[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:03

@Naaltje: je hebt veel voor je kanjer over, merk ik, maar je geniet er dan ook met volle teugen van! Super!

Mooie tassen voor de wagen lijken me ook fijn, zijn daar nog speciale voor?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:03

Citaat:
We hebben onder onze wagen ook paardenwielen, dus dat komt goed!

Ik vond m al zo groot tonen achter kelsey dat gaat dan nu helemaal goed komen ;)

Ik werk ook 32 uur + huishouden maar het gaat net.

@evelli ik ben ook benieuwd. Hier vlakbij heeft iemand zo'n tuig voor zijn vierspan en 2-span dus
daar wil ik nog even peilen hoe het is.

Het schijnt sterk te zijn en makkelijk in onderhoud.

Ik ga ff cavia hokken schoonmaken en kijken of er al baby cavia's zijn :D

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:04

vind het wel weer gaaf dat je ook met roze touw kan bestellen :+ voor die prijs is het nog leuk voor erbij in het roze :D

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:07

Ik moet hier ook alles zelf betalen. Ik studeer nog voltijd, en werk er dus in de avonden en weekenden bij.
Van dat geld onderhoud ik mijn paard en pony. Maar ik vind het op zich goed te doen. Ik laat er wel dingen voor, maar zou mijn paarden nooit weg kunnen doen.

Maar nu ik wat duurdere dingen wil aanschaffen (zoals een nieuw tuig en een wagen) merk ik wel dat ik wat langer moet sparen.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:07

Ik zal zo ff een foto uploaden van Winnetoe

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:08

@avaluna; speciale weet ik niet..
http://www.huppa.nl/sytske/Joomla/compo ... 0&fileout=
zoiets en dan de enkele die je met riemen aan de kar kunt gespen zegmaar :)
zal vast wel érgens zijn :))

heb dids nu bijna 2,5 jaar (jéé tijd gaat snel!! :oo ) dat houdt in dat ik nog 16 was toen ik hem kocht.. merk wel dat het me steeds iets makkelijker afgaat :) (maargoed dan koop ik meer fratsen als een kar en een tuig enzo :') )

baby caafs :oo :D fotos? :D

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:10

Bijna, bokt verkleint nu even de boel :P
He, we hebben al 163 pagina's!! :) Toen ik kwam waren er ong 130 ofzo :P

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:10

@avaluna ben wel benieuwd naar je tuig. Hebben ze misschien ook een website?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:14

Ben 24 en werk fulltime en heb twee paarden (nou ja paard + pony) die ik geheel zelf bekostig. Gaat prima hoor :) komen ook niets te kort.
Het kleintje heb ik 2,5 jaar terug gekocht. Mijn grote vorig jaar september.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:16

@Guus: als je een pb stuurt, kan ik je een foto mailen, want de foto is "te klein" om hem via mijnalbum te plaatsen in dit topic.
Zoek ik meteen het internetadres voor je op.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:16

Dat Touw tuig heb ik in de handen gehad, maar dat was daar duurder dan een goed leren tuig elders, daarnaast had ik het gevoel dat het heel erg zou gaan schuren.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:20

Winnetoe!!

Zijn koppie. Aan het smalle hoofd en keine oren zie je dat 't een echte Farmer is.
Afbeelding

FF rennen
Afbeelding

Hij is idd wat schraal, maar hij krijgt daar alleen gras te eten, komt wel goed als ie hier is :)
Afbeelding

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:21

Leuk paard hoor, daar ga je vast heel veel plezier mee hebben!

avaluna je hebt PB!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:30

@Hafjelinger: leuk paardje en idd goed voeren, hahaha, ik houd wel van wat stevigs ;)

@Guus: je hebt pb terug, ben benieuwd of je het mooi vindt :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:41

@Guus: www.geschirrdiscount.ch
Zie wel dat de prijzen er in Zwitserse Franken op staan.
Ik heb hem toen via de duitse Ebay gevonden, toen ook prijzen in euro's.
Als je nog wat wilt weten, wil ik anders ook wel ff voor je mailen.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:43

bedankt voor je mail. Wat een mooi tuig, ik hou er wel van.
Wat ik kan zien op de foto is het wel fijn toch, niet dat lompe brede spul, wat dan verdwijnt mijn pony onder het tuig.
Weet je toevallig of het ook in het zwart te verkrijgen is?
Ik wacht even op het emailadres of de website en dan neem ik contact op om te kijken of ze hebben wat ik heb, en wat me dat gaat kosten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:47

@Guus: internetpagina staat in mijn laatste post. Franz Styger heet de eigenaar.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:48

@Guus: idd met het zwart in jouw pony is zwart wss het mooist.
Dit enkelspantuig is gekocht voor ons schimmeltje en dan vind ik bruin wel het allermooist.
Al heeft de zwarte pony het ook wel eens opgehad en stond ook niet verkeerd.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:49

@ hafjelinger mogen idd wel wat spekkies aan verder mooi paardje mooie kleur ook.

