[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:16

VHU wat een gaaf feestje!
en je hebt nog lekker staart kunnen pluizen :')

@maisie; hopelijk kun je nog iets doen voor jeroen! Ik weet er verder niks van, maar :(:)

Gem een blundertje gemaakt waarvan ze veel geleerd heeft ;)

Hier vandaag een gigantisch leuke dag gehad *zucht* Lekker afgekat door lerares, want zo hoort dat tegenwoordig!
Toen ik thuis was meteen de fiets op, moest paardjes voeren en het was nog droog! Pony mee uit de wei, gauw de bak gesleept. Écht gauw, want er kwam een giga hoosbui aan! :\
Net op tijd binnen geschuild, maar het hield maar niet op.. Dus paraplu gehaald en met 2 achter de plu naar de wei gelopen :+
Toen gevoerd, en nog op de fiets terug.

Gauw afgewassen, was in het machien, eten gemaakt. En nu éindelijk om 'n kont op de bank met bordje eten :9

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:18

VHU: klinkt als een erg leuk feest.
Ollie: ziet er inderdaad helemaal niet uit als een dressuurmuts. Stoer hoor.
Maisie: wat een ellende. Geen ervaring met dampig paard, dus kan je geen tips geven. Ik hoop voor je dat het meevalt
BI: in verwachting, gefeliciteerd

Nou, ik ga nog even naar de paarden. Heb ze net opgehaald uit de zomerwei. Ze liepen weer voorbeeldig met 3 naast elkaar terug naar stal. Voel me dan zo'n rijk mens, dat ik zulke brave paarden heb. <3 Ze staan nu hun krachtvoer te eten; ga dus even kijken of Rembrand zijn emmer leeg heeft, dan kan Thabor weer los (die staat dan even op apart stukje, anders vreet hij van alle paarden al het voer; dat heeft hij niet nodig :Y) )

Daarna lekker vroeg naar bed, dus tot morgen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:18

@ Maisie; COPD is een verzamelnaam voor longaandoeningen en dampigheid valt daaronder.
@ Ollie leuke foto's!! Succes met je drukke weinig slaap week!
@ VHU leuk feestje geweest dus! Mooi!

Hihi, Bubbles is helemaal knock out na de speurles van vanochtend. Ze deed het heel goed!!
Les rijden ging oke. Het was een drukke les en daar reageert Gwin wat gevoelig op, maar ik blijf expres erin rijden zodat ze leert omgaan met de drukte om haar heen, aangezien we dat ook op wedstrijd tegen komen :D Elke week denk ik 'Wat doe ik hier...?' En dan denk ik 'Oh ja, het is nuttig ;)'

Heb nu dienst maar gelukkig nog erg rustig.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:20

@maisie
Hooi weken in een grote cementbak (bij de Gamma), uit laten lekken in een krat en dan geven. Dan is het stof eruit en heeft het paard er geen last van.

Hier uitgebreide informatie leesvoer van de Universiteit UTrecht door Cornelie Westermann
http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedi ... ndouts.pdf Misschien kan je er wat mee.
Vooral de longspoeling maakt meer duidelijk over de situatie in de longen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:14

janouk, wij had een vast dezelfde arts uit uithoorn :j ....hier hetzelfde met happytime, alleen die kan nu ook niet meer tegen geweekt hooi, die moet echt vochtige voordroog, anders uche uche en de klodders vliegen om je oren...
ach ze moest ingeslapen worden op haar 5de jaar door zware dampigheid en....ze is nu 26 jaar oud(maar dan moet je wel de oorzaak weten he? :j )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:24

happytime schreef:
janouk, wij had een vast dezelfde arts uit uithoorn :j ....hier hetzelfde met happytime, alleen die kan nu ook niet meer tegen geweekt hooi, die moet echt vochtige voordroog, anders uche uche en de klodders vliegen om je oren...
ach ze moest ingeslapen worden op haar 5de jaar door zware dampigheid en....ze is nu 26 jaar oud(maar dan moet je wel de oorzaak weten he? :j )

Wow +:)+

@Janouk: oh, wat lief en wat een aantal aan lammetjes <3 .

@Maisie: :(:)

@Ollie: wat gaaf, Bruut geweld *\o/*

@Akshay: :(:)

@VHU: wat een leuk feestje; heb hier ook zo'n nerdje :D .

