[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:45

Haha tine, zo heb je hem toch nog aan het werk gezet :D

Maaike, in de B is de ontspanning ook heel belangrijk.

Ik wil die marathon per sé rijden, om meerdere redenen:
Ten eerste voor mijn eigen vertrouwen, die zal zo weer een enorme boost krijgen omdat ik weet dat ze het super kan.
Ten tweede omdat dit de eerste keer zal zijn dat we een marathon rijden zonder oogkleppen.
Ten derde omdat ik in oktober weer een officiële wil rijden, dan is dit voor mij de enige mogelijkheid om nog wat te oefenen.

Ben namelijk vanaf dat weekend van de oefenmarathon weer ieder weekend druk t/m half oktober, met groomen bij Jan de Boer.
Na Bussloo gaan we naar Breda, dan een weekend als het goed is geen paarden (tenzij we meedoen aan de Enjoy the Ride hier) maar wel zwaar weekend ivm feest wat onze vriendengroep organiseert, dan die maandag een week naar Bregenz en dan naar het NK in Deurne. Dan eventueel NK in Noordwolde met het andere vierspan (denk het overigens niet) en dat weekend erna heb ikzelf weer wedstrijd in Hengelo.

En dan begint het beursseizoen op het werk weer..... Wilden ook nog een weekje weg, misschien naar Gran Canaria maar dat is ook nog niet zeker.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:16

Nou, net terug. Het is moeilijk te stellen wat er is met d'r, maar het komt misschien door te eenzijdige voeding. Ik geef ze niet veel naast hun gewone voeding, omdat ze het vaak niet eten. Dus dit kan een oorzaak zijn.

Ik nam ze omdat ze zo makkelijk te houden zijn enz, maar dat is echt niet zo... Ik heb speciale bodembedekking vanwege de stof, speciale voeding tegen het reutelen. Ik heb geen flesjes omdat die verstopt kunnen raken, groot ruim hok... En nog is het eigenlijk niet genoeg Y;(

ze heeft een injectie gehad en meteen wat yoghurt en kaas gegeven, hopelijk knapt ze een beetje op.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:44

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:53

Wat vervelend voor jan de boer :oo (en voor jou...)

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:06

he milanka, vervelend :(:) arme muiskes die niet lekker zijn :(:)

tallechie die slecht punt voor aanspanning heeft
snuitje is beschaafd de baas in de wei :D
euh...
ohja, laura's scheermesjes zijn kwijt... bedrijf of de post kwijt gemaakt?

vandaag gewerkt, was zwaar..
maar!
Heb in mijn droomauto gereden :+:
en in een gloednieuwe S60 (afgelope dinsdag e verkoop in gegaan) auto had 180km op de teller :oo

en verder nog 12 andere autos gewassen :))
net paardjes gevoerd, bak uitgemest
en nu op vriendje wachten en dan eten :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:51

@ Millanka: wat vervelend zeg. Hopelijk is ze snel beter :(:)

@ lienepien610: balen zeg van Jan de Boer! Voor jou uiteraard ook niet zo leuk, lijkt me wel een leuk vooruitzicht om daar te groomen.

Wat Zhora betreft, ik weet niet of het slim is om haar aan te moedigen om in water te gaan. De reden dat ze er bang voor is, is dat ze de eerste dag dat ze hier was in het zwembad is gevallen. Ze had er geen idee van wat het was, ze was lekker door de tuin aan het rennen en ineens *plons*. We stonden ernaast, dus hebben haar snel eruit kunnen halen. Het is niet de bedoeling dat ze nog eens in het zwembad valt/springt, dus lijkt het ons niet slecht dat ze er bang voor is. Wat ik wel eens met haar wil doen, is met haar gaan zwemmen in een meer, wat langzaam dieper wordt. We zijn wel een beetje bang dat ze in het zwembad springt als we er niet zijn, en dan kan ze er niet meer uit. Het is een ingebouwd zwembad, het water is 1,30m diep, het zwembad zelf is 1,50m diep denk ik. Ze zou het zwembad ook kapot krabben en dan moeten we alles terug uitbreken en een nieuw zwembad kopen.

