[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:10

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:28

Rhine_ schreef:
@ SL hoe groot is zijn ruitertje?

Ik weet niet precies hoe groot de ruiter is, ik denk 1.60m ongeveer. Ze is in ieder geval niet zwaar. Misschien is het een beetje aan de grote kant, dat valt af te wachten. Maar zoals ik al eens heb gezegd, ik wil er nog niet onmiddellijk een kind op zetten dat niets weegt en Romeo niet de baas kan.
Hier is in de straat een meisje van 5 dat dolgraag wilt leren paardrijden en ze is gek van Romeo, maar ik wil nog even wachten voor ik haar op Romeo zet..

Dennis

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:55

Daar had je idd geen 16,5" op moeten leggen als ik dit zo zie. Hij is nog korter in z'n rug als mijn pony's lijkt wel! (die ook met 15" Wintecjes lopen)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:06

Klopt Dennis, ben toch blij dat ik met Romeo naar de winkel ben gegaan om te passen. De boom was ook te smal, moest een bredere in gezet worden.
Vreemd dat Romeo korter is dan jouw pony's, jouw pony's waren kleiner dan Romeo hé? (Romeo is 1.25m)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:09

Die van mij zijn 94 tm 103 cm. Zal ff kijken of ik een ohz foto kan vinden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:19

Een kleine greep uit de collectie ;)
Roos(100cm) met een 16" Wembley (wel een klein vallende).
Afbeelding
Trendy(103cm) met een 16" Wintec 2000
Afbeelding
Dennis(94cm) met een 15" Wintec 500
Afbeelding
Lotje(97cm) met een 15" Thorowgood griffin
Afbeelding
Whitney(103cm) met een 15" Wintec 500
Afbeelding
Xavi(101cm) met de eerder genoemde 15" Thorowgood griffin
Afbeelding

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:30

Dank je voor de foto's :D Ziet er leuk uit trouwens!
Ik vind persoonlijk dat de 16" wintec 2000 toch wel wat aan de grote kant lijkt op Trendy (of denk ik dit verkeerd? :+ )
Als ik de foto zie met de 15" thorowgood griffin, lijkt het mij een klein zadel, maar in de winkel zeiden ze wel dat de Wintec erg groot valt, dus misschien is het daarmee dat de 15" van een ander kleiner is. De foto van Whitney met de 15" Wintec 500 vind ik namelijk al groter tonen. (ik vind Whitney trouwens een zeer mooie pony, die foto is ook erg mooi!)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:51

De 16"2000 was idd wat lang. Maar Trendy heeft wel 20 verschillende zadels op gehad, de meeste lagen op het oog mooier dan deze, allemaal met groot protest. En met deze liep ze als een zonnetje, dus heb het toen maar zo gelaten ;).

Op Xavi vond ik de Griffin wel wat lang lijken, maar hij is 4 cm groter dan Lotje (die ook erg compact gebouwd is) waar hij wel mooier op ligt.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:54

Jeetje weer 6 pagina's verder..

Rivaldo: Leuk span is dat ja, had ik ook al gespot.. haha

Buckje = stout.. :')

It: had een springerige wobbe.

Naaltje en lacuna: Lekkere wandeling gemaakt.. heerlijk.

Verder las ik over huppelende konijnen en carnavallen. Ik heb helemaal niets met carnaval..:P

SL: heeft een zadeltje.. wat heerlijk inieminie.. haha..:)

Vandaag had eef vrij vandaag.. was druk en nu regent het hier.. bah.. morgen herkansing.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:03

wat leuk! Romeo met een zadeltje op.
Ben benieuwd hoe hij doet met ruitertje.

Ik ben nu wobbe wat rondjes aan het laten lopen zonder lijn.
Ideaal internet op je mobiel haha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:05

Goedemiddag.

Ik dacht altijd dat de inch-aanduiding de maat voor de ruiter was, niet voor paard/pony.

Man mijn was zo lief <3 om voor mij in de plaats naar de vereniging te gaan, ik heb hele middag geslapen. :o Voel me nog niet super, maar wel een heel stuk beter dan vanmorgen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:11

Klopt ook. Maar ik zie een 18" nog niet op een shet liggen, dat word gewoon te lang. Dat drukt dan achter de laatste rib. Dus bij die kleintjes is niet alleen de boommaat belangrijk, maar ook de lengte (en het ene merk valt groter/langer dan de ander).

