[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:28

wat goed VHU dat je lekker aan de slag bent geweest :) Freddy zal nog wel manieren geleerd krijgen als ik dat zo lees :)
Nu jij dat zo typt ga ik zeker proberen vrij te hebben voor de excursie. Ik wil inderdaad alleen weten ''hoe het gaat voor later''... := vriendje snapt me niet helemaal.. ging al denken dat ik niet helemaal spoorde :o

overigens, je mag je kat langssturen := we zijn vogeltjes ff beu :P ze jengelen wat af, en omdat vriendje zich niet goed voelt stoor je je er natuurlijk nog meer aan :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:29

vhu, lekker dagje zo te lezen, fijn!

monique, leuk weer even wat van je te horen!
kan me voorstellen dat je Janssen erg mist, met hem is het allemaal begonnen en hebben jullie toch met meeste meegemaakt...

ik zit op eens te denken, hadden we nou nog beenbeschermers gemeten of is dat er bij in geschoten?
ik weet het niet meer... :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:37

Oh, Monique ik heb je helemaal gemist, wilde iedereen in de samenvatting zetten ben ik over jou heengelezen :o
Ik denk dat je Janssen nog heel lang blijft missen eerlijk gezegd :(:) Als je paarden zo lang hebt gehad, ze zijn je zo dierbaar, plus dat het niet je 100% eigen keus was (eigenlijk, ik bedoel, jullie gaan verhuizen om de gezondheid van je man) blijft het knagen. Hoe goed ze het ook hebben. Onze Ushi, mijn dravertje die ik moest verkopen omdat ik gewoonweg niet meer genoeg met haar kon trainen mis ik bij tijden nog steeds. Het helpt wel als je op andere paarden gaat rijden / met andere paarden gaat mennen of zoiets.

Citaat:
overigens, je mag je kat langssturen we zijn vogeltjes ff beu ze jengelen wat af
_O-

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:39

@ VHU, volgens mij kruisten onze posten zich hoor ;-)

Tja, ik heb op dit moment eigenlijk geen behoefte aan dingen met andere paarden, het komt vast goed met me;-)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:40

Nouvel schreef:
ik zit op eens te denken, hadden we nou nog beenbeschermers gemeten of is dat er bij in geschoten?
ik weet het niet meer... :+

Jawel, ze waren 3 centimeter te lang ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:45

Citaat:
Tja, ik heb op dit moment eigenlijk geen behoefte aan dingen met andere paarden, het komt vast goed met me;-)

Daar ben ik van overtuigd! Het heeft bij mij trouwens 2 jaar geduurd voordat ik iets met andere paarden wilde doen (moest een jaar revalideren maar goed, toen had ik er ook echt geen behoefte aan), na Ushi.. en daarna nog een jaar voordat ik het ook nog echt leuk vond.... dus ook daar kan ik me alles bij voorstellen.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 08-08-10 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 21:46

Heb braaf bijgelezen. Ga mee met de samenvattingen van boven.

Heb wedstrijd gehad. Een dag om snel te vergeten. Had 142 en 172 punten en heb de vaardigheid afgemeld. Ze waren nog aan het springen en een demonstratie aan het geven. De muziek galmde over het terrein en daar was veale niet van gediend. Heb nog nooit zulke snelle proeven gereden en ook nog nooit in galop. Kleine bijkomstigheid in de b hoef je niet in galop :-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:54

Allereerst sluit ik me aan bij de samenvatting (en ;) ) van VHU. (Lekker makkelijk)

Net beetje bijgekomen van de wedstrijd. Sorry, ik lijk wel een heel grote opschepper he, als ik vertel dat ik 3 keer eerste prijs heb gewonnen. :o :o :o

Ben zo trots op mijn knollie. Had 199 en 190 punten voor de dressuur. In eerste proef inderdaad ook leuk een prijsuitreiking in de springring er direct naast, maar Rembrand heeft er niet eens iets van meegekregen. Had geloof ik 4 8-en. Wordt wel een uitslover zo he. Daarna de vaardigheid. Ik had zelf het idee dat we wat sloom gingen (maar ja, best zwaar terrein, dus hij was vast ook wel moe), maar was ruim binnen de tijd en foutloos. Daar had ik wel een gelukje, want de bal op hindernis 13-D wiebelde wel. In de barrage had ik 3 ballen, maar ach, kon me niets schelen. Eindelijk weer eens foutloos.

