[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:01

Goeiemorgen!

Ollie en Frensie: Uhmmm cap gekocht :j .... ja, voor gelegenheden waar het verplicht is :x :o

Zometeen weer BE-rijles, hopelijk gaat het goed. Moet over 5 dagen afrijden :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:14

Goedemorgen!

Hier zoonlief vandaag jarig, hij was erg blij met twee enorme LEGO dozen, DVD van Lassie <3 en van Jimi Hendrix en The Cream (jawel, zoonlief is ook een rockliefhebber en papa dus ook). Buren hielden er na mijn, overigens best vriendelijke waarschuwing :o , vrij snel mee op.

Honden al uitgelaten, kamer versierd, ontbeten & :9k :9k :9k huiskamer, gang, opgang, toiletten schoongemaakt (is vanmiddag om 19.00 uur weer een grote zooi waarschijnlijk }:0 ), nu even boodschappen doen dan weer even :9k en dan het feestgewoel in met 10 kinderen :roll:

Heb trouwens niet trailer verkocht hoor maar wagen.
Voorlopig kan ik wagen van stalhouder gebruiken voor Bente +:)+ (ik men toch niet elke dag natuurlijk, hooguit twee keer per week) zij gebruiken mijn ponywagen (en overigens ook pony := ) ook regelmatig dus de een helpt de ander zo. Snuitje komt dit weekend ook weer in actie in het vierspan :):)

Ponywagen haal ik denk ik uit de verkoop is zo'n fijn wagentje, wil eerst nog eens goed overdenken wat ik nou precies wil :o?

Nou iedereen fijne dag, hoop dat het mooi weer is dan hebben wij het ook :wave:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:23

Gefeliciteerd met je zoon, VHU! En je hebt gelijk: beter niets verkopen waar je mogelijk spijt van kan krijgen. Weg = weg.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:30

@Vhu, gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoon *\o/*

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:50

@VHU; gefeliciteerd met Han!!!! :D

Weet wel leuk cadeautje voor 'm :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:24

VHU, gefeliciteerd met je zoon !!! lekker verwend met kado's zo te lezen ! super !
tja die ponywagen, weg = weg idd...en een goede weer terugvinden voor redelijk geld..is niet altijd zo eenvoudig, wel fijn dat je de wagen van stalhouder mag gebruiken.
Super snuit weer in 4-span dit weekeinde..
Gem, als je helm dan maar goed zit bij verplichte doeleinden...
En Gem..heel veel succes en plezier met het BE lessen, komt wel goed !!! duim hard voor je dat je het helemaal onder de duim krijgt .. :j +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:59

VHU: gefeliciteerd met zoon, en fijn dat wagen verkocht is. Dan zou ik ponywagen idd nog maar even aanhouden.
gem: succes met be-les

Vanmorgen Rembrand en Amerigo weer gemend. Pony ging heel fijn, Rembrand iets beter dan gister gelukkig. Daarna nog Rembrand "onder stroom" gezet en uitgemest. Nu weer snel naar school om te brigadieren, vanmiddag nog voer halen, zoon naar muziekles, met zoon oefenen in zwembad (hoop stiekum nog steeds dat hij vrijdag bij proefzwemmen groen licht krijgt, maar borstcrawl is nog onzeker punt) en paarden paar uur naar zomerwei brengen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:25

Goedemiddag, hier ook een druk ochtendje. Eerst de paarden gedaan, toen met mijn honden en de hond van mijn moeder eens flink door het bos gewandeld, daarna nog lammetje 60 en 61 op de wereld geholpen en nu heb ik trek in thee met een broodje, voordat ik aan het werk ga.
De lammetjes zijn allebei eenlingen en de moeders hadden even hulp nodig om die grote lammeren eraf te krijgen. 2 kleintjes is toch gemakkelijker dan 1 grote. Maar beide lammetjes doen het prima en de moeders zijn druk bezig met schoonlikken. Dus dat gaat de goede kant op.

