[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:37

drukke dag, krijg je ook trek van :j

Ah, lange teugel ipv aanspanning. Dat heft alleen de groom op.... Blijf ik dat gevaarlijk vinden
met een auto zonder rem ga je ook de weg niet op toch :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:45

Ben het met Naaltje eens dat je niet de weg op gaat met een paard waar geen ho-knop op zit. Dat is toch de absolute basis gehoorzaamheid. Zo'n paard kun je dus ook niet gaan beleren voordat hij dat kent. Dan lijkt het me beter om in zo'n geval in de bak te gaan oefenen, totdat dat lukt.

Zoonlief heeft net weer even gereden, ondanks dat hij erg moe was. Even proefje geoefend. Ging heel goed. Hij heeft alleen ipv hele rijbaan in draf het stuk in galop afgelegd, maar zag er zo netjes en beheerst uit, dat ik het maar even heb laten gaan. Zoon wil heel graag galop doen en het lukt het maar zelden om pony zelf in galop te krijgen.

Nu eten koken en straks nog vergadering/cursus. Bleh, geen zin. Wil naar bed

Het lijkt erop dat Thabor inmiddels iets beter loopt. Mooi, kunnen ze morgen weer naar de zomerwei. Daar staat nog heeeel veel gras. In de winterwei staat niet zoveel, dat heb ik straks tijdens onze vakantie hard nodig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:48

En daar zijn we weer :D
Erg druk maar vanmiddag had zoonlief verjaardagspartijtje en kon ik even relaxen. Heeeeeerlijk gereden (onder het zadel dus) met Bente, mooi gedressuurd. Zo die dame kan echt fijn lopen zeg als ik alles aan elkaar heb <3 . Ze liep vandaag zo goed in stap en draf en overgangen dat ik even niet met galop wilde gaan prutsen (ook met het oog op wedstrijd a.s. zondag, dan moet ze dus in dressuur voor de wagen niet gaan galopperen).

@S_L |( erg zeg. Heb alleen ooit meegemaakt dat de bouvier van mijn zus de herder van mijn ouders een aantal keer te grazen nam, boef bleek ook niet betrouwbaar met toen haar baby, ouders hebben hond wel opgenomen maar herder en boef dus nooit zonder toezicht in een ruimte gedaan en zelfs met toezicht bleef het soms spannend.
@Sonjim, wat leuk met tweespan!
@Lottex neem aan dat je bedoelt gewoon wandelen? Niet in je eentje op pad gaan met een pony die niet stil kan staan hoor, dat is levensgevaarlijk. In geval van nood moet er altijd een rem zijn.
@Tine klinkt goed met Amerigo! En wat leuk dat je zoon eigenlijk graag wilde gaan ponyrijden :j ** lees inmiddels dat het goed ging ** ,wat leuk dat hij galopperen zo goed doet, wat knap van hem!!! Met een van mijn vorige paarden gehad dat ze gekneusd hoefbeen had (is 1e gewricht van het been) en dat heeft toen een week of 5 geduurd voordat ze weer 100% rad was... geef je Thabor al arnica druppeltjes? ** lees dat het al beter lijkt ,gelukkig maar! **
Rembrand is even een vraagstuk :list:
@Biancocoo heerlijk met de pups naar het bos +:)+
Naaltje is nu definitief gevloerd, uitzieken, vroeg naar bed.

Zit hier zelf flink aan de vitamine C en echinae force, kan het nu echt niet gebruiken ziek te worden, op school enorm druk en wil toch echt wel zondag wedstrijd doen.

Nou ik moet achter de potten & pannen, en vanavond nog college geven :evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:51

hihi, je hebt zondag in elk geval goed weer vhu!!
@tine; gelukkig dat thabor beter gaat!

Ik voel me eigenlijk wel wat beter nu dan vanochtend :j
vanavond lekker aan de slag voor school.
Ben alleen m'n stem kwijt _O- :') Hoe krijg ik die zsm terug? :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:59

'k zie 'em hier ook niet Naaltje :+

Moet eerlijk zeggen dat ik Snuit beter heb leren stilstaan onder andere mbv .... oefenen aan lange lijnen ook buiten de wei / bak en dat deed ik toch grotendeels ook alleen ^) :x

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:01

oh, dids staat ook niet altijd onvoorwaardelijk onmiddellijk onbeweeglijk stil..

maar het komt op mij wat ''ach wat maakt het uit ik hoef toch niet over te steken'' over... en dat vind ik een enge instelling..

