[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:11

Moeilijke dag, Keet :(:)

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:14

Moeilijk Keet. Sterkte.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:16

Jeetje, heftig Keet. Sterkte. Er past vast geen merrie van 160 in jouw mentrailer he O:) ?

Belker leuk filmpje :)

Hier verder niets spannends te melden. Ik scharrel steeds wat rond, ik doe mijn oefeningen en ik ben bezig met mijn huidige haakprojectje.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:08

Sterkte keet !! :(:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:42

Assie, zijn de benen demontabel? Dan wellicht. Hoogste wat ik erin heb gehad is de pony van Jenkins. Die is 1.25 denk ik.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:43

;( was wel enorm moeilijk. Maar lijkt een fijn plekje.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:46

Keet schreef:
Assie, zijn de benen demontabel? Dan wellicht. Hoogste wat ik erin heb gehad is de pony van Jenkins. Die is 1.25 denk ik.

Wel opvouwbaar. :D
Maar nee, dat wordt hem dan niet. Als ik er iemand voor weet geef ik het door. Heb je ergens een advertentie staan?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:48

Keet: heel moeilijk allemaal. Sterkte, maar gelukkig een fijne plek voor knappe pown
Assie: lekker aan het hobbelen in huis maar teruggefloten door fysio
Belker: hond komt zo wel aan zijn kilometers ;-)
Bianca heeft kabelbaanrit gemaakt.
Ava: en ook Romeo moet weer aan het werk. Super dat ze het allemaal zo braaf oppakken!! Hopelijk geeft het jou wat positieve energie
VHU: afscheid van Ollie en op zoek naar nieuwe uitdaging. Sterkte en succes

Gisteren heerlijke buitenrit gemaakt met groepje mensen van onze manege/vereniging bij een andere manege. Ik had wel mijn eigen paard mee natuurlijk, heerlijke rit van 2 uur gemaakt. Mooie oefening voor straks in de herfstvakantie. Vanmorgen zoonlief en pony opgehaald, Sam heeft zich voorbeeldig gedragen en ze hebben er samen van genoten en toch veel naar elkaar toegegroeid. Vanmiddag nog even gedressuurd, alle knopjes werken nog. Daarna met de andere twee een korte buitenrit gemaakt.
Morgen met Sam nog even kort dressuren en dan gaan de pony's 12 dagen vakantie krijgen. Rembrand mag weer flink aan de bak met de bijrijder. Mijn ouders zijn gisteren al aangekomen, dus ga even gezellig doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:58

Ahhhh dat is super moeilijk sterkte Keet :(:) pfff heftig hoor...
Wat goed van Sam Tine _/-\o_ en alvast hele fijne vakantie!
(Nieuwe) uitdaging van mij is vooral Ber en Piet en wie weet iets erbij maar ga niet over een nacht ijs hoor. Maar ik zou zo graag weer lekker ongecompliceerd willen rijden op iets wat bij mij past (qua grootte en stijl).

Hier vandaag met Piet voor het eerst de weg opgegaan dwz niet direct naar het fietspad maar echt de weg op. Zo'n drie kwartier in totaal. Pony was zo super braaf. Kwam natuurlijk net allerlei verkeer (met links een vaart en rechts een sloot jawel, zo'n fietsploeg, vrachtwagen 2x en allerlei auto's) maar geen stap verkeerd gezet. Ben erg trots op hem. Ook gedraafd alsof hij nooit anders heeft gedaan 8-)
Met Ber gewandeld die was voor haar doen ook erg braaf.
Het zou erg schelen als Ber zich gewoon een paar weken achter elkaar gedraagd dan heb ik ook niet het gevoel dat ik zo graag een ander paard erbij wil...
Hoe dan ook voor nu heerlijke middag :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:09

Knappe Piet!

Assie: nog niet. We zijn hem nu even aan het wassen en dan moet hij even netjes op de foto. Zal de advertentie hier posten als hij is geplaatst

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:07

zo hier is weer veel gebeurt,lees wel braaf mee hoor :j
keet ;lastige beslissing
VHU met ber aan de gang en gaat pietje ook goed voor de wagen?
Tine,zoon op kamp tussen de meiden,hoe gaat het met de hond? opgeknapt?
gem aan de schriktraining met paard,hoe gaat het met de grote opruiming? huis al leeg en beurs :$ weer vol?
ava is weer thuis,there is no better place like home.....
belker laat de hond uit op een speciale manier _O-
biancacoo: hoe gaat het met de hussen? trainen jullie nog met dit weer?
hier even gedemotiveerd met mennen....zal het het weer zijn? voor dinsdagmorgen weer privéles besproken want sun moet wel in vorm blijven om straks als een ballerina op de hippiade te verschijnen... :)F _O-
voor jane een tuig overgenomen,steeds alles verstellen is ook een gedoe,tijd om eens wat te gaan doen met haar(hoewel het best lastig is als ik altijd alleen ben)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:15

Idd lastig als je altijd alleen bent, dat ken ik. Heel verl sterkte, Keet, bah; dikke knuffel!
Zoon en Sam weer thuis en meteen weer vakantie; veel plezier; fijn dat je ouders kunnen oppassen.
Moeilijk, Vhu, anderzijds ben je natuurlijk ook lekker bezig met Ber en Piet. Misschien iemand als ik in de buurt waar je structureel een goed en fijn paard kunt rijden?