Mijn oude instructrice heeft voor de grap eens haar 18" dressuur zadel met verlengde zweetbladen op de pony van mijn zusje gelegd. Zat als gegoten kwa boommaat. Maar kwam tot bovenop het kruis en de zweetbladen konden onder haar buik elkaar aanraken :+.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:14

@ Dennis: Als ze er goed mee liep, maakt het inderdaad niet uit om te laten liggen.

@ eefielover: regen? Hier was het een grijze dag met af en toe een streepje zon, maar het is wel droog gebleven. Vanaf morgen voorspellen ze weer enorm veel zon, maar wel koud. (net geen vriestemperaturen) Ik heb wel liever zon en koud dan warm en regen :D

@ IvysToeter: ik ben ook benieuwd hoe Romeo het gaat doen met ruitertje :o Ik denk dat het toch heel erg wennen is voor hem, maar we gaan het rustig aan doen zodat het voor ruiter en pony leuk blijft.
Internet op je mobiel is inderdaad gemakkelijk :D Maakt Wobbe hier geen misbruik van? Jeetje, Romeo wordt al vervelend als ik foto's ga trekken. Hij draait dan zijn hoofd naar me toe en gaat stil staan, gaat van draf naar stap of zelfs naar halt,... Als ik foto's wil trekken tijdens het longeren, komt er van training niets in huis. Daarom dat ik vandaag het fototoestel heb meegenomen, ik wou hem gewoon even aan de longe voor de gewenning en om zijn vreugde te laten uitbokken (hij had al even niet meer gelopen).

@ tine: wat lief van je man dat hij dat wou doen! Wat betreft die inchmaat... Dennis heeft gelijk. Voor mij zou een 18" het beste zitten, maar dat kun je onmogelijk op een kleine pony leggen (dan komt het zadel, zoals Dennis zei, tot op het kruis van de pony. Het zadel moet op de ribben rusten, mag niet tot achter de laatste rib komen)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:21

@ SL rij je er zelf ook op ?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:23

@ Rhine: het is niet de bedoeling dat ik erop ga rijden nee, maar er eens op gaan zitten en een wandelingetje maken lijkt me wel leuk.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:28

@ Sl Mag ik vragen hoe groot je bent?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:42

Hi :D zijn wij ook weer.
@Schaduw wat fijn dat je toch naar Kraaij kon voor een wagen kijken en je hebt een goede gevonden! Ik ben me wat aan het orienteren op wagen voor Rizanta dus als je je gegevens van je enkelspan wagen wilt mailen/pb'en, graag (incl vraagprijs)??
@Ollie super handig en stevig sulky/tweewielertje lijkt me dat.
@Tine, lieve man heb je, nu heb je even lekker bij kunnen slapen kun je er weer tegenaan, fijn!
@Naaltje ben je niet ongelovelijk verkleumd met het auto's wassen?
@IT, bouwvakker hebben we hier ook in het huis (we zijn van alles aan het ombouwen) maar die lag echt niet bij me in bed hoor :+
@S_L wat is Romeo een schatje met het zadeltje op <3 Leuk om weer eens een foto van hem te zien, hij ziet er goed uit :j
@Dennis wat heb je toch een prachtige collectie poowns :j

Voor de rest weet ik het even niet meer .... jullie zijn nogal bezig geweest vandaag :list:

Heerlijk gemend met Rizanta <3 Eerst in de bak, ongeveer half uurtje. Eerste 10 minuten was echt pet :wow: wegschieterig gedoe en plankachtig door de bochten -O- ...toen had ik het een beetje gehad, heb haar op kleine volte gezet en opeens merkte ik dat ik zowaar echt aan het mennen was, weet je zo'n gevoel dat je denkt, ja zo moet het 8-) toen liep ze super O:) Daarna flinke route buiten gereden, wat over zand en over de weg. Van alles tegengekomen meerennende paarden, honden en fietser/joggers. Auto's, tractoren. Mensen in de tuin en carnavalsversiering. Ze was enorm :):) maar ik kon haar goed rijden. Een keer stonden we soort van bijna stil en ik gaf haar precies op het juiste moment een ~~}> was helemaal verbaasd van mijn eigen doortastendheid :oo
Volgens Peter krijgt ze ook al goede conditite want inderdaad, we hebben zo'n 1,5 uur gemend bij elkaar en ze was niet eens erg nat. Het was ook wel fris maar ik heb ook wel met temperatuur onder nul gemend dat ze drijfnat was. Dus we gaan echt goed vooruit.