Zometeen bakje lijnzaad meegeven aan stalgenootje. Zij wilde dids wel voeren. mormel staat nog op die leemkuur, dus die moet nog rommel hebben...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:13

Nee dat klopt je moet overal en altijd stil kunnen staan. Lottex, is wel heel handig stukje dan om te oefenen met stilstaan, als je dus geen last hebt van stukken waar je perse moet stilstaan. Probeer het maar regelmatig te oefenen op de 'heen' weg en als dat goed gaat ook af en toe op de 'terug' weg, dus als ze het idee heeft naar huis te gaan, vaak vinden ze dat moeilijker. Je moet heel duidelijk zijn, als je stil wilt staan. Dus er ook een stemcommando bij geven. Dat stemcommando moet je alleen gebruiken bij het stilstaan. Zo gebruik ik HALT (wat hardere duidelijke stem) voor stilstaan en hoho (zachtere stem) voor rustiger aan gaan. Dan weten ze ook het verschil tussen rustiger aan gaan en echt stilstaan. Dat bleek bij Snuitje in ieder geval erg goed te werken.

ZOals je in mijn topic ziet staan ze bij mij ook niet altijd onvoorwaardelijk stil <<) maar de noodstop zit er wel op :j

Nou zeg ik moet nu echt aan de slag ** sleept zich uit stoel **

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:08

Naaltje: stem kwijt. Geen idee waar je moet zoeken. Mijn schoonmoeder is haar stem al bijna een jaar kwijt. Ze wordt er wanhopig van. Allerlei onderzoeken gehad, niets te vinden. Heel gek, maar vooral vreselijk vermoeiend en isolerend.

VHU: ik ben ook zo'n kluns he. Krijgt Rembrand nog druppels arnica voor de bobbel (die nu bijna weg is), maar vergeet ik dat het wel heel handig is Thabor ook even wat druppels te geven. Maar goed dat jij hier meeleest :D . Ik ga hem nu gelijk wat geven. Enjij ook weer lekker gereden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:23

Nou, hij heeft de druppels binnen. Hem nog even op het verharde laten lopen. Is nog niet goed, maar lijkt wel beter dan gisteren.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:23

:wave:

een supersamenvatting van VHU, thanks, daar sluit ik me bij aan... :j En wat gaaf, zondag al weer op wedstrijd *\o/*
even gezocht naar de stem van Naaltje, maar nope :n hier ook niet gevonden :D
en Tine heeft gelijk de daad bij het woord gevoegd en arnicadruppeltjes uitgedeeld, hopen dat het werkt!!!

Wat was het vandaag heerlijke dag en het leek vanavond zelfs redelijk lang licht. Morgen lekker vrij, dagje Rotterdammen... wat afspraken, naar de kar kijken... we gaan nog even wat dingen nameten/bekijken waar we twijfels over kregen en zeker willen weten voordat het doorgaat... jaja, niet over één nachtje ijs hier... :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:42

Ga jij dagje Rotterdammen en dan ben ik er niet :roll:
't Is wel erg druk alweer wedstrijd maar omdat ik kan meerijden zeg ik geen nee :D

Haha Tine in de weer met de arnica. Ik heb standaard zo'n flesje in mijn kastje op stal en ook hier thuis :P , vind het soort mega-wonder-spul. Net als dus sudo creme en betadine shampoo en animalintex. Arnica voor blauwe plekken, pijntjes die niet zichtbaar zijn, sudocreme voor alles wat schilfert en schaaft en betadine shampoo gebruik ik zo af en toe voor de hoeven echt goed schoon te maken als ik ze niet 'fris' vindt (bij de stralen). Als een wond wat te groot is voor sudocreme doe ik er dus een animalintex overheen. Da's zo'n beetje mijn 'verbanddoos'. Als ik het echt niet vertrouw natuurlijk DA.

Worden jullie paarden/pony's ook zo snel wol-bolletjes dit jaar? Snuit zit echt al in een flinke vacht, vorig jaar kwam dat pas ergens in oktober en Bente is ook veel donkerder (geen dik haar gelukkig maar wel al wintervachtje aan het aanmaken denk ik). Snuit stond te zweten op stal vandaag, denk dat ik zijn hals / borst maar ga scheren alvast, lucht vast wel op bij mannetje. Heb vandaag hengstenvlecht gemaakt, is ook al wel wat 'luchtiger' en ook zeer *D

Welterusten allemaal :O
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-09-11 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:42

hee naaltje....wachten tot vrijdagavond the voice(stem) begint weer, misschien zit die van jou ertussen??? :j
wel handig als je niets ruikt..vooral als je uitjes heb gegeten :=
leren stilstaan....nooit gehad,ik loop er altijd naast ,zeg hoooo en dan stap, weer hooo en stap,zo leer ik het de jonkies(stilstaan en wegstappen)alleen bij commando draf word ik zelf moe(van het meehollen,daarom doe ik de galop maar niet _O- )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:04

@happytime; :') _O- grinnik. 95% van die voices wil je ook niet hebben geloof ik _O-
ben maar wat vroeger uit bed gegaan om even te checken of 't hem wordt vandaag. Maar valt niet tegen geloof ik :) wel echt superveel oorpijn..

