[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:40

Wel bijgelezen maar reageer vanaaf ;)

Hihi inderdaad moet er met kar achter maar omdat ik met riv wilde stappen was dit gelijk een goede oefening voor beide. Tum gedroeg zich voorbeeldig en rivaldo was erg opstandig met stilstaan. Was dus erg trots op tummy :D
Ook weet ik niet precies hoe alles vast moet en op maat in het span. Oke weet wel aardig wat maar wil graag dat het nagelopen word voor ik aan de slag ga.

Tum is er eigelijk naar mijn idee al een tijdje klaar voor :P.. Ook de zweep met bijsturen vind hij niet eng meer. Begin steeds meer een band met hem te krijgen :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:59

Zat net in tum zijn paspoort te kijken en vond dit:

10-12-07
10-01-08
15-01-09
15-01-10

Dit zijn de datum's van de inentingen zoals het hier staat is hij dus 5 dagen te laat geent in 2009. Gaan ze hier over vallen bij de wedstrijden, ben bang van wel :(

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:13

Ja, daarvoor word je uitgesloten.

Bij Roos zat er ook bij haar vorige eigenaar zo'n foutje in. Die heb ik ook opnieuw moeten laten enten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:21

he wat jammer :P

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:35

Citaat:
In de nieuwe proeven, moet dat wel. Wij moesten toen met enkelspan en vierspan een volte 30 m maken met één hand.

Ja klopt dat is de SGMW proef voor klasse 1. Dacht dat ze het over de gewone b proeven had.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:44

tallechie schreef:
De jury vond mijn wagen blijkbaar niet mooi. Ik had een vier op geschiktheid van de aanspanning

met je nieuwe wagen??
bizar, stond er bij waarom?
zat iets verkeerd vast ofzo?

zonde van je punten, maar volgende keer beter... ;)

laura, 5 dagen te laat geënt is gewoon te laat ben ik bang...
moet officieel je basisenting over als je kritisch zijn...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:45

Ach je moet toch ergens je geld aan uitgeven he :P.. wel jammer maar niets aan te doen :D..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:46

nee zit weinig anders op...
of een veearts zien te vinden die het voor je aan wil passen... :+

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:47

Komt dat zo nauw met die entingen? En wat dan als er een schrikkeljaar is? Kan het ook kwaad als je een paar dagen te vroeg ent?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:49

te vroeg is geen probleem, er zijn ook mensen die elk half jaar enten, maar een dag te laat is officieel voor wedstrijden gewoon te laat...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:50

Nee te vroeg is niet erg aangezien je ook per half jaar kan enten.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:51

ja je moet nu gewoon weer 2x enten. ik weet niet wanneer rivaldo moet anders doe je m 4 weken daarvoor dan lopen ze netjes gelijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:52

Te vroeg is niet erg. Te laat helaas wel. Moet dus nieuwe basisenting (is 2x met max aantal dagen ertussen)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:59

Ik zal is kijken hoe het op mijn nieuwe stal geregeld is had opgevangen dat hun in januari moesten en dat dat voor riv te vroeg zou zijn. Maar denk dat ik riv en tum dan samen ga enten met andere stalgenoten. Dacht dat een maand later ook andere moesten, zal het eens in de groep gooien al is het nog effies verder weg ;)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:00

En is het dat de knhs dit zo vraagt? of is het effectief ook zo dat het product exact 365 dagen werkt?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:06

Ik baal nu zo enorm.. zit nu al 4 weken te wachten op mijn scheermesjes die geslepen zouden worden. Ze zouden vorige week maandag klaar zijn. Nu bel ik is het zoekgeraakt bij de post.. grrr.. Ik breng nooit meer me mesjes daar naartoe. (ik ga is een keer ergens anders heen) Vraag me af hoe dit opgelost gaan worden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:07

Vraagt knhs. Produkt werkt voor zover ik heb begrepen zelfs minder dan een jaar (ca 9 maanden). Daarom enten veel wedstrijdruiters/menners ook 2x per jaar.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:38

om 4 uur bij de dierenarts met alweer een muisje #) laatst ook plotseling weer 1 overleden, na een bezoek aan de dierenarts. Die zei dat ze harstikke gezond was en stuurde me zo weer naar huis. Maand later lag ze dood in d'r hok.

zusje van dit muisje is ook laatst overleden...

En volgend weekend gaan we waarschijnlijk kijken voor een kar hier in Santpoort :D Heel spannend!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:30

Hee wat een pech Milanka. Wat gek dat da zegt dat er niets is en dat ze dan toch dood gaan. Sterkte.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:39

Tallechie ik denk dat het inderdaad zoals het antwoord van Tine is.
Lijkt me niet dat ze je kar niet mooi vonden (passen).

