[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:42

VHU: uiteindelijk toch lekker gereden. Fijn als ze dan zo braaf zijn he? En vwb de wedstrijden moet je heel erg kijken naar het paard. Het hangt natuurlijk ook af van het vh parcours. Maar Rembrand zou dat met gemak kunnen. Amerigo niet. Dus dat zal ik zelf goed in de gaten houden.
Ips: oei, wat naar. Heel veel sterkte.
Baudy: doet gezellig mee in de lappenmand met haar paard. Sterkte allebei

Nou, wij gaan op zoek naar een restaurant. Hebben niets gereserveerd, dus hoop dat het lukt. Zelf koken lukt niet, met halve steelpan en 2 koekepannen kun je niet echt een goede maaltijd maken. Bovendien is er weinig keuze in de winkels en alles is gruwelijk duur.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:42

@Ips: :(:) , heel veel sterkte :(:) :(:) :(:)

@VHU: komt soms weer even opzetten :(:) , maar uiteindelijk toch nog kunnen genieten +:)+ .

Woensdag wordt hier langzaam echt paardendag, zelf buitengereden, dochter is naar voltige geweest en net met haar pony naar de les op de vereniging.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:06

Avaluna, het was vandaag ook zeker weer voor een paardendag, lekker genoten zo te horen!! *\o/*

Tine, zit er een halve steel aan of is de hele pan door de midden? :+
Succes met het vinden van wat eten!

Hero is vandaag bouncer!
En ja, als je het niet leuk meer vindt staat zo'n tweewieler ook gewoon in de weg. Wel jammer, maar genoeg andere ideeën voor dat geld zo te horen!!

Balen Ips! Even een domme vraag, maar wat heeft hij ook alweer met zijn been?? Zo te horen doet het hem aardig pijn.. Beterschap!

Afwachten Baudyh, dat is soms het moeilijkste.. Als het dan open knapt kunnen ze wel ineens ontzettend opknappen, de druk is zo pijnlijk!!

Vandaag me toch een pak haar van Jeskim af gehaald, was net of sinterklaas op mijn poetsplaats was vermoord. Het was een waas van witte haren!! Ze heeft er ontzettend van genoten, gossie wat heeft ze toch een jeuk.. Daarna bleef ze een beetje bij mij in de buurt kleven terwijl ik bij de stal bezig was, schatje!! Oh ben zo dol op haar!!
Ze was vandaag wel weer wat schrikkerig, ze heeft van die dagen.. Heb verteld dat ze toen een keer met wandelen helemaal was geflipt. Nu niet zo erg meer gezien, maar het valt me op dat ze verschillende dagen heeft. Raar..
Tea en Fjella lagen lekker in de wei in de zon te genieten!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:50

Ips...sterkte met Pablo.... :(:) dit zijn de moeilijkste momenten van het houden van je dieren.....

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:01

Jeskim, Pablo heeft spat linksachter. Zijn we al een jaar mee bezig.
Thanks iedereen. Ik vind het echt moeilijk. Wanneer is nou het moment dat het niet eerlijk is meer. Of moet ik meer geduld hebben (nog meer).

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:03

@ips dikke knuffel. Sterkte, het blijft zo lastig. Ook omdat het beeld soms per uur verschilt. :(:)

@tine de aanpassing reglement gezien, voor ons geen optie. 5 x starten per dag vind ik veel te veel.
Zeker voor de hoge dressuur proeven: dat vraagt toch heel wat van een paard.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:29

De laatste dagen is het beeld vrij constant. Maar det werkt ook niet mee die jaagt m elke keer weg. Dan draait hij kort en dat doet zeer. Moet ook eigenlijk met hem stappen. Maar dat vind hij niet leuk. Hij stopt al bij de buren ....

