[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 22:18

goedeavond

ga mee met de laatste samenvatting.

@ vhu pony's van me moeder lopen 4 x in de week. 2x aan de longeerlijn minimaal een half uur en dan in het weekend ohz.. gister voor het eerst een sprongetje gemaakt. vandaag een grote buitenrit van ongeveer 13 km. en om de week gaat las vegas naar menles.

4 span paarden lopen 2x in de week voor de kar. op woensdagavond 2x enkelspan en 1x 2 span in de menles en op vrijdagavond in het 4 span bij leo kraayenbrink. daarnaast worden ze nog 2 tot 3 x in de week ohz gereden door de amazone's

voor de rest zijn we in de maand maart eigenlijk heel druk met het 4 span team.
15 maart hebben we districtskampioenschappen in tolbert met 3 paarden en 3x starten.
23 maart districtskampioenschappen in bronneger met ook 3 paarden en 3x starten
26 maart gaan we met het 4 span rijden op de lentefair bij de school waar harry les geeft en s'avonds nog naar de jurybijscholing in genemuiden.
30 maart gaan we de eerste marathon in.. ermelo voor het eerst klasse 4 HC

zo als je leest hartstikke druk dus.. ondertussen zijn Jelmer en ik ook nog bezig te leren 4 span rijden zodat als harry iets anders moet doen of anders iets. dat wij het 4 span kunnen overnemen..

@ baudyh het zuidenveld gaat dit jaar weer door.. 13 juli te Nieuw Weerdinge

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:23

Ja top lanouska. En fijn weer op de zondag. Ik ben zeker weer van de partij.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 07:43

goedemorgen...
ben al weer een uurtje op....zo even naar pony lopen die hier nog staat..die was gisteren toen we thuis kwamen duidelijk niet in orde...
dacht aan slokdarmverstopping en gaskoliek..en dat klopte ook, ik heb de DA gebeld voor de eigenaar, en die is bij hem gebleven tot de DA kwam..en ze heeft late rop de avond nog bij hem gekeken...alles leek goed..ik ga nu zo kijken hoe het nu is...

drukke planning lanouska, leuk !

Vhu, gaaf hoofdstel voor ollie !
marjola heeft het heel druk,
jenkins is achtergelaten door collega's...lekker dan !
avaluna heeft lekker buitenrit gedaan..
janouk gaat zich verdiepen in branden van muziek voor kur..
diantha voelt zich al weer beter ! top !
Bicci post maffe breezie foto !

nou,...moet gaan...tot later..hoop dat ponneke in orde is...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 07:49

Goed dat jij in de buurt bent voor de pony, Bianca. Ik hoop dat hij snel opknapt.

Fijne dag allemaal

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:20

Mogge,

Het is weer maandag en we mogen zo weer gaan werken _/-\o_
Gisteren een heerlijk paardendagje gehad. Eerst met Joekel en twee andere paarden een lekkere strandrit gemaakt en 's middags nog lekker even met Brutus gereden. Wat een weertje was het *\o/*
Helaas nu weer regen -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:47

pony lijkt in orde...
ik heb hem even lekker buiten gezet..
de ponyeigenaren kwamen gisteren ons halen..volgens mij hoest hij zo raar..wil je even kijken..??
wij erheen...oei..zeg ik..bel de DA maar..die heeft slokdarmverstopping..en gaskoliek...nou daar begrepen ze niets van..hoe weet je dat ? kun je dat zien ??
.......ehm..ja...hoe weet je dat..ik heb het al vaker gezien bij paarden van anderen,..en dit is hetzelfde..mijn man zegt..ik heb geen idee..maar hij is wel ziek..bel maar,...geen telefoon bij zich, dus zelf maar gebeld.
DA vond het wel knap dat ik het meteen had herkend, pony had opgeblazen buik, enorm !! strekte hals..en hoofd naar voren..en kan niet hoesten...piepte het uit van de pijn...

ik hoop dat hij nu zo goed blijft als hij nu is....ik heb slokdarmverstoppingen vaker terug zien komen...en dat liep voor de pony fataal af...dus ik hoop dat het bij deze pony goed gaat..
en dat het meisje nu weer wat meer met hem gaat doen...te weinig beweging is zo slecht voor een paardje...

hondjes zijn fit en vrolijk...alleen de jongste eet minder, maar volgens mij moet die voor het eerst loops worden....even in de gaten houden maar...

Ollie, heerlijk gereden !! ik ben jaloers !! genieten hoor !

