[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:08

@tass; dat ken ik. Ik loop voor de dwerg bij mijn ouders ook eerder om dan voor de ries ;)
maar ik vind grote honden gewoon helemaal tof :D

Afbeelding

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:18

Ik wil een Duitse Herder of een Bull Terrier.... <3.

Zijn nog wel een paar rassen die ik leuk vind hoor :j.

Maar krijg hier toch geen hond... :+.
Vind het al heel wat dat ik na 7 jaar een kat heb gekregen :+ _O-.

Leuke foto zo <3.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:21

oeps ik schaam me diep.... :o vergeten: ollie...gecondoleerd met je schoonmoeder

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:21

Ik geloof toch dat ik liever een zadel aanschaf als een kar :=...
Man wat is dat moeilijk... Allemaal dingen waar je op moet letten... Wat moet passen, wat wilt, niet te zwaar, niet te groot, wat wil je doen.... :')...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:23

Ik wil nog niet eens nadenken over het tuig :').... OMG _O-...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:42

@ Ollie: gecondoleerd met het verlies :(:)

@ Naaltje: leuke foto :D Lijkt het enkel zo of heeft Dids best korte pootjes? :D Ik vind hem best wel schattig zo, een teddy in wording met al dat winterhaar :o

@ Tass: mooi pupje! :j

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:47

Thnx :D.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:21

Ach Ollie wat een verdriet |( sterkte :(:)
Wij verkeren hier in het ongelovelijke geluk dat alle ouders nog leven, ze worden wel wat 'minder' maar nog geen onoverkomenlijke gebreken of ziektes zeg maar.
Maar dat heb je dus niet voor het uitkiezen ;(
Wedstrijd is in Rucphen, van de mencompetitie Zuid Brabant.

Hier vandaag alleen maar erg hard gewerkt en op terugweg in enorme file gestaan dus soort van uitgekakt zeg maar.

@Tine jeetje weer 4 benen mok? Da's niet goed.
@Tass wat een leuke foto's. Ik hou eigenlijk net zoveel van katten als honden. Vind kleine hondjes niet zo.... :o hele grote ook niet :+ En vooral niet als ze kwijlen, zo springerig zijn of heel snel blaffen. Onze Mies vind ik heerlijk, ze haart 2x per jaar zo ongeveer en dan wel enorm, maar ze is zo lief. Onze boerenfox/hoogbenige Jack Russell vond ik ook geweldig, maar wel erg neurotisch :):) dat bleef hij tot een maandje voordat we hem hebben laten inslapen, echt ongelovelijk wat een energie.

Wat is het lekker weer he.

@IngridM heb ook echt zin in komend weekend :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:28

ollie, gecondoleerd en heel veel sterkte...

*bijleesmodus verder, hele drukke werkweek, zelf niet helemaal fit en paard met afgetrapt ijzer (icl stuk hoef) -O- *

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:36

Is je collega nog ziek Nouvel?
Afgetrapt ijzer incl stuk hoef, dat zijn van die dingen die je niet wilt.... heeft ze er last van?

Volgende week gaat Bente van haar ijzers af en ik hoop dat dat goed gaat, wil haar graag ijzerloos de winter door. Kan ik lekker doorrijden met sneeuw en ik vind het ook altijd fijn voor de hoeven. We rijden hier toch niet veel over de weg. Gisteren hoeven van Bente en die van SNuit ook maar weer eens goed schoongemaakt (in de groeven van de stralen) met betadineshampoo, vond bij beiden een hoef wat stinken, zag er niets aan maar just to be sure :x

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:42

Wil proberen Robijn ook ijzerloos de winter door te laten gaan. Eerst maar eens kijken hoe het gaat voorlopig zitten deze er net een maand onder.