Nu snel aan het werk :D

@vhu gefeliciteerd met je zoon zijn verjaardag! Lego en Jimi Hendrix aparte combinatie

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:31

BE-les ging goed +:)+ ! Maakte alleen een kolossale fout bij het invoegen op de snelweg, maar dat is een lastig stuk, dat ik wrs met het examen niet tegen kom. (de A2 heeft daar een spitsstrook, waarvan ik dacht dat hij open was, maar in feite reed ik op de vluchtstrook. Rijlesmees maakte me daarop attent, ik dacht nog voor een personenwagen in te kunnen voegen, maar schatte zijn snelheid blijkbaar verkeerd in, waardoor hij uit moest (? "discutabel") wijken naar de linkerbaan.)
Maandag nog 2 uur rijden en dan aansluitend examen.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:45

Gem, hartstikke spannend, ik ga alvast voor je duimen voor maandag, komt goed!

VHU, gefeliciteerd met zoon

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:27

Gem, spannend :):) , wel fijn dat je nu ´een foutje´ hebt gemaakt... die maak je dan in iedergeval niet meer tijdens je examen ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:32

VHU gefeliciteerd met je zoon !!
Gem oeps nou dat foutje zal je niet meer maken. Zal ook voor je duimen !!

Wat een wind he. En nog koud. Vanmorgen naar de stad geweest nog wel wat leuke kleren gekocht.

We zitten hier wel een beetje met Jeroen. VA zij dat ie dampig is. Pot ventipulmin gehad die is nu op. Het hoesten
is wel minder maar het knijpend adem halen nog niet. Ik heb zoiets van laat hem een keer echt goed onderzoeken
en kijken of hij nog wel geschikt is voor de sport. Anders ga je staks met een beestje rijden wat het niet aan kan.

Nu maar hopen dat dat onderzoek positief is want anders denkt remko aan inslapen. Hebben jullie ervaring met dampige paarden.
(volgens mij is dampig ook meer een verzamelnaam)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:04

*nog niet bijgelezen*

heb mezelf afgebeuld,
-gestoft incl meubelwas
-opgeruimt, man wat is dat veel soms, overal slingerd wel iets, en t meeste kon de kliko in,
(in plaats van gelijk in de kliko is eerst paar weken rondslingeren tuulk handiger 8)7 )
gestofzuigt, weet ook weer wr ik niks op de grond wil hebben liggen, grmbl..

dussssssssssssssssssss
morgen met happyhorse rondje kikkerkar als het weer meezit...

zucht....
moe....

edit,
owjah, heb ook nog gewoon 2x 3uur getaxiet...natuurlijk...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:24

Oei Maisie, dampig is geen leuk woord en de prognose is niet ideaal. Misschien een goed idee om goed uit te laten zoeken wat er aan de hand is.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:34

hj drukke ngtje
hier weer weekend voorbij, dus was weer werkdag voor mij, nu bezig aan kijken welke pics ik moet bijbestellen
verder verkort nachtrustje gehad, blaas paar keer geleegd.
voor degene die nog niet wisten, is zwanger ongeveer op de helft.
zit in de naam, wel gelezen, niks onthouden, geheugen beetje zeef, selectief belangrijkste mailtjes aan het verwerken.

maisie, wanneer hoor je uitslag?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:39

@maisie hier ervaring met een paard, waarvan de diagnose dampig was na jaren hoesten. Veel gedokterd langs allerlei doktoren. Destijds kwam ik bij een arts terecht via via in Uithoorn. Hij zei dat ik de vicieuze cirkel moest doorbreken: irritatie luchtwegen, meer slijm vorming, daardoor meer irritatie, etc. Dat lukte niet met Ventipulmin. Naast nat hooi, siroop, geen stro, veel buiten, etc. etc.
Daarop heeft het paard 2 maanden Prednisolon gekregen (ingespoten dagelijks). En daarmee is gelukt om de cirkel te doorbreken. Het paard heeft daarna nooit meer gehoest in de rest van zijn leven.
Blijkbaar was de schade niet onherstelbaar. Maar het is al een paar jaartjes geleden, dus wie nu de deskundigen zijn weet ik niet. En ze zullen nu wel veel verder zijn met de kennis en medicijnen.
Ik zou een second opinion aanraden in een goede kliniek met een bronchoscopie, zodat je ook de schade van binnen kan zien.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:45

Dank je voor jou ervaring janouk. Ik dacht idd ook aan een bronchoscopie. Zodat we kunnen zien wat de oorzaak is. Ook omdat hij dit niet had toen we hem kochten. Dus ik heb nog hoop dat we er op tijd bij zijn en dat er nog wat aan gedaan kan worden.

