar die winkel te gaan.
Maar je zal me niet horen mopperen hoor, verenigingen hebben gewoon een heel beperkt budget dus doen wat hun het beste lijkt.

Ik mopper ook niet,vond gewoon vreemd dat he bij de diseplines onder zadel dressuur,springen en sgw wel gewoon altijd geld krijgt.en dat het bij mennen en endurance eigenlijk niet is.snapteniet waarom dat verschilt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:56

Minder deelnemers dus minder inschrijfgeld en minder intresse van sponsoren.
Ik snap het dus wel.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:58

Omdat je bij een dressuur wedstrijd veel inschrijvingen hebben weinig kosten dus hou je geld over.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:07

Nou, dat is bij ons nooit gelukt :( .
De indoors lukt net, maar de outdoors moet geld uit de kas bij.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:53

Heeft ook met het welzijn van het paard te maken. Men is bang dat het een race gaat worden als er geldprijzen uitgereikt gaan worden bij de endurance/mendurance. Al vraagt iedereen zich dat nog steeds af. Want met 35 euro inschrijfgeld en evt. 50 euro eerste prijs heb je de kosten er lange na niet uit. Alleen de brandstof naar wedstrijden is al meer :')

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:30

Voor de prijzen rij ik sowieso niet. Het is leuk maar ik ga vaak meer voor check conditie en eigen persoonlijke records

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:05

Citaat:
Men is bang dat het een race gaat worden als er geldprijzen uitgereikt gaan worden bij de endurance/mendurance.

Nou dat lijkt me stug hoor, is gewoon kwestie van hoeveel deelnemers je hebt op de rubrieken. Als je 25 deelnemers hebt op een ring dressuren, is het makkelijker te verdelen dan maar een aantal per rubriek (m)endurance.
Hoe dan ook, we hebben de meest onrendabele discipline van de paardensport uitgekozen ever := :)) :+ 'vroegah' toen ik dressuurde op aardig niveau hield ik er nog wel eens wat aan over maar dat is heul lang geleden :P

Equilog reageert vast nog wel Dennis :j marktplaats doe ik ook veel mee en in al die tijd 2x op de koffie gekomen, soms wat gezeur maar over het algemeen prima. Bokt vind ik veel vervelender :x
Denk dat Roos het op haar sloffen doet, die pony heeft al zoveel gedaan en zoveel ervaring +:)+ enige wat tegen kan vallen is als het erg warm wordt, dan is het met shetlanders/koudbloeds toch wat lastiger.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:44

Ik heb een H7 van Polar besteld, om te koppelen aan je telefoon. Morgen komt hij binnen, dus dan er mee spelen.

Roos is zo relext, laat zich niet gek maken en doet gewoon wat je van haar verwacht. Altijd, dus verwacht nu niet anders van haar.
Ik hoop op niet al te warm weer, al is ze de laatste jaren beter geworden met warm weer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:59

Zijn goud zulke pony's _/-\o_