Zo ben ff een uurtje eerder naar huis gekomen. Nu al de was gestreken en boven gestofzuigd. Nu even eten en dan langs de pony's even ferro longeren ofzo. Vanavond nog even de badkamer een beetje poetsen en dan morgen de rest.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:46

@SL; die foto is nog van dids zijn moddervette periode :o toen was vooral zijn pens dus te groot :+

zo, net thuis, ben helemala stuk en hoest me een ongeluk,,, ^)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:58

wat zie ik leuke foto's voorbijkomen van katten,honden en paarden met hond :-)

een briar, haha doet me denken aan de hondencursus waar ik met Luna was, gehoorzaamheid. Daar liep een vrouw met zo'n hond en dat beest was een kreng dat wil je niet weten whahaha. Ik hoop dat die van jou een stuk liever wordt hihi.

Straks gaan vriendin en ik bij een shetje kijken, spannend!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:08

vhu, geen zieke collega meer maar wel collega met zoon op intensive care vanwege scooterongeluk vorige week...

ik moest de hoef intapen met ductape van de hoefsmid (omdat ik hem volgende week woensdag pas kan laten komen ivm extra werken en cursus gistermiddag...), zodat 'ie niet verder kan brokkelen, op zachte grond heeft ze er geen last van, op harde grond is ze iets gevoelig...

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:14

Sterkte ollie :(:)
Leuke foto's iedereen!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:25

Balen Nouvel Hopelijk blijft het met ductape goed zitten!

Hier is de hoefsmid net geweest. Voor nog ijzers, achter niks. Haar rotstraalvoet is helemaal perfect!!! Niks meer te bespeuren van rotstraal. Heb nieuwe smid en hij is stuk netter in bekappen.

Zo nog even eten en dan nog verjaardag vanmiddag. Ben heel moe want door de revalidatie kon ik vanmiddag niet slapen... Hopelijk trekt het zo bij en zit ik nu in een moeheidsdipje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:30

@Nouvel kind nog steeds op de IC, wat erg zeg. Lastig is dat soms ook he, dat afspreken en er zelf ook bij willen zijn (wat ik heel goed begrijp hoor, daar niet van).
@Rhine, hoe is het afgelopen met het Welshje?
@Frensie rustig an dan, hoe is het met Guin haar mok, ook helemaal weg?
@Maisie lekker aan de poets! Zat met Bente ook in dubio, of nog een keer eronder of toch al eraf. Haar hoeven groeien behoorlijk snel en ze staat ook goed recht op haar benen dus had zoiets van het kan er volgens mij nu al wel af.
@Naaltje toch te optimistisch waarschijnlijk
@IngridM leuk & spannend!

Nou ga aan de kip-kerrie met natuurlijk rijst & komkommertje lekker simpel :Y)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:51

@ VHU mok is bijna helemaal weg. Net weer even gewassen met betadine, GOED drooggemaakt en ingesmeerd met de zalf van de dierenarts.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:53

fijn frensie dat het bijna weg is!!

@vhu; ik denk inderdaad dat ik niet helemaal fit genoeg was :') ach.. geduld is niet mijn sterkste kant :+

Dids even gelongeerd vandaag. rijden leek me nog niet verstandig :)
Afbeelding
Ik vond 'm érg goed gaan!! :+:

Hij heeft wel een hele rare bult op zijn schouder... Lacuna vond hem vorige week.. Maar ik dacht ''achja, gestoken door een beestje''... Maar nu is de bult dus groter.. Hij vond het níet tof als ik erin kneep ( :o ) en ik kon geen insecten-ingang ontdekken.. Vind het echt een doodeng ding :o

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:05

Hoi allemaal :wave:
eerst even iets rechtzetten:

Naaltje schreef:
@lottex; begrijp ik nou goed dat jij de weg op gaat met een aanspanning die gewoon geen halt kan houden
en dan ook nog zonder groom?...
:x

hihi, dat zou ik nooit doen hoor :=
was langelijnen & ze kan al goed halthouden, maar geen 5 minuten aan een stuk staan wachten tot er geen auto's meer aankomen :) Voor de wandelingen die we normaal doen, moeten we nooit een drukke weg oversteken maar daar wil ik wel mee gaan oefenen voor later ;)

