[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LinSa

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:05

Heel fijn dat het mendistricht geld wil vrij maken!!

VHU, mijn merrie is al 10 hoor haha. Maar ik hoop dat het joligheid is, dan zou het ook zo weer over moeten zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:08

OK!
Bij merries heeft het soms ook met hengstigheid te maken. Mijn paardje Ber is daar erg gevoelig voor. Helpt magnesium erg goed.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:36

Sinds augustus staat ze met ruinen en is de hengstigheid goed merkbaar, heel goed. :+ Ze krijgt al magnesium bijgevoerd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:37

Dan weet ik het zo ook niet :P

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:06

Ik heb een vraagje over hoe de mendurance nu eigenlijk gaat. Is er ergens een site waar allee goed op beschreven staat? Of spreekt het op de dag zelf voor zich?

Wateren zal onze eerste keer worden (impulsrubriek). Normaliter proberen we altijd een keer zonder paard te kijken hoe het allemaal gaat. Maar door tijdgebrek is dat er nu niet van gekomen.

Op de site van mendurance dfw staat al wel een en ander uitgelegd en in de regelemten kon ik ook wel wat info vinden. Maar ik was eigenlijk op zoek naar nog meer :) Ik wil me zo graag goed voorbereiden en inlezen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:36

Ik heb bij mijn eerste wedstrijden genoeg hulp gehad.denk dat ze in wateren je ook wel info kunnen geven als je vragen daar hebt

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:32

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:13

Wateren word ook mijn eerste wedstrijd. Wel meteen officieel, heb toch m'n startpas, dus waarom niet?
Ik ben heel benieuwd, eerst zondag nog ff 2span dressuren voor de competitie :).

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:37

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:13

sakvis schreef:
LinSa schreef:
http://Www.mendurancesport.nl
Ik denk dat je hier wel wat informatie gaat vinden!

Super! Dat zocht ik!

Mocht je op die site nog info missen, stuur dan even een pbtje.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:11

Over het algemeen wordt je op elke wedstrijd prima geholpen door organisatie, officials en andere rijders. Tevens ontvang je morgen of zaterdag ook een boekje met alle info erin.
Het lijkt inmiddels wel een Shetlander wedstrijd te worden in Wateren. Die voeren het deelnemersveld aan. Helaas twee afmeldingen binnen gekregen. Het wordt een knus dagje zeg maar

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:49

Leuk een shetten wedstr

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:13

Knus dagje klinkt goed voor de beginners onder ons. Ik hoop dat er wel voldoende deelname is voor een leuke wedstrijd.

Roos gaat als een trein, ze is van het weekeind 15 geworden maar ze word nog altijd beter! Ben blij dat ik haar enkelspan pas weer geactiveerd heb en ze nu weer mooi in het 2span een nieuwe carrière begint. En niet te vergeten nu voor het eerst mendurance.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:40

Ik heb de gegevens binnen!
En word er nu weer zenuwachtig van :p.

Is er op de groom punten water aanwezig? Of moet je daar zelf met je groom voor zorgen?
Ik ben alleen, maar kan misschien wel wat regelen met mijn instructrice die ook rijd (maar die heeft volgens mij alleen haar man mee die op de wagen mee gaat).

Gevaren 3hoek verplicht, dat lijkt mij duidelijk en logisch (rij thuis meestal met een hesje over mijn stoeltje, maar 3hoek ligt klaar). Verder geen reflectoren verplicht?.

Ik rij nooit met GPS om een route te vinden, is de route ook op je telefoon te laden in bijvoorbeeld een bepaalde app?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:04

De route wordt heel duidelijk aangegeven. Je hebt niet echt een GPS nodig. Ik heb er ook geen :-).
De route heb ik een aantal jaar geleden ook bijna helemaal gereden. Er zaten best zware stukken tussen, maar overwegend is het goed te doen.

Ik mis de P/A in het veld.

Ik denk dat we morgen met de caravan een paar dagen in het buurt gaan kamperen even het parcours her en der verkennen/bekijken. ik ben gek op het DFW.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:14

PA is er al een aantal jaren uit....Gelukkig.Andere reflectoren zijn niet verplicht. Ik ken geen app maar eigenlijk heb je dat niet nodig. Kaart is alleen om overzicht te hebben maar rijden met de kaart hoeft niet.
Waterpunt onderweg komt er alleen bij heel warm weer. Waarschijnlijk op G2. Anders is het zelf voor water zorgen maar ik moet zeggen dat bij deze temperaturen en op deze afstand koelen soms zelfs averechts kan werken tenzij je echt voor de 14 km/u wil gaan

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:26

Ik kan het me voorstellen hoor Dennis! Zou er ook zenuwachtig van worden,puur doordat ik niet weet wat ik kan verwachten. Bij ons duurt het alleen nog even, maar hoop toch echt dat ik volgend seizoen eens kan starten.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:31

Napie schreef:
PA is er al een aantal jaren uit....Gelukkig.

Kijk, dat wist ik niet. Inderdaad wel fijn nu kun je lekker door rijden in een fijn tempo zonder er weer uit gehaald te worden. De PA vrat ook heel veel tijd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 18:50

Iedereen heel veel succes in Wateren *\o/*

Voor de nieuwkomers zorg in ieder geval dat je goed weet hoe de regels zijn bij keuren, start en finish :list:
En vraag vooral voordat je start op de dag zelf als je iets niet begrijpt, luister goed naar de officials en de vrijwilligers :-)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:03

Ja! Mailtje met info en starttijden is binnen! Heb er enorm veel zin in! Zondag nog een laatste ritje ter voorbereiding en dan rustig eens gaan bedenken wat we allemaal meenemen (we maken er een lang weekendje DFW van).

Ciska, je schijnt routes in de kunnen laden via Endomondo. Hoe en wat weet ik eigenlijk ook niet. Maar ik zie hier in 'ons bos' de routes altijd zo duidelijk aangegeven staan (voor de gewone endurance). Verdwalen lijkt me haast niet mogelijk!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:21

Ik had ook plannen om een weekend op de alberthoeve te blijven, maar we krijgen bezoek uit canada. Die belden vorige week dat ze in europa waren en wilden zondag heel graag langskomen. Dus gaan we morgen een weekendje naar Diever op de camping.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:31

Klinkt gezellig! Wij verblijven niet op De Albert Hoeve, maar op een andere camping (even de naam kwijt). Pony's zijn niet gewend om op stal te staan of 24/7 op de wei. Dus nu een mooie stek gevonden met uitloopstalletje op zand.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:37

Voor mij wordt het een vroegertje. Ik red het werk en andere pony's technisch niet om de dag van te voren heen te gaan.
Ik heb er echt zin in.

Met een marathon is er tijdens het wegtraject ook niet te verdwalen. Dus vergelijk het daar wat mee. Maar omdat ik enkelspan sulky in mn eentje start vind ik het wel zo fijn om toch de route ook op mijn telefoon te hebben als dat toch kan. Endumondo heb ik, ik ga kijken of ik daar wat in kan vinden hoe ik het in kan laden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 19:20

alleen op de kar heeft voor mij zeker voordelen, ik klets nogal veel en vergeet dan wel is op te letten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:54

Heb je al gereden met de hartslagmeter Ciska?

Gisteren de hele dag achter de laptop en in mijn pauze met Nickey een rondje gedaan. Alle deelnemers, officials, vrijwilligers gemailt. Vandaag op pad geweest voor Prijs jes. Altijd weer moeilijk om iets leuks te vinden.
Vandeweek de aanhanger met materialen ophalen, lunchpakketten aanschaffen, auto laden. Donderdag naar het noorden