[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:27

@Tine: wow, wat stoer van die menner! En ik ben elke dag zo lui, nou nog luier, want ik zet ze niet eens op de wei, dat moeten ze zelf doen :D :o

@Smickey: succes! Moet hier ook aan de slag.

@VHU: oei, heel veel beterschap :(:) .

@Frensie: wat lief, jou wil ik ook wel als bijrijdster of pensionklant :j <3 .

Ik moet nog uitvinden hoe ik kan zie wat ik typ, hahahaha, verder erg fijn, vind ik.

Net naar het winkelcentrumpje in Nederland geweest, zaten een paar duifjes heel zielig te kleumen in de passage.
Voor Connor maar weer een nieuwe G. Stilton Fantasie gekocht, is trouwens leuk dat ze graag leest, maar tjee 25 euro in 4 dagen uit :') .
Zelf ook nog wat boeken gekocht, ben een echte boekenwurm en zo nog Nederlandse boodschapjes.
Het is hier erg koud, dus even opwarmen met een kop thee en dan paardjes en kipjes verzorgen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:24

Avaluna: heb jij Fantasia 3 al? Die heeft mijn dochter dubbel en zit nog in het plastic. Mag je voor 15 euro overnemen.

Smikkel: paardenjacht is lastiger dan ik dacht ^) .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:43

@Gem: o, graag, ik heb 'm net gekocht bij de Bruna, maar zit zelfs nog in het inpakpapier, die kan ik vast wel terug brengen. Is wel een probleempje ben je snel in Schinveld, want madame heeft 2 bijna uit :') . Hahahahaha, het is net een verslaving, kind staat er mee op en gaat er mee naar bed.
Paardenjacht is idd vreselijk lastig, ik had vorig jaar zo'n leuk, jong paard gezien, maar zelfs een bezichtiging kwam niet uit, ben nu een klein beetje aan het rond kijken en vind het ook erg lastig (en ben dan nog niet eens écht op zoek). Maar ergens staat een heel leuk paardje voor jou, Gem en het wordt vast al snel weer een beetje warmer en dan kun je met paardjes bij jullie op stal aan de slag :j .

Grrrr, met de honden naar het bos geweest, daarna wat klusjes buiten gedaan, is me de hond ontsnapt -:(- , trut is dus loops, ineens zoef weg. Dus ik maar richting het bos gelopen, komt me al iemand met haar tegemoet. Is hier dus altijd een vrouw met een klein hondje die dus net aan het wandelen was, zo'n keffend teefje, vrouw heeft dus echter haar arm gebroken en kon het hondje niet meer houden, nou hebben ze dus ruzie gehad. Andere vrouw heeft Jolie genomen, zij heeft bloed op haar jas, maar ik kan niks vinden, die van ons heeft trouwens nog nooit ruzie gehad, ze kan wel waarschuwen. Weet dus niet of de kleine hond wat heeft.
Maar goed, hond heeft pech, want die mag dus de komende tijd ook op eigen terrein niet los.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:01

Avaluna, ik moet ff bekijken of ik zaterdag nog naar stal ga, of dat het maandagochtend wordt. Is dat vroeg genoeg? Zondag ben ik de hele dag weg en morgen heb ik mijn oppaskindjes.
Ik had een mooie merrie gezien "Ster in het groot", maar lesmees vindt het niks voor mij... tja, daar moet ik toch wel een beetje naar luisteren :+ . Dus ik hoop dat ik zondag met een leuk filmpje thuis kom :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:08

@Gem: waarom niks voor jou? Zaterdag zou mooi zijn, misschien kan ik anders 4 halen, volgens mij zijn het afgesloten verhalen, dus zal wel geen ramp zijn. Bij jou ook zo snel uit?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:20

