[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:29

Wat heerlijk Belker,fijne dagen daar

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:27

Belker schreef:
har166 schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraag als jullie dat goedvinden. Ik heb deze vraag ook in een ander topic gesteld maar ik dacht hier zitten de meeste menners :D

Ik ben op zoek naar een 16inch HCA sulky maar omdat die tweedehands vrijwel niet te vinden zijn overweeg ik nu om toch maar een nieuwe te bestellen. Nu twijfel ik over gewone lamoenen of rvs. Zijn er mensen die ervaring hebben met die twee en een voorkeur hebben? Ik snap dat rvs langer meegaat maar de sulky kan droog binnenstaan dus ik weet niet of het dan echt een meerwaarde heeft.

Er staat er nu 1 op de FB pagina alles voor mennen

Ik zal wel dom zijn haha, maar als ik 'alles voor mennen' in de zoekbalk typ op fb dan krijg ik geen pagina's te zien met die naam.

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:45

Het is Mennen, alles wat je zoekt

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 10:47

Pagina gevonden, dank jullie wel!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 12:55

Klinkt fijn jou vakantie. En een beetje rit kan inderdaad zo 10km zijn.

Hier gister weer een marathon training ritje gemaakt van 9,3 km en met flink instappen en goed uitstappen een gemiddelde van 8 km per uur. Dit is goed voor de mannen, en ze waren niet moe. Het draf tempo was 11+ km per uur. Ik vind het altijd een hele kluif voor de shetten om de marathon te lopen zonder tijdfouten. maar ze doen het.

Ik rij alleen de oefenmarathon en de officiële marathon hier op het eiland, te leuk om niet mee te doen.
en verder de dressuurwedstrijden hier, vind dit druk zat.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:21

Afbeelding
Jaja vandaag is de dag dat sandra voor de wagen mag.voor beide erg spannend meteen het verkeer in.brave pony nu nog een baas die wat meer moet ontspannen 2km naar de vereniging gereden,rondje parkeerplaats en weer terug.
Daarna met 2span van vriendin achterop mee geweest rondje bos.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 18:36

Belker heerlijk, genieten met knappe Fiësta, en wat een appeltjes <3
Ht..wat gooeeddd, nu lekker samen oppakken, superfijn zo'n brave knapperd voor zo een mooie wagen <3
Marga, lekker gereden dus !! Idd leuk om zo mee te kunnen doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:19

Voor de mensen die Blondie nog kennen, een van mijn vroegere 'projectjes', ze is vandaag mama geworden van een prachtig merrieveulentje. Zo schattig.

Afbeelding

Drie jaar terug had ze een hengstveulentje was ook al zo'n knap ding.

Met Ollie gaat het ook goed trouwens, hier met haar nieuwe 'leerling' <3

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:51

Groeten van Meneer Eigenwijs himself
Meneer Anton

Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:37

HT dat ziet er mooi uit.

VHU mooi om te weten dat jou pony's het naar hun zin hebben. Lief veulen.

Janouk Wat is Meneer Anton een stuk zeg.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:53

marga1 schreef:
HT dat ziet er mooi uit.

VHU mooi om te weten dat jou pony's het naar hun zin hebben. Lief veulen.

Janouk Wat is Meneer Anton een stuk zeg.

Dat vindt hij zelf ook :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 00:16

Blondie <3 wat leuk.knap veulen.
Meneer Anton <3 elke dinsdagavond krijgt hij een knuffel vsn me :j
Tine hoe gaat het met jou en je ponys? Je zoon nog actief met rijden?
Hoe gaat het met de hussen? Die gaan het warm krijgen aankomend weekend {:}

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 17:20

Meneer Anton weet wat hij wil <3 . Wat een mooi beschermingstuk bij het oog van lamoen.
VHU wat leuk dat je nog contact hebt met de eigenaren van Blondie en Ollie.
Bianca hoe gaat het met jouw knappe honden?
HT wat super van je!!!
Marga goed bezig.
Belker lekker op vakantie <3

Ht, hier gaat alles goed. Zoonlief is inmiddels L2 dressuur, met springen 16 wp in de 110 en morgen zijn eerste sgw van dit jaar. Ik heb vandaag weer dressuurwedstrijd gehad met Thor en heb inmiddels 22 wp in de L2. Ik ben op zich klaar om M1 te starten maar wacht op groen licht van instructrice. Alleen zit zij momenteel in de lappenmand. Dus ik ga maar gewoon door tot ik over moet. Volgend weekend gaan Thor en ik onze allereerste TREC wedstrijd rijden. Ik vind het errug spannend. Daarnaast gaan we om de week naar een oefenparcoursje om te springen en rijden we af en toe WE wedstrijden. Oftewel, we vervelen ons niet.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 18:09

Wat leuk ht, mooie eerste ervaring!

VHU wat schattig dat veulen!

Mooie foto van Meneer Anton! <3

Succes volgend weekend tine!

Hier hadden we vandaag een hele leuke rit. Lekker door de spartelvijver, paden waren helaas te mul voor mijn pony's. Dus ze hielden op het laatst de groep niet meer bij. Dus ik op het fietspad, bezemwagen met haflinger ervoor op het pad en zo rustig aan uitrijden, dacht ik. Alex had andere plannen, die ging telkens springen in galop ipv netjes te draven om de bezemwagen maar voor te blijven. Dus ik maar gaan stappen. Dan maar alleen uitstappen, want het was niet zover meer. Alleen kennelijk was die laatste poging tot kracht teveel gevraagd geweest. Dus Alex is volledig door zijn benen gegaan. Ik dacht die is dood, maar nee hij stond weer op. Inmiddels al uit gespannen, omstander erbij, ging hij helemaal op haar leunen. Dus ik de andere menners verwittigen. Die hebben me verder geholpen en ook voor mij de da gebeld, want ik was ook helemaal van het padje. En terwijl we op de da wachten, begon hij langzaamaan weer bij te trekken. Hij heeft wat gedronken en we zijn langzaamaan vooraan bij de weg gaan staan. Waar hij echt als een idioot gras begon te bunkeren. Toen heeft de da hem ter plekke een infuus gegeven. En nu heeft hij komende week rust totdat mijn eigen da heeft uitgesloten dat het zijn hart is en een Cushing test heeft gedaan. Deze da denkt echt een combi van de plotselinge hitte+zware paden+pony die niet zelf rustig aan wil doen. Dus het is even afwachten nu.
Afbeelding

Het ging in ieder geval zo straks wel weer lekker, hij wilde alweer in draf mijn moeder meesleuren naar de wei. Dus gelukkig zijn de praatjes alweer wat terug. Maar ik dacht echt dat het klaar was toen hij zo naar begon te schokken met zijn hoofd en vervolgens compleet omviel. Ik dacht echt die heeft een hartaanval of een beroerte.

Ik heb wel even getwijfeld of ik dit wel wilde plaatsen, maar ik heb zodra mijn pony's het aangaven moe te zijn er rekening mee gehouden, alleen Alex houdt kennelijk geen rekening met zichzelf.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 18:50

Heftig Jorex. Sterkte voor Alex en jou. Hopelijk heb je snel duidelijkheid over zijn hart.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:59

Sterkte Jorex hoop voor je dat de uitslag meevalt.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:00

Tine ook lekker bezig. Succes voor jou zoon morgen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:06

yorex, wat zal jij geschrokken zijn. :knuffel:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:02

Heftig Yorex, hopelijk kom je erachter wat het is geweest.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:42

Tine,fijn te lezen dat jullie nog heerlijk actief zijn met de paarden en je zoon gaat lekker,wauw.rijd hij ook nog die andere paarden?
Yorex wat een schrik zeg.hoe gaat het nu met je?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:28

Jorex, wat een schrik voor je. Laat je de DA even een bloedje trekken op spierwaardes? Det raakte 2017 spierbevangen en de DA geloofde de uitslag van het bloed niet op basis van het klinische beeld. En even pas op de plaats met trainen denk ik.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:31

Yorex, wat een nare ervaring en dat terwijl je zo aan het opbouwen was.
Hoe gaat het nu met de pony's?

