[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:50

Ach wat zielig PrinsjeH :(:)

IngridM

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:57

Wat sneu voor Har, maar gelukkig niet bevangen!

Iemand vroeg wat voor werk ik doe; ik ben tijdelijk receptioniste/telefoniste. Hiervoor heb ik jaren P&O gedaan wat een stuk interessanter is maar ja, contract werd niet verlengd ivm crisis. Ik ben dus nog steeds op zoek naar een beter passender baan. Maar ach, dit houdt me van de straat he :-)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:26

ff een stomme vraag: ik wil zelf sieraden gaan maken.
Iemand enig idee waar ik kralen o.i.d. Kan kopen?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:47

Zwaait even langs, man wat zijn jullie hard gegaan !!
mis alleen even lanouska ?? of heb ik over je heen gelezen ??
Prinsjeh.....arma Har.....duim voor je dat het snel weer beter is met hem.
Tine is Thabor niet kreupel van de mok ?? mijn oude paardje was vorig jaar kreupel omdat de mokbenen hem te pijnlijk waren.. en zag er niet eens ernstig uit.....is maar een ideetje hoor...
Tass, wat een leuke briard pup !!! supergaaf en leuke honden zijn dat ook !
IT weer terug van vakantie, mooi gehad ?
aan kralen kan ik je niet helpen, geen verstand van....sorry.
Ingridm...een passende baan. lastig....succes !! gelukkig heb je een baantje en komt er nog geld in het laatje !! hey dat rijmt... :Y)
en Fifi heeft een lapje om haar voet ! vind het wel slim bedacht ! :7
paardjes krijgen hier ook al een dikkere vacht, maar staan 24/7 lekker buiten, vandaag shetje missy met zoontje lekker geborsteld, en hij heeft zonder zadel erop rond gewandeld, dapper van hem !! de knapperd.
maar goed, shetje is aardig rond, dus hij zit aardig stevig..hihihi :Y)

Pup's doen het hier erg goed, vandaag moest er 1 zijn 2e enting krijgen, dus naar de DA geweest.
daarna lekker even 10 minuten in het bos gewandeld.
ze zijn al gewend aan het auto rijden en gaan lekker liggen slapen als ik ze nu in de auto zet, superpuppen !!
Verder geen nieuws, mijn leven wat opnieuw ingericht, zodat het allemaal wat rustiger word, anders is het niet meer bij te houden....soms moet je knopen doorhakken.
zo zit ik dus door persoonlijke omstandigheden niet meer in het bestuur van de paardensportvereniging hier, aan de ene kant vind ik dat vreselijk jammer, aan de andere kant is het veel beter, maar wel lastig geweest.
Melody lijkt de afgelopen dagen redelijk goed te lopen, maar zodra ze zich druk heeft gemaakt is ze weer erg onregelmatig, dus nog lang geen 100%.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:05

vhu, wobbe is niet eens zo heel dik hoor.
Maar ook niet dun, maar je hebt gelijk hij heeft wel een beetje spek voor de warmte.
Hij gaat wel in 1x kaal, anders kan ik hem over een paar weken weer scheren.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:07

Kim, ik haalde ze veel in alkmaar, op kralenbeurzen, hobby winkels. Heb nog een enorme voorraad, doe er niets meer mee :+

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 18:43

fijn dat ik toch nog gemist wordt *\o/*

ik ben inderdaad wat minder op internet omdat ik thuis geen internet meer heb

van de week vrij weinig beleefd allen woensdag meer menles gehad met het achterspan van het 4 span dat liep heel erg lekker.
ben er van het weekend ook niet want we hebben zondag wedstrijd in heeten dus we gaan er zaterdag al heen en nou proberen of we op 4 wielen kunnen blijven staan.

voor de rest wel bijgelezen maar helaas geen tijd meer want anders kom ik te laat op de manege we hebben nog les vanavond

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:47

har is zielig :(:)

net thuis. Verzorgster heeft Dids gereden. Máár ik heb hem eerst het dorp in gereden, helemaal trots op mezelf. Incl paar schrikreacties, die eigenlijk weer niet echt angst opriepen :):) :D helemaal trots :D Zij heeft hem terug naar stal gereden. En daarna nog even in de bak.
Was wel tof trouwens, moesten half uurtje wachten bij de opa en oma van verzorgster. Dids aan de kant van de weg, op rust. Auto's, fietsers alles kwam langs, en hij stond daar zo braaf :+:

