[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:24

Ah, ik zie auto's gespamd worden. Leuk!! Ik ben gek op auto's.

Even onze nieuwe aanwinst showen, daarmee gaan we lekker een paar aanhangers met spullen naar Spanje brengen en natuurlijk gewoon fijn rijden. Heb een foto in HDR gemaakt, beetje extreem, maar daar hou ik wel van:

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:07

lienepien610 schreef:
Goeiemorgen :)
Onze honden hebben dat ook heel sterk. Die krijgen precies om 5 uur eten, en als we ook maar iets te laat zijn dan melden ze dat wel :)

Daarom voer ik bewust op heel verschillende tijden. s Morgens tussen 7 en 10, smiddags tussen 4 en 6 en s avonds tussen 8 en 10. Heb ik nooit zeurende honden of paarden.

Nou, ik ga snel naar bed, straks vertel ik meer van onze buitenrit vanmorgen.

marrianne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:00

ja heb ook wel vaak het idee dat paarden klok kunnen kijken, maar ach ze staan, op 2 na, allemaal in de wei, en de boel wordt hier niet bij elkaar gebrult. dus dan ga ik er ook geen punt van maken dat er een keer wat later gevoerd wordt....
daarentegen geven de hondjes 's avonds wel erg goed aan wanneer het tijd wordt om te eten, dan krijg je hier een uitbarsting van drie cockerspaniëls met ADHD, dus dan geef ik ze maar snel te eten hihi.

zo ik ben al goed bezig geweest, heb de afwas al gedaan, afgedroogd, Voice uitgebreid gelongeerd, en op het land gezet, bosjes bijgewerkt met een huge heggenschaar hihi.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:59

Hoi allemaal,

ik ga me deels terugtrekken van bokt, dit heeft niks met bokt te maken maar alles met mijn werk, ik blijf meelezen en wie weet ook reageren, maar zal geen persoonlijke info meer vermelden op bokt of welke andere site dan ook.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:06

@Sonjim: ontzettend vervelend als mensen menen je te moeten volgen op een openbaar forum, i know :(:) .
Idd maar oppervlakkig houden, hier, jammer, maar het is niet anders.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:54

Ben ik weer.
Sonjim: dat is vervelend!! Fijn dat je wel gezellig blijft meelezen.

Vanmorgen weer een heerlijke buitenrit gemaakt met Rembrand. Dankzij Tallechie was het mogelijk om weer een menrit te maken. (anders heb ik nl geen groom, zeker met een klein kind erbij noodzakelijk!) Het was weer heerlijk weer en gezellig. Vanmiddag wilde ik (met "hulp" van zoon Patrick) met Amerigo gaan mennen, maar er is onverwacht een vriendinnetje komen spelen. Dat gaat even voor natuurlijk. Nu maar hopen dat ik mezelf er nog toe kan zetten om vanavond Amerigo nog in te spannen.

Morgen lekker naar de dierentuin, dus paardjes een dag vrij (alweer)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:39

sonjim, als je wilt kom je toch gewoon weer een keer aanwaaien hier?

Lienepien, hihi dat is de biologische klok haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:58

Hoi, hoi.
Vanochtend vroeg pony's 6.00 uur :+ ) in de wei gezet, net pony's weer in de paddock gezet en hooi gegeven. Zij vrij ik aan het werk ;)

Ik heb heel bewust vanaf dat ik mijn eigen stalletjes/wei had geen vaste schema's aan gehouden en dus ook nooit last van zeurende pony's/paarden gehad. Ze zijn altijd wel erg vrolijk als ze me zien, maar als ik ze eerder zie :D staan ze meestal of bij elkaar een beetje tegen elkaar aan te rommelen (knabbelen, duwen, over elkaar heen hangen), op rust beetje te dromen, of ze staan rustig te eten en 's ochtends vroeg slapen ze meestal nog, zo schattig. Soms betrap ik ze op een ren-partij heel grappig, dan roep ik ze en dan staan ze opeens stil zo van "eueuue...we waren even bezig hoor :o ".

