[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:42

keona schreef:
Normale maten in bitten kun je niet zeggen wat mijn eng volbloed heeft 11,5cm en jij zegt dat is een welsh maatje dat hoeft niet.je meet en neemt beetje speling,merk je dat het teveel speling is kun je bitringen gebruiken,maar te krab is niet fijn.en uitbuigen inderdaad in de bankschroef.dit doen ze meestal bij soort bit dat jij gekozen hebt.ik zelf vind bitringen fijn om er voor te zorgen dat de lip nergens tussen scharen en mondstuk kan komen

Dat weet ik inderdaad maar welshjes Atjes hebben over het algemeen echt heel erg ' dezelfde' koppies qua maten.
maar als jij meet recht van mondhoek tot mondhoek, en die maat neemt zonder speling is hij wel te klein. En aangezien 9,5 dan toch al niet logisch is op een welsh, zal ze wel 10,5 moeten hebben eigenlijk.
90% heeft ook 10,5. Mijne heeft 11 rond eigenlijk, dus dat is een poedersuiker.

Overigens als je bitten nameet kloppen deze 99 van de 100 keer ook niet, dus de ene 11,5 kan zomaar bijna halve cm schelen als de andere :P En ook ongebroken en dubbelgebroken liggen anders in de mond, dubbelgebroken vormt wat maar wordt daardoor van mondhoek tot mondhoek kleiner, en als het merk de maat daar niet op aangepast hebt moet je daar ook iets anders nemen.

Mijne past dubbelgebroken 11,5 wel, maar stang is 11,5 te groot.

LinSa

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:23

Okee bedankt voor je uitleg.
Voordat ik dus enge dingen met een bankschroef ga doen, ruil ik de 9,5 eerst om voor een 10,5.

Ik heb hier zo geen verstand van :+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 07:49

Hier gister alles de weide opgegaan.allemaal vliegendekentje op en spelen eten en genieten.ik zelf kan er ook echt van genieten als ze zo lekker stan te grazen en spelen

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:01

Afbeelding
Zondag voor het eerst de impuls gereden in Ermelo. Wat een ervaring en avonturen. Andor is dan een pittige pony om te rijden. Tijd was netjes, ik was derde geweest als ik niet vijfhonderd meter voor de finish niet door drie Arabieren in rengalop was ingehaald die bijna tegen me aan knalde omdat Andor in de paniek schoot. Ik kreeg de hartslag niet goed naar beneden in die laatste meters. Ik had 68 en na vier minuten wel 60. Helaas werd het toen een twaalfde plaats ipv derde. Maar hij heeft het Super goed gedaan en we hebben er weer veel van geleerd. Nu Etten-Leur starten in juli.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 12:58

echt rot dat ze in volle galop inhalen en dat je daarom een te hoog hartslag had bij andor.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:04

Routes Someren staan online :D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:59

Als jullie leuke menritten weten waar Barney ook aan mee kan doen, willen jullie me dan een pb sturen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 08:01

zal ik doen!

esther mijn inschrijving komt nog hoor vergeet het steeds (drukdrukdruk)

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:47

Bedankt Laura

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:25

Ritten genoeg vooral in belgie .ik moet nog betalen voir someren maar ook dat komt. Vandaag mijn wagen op halen super blij

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:35

Barney ik weet nog een leuke rit in Wateren op 28 mei....

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:55

Haha ja die ken ik maar dat wordt hem helaas niet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:35

Ik heb me ingeschreven voor Wateren :oo *\o/* .

Mijn instructrice rijd ook kwam ik vanmiddag achter en die gaf me een goede schop onder mijn kont. Kortom het moet gebeuren.
Klasse 1, enkelspan pony voor de sulky.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:45

Dennis schreef:
Ik heb me ingeschreven voor Wateren :oo *\o/* .

Mijn instructrice rijd ook kwam ik vanmiddag achter en die gaf me een goede schop onder mijn kont. Kortom het moet gebeuren.
Klasse 1, enkelspan pony voor de sulky.

Succes

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:01

Ik heb hem binnen gekregen Ciska. Heel goed. Officiële bevestigingsmail volgt morgen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:04

Ik ben benieuwd.
Zondag mag ze eerst mooi nog ff dressuren met mn verzorgmeisje. Volgende week met beginnende menners met een lesdag mee lopen.