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:02

@Ips: Heel veel sterkte. Het is en blijft moeilijk als je beestje zo'n pijn heeft.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:29

Ben een leek met spat ips. Maar dat gaat niet meer over toch. Net als artrose. Je kan het hem alleen zo aangenaam mogelijk maken.
Kan je niet een draadje spannen tussen Pablo en det?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:35

Spat is heel moeilijk..bij het ene paard, groeit het gewricht "netjes"aan elkaar, en heeft paard weinig last meer, de andere houd er wel veel last van....
Ips...ik kan je geen advies geven, jij bent de enige die het ziet en aanvoelt !! Jij kent hem het beste.
Duim voor je, en wens je alle sterkte toe....

ik ken het helaas, ivm mijn afscheid van melody....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:20

ips: arme pony,hoop dat alles meevalt :(:)
verder hier weinig te melden,sun maar flink aan de dubbele longe gezet(instructie noemde haar obesitaspony :( tja is ook de leidster van de dameskudde dus :Y) )
heeft er iemand hier ervaring met de wei (molshopen enz) slepen met de pony? ik krijg het in mijn rug van het platharken en ik heb niet voor niets een menpony..... :D
en nog een vraagje over achterwaarts gaan(tja ga nu echt L starten en dan zit het erin) sun gaat steeds scheef naar rechts met haar kont.moest van instructie erachter staan(na longeren ofzo) en dan met druk gelijk verdeelt achterwaarts laten gaan.....blijft dus scheef naar rechts gaan :x

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:26

Ips sterkte!! Niet fijn als je paardje pijn heeft.

Scheef achteruit los ik op met zweep. Sil ging ook naar rechts.

Vhu, super stoer hero voor de wagen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 07:16

@ht tussen twee balken parkeren en dan achteruit gaan of langs het hek parkeren; met aanleuning aan de zijkanten is het gemakkelijker.
Het heeft er mee te maken dat je pony met één been meer afdrukt dan met het andere been.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 07:58

Goedemorgen,
Ht, achterwaarts vond ik altijd lastig onderdeel.
Janouk geeft goede tips !

Ik zou er niet voor kiezen om zo vaak op 1 wedstrijd te starten...ook al kan je paard dat qua conditie wel aan, concentratie is ook een ding...en ben dan bang dat er toch mensen zijn die hun paard gaan overvragen, wat nu soms ook al gebeurt.

Hier vanmorgen jammer genoeg niet o pad met de hondjes,...huis moet weer schoon, de kijkers komen straks nog eens.
Spannend...

Fijne dag allemaal

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:53

@Biancao: succes, ik duim!

@Ips: moest vanmorgen meteen al aan je denken, hoop dat er nog wat aan te doen is, sterkte :(:) :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:08

Goedemorgen

Hier vannacht flink wat sneeuw gevallen en nu weer stralend blauwe lucht en zon. Perfect ski-weer dus.

Bianca: succes!!! Zo vaak starten op een wedstrijd komt niet vaak voor hoor. Alleen bij ons is de mogelijkheid om 2 vh proeven te rijden en kur. Dat gebeurt in het Noorden nergens Bovendien is het ook neit allemaal gelijk achter elkaar, zitten flinke pauzes tussen. Een marathon is vele malen zwaarder hoor. Maar tuurlijk moet je blijven kijken of je paard/pony het aankan. Wat ik schreef, voor Rembrand zou het geen enkel probleem zijn, voor Amerigo wel.
Ips; nogmaals sterkte
HT: zoals Janouk al schreef, of bijv langs de bakrand beginnen. Als dat goed gaat, kun je af en toe eens op het midden doen en dan goed de zweep tegen uitzwaaiende bil aanleggen, en buitenhand erbij, zodat hij begrenzing voelt. Komt goed hoor, want zelfs Amerigo kan tegenwoordig achteruit.
Geen ervaring met spat, dus kan ook geen tips geven.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:32