Ja, Viv heeft ze ook snel uit, maar ze leest ze elke keer weer opnieuw :) . Ze vindt ze zo leuk! Je kunt ze idd best in omgekeerde volgorde lezen, maakt weinig uit. Dan neem ik het boek zaterdag iig mee naar stal. Mochten we elkaar toch mislopen, dan leg ik hem wel in de voerbak van Ster..... uhmm voorheen van Ster.
Lesmees denkt dat ze niet genoeg "drive" heeft, te weinig wedstrijdmentaliteit, dat ik best een wat wakkerder dier kan hebben.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:39

ben ook blanco momenteel....zeef....
ava hond ontsnapt...bah.
gem, moeilijk idd een nieuw paard zoeken....succes !!
vhu...jeee.. :(:) hoe is het nu ? emmer leeg of emmer vol..... :=
frensie gaaf zo'n mand met lekkers...tineke schouten..vind ik echt vreselijk naar...sorry...
:O :O moest helpen bij de ijsbaan....het ijs knalt erover..niets leuks aan, want het is een diepe vijver..niet zo'n veilig ondergelopen weitje...
aan de zijkant loopt het water ook al op het ijs.... >;) kids hebben veel plezier gehad, dat is wel fijn.. :))

vanmorgen extra kastjes opgehangen in de bijkeuken....tooswerkloos is weer aan het klussen hier...het is een rotzooi in huis...veel ruimte, weinig opbergruimte, dus 2 keukenkastjes boven een werkblad gehangen...kan de waspoeder e.d. mooi in de kast.
lijf werkte niet helemaal mee...en nu koud na het helpen op de ijsbaan... :brr:

ik hoop morgen nog te kunnen sleeën met de hondjes, even alleen tijd voor mezelf, de hondjes en het wild dat we zien onderweg.....dat zou even heeeeel fijn zijn !! +:)+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:09

@Biancao: kan me voorstellen dat je die ritten nu wel heel goed kunt gebruiken, zo lekker voor jezelf, even je hoofd leeg <3 :(:)

@Gemma: heb je mijn nummer nog? *gaat even op zoek naar jouw nummer*

@Frensie: oeh, vond ik vroeger geweldig Tineke Schouten :j

Met Connor naar de fysiotherapie geweest, zo maar al eens aardappeltjes schillen.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:22

allemaal druk hier :)
en een boekenhandel :) :))

Hier helaas geen gezelligheid met lacuna :oo Dus gauw even naar stal geweest, dids geknuffeld en wat te snoepen gegeven :)

En nu nog gauw aan schoolwerk.. En ik heb al heel de tijd ongelooflijk zin in wat lekkers :\ := zo erg dat ik zelfs naar de supermarkt ben geweest :') Maar me daar heb beheerst... :\

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:24

Bianca: :(:) Helpen bij ijsbaan die niet veilig lijkt, hmmmm niet leuk. En ik hoop voor je dat je morgen lekker met de honden aan de slag kunt.
Gem en Ava: zijn druk bezig met boekhandel

Hier al lekkere hutspot met draadjesvlees klaar. Als we straks van de judo terugkomen, hoef ik het alleen nog even op te warmen en dan kunnen we eten. :Y) Vanavond verder op juryjacht, ga nog niet naar les. Bij manege is terrein nog niet verantwoord, althans dat vind ik.

En vandaag zoooo lui geweest, alleen maar uitgemest, krant uitgebreid gelezen, 2,5 uur geslapen en gebokt. Foei toch!!!
Nog geen foto ingeplakt :o
Zometeen zoon naar judo en dan boodschappen halen. Wel relaxed dat ik vanavond niet weer op pad moet. Donderdag is normaal altijd een heel hectische dag

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:02

Nou we hebben het allemaal binnengehouden vandaag :+ nog steeds %) maar goed bedrijfsbezoek gedaan en college gegeven dus missie volbracht. College liep lekker, is leuke geinteresseerde groep dus geef er graag college aan is voor mij (qua werk) het energiemoment van de week, alleen was het echt zo koud in de collegezaal :brr: allemaal studenten met jassen aan en sjaals om :+ Op weg naar huis even snel langs poowns gegaan, ze eruit gedaan, voer, stalletjes klaargemaakt en daarna poowns weer naar binnen, 't is niet anders kan niet alle dagen feest zijn :o