Mag ook zelf met de wagen gaan rijden in de bak als ik dat wil, dus dat is ook geregeld. Dan helpt hij of Riette me even met optuigen/inspannen en kan ik ook zelf lekker gaan prutsen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:47

@ Rhine: uiteraard mag je dat vragen :) Ik ben 1.78m groot. Natuurlijk ben ik te groot voor Romeo, maar ik heb het erover gehad met mijn men-instructeur (echtgenoot van Jenny Veenstra) en hij zei dat het perfect mogelijk is voor een wandelingetje.

@ VHU: dank je :) Wat leuk dat het rijden uiteindelijk toch goed ging.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:58

@ SL Tab is net 99 cm en ik 150 en wij gaan in de toekomst ook soms een wandelingetje maken één kmtje of zo.

BiancacooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:15

OEHHH Romeo is leuuk !!!

Buckje toch...........

VHU heerlijk gemend, heerijk gevoel zal dat geven zeg !!
Geweldig !!
Rizanta die met sprongen vooruit gaat, super !

Schaduw nieuwe wagen !!!???? FOTOOOO'S !!!?!?!

Ollie, dat is een leuke tweewieler !!!

Dennis kwam even langs met fototjes.......

Hier zijn 2 crossmotoren lekker bezig, haha, mijn paardjes geven er niks om, buren hebben een fries paardje voor dochter gekocht, die loopt al een half uur heen en weer te draven, die maakt een mooi spoor in hun weide straks.... := en word vanzelf een mini-fries >;)
Maar ja........wat wil je als je net een paar dagen geleden verhuisd bent, en dan ineens zoveel herrie om je weitje heen........da's nie leuk..... :n

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:16

Ronkende motoren vind ikzelf altijd erg spannend :o , mijn spul geeft er ook niets om :+

Ik heb met mijn 1.78 ook een paar keer op Snuit gezeten (1.15). Geen gezicht maar daar ging het niet om het was even om te kijken hoe hij voelde in zijn mond als je erop zou zitten. Jeetje, wat is dat eng zeg! Je hebt geen pony achter of voor je, voor je idee. Hij liep er niet minder vrolijk om (heb gestapt en gedraafd, 10 minuutjes ofzo, geen galop, durfde ik niet). Ik weeg plm 62 kg kon hij voor die paar minuten wel hebben :+

Merk met Rizanta langzamerhand dat we elkaar wat gaan aanvoelen met mennen, dat is erg leuk. Heb nu denk ik zo'n 10x met haar gemend, dat klinkt best nog wel weinig denk ik nu :+ maar het voelt als veel vaker en da's fijn :D
Ze is nu in totaal zo'n 15x voor de wagen geweest. En daarvan zijn we 6x buiten wezen mennen (na dressuren in de bak). Kan niet zeggen dat ze minder gaat kijken buiten, ze is gewoon erg nieuwsgierig en enorm kijkerig maar kan er wel steeds beter mee omgaan. Daar gaat het om he. Vind zo'n wakker paard niet erg, als je maar weet wat je eraan hebt.

Heb ff gecheckt, eigenlijk doet ze het zo goed want op 13 januari stond ze er voor het eerst weer voor en 17 januari mende ik haar voor het eerst, ze is dus pas 7 weken weer voor de wagen. Knappe meid he.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:06

tjee, VHU ben jij nog zo groot? Je ziet er zo klein uit op die foto's wanneer je op Rizanta zit :)

Wat een leuke foto's Dennis, van je paardenspul. Moet wel zeggen, de foto van het zadel op Dennis is niet zo ideaal genomen, maar die vind ik wel wat groot lijken.
Mijn Sunny heeft ook een heel vervelend korte rug, lastig om daar een goed zadel voor te vinden (maar gelukkig hebben we die wel) ik hoorde van mn vriendin dat merries over het algemeen een langere ruglijn hebben dan hengsten/ruinen. Hebben jullie dat ook weleens gehoord, het was voor mij helemaal nieuw?

Mooi zadeltje, SL! Staat m goed! Kan niet wachten op ruiter-foto's van je knapperd! :D

Ja, hier heb ik ook een druppel regen gezien.