Ze staan nu een beetje op dieet dan zijn ze wel wat hyper als ze mij dus zien (niet als ze me nog niet gezien hebben) want dan weten ze dat het etenstijd is :Y)

Heel gave bak Monique 8-)
Wat leuk zeg Tine en Tallechie dat jullie elkaar kunnen helpen!
Is wel extreem vervelend zeg als je op een forum niet eens je prive-gang kunt gaan :(

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:27

@ tine: met onze honden heb ik er geen last van dat ze zeuren. Ik voer ze ook wel op heel verschillende tijden. Maar Romeo voer ik ook altijd op verschillende tijdstippen en toch roept hij soms de hele buurt bij elkaar. Soms ligt zijn biologische klok wat eerder en gaat hij al om 5 uur roepen. :D

Wat leuk trouwens dat je dankzij Tallechie kan gaan rijden! Ik wilde vandaag ook graag gaan rijden, maar nieuwe groom moest leren...
Veel plezier morgen in de dierentuin!

@ sonjim: wat vervelend dat je niet eens op bokt je privéleven kan bespreken. Het is begrijpelijk dat je om die reden niet meer zo actief meepraat.

@ VHU: nou jij was er vroeg bij :Y) Toen heb ik me nog even omgedraaid :z

Ik ben vandaag gaan shoppen met mijn zus. Vorige week kreeg ik de reactie van mijn zus: "Wat loop jij er charmant bij zeg!" Toen keek ik tussen mijn bovenbenen en tegen ieder been een mooi gat van zo'n 2 cm :o Jeetje wat schaamde ik me! Ik wist trouwens niet dat die jeans zo versleten was, het was mijn laatste nieuwe jeans :? Blijkbaar was de kwaliteit dus niet zo goed... Heb het nog nooit aan de hand gehad dat daar een gat zat! Bij broeken wat ik al véél langer heb is daar helemaal niets te zien. Maar nu ben ik vandaag dus gaan shoppen en heb ik een nieuwe jeans gevonden. :o

We zaten zonet aan tafel in de keuken, plots zegt mijn zus heel rustig: "Euh... waarom loopt Romeo hier voor het raam?"
Ik had Romeo dus via het tuinhuis in zijn stal gezet (zoals altijd), maar blijkbaar was mijn vader vergeten om de draad van de wei dicht te doen. Uiteraard moet Romeo hiervan profiteren en uit de wei gaan :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:54

@SL: Ja, ik ben echt heel blij dat Tallechie me zo kan helpen. Hopelijk kan ik haar volgende week helpen. Dan hebben we weer afgesproken voor een menritje en neemt zij ook haar paard mee (en 2 grooms, voor ieder van ons). Nieuwe kleren, heb ik eigenlijk ook dringend nodig. Maar ik hou niet van winkelen en heb er geen tijd voor.

@VHU: Jij was er vroeg bij zeg!!!! En je hebt dus blijkbaar met voeren zelfde ideeen als ik.

Net toen vriendinnetje van zoon weer naar huis was gegaan, snel Amerigo ingespannen. Het duurde even, maar toen liep hij weer heel fijn. Ook weer middendraf op de volte en achterwaarts kunnen oefenen. Het begon te druppen toen we klaar waren, dus was heel blij dat ik deze volgorde had gekozen (ipv pas als zoontje naar bed was gaan rijden). Nu kan ik straks lekker lui op de bank hangen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:18

Afbeelding

Tadaa :D :D

Afbeelding
Big smile haha

O ja heb mn zweep niet vast dat werd me iets te veel. Zou wel een hele lange moeten hebben om robijn
af en toe een beetje naar voren te drijven. Is wel opletten met sturen en al die leidsels in mijn handen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:22

Ziet er erg leuk uit. En ook moeilijk. Lijkt me vooral moeilijk om de voorste netjes voor de achterste te laten lopen. Om over wendingen nog maar niet te spreken :D

Jij ment ook met de hond in de bak. Ik ook, soms liggen ze wel in de weg. Gaan ze uitgebreid op de hoefslag liggen ofzo. Maar een goede oefening voor mijn paarden. :P Honden komen soms ook ineens de bak inspurten, worden paarden goed bomproef van hihi

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:25

Leuke foto's van tandem :D ik had laatst ook weer even tandem gereden maar mn hobby zal het nooit worden, vind tweespan veel leuker en ik zit een beetje te prutsen met die leidsels in tandem :+ maar ik doe het zo af en toe voor de afwisseling.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:26

@ Maisie: wauw wat ziet dat er goed uit!! Robijn is ook een erg mooie pony (had ik nog niet zo vaak gezien) <3

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:32

leuke tandem foto's!

