[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 08:03

Baudyh, dat mensymposium lijkt me heel interessant en leerzaam geweest, leuk.
Sport begeleiding bij paarden is wel nuttig, iemand bij onze men vereniging deed dat ook die geeft er wel eea aan gehad.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 08:57

Goedemorgen
Bianca: heb gelukkig jury kunnen vinden. Maar nu belde er 1 op dat hij 5 april eigenlijk niet kon. zucht...
Gem: ik krijg altijd nostalgische gevoelens als jij praat over het varen. Het gaat tegenwoordig wel heel anders in de binnenvaart. Wij leefden echt alleen maar aan boord, hadden geen huis.

VHU: die Hero is echt een kanjer, ik blijf het maar zeggen haha

Hier nog steeds knallende koppijn. Bah, ben het zat. Maar goed, zometeen komt de kapster en eind van de middag gaat zoonlief oefenparcourtje springen met de juf erbij. Ik ben heel benieuwd.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:32

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:16

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:08

Gem schreef:

Grappig! Frederique is een paardrij vriendin van vroeger. We stonden op dezelfde pensionstal. We zijn ooit met nog twee andere met onze pony's de Veluwe trail rondgereden. Met alle bepakking zelf mee. Grappig om dan te lezen wat ze nu heeft gedaan daar in Mongolië

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:33

Ja waanzinnig die rit/race/trail in Mongolie :oo

We (Crazymel en ik) hebben Aks vanochtend nog gespot, ze draafde met Diddle voor de tweewieler net de andere kant op waar wij met Ollie voor de wagen heen gingen. Dacht nog dat we ze weer tegen zouden komen maar blijkbaar is ze verderop weer een andere kant op gedraaid. Zag er goed uit!
Ollie liep ook lekker :)ddd daarna Ol en Hero even losgelaten in de grote bak zodat Mel wat mooie foto's kon maken *-:) Zowel Ol als Hero waren 3 seconden *\%/* en daarna was het gras veel interessanter }:0

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:29

Wat leuk bokkers hier die elkaar tegen komen!!
Verder herkenbaar VHU, eerst even gek dan eten!! En wat doet Hero het goed!! Super zeg!
Hopelijk komt het tuig in orde.

Goed gegaan met het oefenparcours Tine? Hopelijk is je hoofdpijn wat afgezakt..

Gem kan blijkbaar bijna drugsdealer worden met AB!! Wel raar dat je dat daar zo kan kopen. Het is echt rotzooi en je moet er zeker spaarzaam mee om gaan. Kan in mijn geval wel een van oorzaken zijn van de gezondheidsproblemen nu. Vroeger veel kuurtjes gehad voor oren en blaas..

Baudyh, gelukkig gaat het beter. Altijd lastig dat soort dingen. Het gaat wat makkelijker als ze nog ziekjes zijn en dus niet zo tegenstribbelen. Tegenstribbelen is dan vaak wel een goed teken, dan knappen ze wat op, maar ja..
Symposium was hier in de buurt.. Was het helemaal vergeten, maar wel wedstrijdgericht dus. Misschien toch nog niet zo aan mij besteed, maar eigenlijk vind ik alles wel interessant!!

Pablo weer lekker op gang. Maar komt dat door de metacam? Geeft wel een vertekend beeld, is meestal nogal een domper als ze eraf gaan..

Biancacoo, mooie fotos!! Prachtige honden!!

Janouk, gefeliciteerd met je grote klant!!

Hier wat wijzigingen.
Bij mijn eigen paarden goed nieuws, mijn ouders hebben een stukje weiland naast het huis kunnen kopen! Huurde daar een stuk, maar nu het van ons is kunnen we wellicht een bak gaan aanleggen wat een arsenaal aan mogelijkheden opent! Mijn vader is nogal een pietje precies en als hij wat doet dan doet hij het goed, dus verwacht een redelijke bak.. Al een optie op zand en palen, alleen nog even kijken naar vergunning, toch wel handig om mee te beginnen!!
Nu druk geweest een tijdelijk ander stukje wei te omheinen, daar kunnen ze een paar weken lopen, niet van ons, maar mogen we even gebruiken. Omheining was een zooitje, maar redelijk goed kunnen krijgen. Morgen eerst de hoefsmid en daarna mogen Fjella en Tea erin!
Paarden genieten echt van het warmere weer!! Was met mijn vader met de omheining verderop bezig geweest en reden naar huis. Zeg tegen mijn vader, oh volgens mij is het al niet meer nodig. Paarden lagen als voor dood in de zon, languit helemaal plat!!

