[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:16

Biancacoo schreef:
Haha, beetje vertrouwen in je hondjes moet je wel hebben, en een beetje gek.......:D

eigenlijk hetzelfde als met een paard op stap gaan.
Ook beetje gek en vertrouwen voor nodig ;) :))

Biancacoo

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:21

Precies aks !

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:29

Biancacoo schreef:
Precies aks !

Ik bedacht het me gisteren nog zo ongeveer letterlijk :)
Toen ik met Dids ging sleeen door het bos :)
Dat ik hem eigenlijk toch wel moest vertrouwen om op een krakend kindersleetje achter 'm te gaan zitten in een ijskoud spiegelglad bos :) (en tegelijkertijd balend, dat ik moeite heb met dat vertrouwen wanneer ik erop zit :) )

Ik zit hier intussen aan de redbull.. Ben maar weer gestart met m'n oude verslaving.. Weet dat het gruwelijk slecht is voor je, maar dat geeft me net dat stukje ''hyper'' waardoor ik als een razende aan m'n verslag kan denken, verzinnen en typen :\

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:54

@Aks: af en toe, kan wel als het je helpt.
Ik zou dat dus met sleetje hebben en d'r achter, er op heb ik al de meest wazige dingen gedaan :o

@Biancao: oh, wat ontzettend gaaf en gaat idd goed hard, wat super nu voor het eerst lekker met sneeuw het bos in, goed dat de ander blijft lopen, de twee labs van ons zouden er achter aan gaan.

@Tine: :(:) , nog wat kunnen rusten.

@Gem: hahahaha, gaat wel snel, zo.

Ik ben ontzettend benieuwd hoe het er straks, geverfd uitziet.

Pfff, wel erg veel geld uitgegeven, want behalve de verf (en dan hadden we al 30% korting) :oo ook een droger en een tablet gekocht bij de Mediamarkt, waren we al langer mee bezig en nu dus 21% korting. Toch wel fijn na twee jaar weer een droger.

Tja, hoofdstel, geen idee, ze is nog gereden met winterhaar, manlief dacht het wel te weten hoe te verstellen en zat idd beter, maar ineens toch een oortje d'r uit...
Dan maar nieuw tuig, kunnen we ook weer eens flink tweespan gaan rijden.

Connor is een energiehuis aan het bouwen, zo leuk met verlichting op zonne-energie etc.
Zo de buitenbeestenboel verzorgen en eten koken, weet alleen nog niet wat precies, hutspot of vlees met aardappeltjes en spitskool.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:55

geweldig die honden in de sneeuw.Ik dacht ook oeps als ze maar niet achter dat hert aangaan.hihi

Eindelijk db weer in de bak gehad.Zo gek als een deur natuurlijk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:26

Lekker he als ze even uit hun dak kunnen gaan. Bij ons kunnen ze gelukkig nog steeds een of twee keer per dag lekker naar buiten, dat is wel helemaal super. Gisteren kon ik ze pas 's avonds eruit laten, Blondie heeft wel 20x gebokt geloof ik *\%/*

Vandaag hebben ze wel overdag lekker buiten kunnen staan maar dan zijn ze het na zo'n uur of twee echt wel zat. Vandaag flinke wandeling van dik een uur gemaakt met Olympia. Halt en voorwaarts geoefend. Was voor het eerst een wandeling alleen. Ze liep lekker door :) vond het heerlijk weer vandaag, wel koud in temperatuur met met zonnetje zo nu en dan en nauwelijks wind, lekker hoor.

Biancocoo wat ge-wel-dig jullie honden.... en die ree, wat een gek dat die jullie zo kruist (en inderdaad knap van de hondjes dat ze in het spoort blijven +:)+ ).