Hier was zoonlief ook helemaal Jeronimo Stilton / de Wakkere Muis / Fantasia fan. Vind het ook erg mooie boeken qua vormgeving. En natuurlijk het Leven van een Loser :') Nu leest zoonlief Oorlogsgeheimen van Jacques Vriends da's heftigere kost. Rekentoetsen van Citoo moeten we maar afwachten wat het wordt (....ben echt benieuwd hij vindt rekenen geen succes) maar taal gaat vast prima want dat was echt makkelijk volgens zoonlief en hij had in de 1e toets maar 1 fout vd 30 vragen :)

Nu zo naar muziekles en boodschappen doen, totaal geen inspiratie voor het eten, zal toch wat moeten verzinnen....

Biancocoo wat een gedoetje bij de ijsbaan, hier wordt nu ook op de Kralingse Plas geschaats, echt Hollands staat mega groot bord van de gemeente 'onbetrouwbaar ijs' en de hele wijk staat op het ijs... naja :roll:

Rest ben ik ff kwijt Y;(
Oja, Gem op paardenjacht. Zou toch echt voor jezelf en je eigen gevoel gaan Gem, 't is jouw paard en ik heb ervaren met Bente hoe het is als je het zelf niet meer aankunt, kan je vertellen, da's niet fijn.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:30

Gisteren toch een beetje geschrokken dat de kwpn hengst oscar is overleden.Vond ik zo een mooie hengst.Had er in de toekomst als ik de geschikte merrie had nog graag een keer mee willen dekken.Maar helaas.Het was db zijn opa.

Ik begin nu ook zelf te snotteren ook al een zere keel.Vriendje is weer aan de betere hand en nu ik.bleh.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:32

Gaan er hier nog meer menners naar tolbert 16 Maart.Ik vind het eigenlijk veelste ver weg.100 km enkele reis voor mij en ik heb niet de illusie dat ik kampioen kan worden.Twijfel de twijfel.....

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:45

avond, sluit me even aan met de samenvattingen, hugs voor allen die kunnen gebruiken,

kwam net foto uit 2010 tegen van zoonlief met mijn ilona, toen was het al bekend volgens mij dat hij haar later zou inpikken, (telefoonkwaliteit)
Afbeelding

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:51

@baudyh, keuze moet je toch zelf maken, ook ervaring rijker ondanks dan geen kampioen, maar is het de moeite 100 km te rijden.
is er zaad van hengst ingevroren? gebeurt ook weleens.
@vhu, beterschap. Ondanks dat toch actief geweest. Echt een boeklezer je zoon, dat was ik nooit en overigens nog steeds niet.
@tine, hutsspot altijd lekker

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:02

BI: gave foto. Zo heerlijk als je brave, betrouwbare paarden hebt.
Baudy: ik ga naar Tolbert. Moet wel alleen, want man en zoon gaan naar de clubkampioenschappen. Maar Tallechie heeft aangeboden me te helpen, dus komt helemaal goed. Niet ziek worden hoor!
VHU: fijn zo'n koude zaal als je al niet lekker bent. Ik vind het zoooooo dom als mensen gaan schaatsen op onbetrouwbaar ijs, bord of geen bord. Ga gewoon naar een ijsbaan.

Nou, moet nog 1 jurylid hebben. Wat een gedoe. Heb zo'n beetje alle juryleden gebeld in het noorden. Heel veel kunnen die datum niet of hebben al heel veel weekenden eromheen vol gepland.

Nu eerst maar even paarden binnen halen, straks moet ik 1 jurylid nog even terugbellen en dan naar bed.