Laura je moet inderdaad nieuwe basisentingen regelen. Mijn shetties waren ook te laat (dacht dat ik ze alledrie tegelijk had), maar ze vroeg ook extra of ik plannen had om wedstrijden te rijden anders moesten we de basisenting ook opnieuw doen.
Zou het wel even regelen, anders heb je alles klaar gemaakt voor de wedstrijd en meldt je bij het secretariaat waarop je weer richting huis kan. Je zal niet de eerste (en zeker niet de laatste) zijn die dat overkomt.
Wat raar van je scheermesjes. Misschien kun je bij de post navragen of ze het hebben afgeleverd (als het met pakketje is verzonden). Als het een envelop is geweest weet ik niet of ze dat kunnen.

Monique, wat leuk dat je nog meeleest. Lijkt me vreselijk om je paarden zo te moeten missen. Hoe gaat het nu met je man?

He wat vervelend Millanka.. Enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Misschien stress vanwege de verhuizing? (Heb totáál geen verstand van muizen, dus neem me niet kwalijk ajb :o )
Naar wat voor kar ga je kijken?

Lotte wat gaaf dat Zhora zo goed heeft meegedaan, en goed van je dat je haar niet hebt gedwongen. Misschien kun je zoiets thuis gaan oefenen? in zo'n blauwe schelp bijv. die ze bij de Blokker verkopen? Niet dat ze het dan zo gaan doen hoor. Mijn hond is gek op water, maar denk maar niet dat ze daarin gaat staan. }>

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:41

@Tallechie, tja zo'n 4, denk dat je proef nogal chaotisch was en dan is niets meer goed voor sommige jury's. Niet getreurd, volgende keer beter toch? Toen ik met Happiness naar de Z mocht , had ik diezelfde dag mijn laatste twee winstpunten (in een proef dus) in de M2 en een eerste prijs en bij de andere proef stond er op mijn protocol: paard is nog lang niet klaar voor de M2. Dat was zo'n leuke ring met jury's onder de parasol :+ De kunst vind ik dan met dressuur / jury's is dat jij vooral weet hoe je paard ervoor staat en die keer dat het een keer grandioos misgaat kennen we allemaal wel. Kijk als het 5 wedstrijden op een rij is is het een ander verhaal, maar blijkbaar was dit gewoon niet jullie wedstrijdterrein ;)

Da's balen Mais dat Jeroen niets past. Zou het trouwens nog niet alles in de uitverkoop doen, hij gaat waarschijnlijk nog aardig in de breedte de komende jaren.

@Tine, wow. Erg knap van jullie. En sterkte bij het revalidatietraject (niet alleen vandaag natuurlijk maar in het hele traject). Hoe lang gaat het trouwens duren? Hebben ze zeg maar 'slagingspercentages'? Mag ook per pb hoor, ben gewoon even benieuwd :o

Enten doe ik gewoon elk jaar en dan om de 10 / 11 maanden, zit je altijd goed. Als de basisenting niet klopt is het gewoon fout en moet het gewoon nog een keer, ook al scheelt het maar een dag. Regels zijn regels.

Nou ff kicken vandaag. Alwyn gemend, zo'n brave man, 10 minuten naar veldje gereden, daar 20 minuten gedressuurd (ben geinspireerd door IvysToeter ;) ) dat deed hij toch braaf. Moeten ze in de B trouwens echt al aan de teugel lopen? OF hoe je dat noemt bij mennen. Hij loopt netjes enigszins afgebogen en schudt niet met zijn hoofd ofzo, houdt over het algemeen goede stelling, lijkt me voorlopig wel voldoende?
Daarna met Tamara (vaste groom) en Snuit een heel eind denk wel dik uur gemend voor de 4-wielige wagen. Ging zo lekker, die Snuitmans is echt een heerlijke pony. Blijft gaan, let heel goed op wat je zegt. Af en toe hadden we nog een turbo stuk maar ook hele goede regelmatige stukken. Heb er alle vertrouwen in. We zijn alleen bijna op zoek geweest naar vrachtwagens maar kwamen niets tegen. Als ik deze week nog niets tegenkom ga ik in het weekend even langs het rangeerterrein, kan ik toch eens zien hoe hij er tegenaan kijkt. Ik weet wel waar er heel veel rijden maar dat zijn van die enorme vrachtwagens, van die foto toen met Alwyn. Kijk, om hem daar nu direct mee te confronteren lijkt me nou weer niet handig. Ik zoek gewoon zo'n kruising tussen een grote bus en een enorme vrachtwagen :+ om mee te beginnen. Iets enorm rammelends achter een busje zijn we al tegengekomen, daar trok hij zich dus niets van aan <3

Morgen voor het eerst sinds weken weer eens aan het werk.... vakantie tijd is hier bijna over. Moet zeggen: ik heb er wel weer zin in. En als zelfstandig ondernemer komt er geen cent binnen als je niet werkt, dus de portemonnee kan ook wel wat gebruiken :$

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:49

Laura jammer van die enting! Mijne worden ook wel eens een paar dagen te laat gedaan, maar dan zet de DA er gewoon een andere datum bij :+ :+

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:06

Gaaf zeg, Maaike, zo'n nieuwe pony die je meteen al overal mee kunt confronteren.
Hoe gaat het in de groep met hem erbij?