Ben wel bijgelezen maar ga graag met wat samenvattingen mee :list:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:11

heerlijk ''zo gek als een deurpaardjes'' :D
Hier vrijwel altijd een :z :')

Vanaf zondag dooi :) En morgen eens brainstormen met Lacuna over een idee in mijn hoofd om Dids aan te gaan doen :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:24

dat overstekende ree gebeuren heb ik altijd wel een keer als ik ga trainen, maar nog nooit zo dichtbij..het stukje waar ik mijn jas film..is er net 1 vlak voor de hondjes overgestoken,...eagle deed zelf een HAP poging....haha.. _/-\o_ het is echt een genot, die dieren horen je ook niet aankomen, dus schrikken zich het apezuur op het laatste moment, zien 2 jagende honden en gaan ervandoor..owkee als ik het zo opschrijf is het best zielig, ik weet het....ze kunnen beter gewoon blijven staan, dan racen we er gewoon langs, niets aan het handje...maar ja...daar zijn reeën wild voor..het was wel even wennen....zaterdagochtend hoop ik nog een keer te gaan, ik heb vandaag in totaal 5 km gesleed met ze...

Vhu..die filmpjes zijn gaaf van de paardjes...die zo uit hun dak gaan...gekke blondie..haha..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:35

-:(- zo ooooooooo, bah, ben ik de hele dag thuis, kijk je uit naar de komst van je man,........laat maar, ik ga naar buiten, naar vamor en naar de hondjes,die wel net als mijn zoontje blij zijn dat ik besta, zoontje slaapt dus ik ga :( afkoelen,......bah !kan ik ook niets verkeerds meer vragen....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:43

:(:) Biancocoo'tje... 't is wel erg koud buiten hoor .... snel weer naar binnen. Mannen zijn soms gewoon ... *ikels.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:00

Biancacoo schreef:
-:(- zo ooooooooo, bah, ben ik de hele dag thuis, kijk je uit naar de komst van je man,........laat maar, ik ga naar buiten, naar vamor en naar de hondjes,die wel net als mijn zoontje blij zijn dat ik besta, zoontje slaapt dus ik ga :( afkoelen,......bah !kan ik ook niets verkeerds meer vragen....

meid,
mannen zijn niet leuk....

alleen lekker :9

en soms, heel soms, handig ;)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 21:05

een :(:) voor Biancacoo! Soms zijn die luitjes van Mars wat lastig te volgen! ;-)

verder lees ik mee hoor dames, het :r vraagt een beetje z'n tol dus energielevel is echt ver beneden peil, zou het liefst 24 u/dag slapen geloof ik (en normaal gesproken slaap ik juist echt het liefste niet, grappig)

Mick heeft vandaag geoefend met op z'n ijzertjes toch in de wei lopen, was 2 uurtjes naar buiten geweest, ze hadden hem beetje in de gaten gehouden, maar was goed gegaan. Vriendlief heeft hem eruit geplukt en hij was maar wat blij dat hij weer naar binnen mocht (en dan zit je de hele tijd te denken dat hij zielig is :roll: hahahaa)

Fijne avond allemaal :wave:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:15

Biancacoo: wat ontzettend gaaaaaaaf! Zou ik ook wel eens willen doen, zie wel eens filmpjes van Lapland met 8 van die honden ervoor :D .

Ik ben vanmiddag Ster even gaan opzoeken op haar nieuwe stal *\o/* ! Ze maakt het goed, wordt nu dagelijks gelongeerd in een gedeelte van een oude schuur waar een longeerbak in gemaakt is :) . Leuk hoor, zo komt ze de winter beter door dan bij ons, waar alles uiteraard onder de blote hemel bevroren en besneeuwd is. De pensionhouders hebben me de gehele accomodatie laten zien: de boerderij, de stalletjes, paddocks, schuren, de menwei (40 x 100 m !) én een eigen oefen-marathonterrein, met hindernissen en een heuse waterbak in de planning :D . Maak je borst maar nat, Ster :P :') !