Zo & nu weer verder bijlezen hier :evaw:

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:49

bedankt voor jullie samenvattingen... 8-)

fijn dat hij het goed doet naaltje, ziet er goed uit op de foto!

frensie, fijn dat voetje en beentje de goede kant op gaan!

vhu, Fifi is niet zo heel makkelijk met haar achterbenen en ze moet op stal staan als hij komt, dus het is gewoon het handigst als ik er zelf bij ben (anders staat ze de hele dag binnen, terwijl de rest buiten staat), en mijn hoefsmid zit altijd erg vol...
hij kon dus wel alle dagen komen, ook deze week, maar alleen begin van de middag...
tja, da's best lastig dan even nu... :+

vanavond even gelongeerd met voetje in de tape, dus ze heeft nog lekker even bewogen! :j

en dan zo nog even wat drinken en richting bedje, morgen weer vroeg op voor extra dagje werken...
ja, jongen ligt nog steeds op de IC, heeft vandaag voor het eerst zijn ogen heel even open gehad...
echt heel erg naar... -O-

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:57

VHU: Ik houd ook niet van honden die springen of blaffen :=. Naja mijn eigen hond vind ik wel anders :P

Iedereen verder lekker bezig geweest :D.

Ik heb heerlijk met Fio 'gewerkt' :+:.
Hij doet zo goed zijn best :D.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:09

Sorry, geen puf te reageren op iedereen, dus sluit me even aan bij alle samenvattingen. :o

Vanavond dus met Amerigo naar menles. Gisteren liep hij hier echt de sterren van de hemel. Helaas is de bodem bij de vereniging zwaarder dan de bodem thuis en moest hij er flink aan trekken. Tja, dat gaat dan ten koste van de nageeflijkheid. Wel balen, wilde zo graag laten zien aan instructeur dat we heel veel verder zijn gekomen. Niet gelukt dus -O- Maar goed, komende 2 weken gaat Amerigo mee naar les. Dan is instructeur op vakantie. We hebben wel vervanging, maar het lijkt me dan niet handig om met Thabor te gaan. Kan pony weer wennen aan andere bodem. Volgens mij heeft hij best een goede conditie, maar hij was nu echt moe. Heb hem net nog maar een extra schepje voer gegeven.

Denk wel dat het nog even duurt voor ik hem naar de wei kan brengen (wordt nog lastig zonder maanlicht, is hier stikkedonker) en dus ook voor ik naar bed kan gaan.

Edit: morgen komt de hoefsmid voor Thabor langs, hopelijk kan hij vinden waarom hij kreupel loopt.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 22-09-11 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:09

Goeie samenvatting Nouvel, jij bent na alle drukte weer goed bijgelezen! Wat ontzettend balen van die hoef, hopelijk is het met een bezoek van de smid zo weer opgelost en gelukkig beweegt ze goed :D

Tass heeft lekker met Fio'tje Knapzak gewerkt :j Goed bezig!

Ik had paardloze dag, dat wil zeggen, wij hebben kar bezocht en het is een andere geworden dan de foto jongens, die kar bleek toch in vergelijking met deze wat minder 'stevig' zeg maar. Het is nu een soort van groenige geworden, ziet er wel redelijk zo uit, maar de burry's zijn breder, zodat Har met z'n ronde buikje er goed in past :+ , de spoorbreedte is breder, de wielen zijn wat hoger, hij veert beter, de wielophanging zag er voor mij als leek wat meer solide uit en het op- en afklimmen ging wat handiger... dus morgen afspraak maken over wanneer op te halen *\o/* Helaas, geen foto, deze stond niet op de foto (ons geluk haha)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:13

Tine: jammer van de bakbodem :(:).

Prinsje: gefeliciteerd :D.