Zoonlief kwam vanavond ineens met opmerking dat hij niet meer wil paardrijden. Wist niet wat ik hoorde. Hij doet het altijd met zoveel plezier en hij doet het ook nog eens erg netjes. Denk dat het komt omdat hij nogal moe is de laatste dagen. Dat hoop ik tenminste. Zou echt heel jammer zijn met zijn talenten om ermee te stoppen. Maar ja, ik wil het niet dwingen, dat werkt toch niet. Hopelijk wordt het snel wat beter weer en kan Amerigo hem ervan overtuigen dat het toch echt heel erg leuk is om samen bezig te zijn.
Afgelopen zondag hebben ze nog heerlijk samen gereden en gespeeld in de binnenbak. Zoonlief was weer zo vooruitgegaan... en dan dit -O-

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:05

kinderen soms onvoorspelbaar, zou zonde zijn, maar dwingen wordt moeilijk -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:33

biancailona schreef:
kinderen soms onvoorspelbaar, zou zonde zijn, maar dwingen wordt moeilijk -O-

Nee, dat doen we ook niet. Dan werkt het alleen maar averechts en gaat hij er een hekel aan krijgen. We wachten het maar gewoon even af. Het is jammer dat het zo koud is en er nog sneeuw ligt, anders kon hij schrikparcours doen, dat vindt hij altijd erg leuk om te doen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:37

@ baudyh wij zijn ook de hele dag in tolbert.. voor ons ruim 5 kwartier rijden..
@ tine als je niemand meer heb om voor te lezen heb ik vast nog wel een gaatje in het program

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:07

haha, ik denk dat jij het druk zat hebt. Maar bedankt voor het aanbod. Erg lief.

Net een baal kuil opengemaakt, bleh, allemaal schimmel en stank. Jakkes. En waar laat je zoiets dan weer...... Morgen maar een andere baal proberen en hopen dat die wel goed is. Zo'n klus, want die vieze baal moet ik dus wel eerst uit elkaar plukken om buiten te krijgen (staat achterin). Smerig klusje en tijdrovend, terwijl ik morgen weer strak in de planning zit. Had ik hem nu maar eerder op de dag opengemaakt ipv te luieren.

Nou, ik heb de boel klaar, dus ga naar bed.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:30

Druk zat ja.. maar zodra de paarden gevlochten en gepoetst zijn kunnen de kerels zelf heel goed optuigen, inspannen en uitspannen en aftuigen..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 08:40

Goedemorgen

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 09:08

Mogge....lekker vrij vandaag na de gele week gewerkt te hebben..het is hier - 13 graden momenteel..moet niet gekker worden...en zeker niet als je buiten met water in de weer mag om een mond te spoelen :brr: ..Nu staan ze lekker te :Y) dus nu eerst koffie :9k en dan met de tuinslang stoeien...
@ Tine, ik zou het gewoon even laten gaan vwb zoonlief...ik denk ook dat t komt door het koude weer, donker...dadelijk met lekkerder weer is het leuker om lekker met de pony in de weer te zijn..en hoe gaat t met je kurmuziek?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 09:17

Goedemorgen!!!

Brrrr Ollie -13! Hier is het -8 en dat vind ik ookal koud genoeg... en ik hoef nieteens met een tuinslang en pony te stoeien...
Tine wat jammer als je zoon niet meer zou willen rijden!

Morgen samen met bijrijdpaard ons wedstrijddebuut! In de L2! Begin toch wel lichtelijk zenuwachtig te worden en mezelf af te vragen waarom ik me nu al opgegeven heb, ik rijd hem nog maar amper 2 maanden! Denk dat Bieb enorm zal moeten wennen aan de wedstrijd, het is een beetje een baby (van 14), dus hij zal veel hinniken en het niet leuk vinden dat hij na het inrijden weg moet van de andere paarden om alleen in de bak te rijden. Een bak mét witte hekjes, ben benieuwd wat hij daar van zal vinden, haha. We zullen het maar als oefenwedstrijd zien. Heb er wel zin in!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 09:25

@Frensie, heel veel succes morgen...gewoon zien als een leermomentje...gaat goedkomen...alles moet de 1e keer zijn ;)