Edit:
Vanochtend trouwens weer even in de wei gemend. Met zus erbij, dus moest weer een hoop uitleggen en goed in de gaten houden of ze alles in mijn ogen goed deed. }>
Mijn zenuwen waren in het begin wel weer even heftig, maar daarna viel het reuze mee omdat die lieve pony het zo enorm goed deed. Naast ons was het buurmeisje ook (ohz) aan het rijden, vond ze machtig interessant. Morgen maar weer lekker in de bak longeren. Kan goed merken dat het helpt. Ze was nu al heel druk bezig om de overgang stap-draf mooi nageeflijk te houden, wat ze nog erg moeilijk vind, daarom duurt die overgang ook wat langer.
Volgend weekend de brug eens proberen, dat weekend daarop gaan we weer eens naar een oefenmarathon (Bussloo). Heb er nu al erg veel zin in.

Zondag gaan we trouwens met Yari, onze hond, naar een oom in Den Haag. Pakken we ook altijd even een stukje strand mee. Ben benieuwd hoe Yari daarop reageerd, en helemaal op het drinken van zout water. :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:13

Ik durf zoiets nooit te vragen, als het al een keer voorkomt :o

@Milanka, wat zielig van je muisjes. Komt het anders door het weer ofzoiets? Dat het te warm / vochtig is?

HEbben jullie bij ITP dat vierspan bontjes gezien, wat ongelovelijk gaaf zeg!

Snuit is de oudste in de groep en duidelijk de baas. Hij is niet vervelend maar is gewoon heel duidelijk, duwt zijn kont naar de ander toe als hij erlangs moet of kijkt even heel boos, en ze luisteren direct naar hem. Zelfs Freddy is onder de indruk, en dat zegt wat := Snuit was volgens zijn vorige baas erg onderdanig, maar hier is daar weinig van te merken. Toen Sim er trouwens nog was was hij direct hele dikke maatjes met Sim. Daar speelde hij niet de baas over, Sim ook niet over hem, die liepen gewoon gezamenlijk op zeg maar. Zijn vorige baas zei ook dat we gewoon maar met hem aan de slag moesten gaan en zo te zien heeft ze gelijk gehad. Vanochtend zijn we bijv ook over het parkeerterrein bij de supermarkt gegaan. Mensen met van die rammelende wagentjes, auto's waar je langs moet, totaal geen probleem. Zo'n trampoline in een tuin, een rose tent, met gillende kinderen erin, hij gaf geen kick. Hij let gewoon enorm op mij zeg maar, hij is super actief maar hij is dus geen schrikker.

Alwyn vond de poes vanochtend erg eng <3

Wat leuk dat je weer een marathon op de agenda hebt staan (en dapper!). Maar het klinkt als of jullie de draad weer aardig te pakken hebben, fijn. En strand vinden honden altijd zo leuk. Ze mogen alleen niet los nu, pas na 19.00 uur 's avonds.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:26

@VHU: traject gaat 16 weken duren, 2 keer per week. Ze hebben hele strenge toelatingseisen, dus kans van slagen wordt daardoor ook hoger. Wat een superponys heb je. Eindelijk kun je lekker genieten!!
Bij B moeten ze wel nageeflijk zijn, maar hoeven nog niet zuiver op de loodlijn te lopen. Buiging en stelling is natuurlijk mooiste als dat ook goed voor elkaar is, en dat lijk je al goed te hebben, dus gewoon proberen lijkt me.

@Lienepien: klinkt goed hoe het gaat. Fijn hoor.

Heb net pony kort gelongeerd, heeft hij in ieder geval toch iets gedaan. En wei is uitgemest. Straks hoop ik nog moed bij elkaar te rapen om iets met Rembrand te doen. Hij heeft al wel flink in de wei lopen showen. Ik wilde even een losgeraakte singel van zijn vliegendeken vastmaken, maar daar had meneer even geen zin in. Ging hij uitgebreid lopen strekken. Dus mocht ik het niet meer zien zitten, hij heeft wel ca 10 min flink gesjouwd.