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:16

ik duim voor de pony biancacoo....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:18

pony is rustig en loopt nu lekker buiten, lijkt allemaal goed te gaan gelukkig...

mijn autotje even gewassen...die had buiten gestaan..waren stuk of duizend vogels al poepend overheen gevlogen..ziet er nu weer wit uit..haha..

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 10:21

goedemorgen.

@ bianca gelukkig gaat het al weer beter met de pony.. ik ook af en toe jaloers op jou.. met zoveel passie bezig met je hondjes.. en dat eagle gewoon mag blijven ook al wordt het geen wedstrijd hond meer.. menig mens zou een ander plekje zoeken.
@ ollie gister een heerlijk paardendagje gehad.. wil ik ook nog is doen een strandrit.
@ janouk zwaait voorbij.

ik ben al heel fanatiek bezig geweest met het Zuidenveld. gisteravond nieuw concours programma gedownload en al de roosters voor een heel stuk ingevuld. vanochtend het eerste deel van het vraagprogramma ingediend.

ik heb dinsdag mijn nieuwe auto opgehaald. oude auto was afgekeurd.
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:34

Lanouska, gave auto !! superleuk !

Ach ja die Eagle..hij heeft nu gewoon vrij, eerst de zomer maar door, hij kan korte stukjes mee trainen, soms heb je dat bij paarden ook...af en toe of vaker een blessure,
maar hij zal in de toekomst wel een senioren rondje kunnen blijven doen, en hij kan heel goed honden opleiden tot leidhond, dat is heel erg veel waard.
er zijn niet zo veel honden die op zulke jonge leeftijd al zo goed leider van een team kunnen zijn, wat dat betreft, is Eagle redelijk uniek....
Er was zelfs in Hardenberg op de wedstrijd iemand die hem wel wilde kopen...neeej..dat doen we dus niet..
T'is zo'n onwijs verlegen hond dat ik hem niet ergens anders wil plaatsen, hij voelt zich bij ons op z'n gemak, bij anderen duidelijk niet, het is geen wegwerpartikel..
de 3 andere hondjes doen het supergoed samen met trainen, voor de kracht en snelheid zou het mooier zijn om met 4 hondjes te lopen, maar dat zou betekenen dat ik er een hond bij moet zoeken, en we zijn er nog niet uit of we dat willen, dat heeft weer consequentie's qua aandacht, kosten, vervoer enzo...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:03

Ik weet weer waarom ik zelden naar de huisarts ga. Pfff.... heb al ruim 4 maanden een vol hoofd, laatste week dus met koortsachtige verschijnselen, vieze neuzen (sorry, niet smakelijk). Heb in het verleden jaarlijks bij en voorhoofdsholteonstekingen gehad, weet echt wel hoe dat voelt. Moest nog bijna op mijn knieen voor een antibioticakuur. Ik moest maar meer allergiepillen gaan slikken. Tja..... als dat het probleem zou verhelpen, was ik niet langsgekomen. Zucht.... Maar goed, heb een kuur, hopelijk knapt het nu snel op.

%)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:26

Waardeloos he Tine. In de VS kan je gewoon AB kopen bij de drogist, niet dat dat ideaal is maar dit is altijd zo'n gez e i k. Fijn dat de dieren er allemaal goed bijstonden, wat vond Lika ervan dat ze jullie weer zag?

Arme poown bij Biancocoo :(:) Eagle treft het met je. Zou een ramp voor zo'n dier zijn te moeten verhuizen. Gelukkig hoeft dat niet.

Jeetje wat druk allemaal Lanouska, gave auto heb je gekocht *D

Ips hoe is het met Pablo?

Hier onwijs druk, hoort bij tijd van het jaar in ons onderwijs, scriptietijd is altijd gekkenhuis. Maar ik loop op schema :) We hebben wel besloten dat onze zoon naar een gewone brugklas HAVO/VWO gaat en niet naar de HAVO voor muziek. Hij heeft nu een paar privé lessen gehad en we merken dat hij de druk die gelegd wordt niet fijn vindt. Wordt onzeker en twijfelachtig, gestressed van die extra lessen. Dat willen we ons kind niet aandoen hoor, ze zijn nog zo jong. Gewoon lekker of de HAVO of het VWO en mocht hij dan nog naar het conservatorium willen kan dat altijd nog.
Kind was helemaal opgelucht (en ging direct weer vrolijk gitaarspelen ipv verplichte technische oefeningen doen :+ ).