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:50

Gem, een super plek zo te lezen van ster, gaaf !
Man heeft gewoon heel veel stress op het werk, dan hebben ze niet door hoe ze op dingen reageren, maar ik kan daar niet tegen, loop ik weg, anders ga ik er wat van zeggen, word ik alleen maar ongelukkig van.
Ik kan beter niets zeggen, maar ik ben geen binnen vetter, ik zeg wat ik denk, en dat is al moeilijk genoeg.
Precies de reden dat ik geen vrienden om me heen heb...
Honden en zoon zijn makkelijker.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:54

@Biancacoo, wat een gaafff filmpje en wat heerlijk dat je met je slee in de weer kunt *\o/* en tsja mannen...soms zou je ze wel eens........ :j
@Smickel, waardeloos dat je nog steeds :r :(:) , Mick lekker buiten gespeeld vandaag :):)
@Aks, lekker slee foto's +:)+
@Gem, altijd fijn dat je ziet dat je paardje goed terecht is gekomen :j
@Avaluna, jij houdt de economie nog een beetje draaiende <<) :$
@VHU, lekker aan de wandel geweest met mijn naamgenootje :D en Blondie die zich ontpopt tot 'avondbokpony' :):)

Hier nog steeds wat zorgen om Brutus... er blijft toch nog wat voer in de holtes zitten (logisch het zijn behoorlijke gaten :oo ) nu met die vrieskou met een tuinslang meerdere malen per dag in de weer om het voedsel er uit te krijgen.. Vanavond maar een mondklem besteld zodat ik wat gemakkelijker in de mond kan kijken en gerichter schoon kan maken.....
Mijn kurmuziek en proefje zijn sinds vanavond klaar... ik vind het best wel leuk geworden (niet proffesioneel maar een goede vriend heeft het toch wel leuk aan elkaar gefietst... erg dubbelzinning bij deze :)) ) Ik hoop dat ik Brutus eind februari weer 'op de rit heb' en anders is het voor een andere keer maar klaar...Nu heb ik er nog een beetje een hard hoofd in :o . Wat ik wel ontzettend super vind is dat de dierenarts uit Hellendoorn vandaag uit eigen beweging weer contact met me heeft opgenomen omdat hij benieuwd was hoe het met Brutus ging... en dat terwijl ik hem maandag ook nog gesproken had... Nou daar kunnen ze hier in het Westen nog wat van leren +:)+ :x

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 07:38

Arme Brutus :(:) al denk ik dat het wel logisch is dat het gebeurt. Eerst dat gat eens dicht. Gelukkig is het goed doorbloed gebied. Ik weet zeker dat je over een week niets meer merkt DUIM DUIM DUIM

WOW Gem, die Ster krijgt het nog druk, maar het klinkt goed allemaal. Mooi plekje gevonden.

@biancacoo Geweldig filmpje en die ree is top.

Gisteren naar het Amsterdamse Bos geweest om te kijken bij het inspannen van de arrensleeën. Dat was zo gaaf, met al die bellentuigen. :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:10

Goedemorgen.... :z ben niet wakker....... }:0
Ollie, ik hoop dat de wonen in brutus mond snel genezen,.....een hele opgave om dat goed schoon te houden.
Janouk, geweldig mook lijkt me dat met arresleeen bij elkaar!
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 24-01-13 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:11

@blanco dikke knuffel

Gemaakt wat leuk ik zou hier ook wel een paar vaste hindernissen willen maken op de wei, ik moet maar eens ideetjes gaan zoeken

@Mickey toch lekker buiten geweest ende moet n

Dikke knuf nog voor ollie, ik ga stoppen, moet duidelijk nog oefenenmetr

De tablet, hahaha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:01

Goedemorgen

Avaluna: schrijft wat cryptisch hahaha Heb een keer iets geprobeerd met smartphone van manlief, kwam overal terecht, behalve bij het goede. Tablet waag ik me maar niet aan. :D
Bianca: gaat het weer een beetje?
Janouk: klinkt gaaf, arrensleen
Ollie: balen van Brutus, maar super dierenartsen. Ennuh, kom je je kur toch gewoon bij ons laten zien ;)
Gem: Ster heeft een mooie plek zo te horen.