@ VHU: leuk dat Snuit de baas is, maar niet vervelend! Een tijdje geleden had je toch eentje weg gedaan omdat die niet met Sim overweg kon hé?(meen ik me te herinneren :o ) Voor Freddy is het ook heel goed dat hij iemand heeft die hem op zijn plaats zet! Nu moet je geen paarden meer zoeken die dat zouden kunnen doen :Y)
Voor jou zal het ook wel een beter gevoel geven als ze gewoon maatjes zijn met elkaar, dan kan je een beetje tot rust komen als je bij de paardjes bent. Zeker nu je het verlies nog aan het verwerken bent lijkt het me aangenamer als de rest van je bende gewoon rustig is zonder brokken te maken.

@ Nouvel: wat betreft de entingen, hoe lang voor de wedstrijd moeten de entingen in het boekje staan? Romeo heeft in het boekje staan dat hij in 2007 entingen heeft gehad, maar toen is er niets meer in het boekje gezet. Dat is dus sinds ik een nieuwe dierenarts heb, deze vraagt niet naar het boekje en ik vergeet het altijd.
En welke entingen zijn belangrijk op wedstrijd?

@ Laura: wat rot dat die scheermesjes zoek geraakt zijn bij de post!

Ik ben weer met Zhora naar de dierenarts geweest, ze is gelukkig van haar longontsteking af. Ze heeft vandaag dus haar puppyspuitje gekregen. De dierenarts zijn reactie toen hij Zhora zag was: "Jeetje wat is die op een week tijd weer veel gegroeid! Vorige week vond ik al dat ze veel gegroeid was op een week tijd!" Hij heeft me ook aangeraden om beendermeel te gaan halen, omdat Zhora toch wel echt snel groeit. Ook gaat Zhora héél snel liggen, dat wijst erop dat ze het best wel zwaar vindt om zo snel te groeien. Beendermeel zal helpen om haar beenderen wat sterker te maken zodat haar lichaam het gemakkelijker aan kan dat ze zo snel groeit.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:18

@ SL de vaccinatie voor influenza en tetanus is belangrijk. Hier in ned iig. Je moet een basisenting hebben (2 achter elkaar met een bepaalde tijd ertussen) en daarna jaarlijks. Hier gaan ze alle 3 tegelijk en ik zorg altijd dat ik ruim op tijd ben.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:31

@S_L, die Zhora toch zomaar in het water...denk dat ze nu wel oplet. Mischa is een keer bij ons in het park in de vijver gerend (er ligt kroos in) maar daarna nooit meer :+
Ik zou gewoon aan de DA vragen de volgende keer dat hij toch die entingen nog opschrijft in het boekje, met stempel erbij. Er moet ook een batch nummer bij van de entstof of een stickertje. Maar vaak hebben ze wel extra stickertjes. Het is zonde, want als je officieel wilt starten moet die enting in orde zijn. Denk dat dat in Belgie ook wel zo is.

@Tine, het is heerlijk dat ze zo goed gaan. Sim was nooit een probleem om mee te mennen, durfde ik altijd mee op pad. Ook daarom was hij zo leuk. Hoop / denk dat Snuit en Alwyn ook die kant op gaan.
16 weken is heftig zeg. Hoop echt voor je dat het wat zoden aan de dijk gaat zetten, zou super fijn zijn.

Traffor wilde wel met Simba, maar Simba niet met Traffor :+ Hij duldde geen andere hengstjes in zijn groepje. Het was ook wel zo'n bezig mannetje. Han is wel heel verdrietig over Simba. Hij vroeg waar hij begraven ligt. Ik heb maar gezegd in bij de wei, kon het niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen dat hij verwerkt is tot wat anders ;( We gaan dit weekend een mooi boompje kopen, komt plekje voor Sim, vind ik zelf ook wel wat hebben. Dan kan hij het beter een plaats geven. Hielp destijds bij de hond ook goed.

Ik ben inderdaad wel heel blij dat de drie mannen goed met elkaar overweg kunnen. Stel je voor dat er nu weer wat was, kan ik niet aan hoor, het moet nu even een poos gewoon normaal gaan...

@Naaltje, die Volvo S60 hebben we in Zweden ook al gezien, gave bak.
Ik hou zelf enorm van mooie auto's. Erg fout maar zo leuk. Hou ook erg van hard rijden en lekkere bochtjes nemen... kan met mijn Golfje niet echt, maar met de Alfa van manlief wow :7 8-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:08

SL, het wordt inderdaad al gezegd hierboven...
In Nederland moet je paard elk jaar geënt worden voor influenze/tetanus, de eerste keer moet je een basisenting laten doen, dat is 2x kort na elkaar dezelfde enting laten geven (ik geloof met iets van 4 weken er tussen).
Verder moet je zorgen dat je paard elk jaar weer op tijd geënt wordt, anders verloopt de basisenting.

Als je paard ingeënt is, mag je een week niet starten op wedstrijden, dus daar moet je wel even op letten...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:12

@VHU; :)) vriendjes golfje ligt als een huis :D Golfje 1, :+:
maar mijn liefde is deze
Afbeelding
:+:

maar 't golfje van vriendlief is ook gaaf hoor :)) :P en iets betaalbaarder :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:16

wow die is wel heel stoer naaltje! 8-)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:22

Millanka: Hoop dat ze snel opknapt. :(:)

Lienepien: Wat zuur voor Jan de boer!

Las ook wat over inenten. Vervelend dat als er telaat ingeënd is, je niet kunt starten. Onze pony's worden deze week ook weer ingeënd.

Stoere bak hierboven! :D

Ik heb net de startlijsten van Harlingen gezien. Zo komt mijn eerste wedstrijd wel heel dichtbij. :=
Weet nu al dat ik kapot ga van de zenuwen (was ook bij mijn eerste indoor). Heb aardig wat concurrentie, dus ik ben zeer benieuwd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:25

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:28

:') :))

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:35

Dames, ik wens jullie nog een fijne avond. Ga mijn bedje opzoeken. Morgen weer de hele dag werken.

Veel plezier als jullie morgen nog gaan rijden :wave:

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:37

goede avond

@lienepien, jemig wat zonde voor jan de boer, tsja middenhandbotjes zijn cruciaal in zijn vak.

@laura, balen van je inenting, maarja dat gaat dus centjes kosten, is voor mij wel iets om te controleren in het paspoort voor het kopen van een pony, niet dat ik em daarop op laat staan hoor.

zo balen joh, de vaatwasser is stuk en kan ook niet ff gemaakt worden, kan ik dus de aankomende tijd lekker afwassen _-:(

rond een uur of 8 even lekker met Voice gereden :) ze heeft lekker heel de dag op het grote weiland gestaan, en zodra ik haar naar stal haal gaan alle paarden brullen haha.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 23:24

Maar van die entingen,Romeo heeft volgens zijn boekje geen entingen meer gehad sinds 2007,zelfs geen ontworming. wat moet ik daar dan mee doen? ik denk niet dat de dierenarts al die stickertjes gaat plakken.. als er een basisenting gedaan wordt, vanaf wanneer ben je dan welkom op wedstrijden? in mijn geval dus,ik heb nog nooit wedstrijden gereden.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 23:29

marrianne schreef:
zo balen joh, de vaatwasser is stuk en kan ook niet ff gemaakt worden, kan ik dus de aankomende tijd lekker afwassen _-:(

ha, dát is toeval, bij ons ook! :(
Hangt het in de lucht? :)
Hij maakte eergister al een raar geluid, maar vanochtend deden we hem los en toen zat er nog erg veel water in. Nu staat ie buiten (hij was ingebouwd) en is mijn vriend helemaal over de rooie omdat het niet wilde lukken.

wat een auto's hee... :D
Weet wel een normale auto wat ik erg mooi vind:
http://img2.netcarshow.com/Peugeot-407_SW_2009_800x600_wallpaper_03.jpg

Maar stoere bakken heb ik me nog niet echt bezig gehouden.
Ja okee, de Renault zag er op het plaatje wel leuk uit, in het echt moet ik er nog eens over nadenken.
http://www.zcars.com.au/images/renault-koleos1.jpg

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 06:58

mijn auto is ook heel erg normaal :oo
kost alleen een slordige 65.000,- geloof ik := en weet niet offie dan standaard is.. zal wel _O-
maar hij is :+: :))

ik ga er weer vandoor, benieuwd wat we vandaag te doen krijgen.. Misschien wat ritjes :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 07:02

stoere auto naaltje!

millanka, aahhh sterkte met het muisje

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 08:04

sander_lotte schreef:
Maar van die entingen,Romeo heeft volgens zijn boekje geen entingen meer gehad sinds 2007,zelfs geen ontworming. wat moet ik daar dan mee doen? ik denk niet dat de dierenarts al die stickertjes gaat plakken.. als er een basisenting gedaan wordt, vanaf wanneer ben je dan welkom op wedstrijden? in mijn geval dus,ik heb nog nooit wedstrijden gereden.

zou gelijk de basisenting laten doen en zo snel als mogelijk de gewone enting er achteraan, dan is dat in ieder geval in orde!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 08:12

Stel dat je zeg maar nu de 1e enting zou doen, moeten er geloof ik 3 weken tussen zitten met de 2e enting, en dan nog een week en dan mag je meedoen met wedstrijden, als je dat zou willen.
Omdat officials op wedstrijden soms de regels niet kennen, deed ik met jonge paarden altijd zo dat ik de 1e enting liet doen, dan een maand later de 2e en dan pas weer een maand later starten. Zit je altijd goed.
Maar de DA moet dat ook weten hoor.
Ontwormen checken ze niet.

Citaat:
ik denk niet dat de dierenarts al die stickertjes gaat plakken..

Zou wel zo horen hoor, hoort gewoon bij zijn werk. Anders langsgaan bij de praktijk met je boekje, dan schrijft de assistent het gewoon bij. Die kan het eventueel zo nagaan aan de hand van de boekhouding. Het is geen rare vraag die je stelt hoor ;)

Nou ik ga aan het werk :wave: :9k

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:09

murning:)

potverdikkie had ik me toch mooi verslapen....
gelukkig kunnen paarden geen klokkijken zeg ik dan maar :o

vandaag een beetje opruimdag, flink wat afwas, was, en de stallen moet ik ook nog doen, ik ga hier en daar ook maar eens wat snoeien, want ik word gek van alle takken elke keer in mijn gezicht als ik de jonge hengsten ga voeren.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:58

@ Nouvel en VHU: bedankt voor de uitleg!

@ marrianne: dat denk ik ook wel eens :D Hoewel Romeo op de één of andere manier toch weet hoe laat het is... Als het later wordt dan gewoonlijk, roept hij de hele buurt bij elkaar tot ik hem naar de wei breng. Net als 's avonds, hij wil nooit tot 9 uur 's avonds op de wei staan, dan roept hij heel de buurt bij elkaar. Ik vind het echt heel vreemd, want het tijdstip dat ik hem van de wei haal verschilt iedere dag, dus het is niet uit gewoonte dat hij het doet. :Y)

Snoeien is inderdaad een goed idee, ik heb ook last van de takken in mijn gezicht onderweg naar de weide :o
Dan ga ik ook nog mijn wagen en tuig poetsen, daar had ik nog geen tijd voor gevonden :o Of ja, tijd wel, maar het weer zat nooit mee...

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:27

Goeiemorgen :)
Nou, ik heb dus ook het idee dat paarden (zeker honden) klok kunnen kijken. Toen mijn stalhouder op vakantie was en ik het spul moest verzorgen, deed ik ze ook later naar binnen dan normaal. Het was zulk heerlijk weer dat ze nog wel wat langer buiten konden blijven. Maar daar waren zij het duidelijk niet mee eens. }>

Onze honden hebben dat ook heel sterk. Die krijgen precies om 5 uur eten, en als we ook maar iets te laat zijn dan melden ze dat wel :)

Ik hoef ook niet meer te snoeien :) We zijn eigenlijk de hele zomer al druk in de tuin. Het was geen tuin, een stuk braakliggend grond wat we nu hebben aangepakt.
Toch raar dat er nooit eerdere bewoners zijn geweest die daar in die tuin wilden zitten.
We hebben nu omheining voor Yari, leuke plantjes erin (met een perenboom :D) en zelfs een veranda! Heerlijk!
Afgelopen weekend de laatste hand aan het gras gelegd, nu mag dat even bijkomen (en wij ook).

Zo, heb weer eens sinds een hele tijd een schilderij gemaakt. Hij is nog niet af maar ik weet niet hoe ik verder moet, daarom heb ik een [UK] topic gemaakt:
[UK] [SCH][WIP] Yesmin & Luna
Vind hem eigenlijk wel mooi geworden, maar Luna (de rechter) krijg ik maar niet beter.

Jenna heeft vandaag maar even een dagje rust. Heb zulke zere benen!
Kreeg het al moeilijk voor elkaar om vanochtend met de hondjes naar het bos te gaan...