Romeo kan ik altijd van genieten ohz; zo geweldig die pony. Als er idd paarden gereden blijven worden, hier, zal ik streng voor mezelf moeten worden, want is voor mezelf te zwaar om altijd te kijken en sociaal te doen; heb maar korte zittijd per dag. Hoop dat mijn toekomstige electrische compleet aangepaste rolstoel voor een restje energie gaat zorgen. Dochter wilt wel nog mennen, dus hopelijk kunnen we daar wat hulp mee krijgen, zodat we dan ook structureel bezig kunnen blijven.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 06:25

Morguhhh :z
Ht mendipje. ..maar moet in vorm zijn voor hippie. .en zag een foto op de van nieuwe tuig. Zag er mooi uit.
Tine. Fijn dat zoon en Sam toch goed zijn gegaan...en 12dagen vakantie nu.
Hussen spelen, ravotten, gaan mee wandelen, en als t koel is met de fiets mee, en luieren in de hangmat...echt trainen moet het iets koeler voor zijn..en ik nog iets fitter, ben er nog niet....
Vhu, wat heerlijk dat Piet zo goed ging langs de weg, lekker gemend, hij pakt het goed op!!
Denk zelf dat je met Ber heel ver kunt komen....ook qua rijden, dat zal met wat ups en downs gaan..Hoe meer tijd je aan haar besteed..Hoe meer er ook uit te halen is denk ik...kijk hoe goed jullie al gaan...Ze is een bijzonder paardje, toegegeven je moet ervan houden en mee leren omgaan...jij kunt dat wel...
Maar ik ben bevooroordeeld, Ber-fan. .. <3

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 06:37

Helemaal met Biancao eens; Ber fan en zou prachtig zijn jullie zo samen en de downs maken de ups zoveel mooier.

Dichter gaat met een neef en kids vandaag mee naar Bobbejaanland! Leuk voor d'r en super dat ze mee mag en mensen er aan denken!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 08:48

Goedemorgen

Hier ook een Berfan en sluit me helemaal aan bij Bianca. Ik denk dat je genoeg tijd kwijt bent aan die 2, naast je B&B, en dat je straks steeds meer kunt met Ber. Maar goed, dat is verder helemaal aan jou natuurlijk ;-)
HT: mendipje en nieuw tuig
Ava: Zou super zijn als je dochter toch het mennen weer kan oppakken.

Hond gaat best goed. We hadden eerst besloten dat hij maar bij mijn ouders moest blijven, en dat dan alleen Lika mee zou gaan. Zoonlief helemaal verdrietig natuurlijk. Maar net besloten dat we Mowgli toch ook maar gewoon meenemen. De weersvoorspellingen zijn gunstig voor hem (19-20 graden) en dan moeten we de wandeltochten gewoon aan hem aanpassen, korter en/of meerdere pauzes inlassen. Hij is in huis een stuk rustiger qua hijgen en speelt wel gewoon met Lika. Dus we doen het maar gewoon. Mocht het toch niet gaan, dan brengen we hem wel weer naar huis, zo ver is het ook weer niet van Ruinen naar huis toe ;-).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:12

Veel plezier in Ruinen Tine, ... lekker genieten fijn dat mowgli mee kan.
Mbt Ber. ..ik kan me goed voorstellen dat een ongecompliceerd rijpaard je wens is, ...ik had 2van die ingewikkelde Arabieren...en dat is niet altijd leuk...je kunt er soms echt om moeten huilen..weet ik nog als de dag van gisteren.... maar de goede perioden.. waren zoo gaaf !
Ik had er een Belg naast :+ dat was heel relaxed....hahaha. ..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:35