Heb een hartslagmeter besteld. Hoop die maandag binnen te hebben en dan daar naar even mee spelen in alle trainingen (ook in de dressuur, gewoon om te kijken wat ze doet).

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 23:14

jeeeej Ciska goedzo!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 14:15

Wat leuk Dennis!

Sorry kom ook ff weer eens langs :wave:

We gaan Piet van de week voor de tweewieler zetten :7 dus wie weet ooit :+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:02

Vandaag lekker dik uur gemend.genoeg power weinig zweet en top conditie. En de 2jr tuig eens op gelegd geeft er niks om dat is mooi over jaartje gaat die weinig problemen geven. En geisha nog maar eens droog gemend met haar nieuwe tuig.over week vakantie dan wil ik haar er toch eens voor gaan zetten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:11

Someren betaald heb er zin in. Gaat teteringen nou nog door?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:18

Wij doen ook mee in Wateren. Ik vele jaren endurance onder zadel gereden met mijn vorig paard. Gisteren na de marathon in Bonneger waren de dierenartsen onder de indruk van Oz zijn conditie. En daarom hebben we vandaag Oz ingeschreven voor de mendurance in Wateren :-). Eindelijk na 12 jaar weer eens lekker genieten van deze sport en nu vanaf de bok.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:31

yarrah schreef:
Wij doen ook mee in Wateren. Ik vele jaren endurance onder zadel gereden met mijn vorig paard. Gisteren na de marathon in Bonneger waren de dierenartsen onder de indruk van Oz zijn conditie. En daarom hebben we vandaag Oz ingeschreven voor de mendurance in Wateren :-). Eindelijk na 12 jaar weer eens lekker genieten van deze sport en nu vanaf de bok.

Gaaf zeg! Je hebt dus al veel ervaring in deze tak van sport... krijgen de meiden hier wat concurrentie :D

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:37

Het is wel 12 jaar geleden hoor. En Oz heeft 11 jaar geleden ook eentje gelopen in Onstwedde (staat niet meer op de kaart, helaas). Hij heeft het super uitgelopen, maar voor het snelle werk (wat ik gewend was) was hij niet echt geschikt dus zijn we gestopt. Nu deed hij gisteren met 12km pu zijn rondje met twee hoeven in zijn neus. Het tweede traject werd hij enorm uit zijn ritme gehaald door de hindernissen en hij had er moeite mee om weer op gang te komen (hij is niet de meest geschikte paard voor de marathon :-)).
Maar in de mendurance kan lekker de diesel aan en dan gaat hij. Ik ken de DFW en de Alberthoeve best goed we gaan regelmatig daar camperen en af en toe nemen we Oz ook mee. We hebben er nu al zoveel zin in.
Ik heb ook nog mijn hartslagmeter opgezocht daar moet een nieuwe batterij in. Maar die is ook niet zo geschikt voor een menner. Want het bereik van de zender is wat klein.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 07:39

goed gedaan dennis!

yarrah leuk dat je mendurance gaat starten, het is zo leuk!

Zondag dressuur en vaardigheid wedstrijd gehad met Rivaldo. Hij liet mij in de dressuur echt in de steek. Maar de vaardigheid ging super en 1 balletje en een eerste prijs behaald. Dat maakte weer een hoop goed.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:42

Yarrah dat had ik idd ook met de rij-hartslag meter. Dus verkocht, nu een wagen versie kopen.

Vorige week lekker getraind met Kyano, 50 km afgelegd over 3 ritten verdeeld; alleen nog met redelijk laag tempo (7,5 gemiddeld). Pony helemaal niet moe ! Zijn hoefschoenen nu ook goed ingelopen. En hele week nu met simpel bustrensje gelopen; gaat eigenlijk beter dan wat ik eerst allemaal geprobeerd heb...

Nu met hartslag meter de snelheid langzaam aan maar iets verhogen. Maar deze week is dressuur weekje :p gister weer les gehad, woensdag gaat ie onder het zadel en zaterdag dressuur wedstrijdje. Dus miss donderdag een buitenritje.