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:50

bijleespost, was dit keer niet zo veel :D

PrinsjeH : beterschap voor Har :(:)
IT heeft een heerlijke vakantie achter de rug, welkom terug!
Frensie heeft menles gehad, was een beetje lastig op het eind :D Wat leuk dat je volgende week vaardigheid hebt!
Evelii : haha, €50 voor een goed beleerde shet, waar halen ze het? _O- je vind wel een goede thuis voor haar, hoor.
Tine: jammer dat de les wat minder ging door de bakbodem... :(:)
PrinsjeH : wat leuk van je nieuwe wagen! ben benieuwd naar foto's en zo :))
Naaltje : wat goed van Dids! klinkt leuk :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:00

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik vind ze leuk samen :j :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:17

Naaltje: ooohhh ze zijn ook leuk saampies, zij is zo te zien helemaal op d'r gemakkie bij m, heerlijk hoor!
Lottex: helemaal bijgelezen, haha, als je vaker komt is het minder veel :D
Lanouska: minder op internet en weinig beleefd... de wedstrijdverslagen zien we weer tegemoet
Biancacoo: mooi om te horen dat de pups lekker gaan, waarom moest de ene nog een enting? Of is die wat jonger?
IvysToeter: ik zie geloof ik bij Xenos ook altijd die spullen liggen ? Misschien tip ? Leuk, crea-en!!!
IngridM: zo is't, maar beter een baan dan geen baan in deze tijd! Hopen dat t weer beetje beter wil worden in de meta-economie...
VHU: hij is heel zielig en heel voorzichtig met z'n beentjes
Tass: hij mist jou denk ik hoor, maar snel een kroel komen geven aan Opa

Net bij Har geweest, nu was het beeld wel rustig, hij kon redelijk bewegen in z'n stal. Echt super hoor, vanmorgen m'n DA gebeld, die zat in de kliniek in 't westen van 't land, maar belde gelijk de locale kliniek hier met de opdracht waarop getest moest worden. Lokale DA was er half één, hoefjes, beentjes en rug klinisch onderzocht, geen afwijkingen gevonden. Toen bloed getapt en naar lab gebracht. Uur later had hij uitslag aan mijn DA doorgegeven, maar was vergeten te vertellen dat ze mij moest bellen :+ Dus ik maar wachten... maar zelf smsje gestuurd, belt ze gelijk terug, bleek misverstand. Uit het bloed blijkt dat spierbevangenheid/hoefbevangenheid is uitgesloten. Er waren veel antistoffen die duiden dat Har zeer recent een flink virus heeft moeten bestrijden, gek, helemaal niks van gemerkt en het 'vermoeden' is nu dat dit virus op de spieren is geslagen. Hij heeft een spuit met pijnstiller gekregen (bleek geen metacam, maar weet de naam niet meer) en vanaf morgenochtend metacam. Tot dinsdag boxrust en drie keer per dag aan de hand stappen over wisselend harde/zachte ondergrond. Mocht het beeld morgen verslechteren, dan komt DA uiteraard weer (is vriendin) -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:01

@PrinsjeH spier/hoefbevangenheid zou ook wel heel bizar zijn, ze staan op paddock of afgegraasde wei. En spierbevangenheid kan ik me ook niets bij voorstellen met hoe je met hem bezig bent. Virus.....da's bijzonder alle andere paarden staan er gezond bij :? . Maar goed, soms waaien virussen zomaar voorbij/'t is maar net waar een paard op enig moment gevoelig voor is.
Goed dat je direct bloed hebt laten onderzoeken, scheelt een hoop gepieker.

Voor de rest ga ik even met samenvatting PrinsjeH mee beetje :Z moe...

Wat was het trouwens een heerlijke avond zeg, net bij hockeytraining was het buiten zo lekker zacht, heerlijk. Hoop dat we een mooie nazomer tegemoet gaan :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:45

Hmm d'r zit er 1 achterstevoren op d'r paard haha. Leuke foto's en stoer zo over de snelweg!

Har moet paar dagen binnen blijven die heeft pech met dit mooie weer!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:36

:wave:
Ik ben er weer!
Ga helemaal mee met alle samenvattingen die al gemaakt zijn.

Hele leuke foto's van Naaltje van Dids met verzorgster!!!

