[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:45

Er is een reden geweest dat het gesplitst is. Het mag ook niet vanuit de KNHS op een dag georganiseerd/gecombineerd worden -O-

NdV74

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 22:35

Op 1 dag mocht altijd wel (hebben wij de eerste keer ook gedaan) maar niet door elkaar. Wij deden toen de mendurance in de ochtend en de endurance in de middag (of andersom). We moesten er alleen voor zorgen dat menners en ruiters elkaar niet tegen zouden komen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 23:41

Ik heb begrepen dat louis gestopt is met het organiseren rn dat er een reden was dat de mendurance niet meer georganiseerd werd. Wellicht ivm wat esther zegt, daar heb ik geen idee van of dat mag of niet. Ik hoor een hoop mensen die zouden willen starten in Renkum ii ga mijn best doen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:47

Dag allemaal ik volg het topic maar plaats niet zoveel omdat ik niks te melden heb eigenlijk want heb geen men combinatie :-) maar het combineren wilde men destijds niet ivm veiligheid, dit was de uitdrukkelijke wens vanuit een aantal endurancers.
Denk ook echt niet dat het combineren ooit gaat gebeuren in Nederland, is veel over te doen geweest destijds.

En zondag gaan we een superdeluxe cavalier tweewieler ophalen voor mijn pony'tje Piet :D heb Piet afgelopen week gemeten op 1.08 m. Hij loopt momenteel keurig voor de sleep dus straks de stap naar het serieuzere werk. Heb er enorm veel zin in. Als het lukt gaan we (volgend jaar) zeker starten ik denk dat Piet het heel leuk gaat vinden. Naja eigenlijk vindt hij alles leuk :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 21:58

wat leuk maaike ik ben benieuwd naar je wagen!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 07:07

Als hij sleept gaat de wagen geen punt zijn,er zijn genoeg paarden die niet slepen maar wel voor de wagen kunnen.maar als hij sleept en dat vertroywd ga je geen probleem krijgen.sleen vinden vele eng

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 10:57

Komt vast goed!

Gisteren 16 km gemend met tweespan met mijn nieuwe groom. Baal een beetje ze gaat vandaag kijken voor een verzorgpony die ze mag rijden. Ze zegt dat ze bij wil blijven doen, maar toch bang dat ze het rijden leuket zal vinden en ik weer opzoek kan gaan. Het verzorgen was hier op den duur ook mogelijk. We zullen het zien.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:40

L_Rivaldo schreef:
Komt vast goed!

Gisteren 16 km gemend met tweespan met mijn nieuwe groom. Baal een beetje ze gaat vandaag kijken voor een verzorgpony die ze mag rijden. Ze zegt dat ze bij wil blijven doen, maar toch bang dat ze het rijden leuket zal vinden en ik weer opzoek kan gaan. Het verzorgen was hier op den duur ook mogelijk. We zullen het zien.

Kan ze dan bij jou niet rijden op die ukkies.hihi wel jammer als je ze kwijt raakt ik zou af en toe ook wel eens iemand kunnen gebruiken als froukje niet thuis is.als we dichter bij elkaar woonde konden we elkaar wat uit helpen.hoop dus voor je dat het losloopt en ze blijft

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:41

Zo formulier van someren eens invullen en morgen op de post gooien

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:21

Ik ben bezig met het programma boekje van mendurance DFW. Valt allemaal weer niet mee om alles weer rond te krijgen. Maand ervoor begin ik altijd te stressen en dan ga ik extra hard.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 23:35

Napie schreef:
Ik ben bezig met het programma boekje van mendurance DFW. Valt allemaal weer niet mee om alles weer rond te krijgen. Maand ervoor begin ik altijd te stressen en dan ga ik extra hard.
.... herkenbaar, toch knap dat het bij jou pas een maand vooraf begint :')

Op verzoek.... Klasse 3 mendurance Someren is aangevraagd bij de KNHS. Afstand 66,5 km in 3 trajecten (27, 23,5 en 17 km (incl. staptraject).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:29

Kun je mij laten weten of inschrijf formulier goed binnen is gekomen,heb het van weekend op de post gedaan.dus zal een dezer dagen binnen komen

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:28

Zal waarschijnlijk morgen aankomen. Op maandag bezorgen ze niet.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:01