Hero heeft gisteren weer even voor de wagen gestaan ging weer heel goed. Hij is echt heel braaf, doet enorm zijn best. Geen gezwiep, gemier, slaan met hoofd of wat dan ook loopt keurig relaxed zijn rondjes.

Nou moet nog boodschappen doen en natuurlijk het avondprogramma van eten etc :Y)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:03

Vhu, wat een heerlijk besluit voor Han !! idd nog jong zat..komt vanzelf, of niet, en dan is het ook goed !!
fijn dat hero het zo goed doet, en druk met scriptietijd....succes daarmee !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:09

Mijn muis doet het niet meer, dus terugscrollen is erg lastig. Hopelijk vergeet ik niemand.

Bianca: zoals de rest ook al schreef, Eagle (en de andere dieren) boffen met jou +:)+
VHU: gewoon bij de drogist hoeft ook niet, is niet goed om veel AB te krijgen, maar dit is wel het andere uiterste. En wat een goed besluit voor Han. Mooi om te lezen dat hij gelijk weer met meer plezier speelt. Dat is toch het belangrijkste. En wie weet komt het over een paar jaar alsnog wel. Lika was helemaal gek toen we weer thuis kwamen. Erg leuk om te zien natuurlijk. Maar ze heeft het ook heel goed gedaan bij de oppas hoor, gelukkig. Ze is niet zo vreselijk eenkennig gelukkig. Wow, die Hero is echt een toppony zeg...
Lanouska: nieuwe auto en volle agenda en ook nog lekker met de ponys bezig

Nu eerst zoonlief in bed zien te krijgen en daarna maar weer op juryjacht. Pfff, schiet echt niet op....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 07:59

Gave auto, lanouska

*\o/* tatata ik heb de grote klant gescoord *\o/*
Ik ben zzp'er en had bij een heel gave klant gesolliciteerd als ambtelijk secretaris OR. Ze hadden 3 hele goede sollicitanten, maar mijn bredere visie gaf de doorslag.
Helemaal blij, weer volop werk.

Ook beter voor Janouk, heeft ze meer vrije tijd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:38

Gefeliciteerd Janouk !! super zeg !!

Aks is afgelopen weekeind gezellig langs geweest in landhorst bij de sledehondenwedstrijd, en heeft heel mooie foto's gemaakt !! ze staan al op fb, echt heel gaaf !! heel blij mee !!

verder....drukachtig dagje..van alles te doen..

Vraag me af hoe het met pablo gaat, en met diantha nu....?
en verder hoop ik dat jullie een fijne dag hebben..werkze voor de werkenden...en veel plezier voor diegene die thuis of elders aan de slag gaan..

hier 2 heel mooie foto's (vind ik zelf) die Aks gemaakt heeft..
Aiya en ik....schoothondje..haha..helemaal tevreden na de route..
Afbeelding
En met Eagletje....die liever in mijn jaszak zou wonen, dan daar buiten bij al die vreemde mensen...
Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:48

Lief dat jullie aan Pablo denken . Hij is na de metacam iedere dag blij. Raar beest likt de spuit helemaal af. Morgen komen er achter weer ijzers onder. Hopen dat hij daar weer wat van stabiliseert.
Ik zag mooie actie foto's van biancaoo.
Janouk weer volop aan het werk, leuk!
Vhu laat zoonlief lekker naar de gewone havo gaan.
Tine op jury jacht!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:50

Goed om te lezen Ips !! fijn dat Pablo zo goed gaat, Vamor ging ook een poos heel goed op metacam...super is dat !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:58

Goedemorgen

Ips: fijn om te lezen!!

Bianca: wat een prachtige foto's. En wat is Eagle een prachtige hond <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:00

Bianca, ik had de foto's op facebook voorbij zien komen. Prachtig. Jouw honden hebben zo'n mooie uitdrukking.

Ips zo fijn dat het nu weer beter gaat met Pablo. :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:54

Met mij gaat het nog niet zo. Gisteren weer koorts. Kon ik weer niet naar les. Dat word as zaterdag niks met mijn L debuut.

Met diantha gaat het een heel stuk beter. Ik ben der antibiotica aan het afbouwen. Vandaag voor het laatst denk ik. En de ontstekingsremmer nog een paar dagen. Ze heeft een gat in der onderkaak. Die houden we schoon met uitgekookt water. Er loopt nog altijd viezigheid uit. Maar ze moet al een praam op om dat voor elkaar te krijgen. Ze komt dus niet ziek meer over. Eet nog altijd niet voor 100% hooi maar dat komt wel goed denk ik.