@Ilona: hey, wat leuk, nog een ruitertje voor je haffie!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:42

Hier ook geen eigen ervaringen met dampigheid; weet wel dat ze er oud mee kunnen worden. Op een eerdere pensionstalling stond er eentje van 32. Zij kreeg idd ook geweekt hooi (een hele nacht, verzwaard met bakstenen) en een kruidenmengsel, maar vraag me niet wát.

VHU: lijkt me wel wat, zo'n nerd-feest! Ik wil eens naar dat Corpus, maar je kunt er helaas nooit op de bonnefooi heen gaan. Daarvoor passen er te weinig mensen in, dus je moet reserveren.

Ollie: stoére foto's hoor!!

Frensie: herkenbaar, "wat doe ik hier in vredesnaam, waarom denk ik dat ik dit leuk vind?" Met mijn lesmees heb ik het er al eens over gehad om maar te gaan "dammen", maar we kwamen tot de conclusie dat daar toch ook héél veel nadelen aan zitten als je fanatiek bent: de kleur slijt van het bord en de stenen af, de stenen worden steeds dunner van het schuiven, er ontstaan schuine gleuven in het bord, kuilen op de plaatsen waar je een dubbele steen haalt, eelt op je wijsvinger..... :+

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 22:45

goedeavond

ik heb vanavond weer heerlijk les gereden met uzma, die liep echt weer erg lekker. les geef meneer keek al met een Z jury oog. vond dat nog niet echt nodig ik hoef maar B te rijden op het zuidenveld :D

@ bianca harry vond zijn cadeautjes erg mooi.
dit was dus het project waar bianca voor harry zijn verjaardag aan gewerkt heeft
AfbeeldingAfbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:50

zooo die is gaaaafffff :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:52

Woww, je zult dat maar kunnen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:08

:~ wat vond Harry ervan? Wat kan Biancocoo dat toch gooooeeeed!!!!

@Gem Corpus is ook helemaal geweldig voor een beetje nerderig kind & ouder. Wij zijn daar dus ook al paar keer geweest maar je moet echt reserveren, dat is zo. Je kunt op de bonnefooi heengaan, en kijken hoe laat er plaats is. Want je kunt in Leiden ook naar Naturalis ook zeer aan te raden, en dan zou je als er een tijdstip is dat het kan, even uit kunnen stappen naar Corpus. Corpus ben je max 2 uur mee kwijt hoor. Incl Naturalis kun je er dan een aardig dagje van maken. Of gewoon lekker naar het strand gaan voor/na die tijd ofzoiets. Winkelen in Leiden... ach er is zoveel te doen eigenlijk :+

Moet de honden nog uitlaten ... :O

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:17

VHU: hubby en ik komen oorspronkelijk van Noordwijk / Voorhout ;) . Als we daar in de buurt zijn, is het "familie, familie en nog eens familie". Daar ontkomen we niet aan. Leiden.... iedere bruine kroeg ouder dan 15 jaar ken ik er :x :x :x .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 05:06

Gem, misschien ken ik jou dan ook wel uit mijn jeugd :D Ik heb jaren gewerkt in Noordwijk, in de Hoofdstraat. Ik ging altijd uit in t Zeepaardje op de Grent.
En ik heb vele jaren de pony's uitgebracht voor Gravin van Limburg Stirum, Huize Offem en 23 jaar lang Offem Penelope van de Gravin gehad. Dus Noordwijk..............liggen fijne herinneringen.

@harry wow, wat gaaf. Stoer kado Lanouska. Complimenten Bianca _/-\o_ , dat valt niet mee om zwarte dieren weer te geven. Ik vind het al moeilijk om mijn zwarte honden en katten goed op de foto te zetten.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 06:09

wauw!!!!!!

biancacoo, wat ongelooflijk gaaf zeg....

dat je dat zo goed kan, niet normaal !!!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 07:24

@ vhu hij vond het erg mooi en was er blij mee

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:31

Wat een gave platen biancacoo! mooi gelukt!

Vandaag weer dagje school. Ultieme D-day vandaag he. Hoor aan 't eind van de dag hoe of wat. Maar ik gok dat ik opnieuw moet :)
Verder gigantisch last van m'n rug.. Gisteren nog gevallen. Vandaag even verzekering bellen voor een 2nd opinion..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:32

Biancacoo dat heb je super mooi gedaan!!! Gaaf Lanouska om dat kado te kunnen doen aan Harry!