Ik heb teamuitje van werk gehad. We gingen een tour maken op de solex!!! Echt leuk was dat. Daarna nog een lekkere BBQ. Nu goed moe, haha, maar was leuk om alle collega's weer te zien en om uit te kunnen leggen waar ik nu mee bezig ben qua revalidatie.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:02

Zoooooo, wat een geklets.
Heb echt alles bijgelezen, maar is onmogelijk overal op te reageren. Ik ga dus in ieder geval mee met alle samenvattingen.
Leuke foto's gezien, gelezen over uitjes, zieke paarden, stoere Dids, brave pups.

Ik mis de laatste tijd ook een aantal bokkers. Tallechie, Lacuna, en volgens mij nog een paar. Maar ja, het is hier nu ook zo druk, is haast niet te overzien als mensen poosje niet meekletsen.

Vanmorgen is de smid geweest. Thabor liep inmiddels al beter, dus was al bang dat hij voor niets was gekomen. Maar gekke knol bleek door de pijn heen te hebben gelopen, want had een enorme hoefzweer. Spoot er echt uit. Arm beest. Maar goed, moet nu snel beter gaan. Hadden vanmiddag een hoefschoen gekocht, zodat we de wond schoon zouden kunnen houden. Maar ja, hij heeft van die gigazolen, paste voor geen meter. Weet niet meer wie het vroeg, maar als het van de mok was had hij met alle 4 benen kreupel moeten lopen.

Vanmiddag mocht zoonlief proefzwemmen voor zijn B diploma. Helaas mag hij niet afzwemmen volgende week, de borstcrawl was nog niet goed genoeg. De rest wel. Ach, over 6 weken herkansing.

Nou, pony staat gewassen en gevlochten op stal. Als hij zo droog is, ga ik hem denk ik (als ik iets kan zien buiten) toch maar naar de wei brengen, anders staat hij 2 nachten achter elkaar op stal, alleen. Vind ik zo zilieg.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:11

sterkte voor har, hopen dat het meevalt!

kale wei zegt niks heb ik inmiddels geleerd, Fifi was ook broodmager en stond op een kale wei toen ze hoefbevangen werd van de zomer... -O-

verder meeleesmodus weer aan, hopelijk weekens ietsje meer tijd, al moeten we ook voor verjaardag naar de achterhoek...

nu richting bedje... :z

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:54

@tine; Lacuna leeft nog :j die doe ik nogsteeds elke keer lastigvallen aan de telefoon. Beetje boktmoe geloof ik :P

gelukkig dat thabor kreupel was van ''gewoon een hoefzweer'' :)

@IngridM; ja ze ging opeens uit zichzelf omdraaien :P dus ik heb dids, toen ze achterstevoren zat, nog even laten draven _O-

Zo net thuis :D Lekker met mams geshopt. Heb gebruik gemaakt van de hunkemoller-3e gratis actie O:) en dat was einde shoppen ook :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 08:53

Goedemorgen.
Nou mams is hier best zenuwachtig hahahah. Zoonlief is druk aan het spelen met zijn lego. Gelukkig maar!

Had pony gisteren nog in het donker naar de wei gebracht, maar dat moet ik volgende keer toch anders doen. Had namelijk geen zaklamp bij me. Pony schrok een paar keer van eenden die uit het riet opsprongen. Gelukkig nam hij steeds maar 1 sprong naar voren en stond dan stil. Anders had ik nog een pony kunnen gaan vangen in het donker.

Een van de honden was het erf afgewandeld. Terwijl ik zat te wachten tot pony droog werd, stond blijkbaar de poort naar de winterwei en de tuindeuren open. Dus vannacht de poort maar open gelaten en de andere hond in een box opgesloten. Vanmorgen was hij gelukkig weer terug.

Nou, ik ga een pony op de trailer zetten.

Iedereen een heel fijne dag!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:26

Goedemorgen!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:57

Naaltje schreef:
@IngridM; ja ze ging opeens uit zichzelf omdraaien :P dus ik heb dids, toen ze achterstevoren zat, nog even laten draven _O-

:D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:44

Ik heb alles bijgelezen, maar ik ga het mezelf makkelijk maken en gewoon meegaan met de samenvattingen :D

Morgen staat er hier een leuke dag op het programma: nationaal park in beweging. Het is dus een hele dag georganiseerd om de mensen aan het sporten te krijgen. Er zijn verschillende fietstochten (mountainbike, gezinsfietstochten en wielertochten voor de wielrenners), wandeltochten en een ruiter- en mentocht. Er is ook allerlei randanimatie, erg leuk allemaal.
Je kan er gewoon naartoe gaan en ter plaatse betalen (3 euro per persoon(kinderen tot 12 jaar gratis), dan heb je toegang tot alle activiteiten voor de hele dag), ik ga dus meedoen aan de mentocht. Het wordt prachtig weer dus het gaat heel leuk worden!
Voor de mensen die in de buurt wonen, het is in Zutendaal (Belgisch Limburg).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:22

Wat een leuk initiatief S_L!
Citaat:
Fifi was ook broodmager en stond op een kale wei toen ze hoefbevangen werd van de zomer...