Afgelopen zaterdag naar dat mensymposium geweest. Dat was erg interessant. Best wel waar van opgestoken. Vond de theorie en praktijk van Gerard leijten leerzaam over hoe je een goede vaardigheid rijd. Maar ook de sportbegeleiding vanuit de kliniek heel interssant. Ga ik denk ik wel doen met db.
Maar eerst zelf beter worden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:27

Errrug rustig hier :7

Diantha stukken beter, Pablo weer up and walking maar Baudy in de lappenmand :(:) niet fijn met een debuut in het vooruitzicht :n

Wat een heerlijk weer is het he {:} morgen komt Crazymel langs gaan we rondje mennen met Ollebol en wedstrijd van zaterdag even doornemen :D

Vrijdag komt als het goed is nu echt iemand om mijn jogcart mee te nemen en ik heb mijn tweespan tuig binnen.... maar die is dus een Ideal full ipv een cob (stond wel te koop als cob ...). Probeer nu te kijken of ik het toch zo af kan stellen dat ik het op cob maat krijg. Dat is voor vrijwel alle onderdelen denk ik wel te doen alleen niet voor het borstblad (het is tweespan tuig met strenghouders niet met omloop). Maar man van http://www.tuigonderdelen.nl gaat voor me opzoek naar een ouder type cob zwaar marathon borstblad, zou mooi zijn want het is een heel mooi tuig :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:16

Kan bericht niet meer wijzigen :o
Hero heeft vandaag voor het eerst gedraafd voor de wagen en uitspannen in de schuur, dus dan moet hij de bak uitlopen, door de deuren heen naar de schuur en daar midden in de schuur naast de andere wagens netjes stilstaan. Hij vond het natuurlijk spannend (vindt hij met alles voor het eerst ^) maar daarna is ij vrij snel (meestal) weer 8-) ) maar bleef weer heel braaf :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:14

Goeienavond!

Terugscrollen zover ik kan :P .

VHU's Hero doet het goed als beginneling voor de wagen. En Han opgelucht dat hij weer zonder druk op de gitaar kan pingelen.

Baudy heeft een vaardigheidstraining van GL gehad. Hij heeft hier ook enkele keren een clinic en training gegeven en steek je veel van op :j . En Diantha is op de weg terug *\o/* .

Lieve foto's gezien van Biancacoo en de hussels

Janouk heeft een nieuwe baan en pony Janouk zal daar ook blij mee zijn }> .

Lanous een gaaf karretje gekocht en leert vierspan rijden

Tine is weer thuis en gaat op jury-jacht

Ollie heeft een strandrit gemaakt, leuk hoor!

Over AB bij de drogist... in Roemenië (wij hebben een Roemeense matroos aan boord) verkopen ze overal pilletjes AB voor. Keuze uit 2 soorten voor pijn in de mond, keuze uit 2 voor pijn in je buik, keuze uit 2 voor pijn aan je grote teen, keuze uit 2 ..... matroos heeft al ettelijke malen een maagzweer gehad van de AB die hij in grote getale koopt en slikt. Slecht, slecht, slecht. Maar daar heb je in Roemenië ook weer pilletjes voor. Keuze uit 2 soorten. :')

Ik ben deze week aan boord en zitten in Merksem. Vandaag vrij, hoeven nog niet te lossen, dus naar de verjaardag van mijn vader gegaan. Lekker uit eten geweest, was erg gezellig. Morgen wrs weer naar huis, want het ziet er naar uit dat we pas vrijdag of zaterdag aan de beurt zijn om te lossen. Erg druk met geladen schepen hier in de haven.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 08:00

Goedemorgen,
Dank jullie, ben ook heel blij met de hondjes, en heel mooie foto's zijn het! Ben er erg blij mee ! Ik sta altijd stom op foto's, Aks heeft echt een groot talent !!

Gem, jeetje..dat die pilletjes zo makkelijk te krijgen zijn, moet er niet aan denken wat dat met je lijf doet.....
En wachten tot jullie schip gelost kan worden, bijzonder werk lijkt het me op zo'n schip, wel heel mooi om zo te reizen.

Tine, heb je nog een jurylid lijnen vinden?
Jenkins, ben je al terug uit engeland, of haal ik je nu door de war met iemand anders ?