@ Gem; inderdaad zitten best veel nadelen aan dammen ;) We houden het maar bij de paarden :)

Vannacht weer een heerlijke extreem rustige dienst gehad :D Had helemaal geen zin in dienst draaien, dus was wel best zo. Heerlijk geslapen :) Zo even de spullen terug brengen en dan boodschappen halen. Daarna Gwin rijden en vanmiddag plasma doneren bij de bloedbank. Verder paar wassen draaien en spullen pakken want Frensie gaat een weekendje weg met paard en Bubbles mag ook mee! *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:42

Goedemorgen.

Erg gave airbrush!!!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:22

Mogge,
@Lanouska, mooi cadeau :j
@Biancacoo, super mooi gelukt je airbrush van het span van Harry... :):)
@Gem en Janouk, jullie hebben 'een lijntje' hihi misschien kennen jullie elkaar van 'vroegah'
@Akshay, de duimen draaien hier voor jou +:)+
@VHU, heeft een super leuk feestje gehad van Han :j , Thom is 5 mei jarig en wij gaan 12 mei lasergamen in Brabant in de bossen.. hij vind dat zooooo leuk.... en hier in de buurt (Rotterdam e/o) is het alleen maar indoor.

Nou gisterenavond naar de Comedytrain geweest... was vnl heel erg flauw :o . Twee van de zes heren had ik onlangs nog gezien en die act was PRECIES hetzelfde.... dat was wel weer een beetje jammer :+ .
Zo naar de zaak om de uitslagen van mijn assessment te bespreken met mijn leidinggevenden en morgen mijn beoordelingsgesprek of ik mag blijven :7

Nu even wakker worden :O met een bak :9k :9k

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:59

Oh, wat ontzettend gaaf gedaan, Bianca +:)+ :j <3

@Ollie: spannend, succes!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:08

Goedemorgen allemaal...
Lanouska, fijn dat je kado in de smaak viel ! is weer eens wat anders als een fles ....van het een of ander..
Fijn dat Uzma zo goed loopt !!! is ook een fijn peerd !!
ga bijna blozen van jullie complimenten over de airbrush werkjes.. :o ben er zelf echt nog lang niet tevreden over....solly... :Y)

Maisie dampigheid...vind ik altijd een vaag begrip..net als COPD...ik zou idd laten onderzoeken hoe de luchtweg eruit ziet van binnen...dan heb je meer zekerheid..duim voor jullie en jeroen dat het meevalt..
Aks duimen draaien overuren voor je..... +:)+
Vhu. supergaaf feestje voor Han !!
Ollie ook al zo'n gaaf idee voor feestje van Thom ! wat een plezier zullen die kids ook hebben.
spannend ollie vandaag, ik duim voor je !!!! +:)+
Gem..en Frensie...ik moest maar goudvissen gaan kweken van mijn man...dat gezeur altijd met die peerden....haha...zijn dus husky's geworden... := het wat doe ik hier gevoel ken ik maar al te goed,..en was er ook wel klaar mee...met melody werd dat een stuk beter trouwens.. :j
Frensie veel plezier met je weekeindje weg, en bubbles ook mee !!! :):) waar ga je ook alweer naartoe ??
janouk.. de airbrush in zwart viel idd niet mee... het is dus bruin...sepia....blauw....alles behalve zwart voor de paarden en de tuigen zijn dus wel zwart...gezichtsbedrog dus := en tadaaaaa........dan lijkt het zwart ! <<)

moet werken... :x heb zooo veel zin..maar goed vooruitzicht..ben vanmiddag wel vrij !!!!! :):)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:51

@Frensie: zwaai je even naar mij *ik ben in een half uurtje in de Eifel ;) * Heel veel plezier!

@Biancao: alvast heel veel plezier!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:06

@ Biancacoo; je had het misschien al begrepende uit bovenstaande post van Avaluna, ik ga naar de Eifel. Trainingsweekend voor de endurance.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:27

Frensie...lijkt me supergaaf !!! heeeel veel plezier !! enne wel foto's maken he ?! :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:43

Jazeker, cameraatje gaat mee!