@ sonjim ja schuren ben ik ook benieuwd naar. Denk dat het meevalt. De prijs is er idd wel naar dat je het er gewoon naast je gewone tuig kan hebben.

Heb vorig weekend mijn shet verkocht. Heb haar bijna 5 jaar gehad was toch wel even slikken.

Ferro heb ik in oktober weer al 3 jaar en die andere 2 sinds begin dit jaar.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:52

Dat is vervelend Maisie, ik had het ook moeilijk toen Safier weg, die hadden we pas een jaar. Ze heeft vast een fijn huis!! :)

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:42

Hallo allemaal!

Gisteren heel wat meegemaakt! Stalgenoot (askor_djarne @bokt) dachten even een leuk rondje over de hei te gaan. Opa wist nog wel een leuk rondje dus wij gingen rond een uur of half 9 weg met het idee dat we wel weer met een uur terug zouden zijn. Wij vrolijk de hei opgehobbeld, en de menpaden gevolgd zoals opa had gezegd. Het werd al donkerder en donkerder en ik wist echt niet meer waar ik was. Dus we waren de wanhoop al nabij en toen kwamen we ruiter en een menner tegen! Dus wij gelijk er achteraan, en wij vroegen waar we waren. Bleek dat we in Otterlo bij Stoeterij Willemien zaten!!!!!!!! Ik had ondertussen al gebeld met de staleigenaresse en gezegd dat we niet wisten waar we waren. Dus ik belde weer met de mededeling dat we in Otterlo waren, en dat we hem dan wel hier voor een nacht neer zouden zetten, en dan morgen weer terug! Ik baalde echt als een stekker, en ik voelde me zo'n stumperd! Even later belt ze weer terug: ik vind het toch niet zo'n fijn idee, hij kan beter gewoon thuis staan, dus we komen gewoon met de trailer! Ik vond het echt zo poedersuiker voor haar, maar het was wel het beste! Dus hun zijn gekomen met twee auto's 1 voor de kar en 1 met trailer. Paard ingeladen en gauw naar huis. Ik was helemaal misselijk van de spanning! Ik vond het echt super van ze! Het was ondertussen wel kwart voor 11 toen we het bos pas met m uit kwamen zetten! Dus pony weer op stal, en vandaag lekker op de wei! Ik ga vanavond even lekker met m stappen en dan morgen weer even lekker stappen denk ik, en zondag knup ik m er weer voor, eventjes in de bak rijden, of misschien een heel klein rondje buiten! Die arme poown heb 2,5 uur gelopen! Maar het is allemaal goed afgelopen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:46

@Silfie: dat is idd wel een avontuur, maar 2,5 uur kan toch best, of ben ik ontzettende ponybeul :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:59

lijkt me nog best eng idd zo ''verdwalen''...
zo heb ik onder het zadel een keer de weg kwijtgeraakt in een bos.. bleek ik helemaal aan de andere kant te staan.. terug
en toen ik op stal was was ik zo'n 5,5 uur weggeweest :o
máár! paardjelief ging voluit in draf naar stal.. die had er weinig mee geleden geloof ik..

2,5 uur is bij mij onder de noemer ''lekker ritje'' wil nog een keer een dagrit maken met de kar :o
ik beul met je mee avaluna :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:02

Hahaha, gelukkig maar!
Tja, laatst die puzzelrit wilde ik 2,5 uur rijden, zijn we zes!!! uur weg geweest.
Ik houd het er maar op dat ze op de wei in het heuvellandschap toch nog wat conditie opbouwen ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:04

met optijd een keer een slok drinken en wat te snaaien onderweg kunnen ze veel denk ik :)
Dids wel iig, die blijft ook echt lopen.. als hij maar niet constant moet stappen, dan wordt hij duffig.. :+ die heeft optijd zijn drafje nodig :P