Ik denk nog steeds dat Fief hoefbevangen is geworden van alle pijnstillers/zooi die er in is gegaan in Utrecht, lijkt me veel waarschijnlijker namelijk. Wellicht in combinatie met niet op ijzers staan / dunne zolen krijgen van de harde kleigrond (Engelsen noemen dat 'sore feet'). Maar ik denk echt niet dat het van de wei is gekomen.

Had al tijden geleden ander wat langer leidsel besteld, die is er nu eindelijk. En had qua breedte dus damesbreedte genomen, dus lekker smal. Zo dat ligt lekker in de hand! Ben er helemaal blij mee. Ook nog even nieuwe handschoentjes gekocht, die Roeckl zitten heerlijk, maar beginnen nu beetje te slijten dus gewoon nog een setje erbij gekocht. Wilde nieuwe cap maar vind dat zo moeilijk.

Nou even zoonlief ophalen van hockeyveld, dan eten, en dan naar de paardjes, tuig poetsen, wagen poetsen, peerd vlechten en nog even mennen natuurlijk. 't Is heeeeeerlijk weer!

PS Tine, moet je toch niet aan denken jouw kleine spookje midden in de nacht loslopend :oo

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:26

Update even snel. Hier ontzettend druk met Daan, werk, studie en de combinatie van niet fit zijn. En ook een beetje boktmoe zijn.

Lees wel mee maar reageer even niet/minder.

Daan gaat gelukkig weer goed. Hebben de medicijnen al weer iets verminderd. We hebben in ieder geval weer een vrolijk kind.
Veale heeft nog steeds vakantie. Moet nog even bijkomen. Mijn wagen is nog steeds bij de wagen, want ga mijn lamoen laten aanpassen en dat moet uit polen komen.
Alwyn is dinsdag voor de eerste keer mee geweest naar de les. Trailer op en af ging super, hij was ontzettend braaf en hij is zo leergierig.

Ik heb me dus ook opgegeven voor 2 oktober om hobbyklasse te starten. Ga nog geen startkaart aanvragen, want in de winter kan ik maar 1 wedstrijd rijden met Alwyn, en dan vind ik de startkaart te duur, maar ben wel benieuwd hoe de jury er over denkt.

Nu ga ik weer aan de studie

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:36

Nou ik ook maar weer ff een berichtje, wel alles bijgelezen :)

Wat zouden jullie doen als dit je overkwam:
Je krijgt een redelijk duur pakketje thuis gestuurd waar je niet voor betaald hebt. Ergens is iets fout gegaan dus. Je hebt het niet hard meer nodig, maar is altijd handig om te hebben.
1. Je houd het, wacht enkele weken of ze het geld nog willen hebben en gaat dan het product gebruiken
2. Je belt het bedrijf en hebt de keuze het product terug te sturen of geld over te maken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:23

@Tallechie leuk om even van je te horen, zat net te denken of ik je een pb'tje zou sturen. Die Alwyn, knap mannetje he. Gaat het vast goed doen in dressuurring (misschien niet direct maar zeker na paar keer oefenen). Hij heeft een mooie zelfhouding, wil graag werken, volgens mij heeft hij er echt aanleg voor. Vond het met dressuren altijd een fijne pony!
Met Bente heb ik ook nog geen startkaar hoor, die gaat ook gewoon 'pas' met ingang van 2012.

@xSCWx of terugsturen of gewoon betalen, lijkt me logisch.

Ik vroeg me af hoe het met het Friese veulentje zonder mama gaat, die stond toch ook bij Lacuun? En hoefzweer bij Thabor, nu is het wel goed 'rijp' dus dan is het ook meestal zo over. Als ze op schone wei lopen en 2x per dag biotexen is er volgens mij weinig kans op rare dingen hoor.

Ik wou dat ik een keer bokt-moe was. Ben veel te nieuwsgierig, hopeloos.

Ga nu echt weg :evaw: