[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:43

hier ook braaf muziek aan het luisteren in de auto,want cd-combi-set is thuis overleden...helaas zit ik niet veel in de auto.....wel een oplossing janouk zo op de wagen,ik ben nog uit de 'walkman'-tijdperk _/-\o_ ....zat nu te kijken naar discman ofzo met boxen...voor op de wagen....
ga geen kur laten maken voor de L dressuur,beetje zonde voor alleen maar stap en draf <<)

tine wauw wat een sneeuw,wel ff een "leedvermaak"foto := volgend jaar mag je ook weer meedoen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 18:40

Kur oefenen doe ik met een mp3 speler, die daar speciaal voor gekocht is (heeft manlief gedaan, heb er de ballen verstand van) betekent dus wel dat mijn paard/pony er niet aan gewend kunnen raken, maar ja, je kan niet alles hebben he?

Hier is het weer flink aan het sneeuwen. Straks vast een aantal tassen naar de auto brengen, scheelt morgen weer een flink gezeul.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 18:58

http://www.miniinthebox.com/nl/mini-opl ... tAodemAADA

Zoiets heb ik, maar dan verpakt in een tas: sluit je je mp3 op aan en je hebt een luidspreker. Neemt geen ruimte is en voor 15 euro klaar. Muziek op de bok en je paard hoort het ook meteen.

Je hebt ook betere luidsprekers, die zijn wat duurder en brengen meer geluid voort. Even bezoekje Media Markt.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:44

Diantha is weer aardig op weg om gezond te worden. Staat alweer te steigeren op stal. Moet een praam op om der abces schoon te spuiten. We doen dit met uitgekookt lauw water. Er zit een mooi gaatje in waar je de spuit in kan doen. Daar komt een lucht uit. Iieeee

Ik knap gelukkig ook weer iets op. Nog snotterig en lamlendig maar koorts is zo goed als weg.
Morgen gewoon naar het symposium. Hopelijk hou ik het gewoon de hele dag vol.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 19:46

das goed nieuws Baudyh, heel erg fijn :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:17

@Baudyg: wat fijn dat het beter gaat *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:35

Zooooo ik duik ook weer op :D
Sluit even aan bij meeste samenvattingen :o heerlijke wintersportfoto's van Tine, sterkte met de terugreis door de sneeuw, zowel paard als Baudy weer wat beter, wat zal dat opluchten bij Diantha zeg dat dat abces weggaat *\o/* en wat ongelovelijk spannend met het huis Biancocoo.

Twee zeer intensieve maar super motiverende dagen achter de rug.
Morgen even lekker naar de pony's.
Mijn zadel is ondertussen verkocht, sulky nog niet, kijkers vonden hem te klein, wel weer bijzonder want alle maten doorgegeven enz maar mocht er belangstelling zijn: hij is er nog.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:00

Oke zit ik dan in me eentje bij de bowling baan waar we een werkuitje hadden... Ineens heeft iedereen er genoeg van en staan op en gaan weg.. maar mijn vriend haalt me op en dat is pas over 20 minuten... |o *ego*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:02

Dat is ook stom. Is er niemand even gebleven. Raar hoor.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:03

Ja raar he.. zit hier nu best wel voor schut in me uppie :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:07

Even naar het toilet gaan?
Rare mensen heb je toch he.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 08:29

:(:) Jenkins: lekker gezellig dat ze allemaal weg waren gegaan. Behh

@baudyh beterschap, fijn dat Diantha zich zoveel beter voelt

De training ging toch niet zoals gewenst gisterenavond: de cd speler accepteerde de cd niet; grrrr no disc zij hij steeds. Behhh Dan toch maar weer Kur geoefend in de grote bak met de ipod op het speakertje op de bok.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 08:38

Goedemorgen

HIer weer veel verse sneeuw, dus vrees dat we zo met sneeuwkettingen moeten gaan prutsen.

Janouk: dat risico heb je dus ook op wedstrijden, dat een cd niet wordt geaccepteerd door een ander apparaat, daarom moet je altijd minstens 2 cd's meenemen. Heb het al 2 keer gehad, gelukkig werkte 2e cd (op zelfde pc gebrand, snap het maar) wel.
Jenkins: fijn, zulke collega's
Baudy: geukkig weer wat aan het opknappen. Veel plezier bij symposium, ik had er graag heen gewild. Fijn dat Dantha ook opknapt.

Nu snel ontbijten en op weg naar huis, waar we morgen weer aankomen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 09:06

Ja, daar ben ik ook bang voor: nu me aan het verdiepen in de verschillende brandprogramma's.

Fijne veilige reis naar huis

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 09:15

@Tine: goede reis!

@Jenkins: nou, lekkere collega's _-:( .

@VHU: oeh, heerlijk ponydagje, veel plezier!

