[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:15

Ava, Geweldig dat Liesje het zo goed doet, en het meisje het zo leuk vind ! Gouden ponneke !!
Assie, goed nieuws !! *\o/* *\o/* kan me voorstellen dat je er zelf nog even over na moet denken..maar wie weet..gaat het allemaal "vanzelf" Fijn dat het zo goed nieuws is !! succes met de krukken..
Tine...hopelijk slaan de medicijnen snel aan....de luchtvochtigheid is zo hoog...dat helpt Mowgli ook niet mee....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:33

Moeilijk Tine... sterkte ermee... vind dat altijd erg verontrustend als ze zulke klachten krijgen :(:)
Ahhhh wat goed Ava, super. Fijn dat de paardjes dan weer wat aan het werk kunnen en als andere mensen met jouw paardjes plezier hebben kun je er straks vast ook weer van genieten. Totaal onvergelijkbaar uiteraard want is mijn eigen keuze, bij jou komt het door die vreselijke omstandigheden, maar als ik verzorgstertje met Piet bezig zie word ik altijd helemaal vrolijk :)
Helemaal top Assie *\o/* en nu weer vertrouwen krijgen in je zelf, komt goed hoor!

Nou hier totaal verregende middag helaas wat een pisweer. Wel lekker kunnen genieten van 'middagje voor mezelf' al was het in de regen }:0 wel met Ber bezig geweest maar dat was meer om te oefenen met pad op en af te doen ook nog nieuwe singel die ik had gekocht (bredere met elastiek, vind ze toch prettiger blijkt) dan dat ik er veel op heb gezeten want ze wilde niet tegen de regen inlopen :') En heb jawel ook nog een FRA sidepul (de pardoes) gekocht, moest hem wel helemaal aanpassen en moeten nog gaatjes bij om hem echt pas te krijgen maar ze reageerde er goed op. Erg lastig altijd die arabieren hoofdjes net als met welshjes. Ze zijn korter dan 'normale' paarden. Heb nu maat pony en dan nog moet het korter gemaakt worden maar strap onder kinnetje moet dan weer langer. Nu had ik nog genoeg materiaal liggen dus dat lukte allemaal. Bij Epplejeck is 21% korting, anders had ik het niet gedaan hoor, zeker als je beseft dat je toch altijd maar stukken van een hoofdstel gebruikt :P
Als ze nu pad en hoofdstel om heeft lijkt het net alsof we echt gaan rijden hahaha.

NU zo zoonlief weer ophalen :wave:

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:20

Een kennisje van mij zoekt een liefdevolle plek voor 2 schapen. Groot gebracht met de fles. Zijn heel lief. Een zwartbles en een soort texelaar.
Graag niet te ver weg. Zodat ze er nog eens langs kan. Ze moeten weg omdat de buurman last heeft van het gemekker af en toe.
Iemand hier? Tine misschien

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:08

Baudy: sorry, geen schapen. Geiten zijn welkom, maar manlief heeft vroeger schapen gehad en wil ze nooit meer ;-)

Hier net een enorme regenbui gehad. Verder hele dag lekker weer gehad.

Nou, nav mijn verhaal zijn mijn ouders ook maar met hun 11.5 jarige Leonberger naar da geweest. Die bleek een tumor van 15 cm te hebben en het hart en longen weg te drukken. Prognose nog 1 of 2 dagen. Dus ze hebben haar gelijk laten inslapen. Echt zo triest. Maar hoe moeilijk ook, beter zo dan dat ze nog heel zware dagen en verstikken had gehad.

Bij Mowgli lijken de medicijnen al aan te slaan. Gisteravond al was hij weer stil met ademhalen als hij in huis lag. Bij beweging nog wel hijgen, maar in ieder geval niet meer als hij ligt te slapen. Heel blij mee.

Ava: zo lekker dat je paarden weer beweging krijgen en jij gaat daar straks vast van genieten op jouw manier
Assie mag weer aan de wandel. Kan me voorstellen dat je dat spannend vindt hoor

Vandaag weer flink druk gehad en helaas niet al mijn klussen klaar. Moet eigenlijk nog 2 ruimtes huishouden doen, maar heb er echt helemaal geen zin meer in. Morgenochtend dan maar. Morgenmiddag lekker een buitenrit met een groepje kennissen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:46

He wat sneu voor de schapen -O- hier geen optie :+ Y;(
Gaat het goed met Patrick Tine?
Hier zo'n dag dat alles uit je handen valt en je elke keer verkeerde dingen doet :roll: een kopje gebroken, een bierglas, een verkeerd programma gedraaid met een was dus paar T-shirts zijn nu S ipv L :\ en bijv net een hondendrol uit de tuin gevist waarvan ik geen idee had dat die er lag en ik hoop dat de gasten hem niet hebben gezien >;)
Dus.
Morgen is er weer een dag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:25

Snel vergeten zon dag.Patrick kan ieder moment bellen. Helaas vertelt hij, zoals altijd, erg weinig. Moet het er echt uittrekken. Maar goed, hij heeft het naar zijn zin. Helaas nog geen rotsvast vertrouwen in sam. Had dasr zo op gehoopt. Tot nu toe heeft ze geen stap verkeerd gedaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:30

Dat is jammer. Maar kan me herinneren dat het bij Amerigo net zoiets ging. Gaat helemaal goedkomen :)
Wat fijn dat de medicijnen wat verlichting geven, wat een opluchting letterlijk en figuurlijk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:41

Ollie wordt trouwens definitief overgenomen door de mensen die ook Blondie hebben. Ben er erg blij mee. Endurance training en ook de wedstrijden is erg moeilijk voor mij met ons B&B en ik zit toch zo in elkaar dat als ik ergens voor train dat ik ook nog de beste wil zijn ook... en dus ook verder en meer, nou meer dan 50 km zit er met mijn lijf echt niet in ... dat is alleen maar frustrerend. Mennen vind ik hier in de regio hopeloos met een grotere pony / aanspanning. En dressuren in de bak vind Ollie echt vreselijk, ook met de wagen, dat is echt geen optie... Ollie heeft het nu super en ze zijn er heel blij mee. Voor Ava zonder Facebook nog even een prachtige foto...
<3

Afbeelding

Denk dat het zeker voor Ollie echt het beste is. Ik wil wel kijken of ik een leuk paardje kan kopen waar ik lekker mee in de bak kan dressuren, want dat mis ik enorm en dat is met mijn huidige werk en bezigheden heel goedmogelijk, gewoon lekker sleutelen en peuteren en op een fijn swingend en vooral ongecompliceerd paard zitten. Vriendin van me wil dat ook misschien kunnen we wat delen met elkaar (geen idee of dat wat wordt want is me nog nooit gelukt maar ben wel anders geworden wat dat aangaat sinds mijn burn out.... :o ). Moet alleen wel goed kijken wat voor paard ivm mijn lijf... niet te groot en niet te heftig gangwerk en rustig karakter... ben met vriendin al bij paar wezen kijken en is nog niet eenvoudig ... Ber blijft gewoon, zal ook zeker met rijden nog beter worden maar is beslist geen paard voor eventueel nog een keer een wedstrijdje of mee op vakantie, naar het strand of zoiets, ivm haar vervoersprobleem, en haar bijzondere karakter :+ Piet blijft ook (heeft vrijwel fulltime verzorgstertje, dus heeft aandacht genoeg) of ik moet iemand tegenkomen die hem helemaal geweldig vindt en ook nog lekker met hem aan het werk wil, want dat heeft hij echt nodig. En ach Piet kost ook verder geen drol eigenlijk :P
Dacht na Ollie dat ik niet meer op een ander paard wilde maar dat is natuurljk toch maar een tijdelijk gevoel, kan er gewoon niet zonder }:0 word gewoon gek als ik niet meer paardrij.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:50

Lijkt me een superslecht voor ollie !!
Daar hoef je geen verantwoording voor af te leggen.
Ik hoop dat je een leuk paard vinden kan..lijkt me heel moeilijk...

Tine. Fijn dat alles goed gaat...Zo groeit het vertrouwen wel.

Een hebben vanmorgen een leuke wandeling in bos gedaan. Met kabelbaan en water stapstenen...boom over water...trek vlot over het water...en nog veel meer...was echt leuk!
De kabelbaan wat zo mooi. ..Dat mijn man en ik er zelfs op konden..superleuk. :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:07

Fijne oplossing VHU. Heb je wel eens aan een freiberger gedacht?

Klinkt goed Biancacoo. Fanatiek uitje.

Dat heeft tijd nodig Tine. Hopelijk groeit het vertrouwen bij Patrick gestaag door.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:37

Freibergers die zijn gaaf ! Ik vind de nordsvensk ook fantastisch. ..maar die vind je in NL niet geloof ik....

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:00

Wat een fijne oplossing voor Ollie. En leuk die paardenzoektocht! Hoop dat je iets moois vindt.
Tine, lastig dat gebrek aan vertrouwen bij Patrick. En dat terwijl hij zo leuk kan sturen. Ik hoop dat zijn vertrouwen steeds wat groter wordt.

Klinkt superleuk die kabelbaan Biancacoo.

Baudyh, ik zal mijn stalhouder eens vragen voor die schapen. Hij heeft een koppel van zo'n 30 Texelaar/Swifters. 2 extra zal hij vast niet opmerken ;) .

Hier ging mevrouw Assie gisteren vol goede moed oefenen met lopen. Eerst met 2 krukken. Toen met 1. En toen gewoon met zonder. Ik mocht sneller afbouwen als ik wilde, dus eigenwijsje als ik ben.. hop meteen aan de wandel en gaan stofzuigen 8)7 _O- .
Ehm ja. Ik kreeg al enorm op mijn kop van de fysio, dat ik veel te snel ging. En ja, dat heb ik geweten. Vanochtend kon ik mijn bed toch niet uit komen :oo . Vandaag dus weer braaf met 2 krukjes en rustiger afbouwen.
Zo en dan ga ik nu hond nummer 2 even aan haar oren uit het kattenvoer trekken }:) Boefje

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:08

Hahaha; herkenbaar Assie.

Wat fijn dat ze zo lekker met Ollie bezig zijn.

Lotje is vandaag op buitenrit geweest; zou perfect voor jou geweest zijn!

Oh, dat is super leuk, Biancao!

Komt wel goed op kamp, Tine.

Zelf heb ik dus niks met Freibergers.

Hier komen nu dus af en toe wat mensen rijden, verder gebeurt er niet veel. Ik kan maar kort iets, maar heb ineens een puber; die er blijkbaar niet zo nodig uit hoeft, ff wennen, hoor. Die leest wat, kijkt een filmpje en vindt dat al allemaal prima en ze helpt met het rijden van Liesje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:49

Oeps Assie... ja die spieren van je zijn niets meer gewend.... sterkte! Goede fysio is goud waard en daar moet je dan naar luisteren :)) ~~}>

Zoek eigenlijk een Ollie qua karakter, dan 10/15 cm groter, niet breder (ivm al mijn gebreken :o ) en een die het leuk vindt in de bak te rijden :+ heb nu 4 paardjes gezien maar vond er niets aan eigenlijk ... dan zeg je dat je een betrouwbaar dier zoekt maar ik wil er wel een waar nog leven in zit zeg maar :=
Denk dat een Freiberger voor mij te breed is... maar qua karakter denk ik dat je wel gelijk hebt Belker. Ik heb wel een keer een prachtig 4-span gezien met Freibergers vond ik wel gaaf hoor.

Ber ging weer wonderbaarlijk goed vandaag. Met erop dan. Op de plaats was het weer even 'hel' want ik hielp stalgenootje met haar paarden op de wei zetten, dan loop ik weg en breekt ze echt de halve tent af, word daar bij tijden zo verdrietig van. Maar goed met erop weer een mijlpaal want met beugelriemen/beugels gereden en zowaar via de beugels afgestapt (dus met druk) en dat ging goed :D
Oftewel: tel je zegeningen :)

Wat heerlijk voor Lotje zeg, lijkt me geweldig paard :j

Zondag ga ik bij deze dame kijken...
https://www.youtube.com/watch?v=FJxMGx8 ... e=youtu.be

Wat leuk trouwens Biancacoo die kabelbaan echt grappig.
Ja ik heb toch het gevoel dat ik wat uit wil leggen ofzo :o en zoektocht zal niet eenvoudig zijn denk ik... wil er echt wel wat mee hebben als ik paardje koop en het moet ook echt gezond zijn etc wil geen verrassingen meer a la Bente (qua lijf) of a la Ber (qua hoofd)...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:20

:wow: die heeft een mooi voorbeengebruik VHU !! en een vriendelijke uitstraling, ik duim voor je, spannend hoor !!
Ik kan me niet eens herinneren dat ik ooit...langs een kabelbaan geroetst ben...dus...was echt leuke ervaring....kwamen natuurlijk nog andere ouders met kinderen aan...die keken echt zo van.. :roll: :roll: :roll: :roll: is voor kids hoor !!
hahahaha....nou...doe dingen..en voel je zo oud als je zelf wilt denk ik dan....het was echt superleuk...
op blote voeten over de stapstenen...want die stonden door de vele regenval...onder 10 cm water...hahahaha....zijn toch stapstenen..

owh..eten...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:29

Hahaha zie je gaan Biancacoo *\o/* leuk he. Bij de KRalingse plas waar we voorheen dichtbij woonden was ook een kabelbaan. Die pakte ik zelf ook nog af en toe. Vond het altijd erg leuk :#

Ja dat voorbeentje mooi he. Ook op de sprong, heel snel reflex <<) lijkt me wel chique zo in de baan.
Ga zondag nog bij twee andere kijken, ook klein gebleven KWPN'ers maar heb ik geen filmpjes van.
Van KWPN'ers heb ik in ieder geval beetje verstand zeg maar, qua bloedlijnen. Allemaal springafstamming trouwens maar met de meeste dressuurhengsten heb ik ook niets.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:47

Leuk dier VHU. Springgefokt geeft vaak hele fijne karakters. ik heb weinig met KWPN.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:51

Leuk paard; ik ben benieuwd, Vhu!

Hier ook Romeo weer onder het zadel geweest.
Dat is toch zo'n toppertje en ook top braaf, na een jaar; scheelt natuurlijk dat ze altijd buiten kunnen staan. Hebben er alleen Olympic nog van ons zelf, maar die laat ik denk ik zo; hoeft niet meer nodig en kan met pensioen; vond het geweldig leuk om Romeo weer aan het werk te zien en ons patsertje zo braaf :+:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:11

Wauw ! Ava, wat onwijs knap dat Romeo het ook zo goed oppakt !! Wat mooi.
En charlotje op buitenrit , goed zeg.
Vhu, Ber met beugels en alles, top *\o/*
Tine. .Hoe is t vandaag gegaan ?
Belker, hoe gaat Bruno..heb je de nieuwe wagen uit kunnen proberen?
Assie. ..oei...te snel zonder krukken.... :oo
Voorzichtig hoor...

Man heeft mijn kabelbaan ritje gefilmd....hahahaha :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:01

Ja we hebben woensdag weer ons vaste rondje gemend. Hij is in galop soms nog wat knijperig en schieterig, maar hij blijft dan wel netjes in de hand en gehoorzaam. We gaan weer lekker km maken. Komende maand gaat hij in het tweespan met de haflinger van vrienden ivm onze menvakantie en dat doet hij super.
Niet de meest mooie foto maar we waren al aan het uitspannen
Afbeelding

En ff de hond negeren, die was volgens mij het meest uitgelaten dat we weer gingen mennen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:11

Leuk filmpje !!
Hondje helemaal blij....hahaha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:26

Super Belker!
En jullie hond hahaha gek beest.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:41

Hond is gewoon niet te negeren, hahaha; leuk stukje film en super dat jullie weer lekker op pad kunnen!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:55

Hond was vroeger netjes opgevoed en liep gewoon op eigen poten zonder zo te herderen. Nadat Ebo wegviel namen vrienden haar met de wagen mee en die vonden dit wel leuk. Ik kan het gedrag sturen, maar het is makkelijker om dit zo te laten want als we draven loopt ze er keurig achter en daarna is het weer weg.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:01

Ik heb net Keet naar haar nieuwe eigenaren gebracht ;( mijn meissie ;(

Afbeelding

Nu de trailer verkoop klaar maken en fotos maken. Kan die ook de verkoop in.
Mocht er iemand interesse hebben in een Hati mentrailer voor pony's, dan hoor ik het graag :)
Heb ook nog een tweespan Leathertech maat shetlander liggen dat weg mag. 1 deel hooguit 15 keer gebruikt en het andere deel is nog nieuw met de kaartjes eraan.