Tine mooi dat je nog effe hebt kunnen rijden.

Ik heb net met wobbe in de bak gereden.
In de regen :+
maar het ging best goed en we waren allebei best fanatiek.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:39

Wauw, leuke foto's van tandem! Grappig dat er nu steeds meer mensen tandem gaan rijden. Zou allicht een stuk leuker zijn als we wat meer concurrentie hadden. :j

Ik heb zondag ook een stuk tandem gereden, ontzettend smalle paden, dus ik vond het hier en daar wel spannend.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:47

mooie fotos maisie! :)

en moniqueT; leuk die bewerkte foto!! :oo ik kan helaas geen raw-driver vinden.. *grmbl*
broers camera kan ook RAW foto maken..

vandaagweer gewerkt
bij elkaar zo'n 180 km gereden
klanten halen en brengen
onderdelen halen
spaarlampen zoeken :))
hartstikke leuk :D
ohja, en nog 3 autos gewassen
18 flessen wijn verpakt
en oudpapier geruimd :P

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:03

Wat een leuk tandem! En op tijd voeren is inderdaad een ramp, dat weten ze heel snel.

Ha, wij hebben ook opruimdag gehad. Zaterdag met de kinderen de hele zolder van het huis leeggehaald. Twee grote bussen met spullen naar milieustraat gebracht en vandaag de hele dag gesorteerd voor rommelmarkt, weggooien of Spanje. Gelukkig weinig overgehouden voor Spanje :-)

Citaat:
en moniqueT; leuk die bewerkte foto!! ik kan helaas geen raw-driver vinden.. *grmbl*
broers camera kan ook RAW foto maken..

Deze foto is niet in RAW geschoten, maar gewoon in JPEG. De kunst is om drie foto's te maken, één overbelicht, een goed belicht en een onderbelicht. Die mix je met een speciaal progje of in Photoshop, daar krijg je dit HDR (High Dynamic Range) van. Kan je hele leuke dingen mee doen!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:06

Ja geinig idd die foto van die auto, met groene zombie wielen 8-)
3 fotos in 1 dus als ik het goed begrijp :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:12

hey :D dat is wel gaaf :D
dacht dat het alleen met RAW kon! :D
dus van alle ''stille dode dingen'' kun je met gewone camera ook HDR bewerking maken :D
ga ik eens proberen :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:34

Citaat:
Jij ment ook met de hond in de bak.

Nog erger ik kom niet weg zonder hond. Ze worden er idd bomproef van en
hondmak. Hond loopt voor ze links rechts of zit op de kar.

Het sturen is wel ingewikkeld en vooral de voorpony moet blijven lopen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:36

maisie, wat gaaf, ziet er best al netjes uit :)

ik wil dit ook zoo graag!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:44

Tandem, daar komt Romeo misschien ook nog in te staan...
De eigenaar van mijn vzpaardjes wil Romeo voor 1 van zijn haflingers zetten. Hij speelde zelfs met het idee om Romeo vooraan in het klavertje 3 te zetten.
Maar even een vraagje: heeft de voorpony een ander tuig nodig? Ik heb bijvoorbeeld het Zilco Classic, kan je hiermee tandem rijden?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:49

uhm. een voorpony moet vooral lange strengen hebben, een broek is overbodig en lichtogen ook, voor de rest kan je volgens mij gewoon met een enkelspantuig rijden met je voorpony

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:52

dubbelspan op de voorpony enkelspan op de achterpony. Van die dingen aan het hoofdstel bij de achterste pony en op het schoftje van die dubbele ringen en dan nog lange leidsels voor de voorpony. Op de foto zitten de strengen op zn langst en dan zitten hier nog de disselriemen tussen.