De bult van diantha is open er komt een straaltje pus uit. Ze staat lekker hooi te eten.
Ik daarin tegen heb alles wat bij griep hoort. Neusverkouden, keelpijn, hoesten, oorpijn, hoofdpijn en koorts. Met vlagen. Vanmorgen 39.3 nu weer 38.5
Zou vanavond naar een informatie avond over hartslag meters gaan. Nou dat gaat hem niet worden
Zaterdag is er een symposium over mennen in Zuidwolde. Wil ik er graag heen. Hopen dat het lukt. Kruip weer onder de wol.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:11

biancacoo, jammer dat je geen tijd had om met de honden op pad te gaan. wel spannend kijkers!

baudyh. beterschap!! Hopelijk voel je je zaterdat beter

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:20

Een kar kopen met molenrem erop hihi, dat is mijn redding met achterwaarts gaan.

Zoo lief, mijn man heeft gister heel internet afgespeurd naar dingen over spat. Hij had het zelfs over opereren etc... Gekke man! Maar das toch liefde of niet :D
Vandaag is de oude man weer iets beter als gister. Det zet ik over een uurtje aan het werk, dan houd ze zich misschien iets rustiger. Naja, er moet misschien gewoon een paard bij, maar dat vind ik echt wel moeilijk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:27

@Ips: dat is idd lief van je man <3 . Gelukkig iets beter en Det maar even aan het werk zodat ze Pablo een beetje met rust laat.

@Baudyh: oh, fijn dat het nu open is *\o/* . Maar nu dus zelf ziek; heel veel beterschap :(:) .

@Tine: heerlijk, flink wat sneeuw.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:30

@baudyh beterschap! Gelukkig dat het nu is open gebarsten nu op naar een vlot herstel.

Over conditie gesproken. Op de hippiade heeft Det ruim 3,5 uur ofzo ingespannen gestaan. 4 x in totaal ingespannen volgens mij. Boeide haar helemaal niets, gek paard. Maar het zou niet mijn keuze zijn op wedstrijd gewoon hoor. Dan word ik gek hihi.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:52

Moeilijk Ips.. Jij kent hem het beste, dus jij zult moeten bepalen wanneer hij niet gelukkig meer is. Maatje erbij kan helpen als hij het met Det niet zo goed kan vinden, maar is inderdaad ook wel lastig.

Baudyh, voelt ze zich nu ook beter nu het open is? En doe je er nu ook nog wat aan? Openhouden ofzo?
Beterschap, ook voor jezelf. Las ook al wat over dat symposium in zuidwolde, misschien..

Er worden al goede tips gegeven voor het achterwaarts gaan.

Jammer voor de hondjes Biancacoo, maar ja, prioriteiten he!! En voor de tweede keer kijken is al een goed teken toch?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:27

ips: molenrem is inderdaad handig dan,voor de oxer ging ze wel netjes achterwaarts vanmorgen.(janouk thanks voor de tips)
paard van mijn vriendin heeft spat,dan weer dik been dan weer dun,ze is nu met pensioen en hobbelt heerlijk in de wei.
tine: vermaak je je nog een beetje? nu wel wat kunnen ondernemen? best wel lastig als je altijd bezig bent en nu in de vakantie zowat niets kan doen....
voor de hussen komt er weer wat koudere nachten aan,kan je nog vroeg hollen met de hussen *\o/*
baudy: fijn dat de bult open is, wat zal dat opluchten zeg.spontaan open gegaan?
he bah hier weer regen.....duik snel de badkuip in :brr:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:00

HT: geloof dat ik ziek aan het worden ben. Knallende koppijn, vol hoofd, dan koud, dan warm. Niet handig zeg maar. Verder kan ik nog steeds niet zoveel. Gisteren een stukje gewandeld omdat de zon niet scheen.

Bianca; spannend 2e bezoek
Baudy: hopelijk knapt ze nu snel op. Jammer van de clinic/symposium als je dat gaat missen. Leken mij ook heel erg leuk.

Nou, ik ga proberen wat proefjes in mijn hoofd te krijgen. Ben ik nog een beetje nuttig bezig.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:55

Pablo gaat aan de Metacam.