Zo er komt hier even een hoosbui naar beneden !!!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:45

*hier (gelukkig) geen ervaring met dampigheid*

heel veel sterkte en wijsheid maisie :(:)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:47

volgens mij komt er hier ook een bui aan....De lucht betrekt hier ook goed....

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:18

Sprak net remko. VA was geweest voor paard van remko zn moeder (schoonmoeder dus) was andere VA als de vorige
keer maar wel van dezelfde praktijk. Nu is copd geconstateerd. Ze hebben medicijn gehad maar ik weet niet wat.
Mogen geen hooi meer en ook geen stro meer in de stal. En zo veel mogelijk naar buiten maar ze staan nu eigenlijk al
van 8 tot 8 buiten en straks 24/7.

Ik denk dat remko maar eens moet bellen voor een afspraak bij een kliniek. Ben ook benieuwd hoe ze dat gaan doen
met het hooi aangezien dat van eigen weide komt.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:26

Even een ego berichtje daar ik écht moet gaan douchen omdat we uitgenodigd zijn om naar een Comedytrain te gaan bij ons achter in de tuin. zie http://www.rockanjelive.nl... dat gaat weinig slaapuurtjes opleveren de komende dagen en dat terwijl ik juist een drukke werkweek en weekend heb :Z >;)

Hier even 2 fotootjes van de oefenmarathon van afgelopen zaterdag... zal vanavond of morgenochtend even bijlezen :o
Afbeelding

Afbeelding

hopelijk krijg ik morgen ook nog een filmpje om te uploaden...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:29

@maisie, hopen dat duidelijkheid komt..

@ollie...gave pic's man :D

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:36

nice pics waar was dat ollie

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:48

wow Ollie, dat ziet er erg stoer uit! Brutus vindt het geloof ik wel leuk he? Oortjes naar voren (bovenste foto) <3 Knap ding (ja jij ook ;-) )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:07

Zo we hebben alles overleefd :D 't feestje was zeer geslaagd, een 'nerd'-feestje hahaha. We zijn naar http://www.sciencecentre.tudelft.nl/ geweest. Zo leuk. Ze hebben een workshop gedaan waarbij ze een auto hebben gemaakt die het bij iedereen uiteindelijk deed. Enige wat misging was dat de propellor bij een van de meiden in het superlange haar terecht kwam := en ze zat al zo te klungelen met alles. Volgens haar was 'techniek' niet echt haar ding _O- moest zo lachen. En ach met zo'n 40 jaar staart-uitpluis-ervaring lukte het me na een half uurtje het geheel te ontklitten :+

Instructeur heeft vandaag Bente uitgeprobeerd in de hindernissen ging heel goed volgens hem *\o/* nu ik nog hahaha.

Gave foto's Ollie echt super jullie zo in de hindernissen. Jij zei toch dat je een dressuurmuts was, nou dit ziet er behoorlijk stoer uit hoor 8-)
Tine fijn dat R wat beter ging. Maisie wat een ellende bij Jeroen... hoe kan dat zich nu zomaar zo ontwikkelen? Persoonlijk zou ik hem dan ook maar eens goed door de molen halen maar goed dat is voor iedereen natuurlijk anders. Maar hij is nog zo jong ;( zielig hoor arm dier.
Geen ervaring met dampigheid (echte dampigheid dan), wel met tijdelijke erge slechte longfunctie, toen via Laarakker uiteindelijk voor 90% opgelost. En toen ik het paard verkocht (andere stal, andere omgeving, ander 'management', nooit meer ergens last van gehad). Bij dat paard leverde bronchoscopie trouwens geen duidelijk beeld hoor. Wel irritatie van bovenste luchtwegen en strottehoofd maar medicatie die daarop volgde hielp gewoon niets.
Biancailona in verwachting, dat is leuk! Hebben jullie al een kind/kinderen of is dit de eerste?
Bicci moe :(:) Gem in training voor de BE =:)