:+
jullie hebben helemaal gelijk...
:o

Tijdtechnische gezien is een ander paard kopen niet handig. Iedereen fan van Ber, leuk, dank jullie, maar als je voor de zoveelste keer met een compleet gestresst om je heen rennend paard staat geloof me, het maakt me zo verdrietig om haar zo te zien, heeft niet eens zozeer met geduld te maken, meer onmacht. Ze kan dan niet eens haar voer eten, ze gek is ze dan. Neemt ze grote happen en ondertussen rent ze maar heen en weer aan haar lijntje zo zielig ... Dan heb ik zoiets van ik gooi haar maar in de wei en dan hoeft ze niets meer heeft ze ook niet meer die stress... wil zo graag dat die dip dagen niet zo ernstig meer zijn, want als ze flipt is het zo heftig allemaal, gewoon niet te handhaven dan...
Ik heb wel eens aan de DA gevraagd of ze geen tumor heeft in haar hoofd of zoiets maar omdat ze als ze op de wei tussen maatjes is gewoon altijd maar dan ook werkelijk altijd doornormaal is, is dat dus niet het geval (gelukkig maar maar je zou echt denken dat ze gestoord is dan...).
Maar goed. Heb me gisteravond met Piet weer goed opgeladen, Ber was braaf met wandelen en ze kwam naar me toegalopperen in de grote wei dat doet je dan wel erg goed <3
En het klopt zeker dat ik er steeds meer mee kan, absoluut, thanks voor de opbeurende woorden :*

HT aan de prive les ~~}> komt goed hoor met jullie! Mendipjes hebben we allemaal wel eens, het weer zit idd ook echt niet mee. Je vroeg hoe Piet het doet, die doet het echt geweldig. Is super pony'tje.
Hoop dat jullie iets met lig/zit/technisch iets kunnen verzinnen met mennen, dat zou wel heel fijn zijn Ava!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:51

Fijn dat Piet je er dan weer even lekker doorheen weet te trekken! En kan me voorstellen dat het soms verschrikkelijk is met Ber en je met je handen in je haar zit, ondanks de waanzinnige vooruitgang die jullie al geboekt hebben.

Er zal zeker wat mogelijk zijn, maar alles zal veel tijd vergen. Nu eerst die speciale rolstoel en huislift, volgend jaar aangepaste auto etc.

Wij mogen wel eindelijk beginnen met de veranda, nu te laat, helaas, maar geweldig veel woongenot in het vooruitzicht; kan ik daar fijn liggen, beetje koken; geweldig!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:09

Ondanks alles wel heel fijn als je met ondersteuning ook weer wat energie krijgt en wat kunt genieten Ava. Het zijn de kleine dingen die het hem doen.

VHU, lastig. Maar idd tijd, rust, kleine stapjes zijn de sleutel.
Ik merk wel dat oudere dieren met een issue echt lang nodig hebben om het oude gedrag kwijt te raken. En kwijt is het niet, het kan zo weer de kop opsteken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:53

Vhu, ik begrijp je helemaal. ..je weet niet wat er in haar hoofd omgaat....mijn vamor hadden ook van dat soort dagen. ...dan was hij volgens buitenstaanders levensgevaarlijk. ...het is om moedeloos van te worden soms...
Misschien is er wel iemand die gewoon lekker met haar kan tuttelen. .als je wel een fijn rijpaardje erbij vind...ben heel benieuwd, succes met kijken..De bruine vind ik erg mooi , hoop dat ze misschien is wat je zoekt. Spannend !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:48

Yep.

Citaat:
Ik had er een Belg naast :+ dat was heel relaxed....hahaha. ..

Geweldig hahaha weet je bij ons op stal is een tinker waar niets mee wordt gedaan ik had al zoiets van zal ik vragen of ik daar gewoon af en toe eens op mag zitten, alleen al om het relaxte gevoel :+ dat dier is ongelovelijk, enige wat hem interesseert (of haar, weet dat niet eens) is eten en stilstaan en lief voor zich uit kijken :+ denk dat Piet mijn 'Belg' is haha.

Eergisteren stond ik er dus bij te huilen van ellende :o ik weet het dan echt niet meer.
Maar goed genoeg gemutst vandaag mooi wel weer op haar gestapt en ze was echt heel braaf :) en ze gedroeg zich ook nog met poetsen/eten 't kon niet op vandaag :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:40

Ava _/-\o_ toch groen licht voor jullie veranda !! Wat super !! Heerlijk vooruitzicht !!
En hopelijk straks wat meer energie door de nieuwe rolstoel.
Vhu, zag knappe Ber-foto's. ..vandaag dan toch fijn met haar gewerkt, goed hoor !

Zag Tine, foto's tent opzetten op fb. .hopelijk voor de onweersbui die hier overtrok...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:05

Ja net voor de bui klaar. Maar met mowgli gaat het niet goed. de reis kostte hem erg veel moeite.was maar 45 minuten. Mu veel moeite om lucht te krijgen. Morgen maar dierena
rts hier in het dorp.
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:08

Prachtig plekje zo te zien Tine, hoop dat Mowgli snel wat bijkomt :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:35

Tine, sterkte voor Mowgli..... -O- hoop dat hij toch nog opknapt straks..
Mooie mega tent hebben jullie ! +:)+