Hier is het volop carnaval. Diepe, hele diepe zucht. Kwam thuis, dijk afgesloten, overal gelal en gezeik en schuin tegenover ons stonden ze hoor. Boxen buiten, harde muziek, zucht heb er echt een hekel aan.
Maar tegen half 4 hoorden we wat ge-emmer over dat het bier op was, en prompt 10 minuten later werd het stil en ging iedereen weg :+

Vanmorgen een effectief paardenochtendje gehad. Mn pakketje was inderdaad om 8.45 binnen, dus ik had mn nieuwe bit en mn twee nieuwe dekens. Dekens passen gelukkig prima :D
Eerst met mn vriendin meegeweest om met Zoë voor de wagen te gaan. Deed ze eigenlijk prima, op een gegeven moment was ze het zat en werd ze een beetje narrig maar ze liet zich wel corrigeren en vriendin kon haar ook doorrijden daarna. Ook schrok ze ff van een mafkees die ff extra gas moest geven met zn stoere porsche (hij zal wel wat tekort komen in zn broek ofzo... :roll: ) en daar schrok mn vriendin ook even van, maar ze herstelden allebei heel snel weer en binnen 3 rondjes was de ontspanning terug :) Al met al heel tevreden.

Daarna Sun met zn nieuwe bit, een wereld van verschil. Hij liep ontspannen, mocht weer aan mn leidsels zitten zonder verzet en hij was gewoon supersuperbraaf. Hij loopt hier nu al beter op dan op alle andere bitten die ik ooit in zn bekkie heb gehad. Hoop dat het zo blijft, ben hier wel heel tevreden mee.
Zelfs in de galop bleef hij nu keurig ontspannen, netjes nageeflijk en ontspannen en liet zich netjes naar voren en terugrijden :)

Toen nog even trailertraining gedaan. Zoë en Sun gaan allebei naar de shetlandponyIndoor, en dan gaan ze samen op de trailer. Sun was de laatste keer heel gespannen op de trailer, dus die moest weer even ervan overtuigd worden dat het allemaal wel meevalt. Eerst paar keer erop en eraf in alle rust, toen met Zoë ernaast en een rondje gaan rijden, en daarna terug eraf en nog een keer erop. In de trailer gevoerd en toen mocht ie lekker weer in de paddock spelen.
Storm stond heel beteuterd te kijken dat hij niet mee mocht spelen met de trailer... ^)

Zal nog ff kijken of ik een topicje met zoë foto's kan maken :D

Groetjes, lacuna

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:13

VHU dan blijft ze waarschijnlijk ook kijkerig. Veale heeft dat buiten ook, die kijkt ook van links naar rechts en weer terug. Moet hem altijd proberen recht te houden. Zodra hij moe wordt loopt hij nageeflijk en is het kijkerige er ook wel wat af.

Fijn dat je lekker gemend hebt. Heb je nu alleen gemend in de bak?

Leuke foto's van romeo. En foto's van de pony''s van dennis.

We zijn vanmiddag om een uur of half 2 weg gegaan om boodschappen te doen. Vriendlief wilde nieuwe broek kopen en auto wassen. Ook hebben we even bij een meubelzaak gekeken. We waren rond drie uur terug.
Ik ben op bed gaan liggen boekje lezen, maar op den duur werden mijn ogen zwaar. dus toch maar even gaan slapen. Denk dat ik rond half 5 in slaap en gevallen en om half 7 schrok ik wakker van de hond. Blijkbaar heb ik de rust toch meer nodig dan ik dacht. We zouden naar schoonouders vanavond maar vriendlief gaf aan dat hij liever thuis bleef

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:52

@Lacuna,dat is wat je noemt een echte paardendag. Geweldig jouw opmerking over die man met zijn Porsche :+
@Tallechie denk dat dat ook zo blijft }:0 ze is gelukkig makkelijk door haar kaak/nek te krijgen dus ze loopt niet te sterrekijken ofzo maar ze ziet wel alles (en ze heeft maar een oog dat werkt, kun je nagaan :+ ).
Jouw vriend is heel verstandig, die gaat niet omdat hij heel goed weet dat jij je rust nodig hebt. Wees maar blij met hem ;)
Citaat:
tjee, VHU ben jij nog zo groot? Je ziet er zo klein uit op die foto's wanneer je op Rizanta zit
haha, da's gezichtsbedrog. Rizanta is gewoon mega.
Net heerlijk bij onze toko menu'tje van de week opgehaald :9

BiancacooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:54

Ohhh, Tallechie heerlijk geslapen vanmiddag........lekkerrrr !!!!

VHU; ik ben jaloers op je gewicht !! :j
Ben zelf 168 en weeg nu 74 kg, maar ik woog een jaar geleden nog 89 kg, dus heb er al heeeul wat af, wil zelf graag naar de 65 kg, dus ben al goed op weg, nog maar 9 kg , maar die lukken momenteel niet echt !!
ik vond ook dat je er niet lang uitzag op foto's maar Rizanta is ook een reus natuurlijk !!

Lacuna ; wel fototjes van je nieuwe dekens en bitje ??? je hebt van die leuke paardjes !!