Ik heb vandaag mijn vierwielertje weggebracht. Volgende week kan ik hem weer ophalen. Beetje jammer dat mijn shetje nu helaas niet lekker loopt. Met een beetje pech is het de pees en zijn we maanden uit de running.

HappyTime, was dat de eerste keer voor de wagen van Sandra?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:41

Ips er wordt sowieso een bloedje getrokken op Cushing, kan wel vragen of ie spierwaardes ook mee kan nemen dan. Maar met hoe hij nu loopt denk ik wel dat het gewoon even teveel was geweest dus dat zijn hoofd hem even gereset heeft uit zelfbehoud. Het leek ook echt neurologisch, hij heeft 1 keer een paar 100 meter voordat hij echt out ging ook al schok met zijn hoofd gegeven. Toen heb ik nog gecheckt of alles om zijn hoofd wel goed zat aangezien hij heftig reageert op oa vliegen etc om zijn hoofd. En toen trok hij eigenlijk ook al niet meer mee. Ik dacht prima, rust hij alvast wat uit, niet erg Jorie heeft genoeg kracht om me alleen te trekken. En toen was het daarna mis.

Vandaag even volgens het advies gewandeld. Ik heb hem lekker laten keutelen hoe vlug hij wilde en dat ging helemaal prima. Hij was weer grotendeels zichzelf. Hij was wel wat stijf eerst vandaag, maar dat is logisch natuurlijk.
Afbeelding

Ik vermoed trouwens wel dat hij Cushing heeft hoor, hij drinkt en plast redelijk veel, al doet Jorie dat ook wel, maar verder moeilijk in de rugbespiering te krijgen en wondjes die slecht genezen. Dan is het zo gek nog niet dat hij dat zou kunnen hebben. Hij heeft alleen niet die typische vacht enzo.

Ik ben vandaag lekker wat thuis aan het chillen, heerlijk ff op het balkon in de zon en nu achter mijn pc. Ik heb er wel slecht van geslapen. Zo stom, lag op de bank gisteren en was zomaar even weg en ik ga in bed liggen en dan lig ik zo nog een uur te malen en ik ben verschrikkelijk onrustig geweest afgelopen nacht in mijn slaap. Laken lag vanochtend op de grond en dekens waren er onder ook uit.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 16:40

Greendragon : sandra heeft al voor de wagen gelopen,ik ben heel ziek geweest en ben daardoor zelf erg onzeker geworden,vanaf mijn stal moet ik bijna 2km het drukke verkeer in en dat vind ik spannend,pony ook.komt wel goed,mijn oude stalgenootje kwam logeren en zo samen rustig ingespannen.
Mijn pony waarmee ik z dressuur was,wss zo makkelijk...kon ik achterste voren mee mennen,los op de hei...foto maken enz....nu team gaan worden met sandra _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 17:23

HT: geef het de tijd en wees lief voor jezelf. Je hebt zoveel mee moeten maken. En nieuwe pony maakt het ook lastig. Maar gaat vast helemaal goedkomen met jullie. Zoonlief rijdt de andere paarden niet meer. Dat werd teveel met school. Af en toe wordt hij nog wel gevraagd om een keer te helpen, maar dat is echt sporadisch.
Jorex: ppid (dat is de goede naam ipv cushing ;-)) heeft heel veel verschillende klachten. Ze hoeven niet last te hebben van alle klachten. Amerigo heeft het inmiddels al .... pff... denk 10 jaar of zo. Hij is inmiddels 29 en er rijdt nog ca 1x per week een jonge ruiter op. Het zware werk kon hij niet meer aan, maar ja, hij is natuurlijk ook gewoon opa met deze leeftijd. Ik zou inderdaad wat de anderen ook zeggen even uitgebreid bloedonderzoek laten doen. Maar weet eigenlijk niet of dat nu nog zin heeft als je het pas morgen ofzo doet. Geen verstand van zeg maar ;-).
Greendragon, jammer dat je pony niet goed loopt.

Yes, weliswaar met enige moeite, maar Phantom is door de waterbak gegaan. Zo ongelooflijk blij mee. Na afloop bleek hij toch uitgesloten te zijn, dit was erg verwarrend, maar goed, ze zijn door het water geweest.