Hier staat ook zo een buitenritje op het programma :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:28

Zooooo wat is het rustig hier :7

Ik ben erg trots op mijn poowns :D
Ollie liep erg fijn voor de wagen terwijl de bak best zwaar was <3
Hero was ook weer zo braaf, netjes inspannen totaal geen gedoe met wegtrekken van de wagen (in de modder) en keurig links en rechtsom gestapt <3
Afbeelding
Dat is dan maar 10 minuten of zoiets hoor, excl uitspannen, maar hij is super braaf en pakt heel goed aan dus dan is het goed, hij is nog zo jong.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:54

@VHU: wow, wat ontzettend goed *\o/* *\o/* . *tjee, wat is het nat bij jullie*

Hier vanmorgen lekker buitenritje gedaan, was weer erg gezellig.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:13

Super VHU!! Wat heerlijk dat hij het zo fijn op pakt. Is toch altijd even spannend.

Fjella en Tea waren stapelgek vandaag, zeker het voorjaar in de bol. Die gingen als een stelletje stuiterballen door de wei!!
Heb Tea en Fjella ook voor het eerst samen zien schurken, hihi.. Tea is niet zo'n lieverdje naar andere paarden. Ze stonden lekker samen te schurken maar zodra Tea er klaar mee is draait ze met de oren in de nek haar kont naar Fjella en deelt ze bijna een tik uit. Fjella maakte zich met een huppeltje snel uit de voeten. :+
Van je eigen moeder moet je het maar hebben..

Maar er zit de wel progressie in de relatie tussen deze twee, Tea kan het met Fjella wel beter vinden dan met menig ander paard.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:51

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:42

Hoi allemaal! :wave: Ik merk dat ik wat minder tijd heb om actief te reageren (met het ov ben ik pas 19.15 een thuis en dan moet ik nog eten en pony aandacht geven), maar ik lees wel mee! Maar mijn werkdagen worden iets korter vanaf komende week: ik heb namelijk gister een tweedehands autootje opgehaald :D Een donkergrijze Hyundai i10 uit 2011. Qua kilometers (nog maar 41.000 op de teller) was het echt een boodschappenwagentje :P Ik ga er iets meer mee rijden: heen en terug naar mijn werk is in totaal 120km op een dag :)) Maar het gaat mij bovenal veel tijd en stress schelen. OV duurde enkele reis wel 1h en 40min en 4x overstappen (met maar een paar minuten per overstap) was altijd wel een keertje rennen. Zonder files is het 55min enkele reis en met wat langzaam rijdend verkeer (dat is er standaard bij badhoevedorp) hoef ik er maar een kwartiertje bij op te tellen want ik rijd eigenlijk achter de files aan qua vertrektijd. Ik vind het ook veel lekkerder om zelf de touwtjes in handen te hebben tijdens het reizen, bij een langzaam rijdende bus of trein heb je zo weinig invloed ;) Dus dan heb ik ook weer wat meer tijd voor Sam. :)

Vorige week ben ik weer begonnen met longeren, hij is wel afgevallen door het ziek zijn. De singel ging met gemak een gaatje strakker. Vandaag ga ik de wagen weer eens proberen voor 20min. Dus hopelijk gaan we nu weer de goede kant op.

@baudyh gelukkig gaat het inmiddels wat beter met Diantha. Wat een pechjaar heeft ze tot nu toe. :(:)
@rianne leuk overzicht!
@janouk ruzie met muziek van de kur. Lastig dat branden. Je zou haast zeggen verzamel als organiserende vereniging alle muziek en brand 1 CD (of zet het op een mp3 speler die kan worden aangesloten), scheelt een hoop gewissel...
@VHU geniet van twee topknollen. Wat fijn dat Hero het allemaal zo goed oppakt! :D En inderdaad wat een zwembad bij jullie, al is ie wel redelijk vlak zo te zien.
@Tine al weer veilig thuis van de wintersport?
@avaluna heeft genoten van het mooie weer bij een buitenrit. :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:26

als je niet op de foto wilt kijk je zo..

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:22

Da's inderdaad dan geen doen met OV Marjola, heb je wat flexibele werktijden dat je wat voor de files/drukte uit mag rijden? Ben je ook wat eerder thuis en zo met de zomer als het wat langer licht blijft kun je toch nog lekker met Sam aan de slag. Bevalt het werk? Nou ik hoop voor je dat Sam niet teveel ingeboet heeft door dat gedoe :(:)

Hahaha Bicci jouw stippel op z'n charmantst :+

Is de kur-proef-met-muziek gelukt Janouk? En HT installeert een geluidsinstallatie op haar kar :)ddd Hoop dat de terugreis voorspoedig is gegaan Tine.
Lanouska hoe is het met de voorbereiding voor het buitenseizoen?
En hoe is het met de bokt-babies?
Leuk overzicht Rianne.