Dus 3 prijzen en 5 winstpunten mee naar huis. Als dat zo nou ook eens over 2 weken zou mogen gaan :z :z :z

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:08

tine, gefeliciteerd!

monique, ben blij dat jij het bijhoudt! :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:18

Monique, superleuk dat je toch nog meeleest, en fijn dat je ook nog lekker in touch blijft over hoe het met de paarden gaat.

ik ben eergister voor het eerst echt op de veluwe geweest, met de wagen, ik kan helemaal begrijpen dat dat een genot moet zijn geweest, het is daar zo heerlijk!

@nouvel, wat een stoere foto trouwens, wat heb jij toch een super werkwillige merrie!

@tine, jemig wat kom jij toch altijd met superresultaten terug, gefeliciteerd!

@ talechhie, balen van je resultaten, je hebt in ieder geval met een heel mooie wagen rondgereden :)

@vhu super om te lezen dat jij zo'n fijne dag hebt gehad, moet een echt opsteker zijn! uiteindelijk is het fijn om over dingen te praten, maar het kost soms ff tijd voordat dat lukt, maar het helpt wel in het verwerkingsproces.

ahhh ik heb zooo genoten van Voice, wat is het toch een heerlijk vertrouwd gevoel om dan na anderhalve week, eindelijk weer op je "eigen" beestje te zitten, en dan heeft ze ook nog eens super haar best gedaan vandaag, Voice zorgt er altijd voor dat ik blij ben <3

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 06:55

zo tine :oo doe je even :oo
gefeliciteerd! :D

@marrianne; leuk! veluwe heb ik alleen nog maar gewandeld, dat ws al mooi :))

zo.. Ik drink m'n beker leeg en dan ga ik richting het werk vertrekken.. Ben hartstikke zenuwachtig :') op zaterdag zijn er niet zoveel, nu zijn al die kerels er... straks rij ik ergens tegenaan ofzo :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 07:47

naaltje succes!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 07:57

Goedemorgen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:03

@ Naaltje: succes!
@ Marianne: mooi he? Ik heb jaren (10 ofzo) in Ede gewoond en daar fantastische buitenritten gemaakt. Dat mis ik hier in Groningen wel. Ik rij wel veel in Drenthe, maar dat kan toch niet tippen aan de Veluwe.
@VHU: Heel fijn dat je zo lekker gereden hebt, en je hart hebt kunnen luchten. En dat het zo lijkt te klikken met Snuit.
@ Monique: ik kan me heel goed voorstellen dat je paard(en) mist. Is toch een heel rare situatie. Gelukkig weet je dat het heel goed met ze gaat. Dat maakt het hoop ik toch iets makkelijker.

Ik ga zo naar Haren voor mijn eerste behandelsessie in het revalidatieziekenhuis. Ik hoop echt dat ik smiddags nog iets met beide knollies kan doen. Rembrand moet eigenlijk nog wel even licht werken na alle actie van gisteren en Amerigo ging zaterdag zo fijn, daar wil ik nog meer van :D . Moet ook nog heel veel uitmesten, want daar is gisteren niet van gekomen. Nou ja, maar even zien of er straks nog iets lukt.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:26

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 10:08

Martine gefeliciteerd. Super hoor.

Ik heb last van mijn linker schouder en arm. Ben bang dat het van het mennen is gekomen.

Vanmiddag zwemmen met mijn twin sister en zo naar paps en mams. Ik ga daar zo wat elke dag nu heen ivm leren. Daar wordt ik niet zo snel afgeleid en de hond vindt het ook geweldig.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:14

We hebben gisteren ook nog spullen gepast van sjors op jeroen.

Nou niets past dus he. Dus als jullie nog wat zoeken. Dekens maat 175, hoofdstellen.
Kompleet tuig maat cob van ideal. longeersingel maat full van Lammert. Peesbeschermerset
van BR maat full bruin 3x gebruikt. Verder vast nog een berg maar daar hebben we nog niet naar gekeken.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:22

:wave:

Pff. Wat een week, alleen maar werken, werken, werken.
Deze week gelukkig maar twee dagen.

Tine, gefeliciteerd! Netjes, zeg!

Tallechie, balen dat je last hebt van je schouder en arm. Even weekje wat rustiger aandoen?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 11:23

De jury vond mijn wagen blijkbaar niet mooi. Ik had een vier op geschiktheid van de aanspanning

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:24

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:26

Maisie schreef:
@ ivystoeter een gebroken lijn met 1 hand ??? Je moet in de L een volte met 1 hand in de b nog niets.