Verder op de hengstenhouderij afscheid genomen van een hengst die er al zo lang staat als ik weet. Hij mag nu heerlijk genieten van een soort wilde kudde op de hellegatsplaten, Zuid Holland. Krijgt dus helemaal zijn eigen harem van een stuk of 30 merries ofzo. Hij kent het wel om in de kudde te staan, dus hij krijgt het er vast geweldig!!
Heb heel wat uurtjes met hem door de bak gemend!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:45

Prachtige samenvatting Jeskim!!

Hier nog steeds knallende koppijn. Springen ging redelijk. Zaten heeeeeeeel mooie sprongen bij, maar ook weer heel wat weigeringen (en een val na een sprong uit bijna stilstand over een oxer)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:08

Jeskim, reinar zeker? Ik kreeg gisteren op face book een foto te zien van reina bij de overdracht naar staatbosbeheer.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:15

Ja, Reinar inderdaad!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:32

Wat heerlijk voor Reinar, tenminste zo klinkt het. Worden ze in zo'n staatsbosbeheer kudde wel goed verzorgt bij 'tegenslag' trouwens? Is het de kudde die tussen Wassenaar / Katwijk loopt in de duinen? Je hoort soms van die gruwelverhalen :oo

Even topicje gemaakt van de foto's van Crazymel. Is voor het eerst dat ik foto's heb van Ollie en Hero 'bloot' en lekker rennend (toen ze dat even deden hahaha).
[ITP] Olympia en haar zoon Hercules

@Tine jij blijft het noemen, ik kan het elke dag wel weer zeggen dat Hero een kanjer is want vandaag voor de wagen ging alweer beter dan gisteren. Ik hoop dat ik volgende week zelf op de wagen meekan :):)

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:57

Ja hoor, ze worden dan bijgevoerd dacht ik!

Wat een chique namen zo, Olympia en Hercules, hihi.. Ziet er wel spectaculairder uit dan twee keer op en neer inderdaad!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:19

Ja ja officieel zijn ze van stand zeg maar :+
Kun je nagaan hoeveel bokken en sprongen ze kunnen geven op 2x 60 meter :P
Dat is dan wel fijn, het bijvoeren, Jeskim, die kudde van bij Wassenaar eo wordt volgens mij ook bijgevoerd.

@Baudyh hadden ze ook tips mbt voeding, supplementen e.d.? Of was de tip mn obv veterinaire begeleiding? Ik vind dat altijd lastig (veterinaire begeleiding) omdat de ene veterinair de andere niet is en er ook maar altijd weinig zijn die ook nog verstand hebben van de specifieke discipline waarin je advies wenst. En dan ook nog in combi met het paard/ de pony waarmee je ment etc.

Ik heb een vraagje voor jullie. Hoe oefenen jullie galop? Ik merk dat Ollie er beter van wordt van een paar passen galop maar hoe krijg je het zover dat ze lekker door gaan galopperen? Ik vind die beweging galop wat moeilijk voor de wagen, ben het niet gewend :o
De vraag is misschien meer hoe ik mezelf zover krijg dat ik ga doorgalopperen :P

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:10

VHU:schakelen,rij eerst eens een grote volte in galop en rij eens wat meer naar voren(vind je het eng,rij je gewoon weer terug of laat haar in draf vallen) gaat het schakelen goed, kan je de lange zijde eens proberen,kan je eventueel de volte op als het te spannend word :j
enne...gewoon OVER de kont heen kijken,zie je de rare hopsende beweging ook niet..
Janouk *\o/* toppie de opdracht binnen..
bokkers die elkaar zien
jeskim krijgt ruimte erbij,lux hoor! :j
hier heerlijk genoten van het mooie weer,papierwerk van mijn trailer binnen, wel ff gedoe want ja hij is not-made-in-holland.....maar morgenochtend zit de kentekenplaat erop,speciaal slot op de dissel en sinds vandaag maar verzekerd _/-\o_
helemaal blij *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:27

OK ik zal proberen niet te veel naar die kont te kijken, klopt dat ik daar wat wiebelig van wordt :P zit toch het Bente en haar nogal heftig hupsende-billen-idee me nog altijd wat dwars eerlijk gezegd.

Wat supergaaf zeg je trailer binnen, wat zul je trots zijn!
En trouwens Jeskim had het even gemist, maar wat mooi dat jullie nu echt 'eigen' land hebben, wat heerlijk. Leuk ook dat je dat met je vader kunt doen. Mijn vader was ook altijd een echte paarden/pony man. Ze (pa plus ma) worden dit jaar 80, dus tja, de paarden dat zit er niet meer in. Maar hij kon er altijd erg goed mee overweg.