Zijn er dan toch nog rijders die zich dit jaar aan de klasse 3 willen wagen? Super!!
Ben nu wel benieuwd wie haha

Ik ga de komende dagen nog even verder met het afronden van onze dressuur-vaardig (die was gisteren) en hoop aan het einde van de week met mendurance verder te kunnen gaan. Wil de inschrijving eigenlijk per 1 mei open hebben.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:44

Tot nu toe heb ik alleen klasse 1 aanmeldingen. Ook van klasse 2 rijders.
Ik moet wel mijn route omgooien en houd de klasse 1 echt kort.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:18

Wil Piet geen klasse drie?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:51

Nog geen inschrijving ontvangen

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:35

Vanmiddag eindelijk een nieuw hoofdstel gekocht. Ook eindelijk een bit gekocht: een bokkebit. Ik had van mondhoek naar mondhoek opgemeten en kwam op 9,5 cm uit. Maar nu zit het bit niet helemaal lekker denk ik. Het klemt op de kaak (naar boven) waardoor het bit naar achteren kantelt, althans, ik denk dat het daardoor kantelt. Zou ik toch een iets groter bit moeten heben? 10,5 cm oid?
Het hielp ook niet echt mee dat ze nogal stond te knabbelen etc omdat ze al 7 jaar geen bit in gehad heeft :+

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:58

Bovenste takken naar buiten buigen want deze komen meestal tegen de wangen en kiezen aan waardoor dit pijnlijk is voor de pony

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:22

Inderdaad naar buiten buigen

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:27

Dat is niet te buigen hoor?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 05:30

LinSa schreef:
Vanmiddag eindelijk een nieuw hoofdstel gekocht. Ook eindelijk een bit gekocht: een bokkebit. Ik had van mondhoek naar mondhoek opgemeten en kwam op 9,5 cm uit. Maar nu zit het bit niet helemaal lekker denk ik. Het klemt op de kaak (naar boven) waardoor het bit naar achteren kantelt, althans, ik denk dat het daardoor kantelt. Zou ik toch een iets groter bit moeten heben? 10,5 cm oid?
Het hielp ook niet echt mee dat ze nogal stond te knabbelen etc omdat ze al 7 jaar geen bit in gehad heeft :+

Een menbit word vaak een maat groter gekozen. Hoebeel cm had je gemeten?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 08:01

9,5 cm.. maar ik heb nog eens gemeten en toen kwam ik op 10,5 cm...

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 08:53

LinSa schreef:
Dat is niet te buigen hoor?

ja moet je even in bankschroef zetten, die takken steken vaak in kaken van pony's helaas en moet je even met bankschroef en waterpomptang verbuigen iets.

maar als je 9,5 heb gemeten moet je wel 10,5 bitje hebben ben ik bang, het mag wel iets ruimte hebben (te groot is ook niet goed, mee eens, maar het moet ook geen vissenbekje veroorzaken :P). 9,5 is ook geen normale maat voor welsh, dat is meestal 10,5-11,5

Ik ga toch nieuwe hartslagmeter kopen. Gister gebruikt met buitenrit maar idd horloge moet ik aan de broek maken want hij heeft net niet genoeg bereik XD dus ik ga toch een menversie kopen. Ik kan hem niet zodanig bevestigen dat ik hem kan zien namelijk, dus moet dan naar voren buigen, dus heb in draf en galop niet kunnen kijken

Hartslag Kyano viel mij wel wat tegen trouwens..... 2 uur gereden, 15 km, de helft wel zwaardere paden, hij had vaak wel 110 als ik ging stappen. Na uitstappen had ie 63 dus dat is eigenlijk ook nog wat te hoog. Daar moet nog wel wat aan gedaan worden dus ;-)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:12

Normale maten in bitten kun je niet zeggen wat mijn eng volbloed heeft 11,5cm en jij zegt dat is een welsh maatje dat hoeft niet.je meet en neemt beetje speling,merk je dat het teveel speling is kun je bitringen gebruiken,maar te krab is niet fijn.en uitbuigen inderdaad in de bankschroef.dit doen ze meestal bij soort bit dat jij gekozen hebt.ik zelf vind bitringen fijn om er voor te zorgen dat de lip nergens tussen scharen en mondstuk kan komen