@VHU; dids valt nog meeee :):) maar als daar over een week (?) de eczeemdeken vanaf gaat zegt ie ook plof :D Nouja, en dan zeg ik ''die valt nog mee'' die zit nu zo ongeveer in de wintervacht die de quarter die er eerst stond de gehele winter had := als je bedenkt hoeveel haar er nog bij op moet, dan valt ie nog mee :+

Zo, nu eerst thee maken, met flink wat honing, en een gemberdingesmix wat ik van moeder van stalgenootje kreeg. Helpt tegen virussen, let's hope

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:38

Allereerst; hoe is het met de zieken ?

Sander_Lotte; wat vervelend zeg met je honden...........sterkte met je beslissing

Sonjim; heb jij al een goede groom gevonden trouwens ? Ik zag het in je onderschrift.

Wat leuk Maaike, weer wedstrijd zondag !

Ik heb hier schoonmaakdag bleeeeeeeeeeeh :-)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:58

Goedemorgen allemaal

Mijn paardje heeft nog geen wintervacht, gelukkig maar. Ben al wel druk in de weer met dunne dekens.

Zo eerst even boodschappen doen en daarna kijken of ik de trailer weer op kan halen. Vanmiddag weer naar revalidatie. Gister maar even sportschoenen en een sportbroek gekocht. Fysio keek maandag zeer afkeurend naar mijn afgetrapte gympies en normale broek, hihi. Eind van de dag komt de hoefsmid. Achter geen ijzers meer, voor nog wel. Verder krijgt Gwin vandaag vrij.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:58

Succes met schoonmaken IM!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:07

Goedemorgen

Schoonmaken, o wat leuk O:)
Hier al behoorlijke wintervacht, vooral omdat ik nog niet met dekens bezig ben geweest. Maar dat heeft een practische oorzaak.

Paardjes staan nu even op stal. Zometeen ga ik Thabor zijn benen maar weer goed wassen. Zitten alle 4 weer onder de mok. Daarna mogen Thabor en Amerigo weer naar de zomerwei. Thabor loopt nog niet goed, maar wel goed genoeg om zo'n eind te wandelen.
Daarna met Rembrand even mennen en dan bij kennis op visite. Amerigo mag vanavond mee naar de menles (dat durf ik wel hihi)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:15

Ik zit lekker in de trein te snotteren..verspreiden hè,zon virus.
Lekker Tine, vanavond mennen met pownie.
Ik hoop oprijd uit school te zijn...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:19

Mogge,

Voor alle snoteraars, beterschap :(:)
@Tine, veel plezier vanavond met je menles
@VHU, waar ga je zondag starten ?

Hier is de strijd gestreden... mijn allerliefste (schoon) mams is gisterenmiddag ingeslapen....Hier nu een hoop geregel vwb de begrafenis etc.... en zaterdag staat mijn dubbelspan examen gepland ;(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:29

Ollie, gecondoleerd en heel veel sterkte! :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:48

Ollie, gecondoleerd, Veel sterkte voor jullie toegewenst !!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:54

Ollie, gecondoleerd en sterkte uiteraard :(:)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:58

Ollie gecondoleerd. Sterkte met het verlies en met het regelen van alles.

Naaltje beterschap!! En niet te veel mensen aansteken.

VHU hier al wel best een wintervacht. Robijn 3 weken geleden al geschoren. Ferro verhaart als
ee gek die scheer ik over een week of 2/3. Paard van mijn zusje is ook al geschoren.

Gisteren les gehad met Robijn. Instructeur zegt dat ie nu echt met sprongen vooruit gaat. Het
was een tijdje alsof er niets gebeurde maar hij wordt nu sterkter en gaat beter lopen. Nu proberen
vol te houden.

Vandaag nog druk druk moet van alles schoonmaken thuis en de was opvouwen. Koffer inpakken want
morgen gaan we een weekend naar center parcs en dan laat ik liever het huis schoon achter zodat ik maandag
niet zo veel hoef te doen als we terug komen. Maar ja zit nu gewoon op mn werk dus helaas.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:13

Gecondoleerd Ollie en heel veel sterkte met alles regelen!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:48

Naaltje..... :( mij digitaal vloeren he ?! met snotteritis....
Maisie een weekeinde naar center parcs....lekkerrrrrr even weg van alles......kan soms heerlijk zijn !!
en paardjes al geschoren, is ook wel fijn als je veel met ze traint. :j

Morgenochtend helpen op school, is spelletjesochtend in groep 1 en 2...
als ik me goed voel, zou ik helpen...vanmiddag korte info.....