Ik heb heerlijk met mn 2-span gereden. Was 1,5 geleden en ze waren zo braaf echt super.

In de nieuwe proeven, moet dat wel. Wij moesten toen met enkelspan en vierspan een volte 30 m maken met één hand.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:31

Ik kom ook nog eens piepen...
Die samenvattingen zijn toch zooo handig :D Tallechie wat jammer dat ze je wagen niet mooi vonden. Het belangrijkste is inderdaad dat jij hem wel mooi vindt, maar een 4 krijgen hiervoor is ook niet leuk... Vaak helpen die puntjes je om aan winstpunten te geraken.

Ik heb gisteren spelletjesdag gehad op de hondenschool, het was geweldig :D Zhora was ontzettend braaf en heeft heel goed meegewerkt! Hoewel de honden bij de meeste spelletjes dienden als stoorzender, maar toch... :Y) We moesten bijvoorbeeld dribbelen met een bal, over een hindernis MET de bal en we mochten de bal niet aanraken met onze handen, door autobanden,... en dat voor de snelste tijd. Uiteraard moest je je hond ook bij je hebben, maar alle honden wilden ook voortdurend de bal pakken en liepen de baasjes dus de hele tijd onder de voeten :o
Zhora heeft alles vrij goed gedaan, alleen weigerde ze om door de waterbak (een kinderzwembadje met water in van 10 cm diep) te gaan. Ik wou haar ook niet dwingen, is niet goed voor een pup, dus wou ik liever punten verliezen en dus ben ik zonder hond verder gegaan in die oefening.

Met Romeo ben ik al even niet gaan rijden, ik ben zijn wondjes volledig aan het laten genezen: onder zijn oksels, op zijn jukbeenderen en aan zijn ogen. Het ziet er allemaal vrij goed uit, dus komt wel in orde :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:40

tallechie schreef:
De jury vond mijn wagen blijkbaar niet mooi. Ik had een vier op geschiktheid van de aanspanning

Ik ben bang dat het meer op je paard slaat dan op je wagen. Blijkbaar vinden ze hem niet echt geschikt om mee te mennen als je er een 4 voor krijgt. ;( Als je 142 punten rijdt, je paard is heel ongehoorzaam (gaat steeds in galop en dergelijke) dan kunnen ze daar natuurlijk ook geen 8 gaan geven. Blijft moeilijk.

Maar je schreef (en zei) dat hij heel erg vooruit gaat. Dus gewoon lekker blijven oefenen. Wellicht wel beter (zeker voor je zelfvertrouwen en plezier in wedstrijden) om anders eerst eens een half jaar geen wedstrijden meer te rijden, maar alleen te trainen. Als je er dan klaar voor bent, gaan starten. Veel leuker en beter om gelijk goede punten te scoren. Dan heb je er veel meer plezier in.

Niet de moed verliezen, je hebt zelf gemerkt dat hij heel erg verbeterd is. Dat dat dan op een wedstrijd nog niet lukt, zegt nog niet zoveel. Dan komt jouw en eventueel zijn wedstrijdstress er ook nog bij. Gewoon thuis zien dat je hem helemaal klaar hebt voor een niveau hoger en dan vlieg je lekker door de B heen.

Zie je de rit van morgen nog wel zitten? Met je arm enzo? Anders laten we die gewoon vervallen en gaan we voor de rit van volgende week.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:10

Goeiemiddag allemaal. Heb juist helemaal bijgelezen. En heb nog 3 fototopics te gaan.
Ik heb gelezen over goede en minder goede wedstrijden, brave pony's die vertrouwen hebben in hun baasjes, een nieuwe kar, een hengstje dat te koop staat,...

Ik heb vrijdag nog gemend. Petra was zoals (bijna) altijd braaf. Er zaten wel veel dazen en heb een paar keer een leidsel onder haar staart gehad. Brave pony stopt gewoon. Bestond daar niet iets tegen om aan het tuig te bevestigen?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 12:12

Afgelopen wedstrijden liep hij super en was er geen spanning. Toen heb ik goede punten gereden. Hoe hij gisteren was heb ik hem nog nooit meegemaakt. Thuis gaat alles gewoon goed.
De rit kan morgen wel.