[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:27

Silfie, dat is zeker een heel avontuur.

Heeft er iemand ervaring met het Sieltec touwtuig? (www.sieltec-geschirr.de) of heeft er iemand betere foto's? Ik kan het niet echt goed zien op de site. Dit lijkt mij wel iets als tweede tuig voor erbij. Als ik dan ga slepen hoef ik daar mijn goede tuig niet voor te gebruiken.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:38

wow Silfie!! Een heel avontuur!! :P Gelukkig alles goed afgelopen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:59

@ avaluna: hij is nog maar 4, en staat nog niet zo heel lang voor de kar! Morgen rijd mijn zusje hem even licht onder het zadel, en zondag rijd ik denk ik even in de bak! Het is alweer een poos geleden dat we aan de dressuur gewerkt hebben :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:24

@Silfie: net voor de kar is wat anders, maar als hij zelf nog fit was, dan denk ik dat het wel mee valt voor hem. Fijn dat ze jullie zijn komen halen, trouwens!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:10

Ja hij was wel moe en nat, maar het was niet zo dat hij echt dood op was! Was echt super inderdaad, we hebben vanmorgen even een bos bloemen en een dos merci gebracht :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:53

ook al iemand die (net als ik ) een navigatiesysteem nodig heeft! :D
wat een avontuur in de bossen,goed dat je die mensen was tegen gekomen, anders reed je er nog

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:39

ik zou ook goed de weg kwijt kunnen raken in het bos.

Heb net ferro gereden en jazz en robijn gelongeerd. Ze waren weer braaf allemaal.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:43

Als het goed is is mijn kar deze week klaar.
Alleen moet ik wachten op hulp, durf hem namelijk niet zelf over de weg te mennen. Daarvoor is ie wat te druk nog.

Ik ga vanavond weer rijdend sinds een week. Ben benieuwd als hij zich gedraagt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:44

Wat een verhaal silfie.
Gelukkig is het mij nog nooit overkomen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:13

Ik verdwaal altijd op vreemd terrein. Nu wil ik graag een navigatie, maar een combi auto en mennen lijkt niet te bestaan, maar wel mennen en wandelen, ach dan weet ik op zijn minst de richting. Avaluna, jou span kan de ritten goed aan van de week waren ze ook niet moe toch? ik vond ze in ieder geval nog behoorlijk fit.
Vanaf vandaag staan er 6 shetten in mijn wei en een daarvan ga ik samen met de eigenaresse op pakken voor de koets en zij gaat mij helpen als groom bij mijn merrie.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:12

@Sonjim: wat een leuk; een hele wei vol met Shetters!
Ondanks dat ze vaak ook weken achter elkaar niets doen, lijken ze het idd goed aan te kunnen, hahaha, ze zijn iig pittig genoeg.
Afgelopen dinsdag was het warm, veel heuvels en we zijn toch een paar uur op pad geweest, grotendeels in draf, maar goed daar zijn het Welshkes voor.
Zo'n navigatie is er wel hoor, wij hebben er één van Garmin, die gebruiken voor Quadrijden (4x4) in de auto en misschien idd eens verstandig om het ding mee te gaan nemen op de koets, hahaha, zodat we geen ongeplande dagritten meer gaan maken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:17

sonjim schreef:
Ik verdwaal altijd op vreemd terrein. Nu wil ik graag een navigatie, maar een combi auto en mennen lijkt niet te bestaan, maar wel mennen en wandelen, ach dan weet ik op zijn minst de richting.

De Tomtoms kan je op wandelen, fietsen en auto instellen dacht ik. Ik denk als je hem op fieten instel moet je toch met een aanspanning ook een aardig eind komen (hier in de polder iig wel :) ).

Heb net m'n 3 jarige weer voor de wagen gehad, hij doet het echt zo enorm goed. Morgen rij ik hem in de les als het niet te vies weer is. Hij gaat volgende week naar z'n nieuwe baasje.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:23

Onze Garmin is officieel voor motoren gemaakt, geloof ik, hiermee ook spatwaterdicht e.d. en geeft "off-road" aan.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:36

Manon dat zeg je nu dat je navigatie hebt, hadden we ons dinsdga niet hoeven te verrijden. hihi.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:06

navigatie, kan idd handig zijn :D al ken ik hier in de buurt vrij veel wegen en paden, en écht grote bossen zijn er niet.. :)

grmbl zeg.. kom ik op stal aan, compleet bloedbad :\
had gewerkt, gauw thuis thermosfles met water en pannetje lijnzaad mee, dacht ''gauw even deken uitkloppen en voeren''

hij kwam aanlopen met vellen van 4 cm onder zijn onderlip hangend.. >;)
dus maar een halster gepakt, en omgedaan, mee de bak uit genomen..
zie ik dat verdikke héél zijn beide voorbenen onder het bloed zitten :oo ;(
voorzichtig beentjes afgespoeld.. daar was niets aan te zien.. Toen naar z'n lip gekeken.. heel zijn onderlip is ontveld.. geen diepe snee ofzo, maar gewoon vel eraf.
Heb het vel afgeknipt (ja sorry, hechten was geen optie, en laten hangen ook niet vond ik :o ) voorzichtig met m'n hand wat geprobeerd schoon te maken en ontsmettende zacht houdende zalf erop (lijkt me niets vervelender dan een ''trekkende lip''...)

man.. kon goed janken toen ik het zag.. Ben nog gaan zoeken in het halfdonker(kwart over 10 inmiddels) de bak gehad, niets gevonden behalve 2 stukjes baksteen..
ga ik m'n cap in de kast leggen, loop ik langs de stal van de tuiger.. héél die voerbak vol met bloed :\
bleek een latje van de ombouw van die bak afgebroken, en er zat nog een afgebroken schroef in.. daar heeft hij dus denk ik aan gehangen.. Heb de schroef er met behulp van een bekapmes uit gewrikt/gezaagd/gesneden...

bah.. heb helemaal medelijden met m'n knulletje nu :o ;(

:o oeps.. heel verhaal :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:15

met welk merk tuig mennen jullie?
en wat voor ervaringen ermee?
Ik heb zelf een simpel mentuig, maar mijn leidsel staat op knappen.
Ben nu bezig met een ander mentuig,vind die van clever wel mooi en niet te grof voor mijn welsh.
maar ik sta open voor andere tuigen.
graag jullie meningen/ervaringen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:31

Oei naaltje dat is schrikken.

Wij rijden allemaal met een ideal tuig.
Nog nooit geen problemen mee gehad.

ik heb vanavond heerlijk gereden. Onder zadel. En voor de eerste keer gegallopperd. Was niet de bedoeling, maar toen het goed ging wel doorgepakt.

Morgen is waarschijnlijk mijn wagen klaar.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:38

wat zijn ongeveer de kosten van dat tuig?(enkelspan)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:50

ik heb er 325 euro voor betaald. Dit was incl hoofdstel en bit, leidsels en zweep.
voor enkelspan paard

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:52

dat valt wel mee in prijs.
best wel moeilijk om wat te vinden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:54

De mensen waar ik bij op stal sta gaan al jaren naar deze dealer toe. Hier verkopen ze ook marathonwagens.
Super service. Ik heb verder eigenlijk ook niet gekeken. Divoza was veel duurder. En ik zoch een goed tuig waar ik jaren mee door kon en wat niet te duur was.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 00:06

ik wil dus ook een kwalitatief goed tuig dat nog wel betaalbaar is, en eventueel van enkelspan, uitgebreid kan worden naar tweespan (combi) maar daar zit ik nog over te trijfelen, 2de pony is nog maar een jaarling, dus 2 jaar wachten...
en is dan over 2 jaar nog wel zo"n tuig erbij te kopen (ontwikkeling gaat snel tegenwoordig) en dan geen kleurverschil enz...
erg moeilijk!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 00:16

dat wil bij dit tuig niet.
Een bij ons op stal heeft voor zijn dubbelspan gewoon een apart tuig. Als hij ze in enkelspan heeft hij dus een ander tuig op liggen. Hoofdstellen heeft hij wel een van.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:00

@Naaltje: arme Didds :(:) . Over het algemeen genezen wonden in de mond wel snel, dus ik hoop dat de knapperd gauw opknapt :(:) .

@Sonjim: hahaha, ach is toch leuk, zo kom je nog eens ergens en jij zei dat je tijd genoeg had ;) .

@Happytime: als je een stukje naar boven leest, kun je lezen waar ik mijn tuig vandaan heb.

Combituig lijkt me ook best handig, maar ik heb een prachtig enkelspantuig en een tweespantuig.
Ik hoop dit jaar nog een mooi tweespantuig van de kerstman te mogen krijgen... uiteraard uit Zwitserland.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:07

Naaltje auwtsch arme did, geef hem maar een knuf van mij.

Manon dat klopt, was wel leuk dat verrijden.