Vandaag was het te lekker weer om thuis te blijven, heerlijke rit gemaakt van ongeveer 1.5 uur in de stralende zon, zelfs nog nieuw weggetje ontdekt (lekker breed en lang zandpad). Ollie was stoer, ik uiteindelijk ook dus genieten.
Afbeelding
We zijn klaar voor endurance seizoen 2014 (en ik hoop echt dat het nu eindelijk eens een keer een vol seizoen wordt, heb zo vaak pech ergens gehad, of met mezelf, of met de paarden, met endurance, dus keep my fingers crossed).

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:42

@bicci haha, paardlief voelt zich te goed voor de foto :P
@VHU mooi hoofdstel heb je erop zitten (leuk kleurtje!). Fijn dat je zo lekker hebt buiten gereden. Hopelijk heb je dit seizoen inderdaad meer mazzel met alles.

Ritje met Sam ging ook goed. Gewoon lekker laten lopen en niet veel vragen. Hij was ook een beetje kijkerig door de harde wind. Na 20min was het mooi geweest, hij hoefde zich nog niet in het zweet te werken vandaag. Een hele blije pony weer op stal gezet. Hij had het werk ook gemist zo te merken. :)

Ik heb geen flexibele werktijden, maar ik moet de hele A9 af in de ochtend (vanaf Alkmaar totdat ik bij Amstelveen ben), dus eigenlijk heeft het geen nut om eerder te vertrekken want dan kom ik juist vol in de file. Ik moet pas om 9h beginnen tot half 6. Zolang er geen ongelukken gebeuren kan ik vanaf Haarlem zo doorcrossen naar Alkmaar (en dan daarna de binnenweggetjes nemen naar mijn huis). Ik ga er vanuit dat ik 's avonds dan half 7-kwart voor 7 thuis ben, dan snel eten en dan ben ik om half 8 wel in de stal. Dat is dan het voordeel van paarden aan huis hebben. Het is alleen omkleden en 20meter lopen :P

In de zomer kan ik dus prima genieten van het licht 's avonds en gelukkig hebben we afgelopen jaar geïnvesteerd in goede bakverlichting. Dus zelfs al is het al wat donkerder kunnen we nog gewoon aan de gang.

Werk is tot nu toe erg leuk :j Leuk team en leuke taken tot nu toe. Ook positieve reacties op mijn werkzaamheden gehad van klanten en van mijn collega's. Dus dat is fijn. :) Verder is het ook nog heel erg wennen hoor, om na ruim een jaar weer in een werkritme te rollen en het bedrijf heeft een Amerikaanse mentaliteit qua werkhouding. Dus lantefanteren is er niet bij ;) Komende week heb ik mijn einde proeftijd gesprek. Ik verwacht alleen wat feedback, aangezien ik al voor meetings na mijn proeftijd word uitgenodigd. :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:21

Even heel kort. Ben weer veilig thuis, dieren zijn super goed verzorgd. Paarden hebben ook nog even beweging gehad.

Morgenochtend eerst ha zien te tackelen, moet echt abkuurtje hebben.

Nog even vwb aanleveren kur op stick/mp3 speler. Niet alle apparatuur is daarvoor geschikt. Wij hebben redelijk nieuwe installatie (3 jaar oud), maar kan niet met stick. CD kan wel overal, maar je loopt (overal) het risico dat cd niet gelezen kan worden.

Nu ga ik wat eten en zien dat die enorme hoop zooi stukje bij beetje wordt opgeruimd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:28

zo...moet nog bijlezen dame's !! sorry..
weer terug van een weekeind toeren met 2 hondjes just 4 fun !!
heerlijk genoten, fantastische omgeving, mooie route !! en 2 blije hondjes.
zaterdag een afstand van 13 km met ze kunnen afleggen, zondag 8 km met ze gedaan, de route bestond uit een grote ronde van 8 km en een kleinere van 5.
op zondag de kleinere ronde niet gelopen omdat 1 van de hondjes wat veel naar de waterplassen ging happen, dat ben ik niet gewend van haar, dus...naar de finish gegaan, en na 7 km bleef ze staan met 1 pootje omhoog..klein sneetje in d'r voetzooltje..dus reden genoeg om lekker te stoppen, ze hebben heel goed gelopen ! en het was gezellig, ik ga later even bijlezen...ben kapot !

zag dat tine weer veilig thuis is _/-\o_
Vhu, hero super voor de wagen en ollebol lekker klaar voor de mendurance.
ehm....lees nog over oefenen met muziek..lijkt me niet altijd mogelijk idd.....lastig hoor..

en..had vandaag even kort heel gezellig bezoek/minimeeting in Landhorst bij de hondjes en bij de wedstrijd !! ;) ;) *\o/*