Janouk, ik vind het ook heel knap dat je in de huidige tijd zo'n mega opdracht te pakken krijgt +:)+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:52

VHU, lekker buiten (heb je daar bosgebied?) oefenen dat galopperen. Gewoon rechtuit. Checken of ze niet steeds op het ene been of steeds het andere been aangaloppeert, en anders een keer wisselen. In de bak raakt de pony veel sneller vermoeid door het zand en doordat het binnenachterbeen vaak nog niet sterk genoeg is om steeds op die volte of in de hoeken door te moeten galopperen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 00:10

Ik durf het niet buiten. We hebben paar leuke paden beschikbaar waar het zou kunnen. Maar ik durf het gewoon niet. In de bak doe ik het spontaan zo af en toe wel. Als ik dat wat beter heb durf ik het buiten ook wat beter. Buiten gebeurt het wel eens spontaan maar ik durf dan al helemaal niet door te zetten :o
Anders misschien maar eens lesje nemen waarin we dat gaan doen ofzo...
Want je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 01:41

@ vhu misschien voor je eigen gemoedsrust even een slagriem over de bips van ollie. Weet je zeker dat ze niet kan bokken. Misschien beginnen met 1 rondje galop en dan weer terug naar draf. Als dat goed gaat 2 rondjes. Enz enz.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 08:49

Goedemorgen

VHU: ik neem aan dat je galop voor de wagen bedoelt? Buiten is eigenlijk wel het beste, omdat het rechte lijnen zijn. Dan voelen ze bomen en strengen ook niet, waardoor het makkelijker is om door te gaan. Steeds iets langere stukken doen.
Jeskim: fijn dat je eigen land erbij hebt.
HT: trailer nu helemaal startklaar

Straks naar osteopaat, hopelijk ga ik me dan weer wat beter voelen, want zo gaat het niet helemaal goed komen. Pff, zombie. Vrees dat ik volgend weekend niet naar de kampioenschappen kan zo. Ben nu echt niet in staat om een uur auto te rijden (en weer een uur terug)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:37

Goedemorgen,
Tine, ik hoop ook voor je dat je er van op knapt!
HT, spannend de trailer bijna in bezit. Echt gaaf hoor.
Jeskim heeft eindelijk zelf land bij huis joepie!!
VHU is aan de galop toe maar durft eigenlijk niet zo hihi. Komt goed er staat hier al wat nuttige tips toch!
Ik was gisteravond naar Ermelo toe. Er waren zoveeeeeeel bekenden het was gezellig bijkletsen.
Spoiler:
Maar ik schaam me dood voor het niveau van de "topmenners" in ons land. Sodeju wat waren die paarden niet voor elkaar

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:24

Ips,spoiler .. je hebt helemaal gelijk.....ik heb me daar ook al eens over verbaasd...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:53

VHU, instructeur meenemen en go! *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:05

vhu, idd met de instructeur naar buiten, mooi pad opzoeken....en dan komt het vast goed !
of in de grote rijbaan proberen met instructie, komt vast goed.
wat mooi dat Hero het zo goed blijft doen, fijne paarden zijn het !!
Ht, nieuwe trailer !! gaaf hoor !
Lanouska druk met de paardjes geweest vandaag..
baudyh..al wat beter ??
jeskim fijn nieuwe weide in eigendom ! heerlijk !!

nou..ik moet gaan...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:22

Hi :D

Wat een heerlijk weertje he.
Iedereen hier goed bezig :):) -:)

Bedank voor de galoptips. Ik bedoelde idd galop voor de wagen. Onder het zadel gaat steeds beter. Ollie springt op commando aan (ook voor de wagen) en dan met voor de wagen stop ik dus :7 Bente ging bokken en springen en enorm slaan met haar staart. Denk eerlijk gezegd dat ik daar toch nog een soort van trauma van heb :o
Nou ik hou jullie op de hoogte :list:
Ik denk wel in onze baan van 60x60 dat je daar gewoon galop in moet kunnen oefenen....toch?

Nu weer nakijken :wave:

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:55

Bedankt voor het vragen Bianca. Ik ben nog verkouden maar voel me steeds beter.
Gisteren db weer gelongeerd. Hij was super vervelend. Altijd als hij een tijdje niet heeft gewerkt.
Wilde hem vanmiddag thuis aanspannen en in het land rijden zijn ze net komen injecteren. Heb geen zin in een paard en kar vol met mest dus neem hem vanavond even mee naar ons tuigpaarden clubje. Kan best wel ff tussen de tuigers door rijden. Misschien heeft Leendert veerman nog wel goede tips.
Net weer even zijn witte beentjes geschoren. Is hij netjes voor zaterdag.

Ik heb db ook buiten leren galopperen. Bij de mendurance mag hij altijd heuveltjes op en zware stukken in galop. Maar dat is wel wat anders dan in de bak. Want ik merk dat ik hem in de bak moeilijker in galop hou. Maar dat is een kwestie van oefenen.