[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:54

Dus bit is niks voor kyano?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:35

Voor geloof ik iets van 50 euro is er ook een verlengkabel te koop voor de koets en hartslagmeter

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:44

Ik werd net gebeld of er een diergeneeskunde student hier uit de buurt met mij mee kan rijden naar de mendurance om de kosten te drukken. Natuurlijk, ik ga in mn eentje die kant op dus heb een plaatsje over in de auto.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:48

Heel fijn Ciska. Zonder assistentes geen goede doorloop maar ze zijn wel duur

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:59

Was ook om de reiskosten te drukken. Heb toch een plekje in de auto over. Ze had mn instructrice ook al gebeld, maar die maakt er een weekeindje van. Die woonde nog ietsje dichterbij.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:37

Ik lees ook nog steeds af en toe mee. Net als vhu ff niks te mennen, maar inmiddels wel een paar paardjes gezien.
Wanneer was Someren ook alweer? Kom ik wellicht ff kijken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:09

5juni gem

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:04

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:21

Dank je wel Gem

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:25

Er mist een hoop gem

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 10:19

Mooi geregeld zo toch ciska!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:52

Nou ben weer lekker aan het mennen met die 2 maar ze zijn enorm heet.dus ben benieuwd in someren wat dat gaat geven met zand onder de voeten dan zullen ze wel helemaal niet testoppen zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:06

Soort vliegende paarden dan Keona :+

Nou wij hebben vandaag Piet voor het eerst los voor z'n tweewieler gehad, beetje over het erf en door de bak gestapt. Hij deed het erg goed. Door de bak vond hij wel erg zwaar. Het is ook maar een licht pony'tje natuurlijk en het was door de warmte erg mul. Over de weg ging moeiteloos.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:34

VanHuisUit schreef:
Soort vliegende paarden dan Keona :+

Nou wij hebben vandaag Piet voor het eerst los voor z'n tweewieler gehad, beetje over het erf en door de bak gestapt. Hij deed het erg goed. Door de bak vond hij wel erg zwaar. Het is ook maar een licht pony'tje natuurlijk en het was door de warmte erg mul. Over de weg ging moeiteloos.

Fijn toch

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:43

Gisteren heerlijk getraind in Norg. Het voordeel van Norg is dat je uren kunt rijden op de vele zandweg. En dat op een kwartiertje rijden met de auto/trailer van onze stal.
We hebben een ritje gemaak van 18 km. In een kleine 2 uurtje.
Ik weet niet of jullie endomondo https://www.endomondo.com kennen? Maar daarop kun je prachtig zien hoe je gereden hebt per kilometer.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:06

Ik rij ook regelmatig met endumondo aan. Gister rondje bos was ik hem vergeten aan te zetten.
Zaterdag heeft Roos 3 uur dressuur clinics gelopen met minder ervaren menners (2 aan een lang leidseltje rondjes lopen en 1 op ong L nivo), denk dat ze wel aan haar km gekomen is toen ;) .
Gister met het 2span rondje bos, rustig aan was de planning, maar ik denk dat we ong 8 km in 3 kwartier gehad hebben. Dus Roos had duidelijk geen spierpijn ;) .

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:10

Ik rij bijna al mijn ritten met de endomondo aan. Al is het maar om de weg te vinden omdat ik het hier nog niet 100% weet. Ik ben rustig de afstand en de snelheid aan het opvoeren.Gisteren fris weer en een frisse pony. 26 km in 1 uur 56.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:59

Ik heb endomondo idd ook altijd aan.

Gister laatste rondje voor vakantie gedaan, meneer was weer super schrikkerig en ging op hol omdat er een takje in t wiel zat wat ratelde. Gelukkig goede remmen.

Daarna natuurlijk van elk innimin geluidje een sprintje. Rotpony :p Het ging zo goed laatste weken en nu weer dit knijperige gedrag. Nja nu afbouwen en 2 weken rust, zien t daarna wel weer.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:11

Nou, hier zijn de ritjes ook billenknijpen tegenwoordig. Sabrina is ontzettend kijkerig en springerig. Ineens is alles eng, trekkers, schapen, fietsers... alles is reden om uit te breken. Gelukkig binnenkort beginnen met lessen als het goed is. Overigens gaat het wel goed als er een ander paard bij is.
Dus ik voel helemaal met je mee!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:58

LinSa schreef:
Nou, hier zijn de ritjes ook billenknijpen tegenwoordig. Sabrina is ontzettend kijkerig en springerig. Ineens is alles eng, trekkers, schapen, fietsers... alles is reden om uit te breken. Gelukkig binnenkort beginnen met lessen als het goed is. Overigens gaat het wel goed als er een ander paard bij is.

Dramatisch he??!

Het stomme is dat Kyano nergens bang voor is om hem heen, maar echt geluidjes van de koets, mij. Dus als we over takje rijden, als ik met mn schoen te hard tegen de voetenplaat kom, takjes in de wielen, jaszak geluiden etc. En dan ook echt rennen elke keer :7

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:49

Hoera het is weer lente, dan vraag je je altijd af of de pony voor de wagen wel je eigen brave beleerde pony is

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:02

Ik hoop dat het de lente is.. verder is ze helemaal niet zo explosief namelijk.
Het is nogal vermoeiend om continu haar aandacht te moeten vragen om haar af te leiden. Doordat ze alles ziet en naar wil kijken is het tempo ook erg laag, ze vergeet gewoon te lopen. Maarja, even doorzetten maar en duimen dat het een fase is.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:09

Toydoll schreef:
LinSa schreef:

Dramatisch he??!

Het stomme is dat Kyano nergens bang voor is om hem heen, maar echt geluidjes van de koets, mij. Dus als we over takje rijden, als ik met mn schoen te hard tegen de voetenplaat kom, takjes in de wielen, jaszak geluiden etc. En dan ook echt rennen elke keer :7

Bij haar zijn het echt de dingen die we tegenkomen, terwijl ze nooit ergens van op keek. Ik geef ook mezelf de schuld omdat ik de laatste tijd niet meer alleen naar buiten gegaan ben en ze het dus niet meer zo gewend is.
Ze gaat niet rennen, maar draait haar lijf weg van het 'enge' waardoor we steeds in het midden van de weg rijden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:24

Gelukkig positief bericht gekregen van het mendistrict. Er is een potje beschikbaar gekomen waardoor ik toch een mooie wedstrijd kan neerzetten zonder enorm te moeten beknibbelen en eigen geld in moet leggen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:29

Super Napie!

Idd voorjaar en jonge pony's, opeens zulk fris weer en gras vd wei of die paar happen die ze binnen krijgen geeft soms heftige effecten *\%/* <<)

Piet doet het super. Heeft er nu 3x voorgestaan =:)