Nou, ik ga zoon lief naar school brengen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:37

Hahah door de tablet heeft Avaluna Biancacoo een mooie nickname gegeven: Blanco :D Die houden we erin, net zoals Smikkel :D

Blanco, Smikkel en Ollie een dikke :(:)

Ik ga met het hondenspul naar stal en daarna op ziekenbezoek bij eigenaresse bijrijdpaard, die is maandag geopereerd. Heb bij de landwinkel in de buurt een mand gehaald met allemaal lekkere kaasjes, worsten, nootjes, chocolaatjes, sap en scharrelroom. Zal ze vast lekker vinden!

Edit: Gisteren bij Tineke Schouten geweest, was echt leuk!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 09:48

Goedemorgen,

Ava: hihi de tekst van Ava is leuk :D :D :D
Hoe bevalt de tablet?

Ollie: arme Bruutje en jij, het is wel een gedoe zeg, maar als straks alles over is, lekker met jullie Kur gaan oefenen! Toch nog even een :(:)

Janouk: leuk al die arresleeën zeg! Het is wel een prachtig winters geheel he, ik dacht al dat we anders Kerst maar een maandje moeten gaan verplaatsen, veel leuker zo met al dat wit ;-)

Biancacoo: goedemorgen ;-) Moest nog reageren op je filmpje, echt mega-ruig zeg hoe snel jullie gaan!

Tine: was je gisteren nog een beetje 'bij'gerust? Een nieuwe (in jouw geval waarschijnlijk drukke :D ) dag weer begonnen ;-)

Frensie: wat leuk, zo'n mand! Dat zal ze zeker kunnen waarderen. En leuk, Tineke Schouten!

Gem: moest op jou ook nog reageren van Ster! Wat heerlijk dat ze zo'n goed plekje heeft getroffen! En hoe staat de paardenjacht er nu bij???

Zo, nu eens kijken hoe we hier de dag gaan invullen ;-) Beginnen maar met badkamer leeghalen en schoonmaken... zucht

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:03

Dapper plan Smickey!

Hier gisteravond zwaar aan de :r %) :r en ik voel me nog erg wiebelig.... maar heb afspraak zo om 10.00 uur en college vanmiddag. Wil dat niet afzeggen want is zo'n geregel....

@Biancocoo / Blanco mijn man heeft dan allerlei vragen en dingen over zijn werk, probeer ik mee te denken gaat mij een beetje lopen bekritiseren, ben daar dan ook snel klaar mee. Maar ik stap er altijd weer in |o ach ja, anders was het maar saai he :P

**duwt zichzelf richting deur en neemt emmer mee voor in auto**

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 10:08

Dat is ook erg dapper VHU! :(:) Hopelijk geen :r meer!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:12

:(:) voor VHU!
hopelijk is de inhoud van die klas een beetje aardig voor je :=

:(:) voor smikkel

:(:) voor biancacoo

en succes aan avaluna, in het doorgronden van tablet-typen :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:38

VHU: ziek en toch op pad :(:)
Smikkel met mooie samenvatting
Blanco: heeft nieuwe bokt naam :D
Frensie: lekker uit geweest en straks op ziekenbezoek

Gisteren helaas niet meer kunnen rusten, maar met zoon naar ijsbaan geweest. Zowaar zelf ook 3 rondjes gedaan. Maar toen gingen mijn benen teveel pijn doen, dus gestopt. Misschien morgen weer.

Maar heb vandaag iets geks gedaan. Paarden, zonder ze eerst te laten werken, in de wei gezet. Had even echt geen zin. Voel me nu wel heel lui. Maar goed, ga ik zo maar "fijn" foto's inplakken.

Hebben jullie trouwens ook van die gekke paarden? Ik geef ze onbeperkt hooi, als ik smorgens weer op stal kom, hebben ze altijd nog hooi over. Maar als ik ze dan buiten zet, lopen ze in rechte lijn naar hooinet daar. Net alsof ze uitgehongerd zijn. Gekke wezens zijn het toch. Hooi buiten is lekkerder ofzo? :?

En ik heb weer een aanmelding voor de kur. Ik denk dat het de oudste menner is van het noorden. Hij is samen met zijn paard meer dan 100 jaar. Zo stoer dat hij dit ook wil gaan doen. *\o/*